Επίσκεψη στο Σύγχρονο Μουσείο Καλαμάτας

003
Στις 2 Μαρτίου οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης επισκέφτηκαν το Σύγχρονο Μουσείο Τεχνολογίας, επιστήμης και Καινοτομίας Καλαμάτας του κου Κανελλόπουλου.Εκεί είδαν πρωτότυπες κατασκευές βασισμένες στις αρχές της Φυσικής, της Χημείας και των Μαθηματικών κυρίως αλλά και της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και άλλων πεδίων γνώσης.
004
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους για να εξηγήσουν τα διάφορα πειράματα που παρακολουθούσαν και να διασκεδάσουν “παίζοντας” με τις κατασκευές, υπό την καθοδήγηση της κας Ευγενίας Κανελλοπούλου.
Η πρωτοτυπία, η επιμονή στη λεπτομέρεια των κατασκευών, η καινοτομία, η παραστατικότητα και η διαδραστικότητα των πειραμάτων ενθουσίασαν τους μαθητές μας, που χάρηκαν πραγματικά την επίσκεψή τους.
20160302_114314
Τα εύσημα φυσικά ανήκουν στον κο Κανελλόπουλο, ο οποίος είχε την απίθανη ιδέα για τη δημιουργία αυτού του καταπληκτικού μουσείου στην πόλη μας.

008
019
012

Αποκριάτικη μασκαρογιορτή!!!

                images

    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
   ΤΟΥ 8ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Φέτος σκεφτήκαμε να γλεντήσουμε και να χορτάσουμε το
καινούριο μας κτίριο. Οπότε, είστε όλοι καλεσμένοι στην
αποκριάτικη μασκαρογιορτή που θα γίνει στο σχολείο μας στην
αίθουσα εκδηλώσεων, την Κυριακή 6 Μαρτίου και ώρα 05:00-
08:00μ.μ.
Καλούνται όλες οι μαμάδες να πλουτίσουν γευστικά τη
γιορτή των παιδιών, προσφέροντας τους μεζεδάκια και άλλα
εδέσματα.
Η συμμετοχή είναι 1€ για κάθε άτομο, προκειμένου να
αγοραστούν αναψυκτικά, χαρτοπετσέτες, πλαστικά ποτήρια κ. ά.
Απαγορεύεται το κομφετί. Τα παιδιά θα πρέπει υποχρεωτικά
να συνοδεύονται.
Από το Σύλλογο Γονέων και
Κηδεμόνων του σχολείου.

ΑΝΟΙΞΗ

images

Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας
ο πετροπαιχνιδιάτορας

λίγο το στόμα του άνοιξε
κι ευθύς εμύρισε άνοιξη
Οδ. Ελύτης

Με αυτό το ποίημα του Οδ. Ελύτη και τα
λουλούδια που έφεραν οι μαθητές από τον κήπο τους

20160301_082120
καθώς και τον «Μάρτη» στο χέρι,( αυτή την ασπροκόκκινη κλωστή που τη φοράμε για να μη μας κάψει ο δυνατός ήλιος του Μάρτη).

20160301_082101
Υποδεχτήκαμε την Άνοιξη στο Γ2 και ευχόμαστε σε όλους
ΚΑΛΗ ΑΝΟΙΞΗ!!!

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ…

002
Με πολλή χαρά και ανυπομονησία μπήκαμε στο καινούριο μας προαύλιο.Ήταν κάτι που περιμέναμε για χρόνια και ο ενθουσιασμός μας ήταν έκδηλος.Τα παιδικά χαμόγελα τα έλεγαν όλα!Καλή διασκέδαση παιδιά!
004

Μια νέα ανάσα… το προαύλιο του 8ου Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας

20160229_094837

Η πολυπόθητη μέρα έφτασε και σήμερα Δευτέρα, 29 Φεβρουαρίου 2016,μπήκαμε στο καινούριο μας προαύλιο, που μας παραχωρήθηκε προς χρήση .Η χαρά των μαθητών του 8ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, φαίνονταν στα πρόσωπά τους καθώς έμπαιναν από την κεντρική είσοδο και περπατούσαν σ’ αυτό.
Αποτελεί μια μικρή όαση , στην καθημερινότητα των 230 μαθητών περίπου, όπου θα χαίρονται πλέον τα διαλείμματά τους, παίζοντας τα αγαπημένα τους παιχνίδια, σ’ ένα χώρο σχεδιασμένο για παιδιά και θα ευχαριστιούνται το δεύτερο σπίτι τους που είναι το σχολείο.
Καλά παιχνίδια παιδιά!!!

20160229_09472120160229_09475020160229_10382120160229_103603

Τα ευχάριστα του σχολείου μας

20160226_095443

Τα γλυκά στο σχολείο μας δεν λείπουν, ειδικότερα αυτή την εβδομάδα είχαμε πολύ ευχάριστα γεγονότα και κατ’ επέκταση πολλά γλυκά.
Συγκεκριμένα, η δασκάλα της Β΄ τάξης κ. Κατερίνα Βίγκου επισφράγισε και με θρησκευτικό γάμο τον έγγαμο βίο της και της ευχόμαστε να είναι ευτυχισμένη και να έχει ένα σπιτικό με χαρούμενες παιδικές φωνούλες!!!Οι ευχές μας βρίσκονται γραμμένες στην χειροποίητη κάρτα που επιμελήθηκε με φαντασία και μεράκι η κ. Δήμητρα.
Ο δάσκαλος της Ε΄ τάξης κ. Ηλίας Σμυρλής έγινε για πρώτη φορά μπαμπάς και απέκτησε μια χαριτωμένη κορούλα. Οι πληροφορίες μας, μας λένε ότι του μοιάζει. Του ευχόμαστε να του ζήσει!!! Οι ευχές μας βρίσκονται στη κάρτα που επίσης ετοίμασε η κ. Δήμητρα.
Τα δώρα επιμελήθηκε η κ. Δήμητρα Παυλή αφιερώνοντας χρόνο αλλά και λεπτό γούστο.
Τέλος η δασκάλα της ΣΤ΄ τάξης κ. Δήμητρα Χονδρού γιόρτασε τα γενέθλιά της με μια χειροποίητη τούρτα. Η χρυσοχέρα κ. Δήμητρα μας εξέπληξε με τον υπέροχο στολισμό της. Της ευχόμαστε να τα εκατοστήσει , χρόνια πολλά και γεμάτα υγεία με την οικογένειά της.
Ευχόμαστε τα ευχάριστα να συνεχιστούν…

20160226_09535820160226_095351IMG_1958IMG_1957IMG_1955

Η προσπάθεια μετράει

IMG_0984

Συζητώντας με τους μαθητές και τις μαθήτριες της δευτέρας τάξης καταλάβαμε ότι μερικές φορές μας κουράζει να προσπαθούμε, επειδή δεν βλέπουμε άμεσα το αποτέλεσμα. Στα μαθηματικά πχ δεν μπορούμε να σκεφτούμε την λύση ενός προβλήματος αμέσως μόλις το διαβάσουμε, νομίζουμε ότι δεν μπορούμε να το καταφέρουμε και δεν το προσπαθούμε….

Αφιερώσαμε λοιπόν μία ώρα για να καταλάβουμε τι σημαίνει προσπάθεια και πόσα πράγματα μπορεί να καταφέρει κανείς όταν προσπαθεί! Σκεφτήκαμε πράγματα που μπορούμε να κάνουμε καθημερινά και τι αποτέλεσμα μπορεί αυτά να φέρουν στο μέλλον. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ ωραίο και γι’αυτό και αποφασίσαμε να σας το παρουσιάσουμε.
Δείτε τις ιδέες μας και μην σταματάτε να προσπαθείτε, όσο δύσκολο κι αν σας φαίνεται κάτι. Λίγο – λίγο θα το καταφέρετε!

Εκδρομή στη Δυτική Παραλία

20160224_095307
Σήμερα Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2016 και παρά τα πρωινά απειλητικά σύννεφα η εκδρομή μας πραγματοποιήθηκε στη Δυτική παραλία δίπλα στα γαλαζοπράσινα νερά και την αμμώδη παραλία, μέσα στη φύση , στην πίστα καρτ Καλαμάτας.
Βρεθήκαμε όλο το σχολείο μαζί όπου : παίξαμε , γελάσαμε, κάναμε πικ-νικ, διασκεδάσαμε με τα ομαδικά εκπαιδευτικά παιχνίδια, τραγουδήσαμε…
Περάσαμε όμορφα!!!
Γεμίσαμε τις μπαταρίες μας και συνεχίζουμε…
20160224_10423720160224_11084520160224_11120320160224_111238-120160224_111238-120160224_09535620160224_095450

Τροφικές αλυσίδες

20160216_134925

Οι  σχέσεις μεταξύ των οργανισμών στην φύση είναι πολύπλοκες. Σχέσεις συνεργασίας, ανταγωνισμού για την τροφή, το νερό ή το χώρο. Πιο σημαντικές σχέσεις θεωρούνται οι τροφικές, που καθορίζονται από το ποιος οργανισμός τρώει ποιον.

20160216_134641

Με τον όρο τροφική αλυσίδα χαρακτηρίζεται γενικά η ακολουθία της μεταφοράς ύλης και ενέργειας από οργανισμό σε  οργανισμό με τη μορφή τροφής. Κάθε οργανισμός σε ένα οικοσύστημα τρέφεται από κάποιον ή κάποιους άλλους. Μελετώντας σε ένα οικοσύστημα ” ποιος τρώει ποιον ”  μπορούμε να τοποθετήσουμε τους οργανισμούς σε μια σειρά, έτσι ώστε ο καθένας να αποτελεί τροφή για τον επόμενο. Με αφορμή λοιπόν την ενότητα “Οικοσυστήματα” της Φυσικής τα κορίτσια της ΣΤ’1 τάξης δημιούργησαν τροφικές αλυσίδες και μας τις περιέγραψαν:

 Αξίζει ωστόσο ν’ αναφέρουμε ότι με τις απεικονίσεις αυτές μπορούμε για κάθε οργανισμό να παρουσιάσουμε κάθε φορά μόνο έναν από τους οργανισμούς με τους οποίους αυτός τρέφεται. Και στη φύση γνωρίζουμε όλοι ότι οι σχέσεις αυτές είναι πιο πολύπλοκες!!!

 

 

“ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ»

ισοτιμη Oι Πράξεις «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3, (MlS 520707, 485613, 485614) του Επιχειρησιακού Προγράμματος (Έκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» ως έργα υποψήφια για ένταξη στο ΕΠΑΝΑΔ του ΕΣΠΑ 2014-2020, που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαίκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, αφορούν στην στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για έξι σχολικά έτη (2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014, 2014-2015 και 2015-2016). Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 (MIS 520707, 485613, 485614) «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης» στις 8 πεφιφέρειες Σύγκλισης, στις 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και στις 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου, αντίστοιχα.

Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης».

Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται Ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας — λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), Ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.

 

Στόχος της Πράξης είναι η υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης στα σχολεία γενικής αγωγής προκειμένου να υποστηρίζονται οι μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική Τάξη παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Για το σκοπό αυτό προσλαμβάνεται το αναγκαίο προσωπικό.

Επίσης, στόχος των πράξεων είναι η υποστήριξη των μαθητών με το αναγκαίο προσωπικό (ΕΕΠ/Σχολικοί Νοσηλευτές και ΕΒΠ) ώστε να καταστούν λειτουργικοί κατά το χρόνο παραμονής τους στις σχολικές μονάδες σε Περιφέρειες όπου δεν καλύπτουν τα ΠΕΠ.

Η εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι μία έμπρακτη εφαρμογή προς την κατεύθυνση της κοινωνικής ενσωμάτωσης τους στη σχολική κοινότητα με αποτέλεσμα τη βελτίωση της προσβασιμότητας των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι και την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού.

Οδηγίες πρόληψης για την εποχική γρίπη

             8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΙΚΗ ΓΡΙΠΗ                    

     Προς τους γονείς των μαθητών του σχολείου μας

Με  αφορμή την εμφάνιση της εποχικής γρίπης, συστήνονται  οι ακόλουθες οδηγίες με σκοπό την πρόληψη της εξάπλωσής της:

  1. Παιδιά που εμφανίζουν συμπτώματα γρίπης πρέπει να αναμένουν σε χώρο όπου δε θα έρχονται σε επαφή με άλλα άτομα,μέχρι να τα παραλάβουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους. Να μην επιστρέψουν στο σχολείο αν δεν τους το επιτρέψει ο γιατρός τους.
  2. Συστήνεται για την αποφυγή της εξάπλωσης της εποχικής γρίπης να τηρούνται οι κανόνες ατομικής υγιεινής όπως:
  • Να αποφεύγεται η επαφή των  χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα  για τη μείωση του κινδύνου της μόλυνσης.
  • Να αποφεύγεται η κοινή χρήση των μολυβιών, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
  • Πριν από το κολατσιό καλό είναι να βάζουν τα παιδιά στα χέρια τους αντισηπτικό. Να αποφεύγουν να πιάνουν  το φαγητό απευθείας με τα χέρια,μπορούν να χρησιμοποιούν  χαρτομάντιλο ή το εσωτερικό του περιτυλίγματός του.
  • Σε βήχα ή φτέρνισμα, επιβάλλεται κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι, στο ύψος του αγκώναή με χαρτομάντιλο το οποίο πρέπει να πετιέται αμέσως στους κάδους απορριμμάτων.
  • Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
  • Τακτικό, σχολαστικό πλύσιμο των χεριών  με υγρό σαπούνι και νερό ή αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα(υπάρχει στο σχολείο,καλό  όμως είναι να έχουν τα παιδιά το ατομικό τους μπουκαλάκι)  ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη.

 

Η Διευθύντρια

Αναστασία  Γ. Βουτσή

Ο κύκλος της ανάγνωσης

IMG_0936

Κάτι καινούριο συμβαίνει στο Β’2 εδώ και μερικές μέρες!
Ξεκινήσαμε μία καινούρια συνήθεια που μας αρέσει πολύ και λέγεται: “ο κύκλος της ανάγνωσης”.
Αντί να διαβάζουμε ένας-ένας το ίδιο κείμενο από το βιβλίο μας για να εξασκηθούμε στην ανάγνωση,
διαβάζουμε 3-4 προτασούλες ο καθένας μας από ένα λογοτεχνικό βιβλίο.
Κάθε μαθητής έφερε από ένα βιβλίο και έτσι δημιουργήσαμε τη βιβλιοθήκη της τάξης μας. Διαλέγουμε ένα βιβλίο κάθε μέρα, καθόμαστε όλοι μαζί στον κύκλο και ακούμε τους συμμαθητές μας να μας διαβάζουν παραμύθια.
Μας αρέσει πάρα πολύ γιατί έτσι και εξασκούμαστε στην ανάγνωση και ακούμε ωραίες ιστορίες!

Για να καταλάβετε πόσο μας έχει ενθουσιάσει αυτή η νέα μας συνήθεια, αρκετά παιδιά επιλέγουν να διαβάζουν τα βιβλία, όταν ολοκληρώνουν τις υποχρεώσεις τους και έχουν λίγο ελεύθερο χρόνο.

IMG_0940 IMG_0942

 

Ενημέρωση για την εποχική γρίπη

nea_gripi

Την Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2016, η Δ/νρια του 8ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας κ. Βουτσή Αναστασία , ενημέρωσε τους μαθητές για την εποχική γρίπη, τους μίλησε για την πρόληψη της εξάπλωσής της και τους συνέστησε να τηρούν τους κανόνες ατομικής υγιεινής, όπως:
Να καλύπτουν τον βήχα ή το φτέρνισμα στον αγκώνα τους.
Να αποφεύγουν να φέρνουν τα χέρια τους στα μάτια , στη μύτη και στο στόμα.
Καθώς και να αποφεύγουν να ανταλλάσουν μολύβια, στυλό και άλλα προσωπικά αντικείμενα.
Να πλένουν συχνά τα χέρια τους και ανάμεσα στα δάχτυλα, με υγρό σαπούνι και νερό ή
με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα, που έχει τοποθετηθεί στους διαδρόμους.

20160209_115437afisa-gripi-xoironh1n1_259x

Η νυφούλα του χιονιά

P2160036

Η ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ
Μες στον κήπο δες πως ξεπροβάλλει
με τα ωραία και ανθισμένα της κλαδιά
η αμυγδαλιά μας που και πάλι
την λεπτή σκορπίζει ευωδιά.Μυγδαλιά μου, μυγδαλιά μου,
άκουμε και μέ να ζήσεις!
Τί εβιάστηκες ν΄ανθίσεις;
Δε φοβάσαι το χιονιά;Άκου εμένα που ΄χω χρόνια!
Μα η καλή μας μυγδαλιά
εστολίστηκε διπλά
με λουλούδια και με χιόνια.Πάντα πρώτη αυτή ανθίζει
να μας θυμίζει πως φθάνει η άνοιξη γοργή

με τα κάλλη της γυρεύει να μας πλανεύει
όταν ξυπνούμε την αυγή.Μυγδαλιά την ομορφιά σου
όπου στολίζεις του σπιτιού μας την αυλή
την λεπτή την ευωδιά σου
μη μας την πάρεις τόσο γρήγορα καλή.
Τώρα επάνω σ΄ ένα της κλαδάκι
κάθεται και τραγουδεί γλυκά, γλυκά
ένα παιχνιδιάρικο πουλάκι
και της λέει γλυκά και μυστικά.Δεν βαστούν πολύ τα κάλλη
θα έλθει πάλι η μαύρη βαρυχειμωνιά
και τα φύλλα σου θα ρίξεις
σαν σου τ΄αγγίξει τ΄άγριο χέρι του βοριά.Μυγδαλιά μου ανθισμένη
όταν σε βλέπω έτσι όμορφα ν΄ανθείς
συλλογίζομαι καημένη πως θα ρθει η ώρα
που κι εσύ θα μαραθείς.

Το ρομπότ “Ποντίκι”

PC211133

Μια διαφορετική γωνιά, μάθησης, επιστήμης και δημιουργίας -ίσως μοναδική στο είδος σε όλη την Ελλάδα- έχει ξεκινήσει να λειτουργεί στην Καλαμάτα από τις αρχές του Σεπτεμβρίου. Ο λόγος γίνεται για το Σύγχρονο μουσείο τεχνολογίας, επιστήμης και καινοτομίας “Ευγενία Κανελλοπούλου”, το οποίο πρόκειται να επισκεφτούν σύντομα τα δύο τμήματα της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας. Τα εκθέματα που μπορεί να δει κανείς, είναι κατανεμημένα ανά θεματική ενότητα, όπως ηλεκτρομαγνητισμός, μοτέρ, δυναμό, μπαταρίες, ηλιακή ενέργεια, ρομπότ κ.α. Στο μουσείο, επιπλέον, παρέχεται τεχνική και επιστημονική βοήθεια σε μαθητές όλων των ηλικιών για εκπόνηση εργασιών τεχνολογίας, πρότζεκτ, αλλά και για εξάσκηση του μυαλού τους σε επιτραπέζια εκπαιδευτικά παιχνίδια και γρίφους.

Ο μαθητής της Στ΄1 Γιάννης Μητρόπουλος είναι ένα από τα παιδιά που συμμετέχει σε μαθήματα PC211134PC211132

εκπόνησης εργασιών και μετά από αρκετές δίωρες συναντήσεις στο χώρο του μουσείου κατασκεύασε το  ρομπότ “Ποντίκι”. Όταν ολοκλήρωσε την εργασία του  μας το παρουσίασε μέσα στην τάξη όπου όλοι εντυπωσιαστήκαμε και τον συγχαρήκαμε γι’ αυτή του την προσπάθεια . Ακολουθούν όσα μας είπε για την εμπειρία του αυτή :

 

” Μια μέρα επισκέφτηκα το Σύγχρονο Μουσείο Τεχνολογίας . Εκεί θαύμασα τα εκθέματα του καθηγητή κου Κανελλόπουλου και μου άρεσαν πολύ. Τότε ο καθηγητής μου πρότεινε να έρχομαι κι εγώ στα μαθήματα που κάνει στα παιδιά που επιθυμούν για να φτιάξουν τα δικά τους εκθέματα. Εγώ ξεκίνησα με το έκθεμα ρομπότ  “Το ποντίκι” και συμμετείχα σε δέκα μαθήματα δύο ωρών για να το ολοκληρώσω. Τώρα συνεχίζω με ένα ποδοσφαιράκι  για να παίζω με τους φίλους μου. Θα συνεχίσω να πηγαίνω για πολύ καιρό ακόμα γιατί μαθαίνω καινούρια πράγματα ,αποκτώ γνώσεις που με βοηθούν να κατασκευάζω ή να επισκευάζω αντικείμενα μόνος μου”.

 

 

 

 

Κουζινοξωτικές … τρουφομπαλίτσες!!!

20160212_105452

Το βιβλίο μας, της Γλώσσας, μύρισε ζαχαροπλαστική, μυρωδιές και γεύσεις
και εμείς οι μαθητές του Γ2 δεν χάσαμε την ευκαιρία. Ακολουθήσαμε τη συνταγή του βιβλίου, φέραμε τα απαραίτητα υλικά, φορέσαμε τις ποδιές και τα γάντια μας και σαν γνήσια «κουζινοξωτικά» του «Άνω-Κάτω» φτιάξαμε τις πιο νόστιμες τρουφομπαλίτσες!
Από τις σοκολατένιες δημιουργίες μας, κεράσαμε τους δασκάλους και τη Διευθύντριά μας.
Το αποτέλεσμα απολαυστικό!!!
Τις φάγαμε όλες!!!
Όσο για τις μαμάδες μας, αυτές θα δείξουν κατανόηση και θα πλύνουν τα σοκολατένια ρουχαλάκια μας.
Τις ευχαριστούμε!

20160212_10544120160212_10341820160212_10254020160212_10232420160212_101832

Μελωδικά μαστορέματα

DSCN8915 Οι μαθητές του Ε2 στο μάθημα της μουσικής εκδήλωσαν το δημιουργικό τους ταλέντο κατασκευάζοντας αυτοσχέδια μουσικά όργανα. Αφορμή στάθηκε η ενότητα “Μουσική” στη γλώσσα αλλά και το κεφάλαιο “πρόβα Συμφωνικής Ορχήστρας” στο μάθημα της μουσικής.

Έτσι συλλέξαμε απλά αντικείμενα και τα μεταμορφώσαμε. Το τελικό αποτέλεσμα μας εξέπληξε όλους ευχάριστα. Αποφασίσαμε λοιπόν, να εμπλουτίσουμε σταδιακά τη μικρή μας ορχήστρα για να συνοδεύουμε τα όμορφα τραγούδια μας!

DSCN8912 DSCN8913

Ένα επάγγελμα για λίγους…

Σταυροπήγιο-Πύργος Μούρτζινου Καρδαμύλη 28-1-2016 034
Κατά την επίσκεψη της Στ΄τάξης στο ελαιοτριβείο της οικογένειας Σκαρπαλέζου στο Σταυροπήγιο είχαμε την ευκαιρία να δούμε τον παραδοσιακό τρόπο με τον οποίο βγαίνει το λάδι εδώ και σχεδόν διακόσια χρόνια.
Εκτός από τις μεγάλες πέτρινες μυλόπετρες που αλέθουν τον καρπό της ελιάς, η διαφορά του συγκεκριμένου ελαιοτριβείου με τα σύγχρονα έγκειται στον τρόπο πίεσης του πολτού της ελιάς καθώς και στη θερμοκρασία που χρησιμοποιείται για την εξαγωγή του πολυπόθητου υγρού.
Σταυροπήγιο-Πύργος Μούρτζινου Καρδαμύλη 28-1-2016 006
Ένας άνθρωπος είναι αναντικατάστατος στο παραδοσιακό ελαιοτριβείο:ο καραβοκύρης
Είναι υπεύθυνος να γεμίζει τις λινάτσες με τον αλεσμένο καρπό και να τις τοποθετεί κατάλληλα στο ειδικό μηχάνημα πίεσης, ώστε αποτελεσματικά και χωρίς απώλειες να βγαίνει το περισσότερο δυνατό λάδι.
Είναι τόσο σημαντική η δουλειά του στο ελαιοτριβείο, που, όπως μας εξήγησε η κόρη του ιδιοκτήτη κα Σκαρπαλέζου, αν για κάποιο λόγο λείψει, η λειτουργία του ελαιοτριβείου σταματάει.
Σταυροπήγιο-Πύργος Μούρτζινου Καρδαμύλη 28-1-2016 026

Η παραγωγή λαδιού ανά ώρα σ΄αυτό το ελαιοτριβείο είναι μικρότερη σε σχέση με τα σύγχρονα λιοτρίβια.Το πλεονέκτημα όμως είναι η μοναδική ποιότητα λαδιού, το οποίο διατηρεί όλα τα οργανοληπτικά του στοιχεία κυρίως λόγω του τρόπου εξαγωγής του.Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η σχεδόν όλη η παραγωγή αυτού του ελαιοτριβείου εξάγεται σε χώρες της Ευρώπης, καθώς φαίνεται ότι η ποιότητα αναγνωρίζεται περισσότερο από την ποσότητα.
Σταυροπήγιο-Πύργος Μούρτζινου Καρδαμύλη 28-1-2016 028
Ίσως πρέπει να αναρωτηθούμε αν, σε μια εποχή που η ταχύτητα και η κατανάλωση κατακλύζουν τις σκέψεις όλων, η έμπρακτη αναγνώριση της ποιότητας αναβαθμίσει τη ζωή μας και κυρίως την υγεία μας.

Σταυροπήγιο-Πύργος Μούρτζινου Καρδαμύλη 28-1-2016 020
Σταυροπήγιο-Πύργος Μούρτζινου Καρδαμύλη 28-1-2016 030

Για ένα καλύτερο διαδίκτυο!

SID2016_greece_Logov2

Την Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2016, η παγκόσμια ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου όπως έχει καθιερωθεί , εορτάστηκε στο σχολείο μας με το σύνθημα «Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο διαδίκτυο!» με στόχους:
Την ευαισθητοποίηση των μαθητών για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.
Την κατανόηση των κινδύνων και την προστασία από αυτούς.
Την αλλαγή της διαδικτυακής συμπεριφοράς.
Οι δράσεις μας:
Συζητήσαμε, παίξαμε παιχνίδια όπως το «βαρόμετρο των συναισθημάτων»
και μιλήσαμε για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας online.
Στη συνέχεια ακούσαμε με προσοχή τις συμβουλές της κ.Δ/ντριας σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο και παρακολουθήσαμε video στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων όπως:
α)Το παντοπωλείο διαδίκτυο
β)Το δώρο
Καλό και ασφαλές σερφάρισμα σε όλους!!!

20160209_11543720160209_12180120160209_13314820160209_13095020160209_08284520160208_100357

Ζωγραφίζω και μαθαίνω

IMG_0757

Έχουμε ξεκινήσει να μαθαίνουμε την προπαίδεια εδώ και μερικές μέρες.
Έχουμε μάθει τις προπαίδειες του 2, του 4, του 5, του 10, του 8, του 7, του 3 και του 6. Αν και τα έχουμε μάθει αρκετά καλά, όλοι έχουμε μερικούς πολλαπλασιασμούς που μας δυσκολεύουν. Αποφασίσαμε να τους ζωγραφίσουμε, με το δικό μας μοναδικό τρόπο και στη συνέχεια τους κρεμάσαμε στην τάξη μας, ώστε να τους βλέπουμε κάθε μέρα….εεε, κάποια στιγμή θα τους μάθουμε κι αυτούς, που θα πάει.

IMG_1904

Δείτε και πως το φτιάξαμε.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση