eTwinning πρόγραμμα (2023-24)-“Ο χρυσός της γης, τα φρούτα και τα λαχανικά”
Το σχολείο μας φέτος με μαθητές/τριες της Ε’ τάξης συμμετέχει σε ένα Ευρωπαϊκό eTwinning πρόγραμμα με τίτλο “Ο χρυσός της γης, τα φρούτα και τα λαχανικά“.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί στο πρόγραμμα είναι : Γιαννακίδου Σοφία (ΠΕ86), Αλεξιάδου Νικολέττα (ΠΕ70), Νάκη Σμαραγδή (ΠΕ70), Δεφίγγου Σταματία (ΠΕ70), Αδάμ Δημήτριος (ΠΕ70)

Ο σκοπός είναι μέσα από εκπαιδευτικές δραστηριότητες που θα γίνουν από κοινού με μαθητές/τριες από σχολεία της Ελλάδας, Ιταλίας, Ρουμανίας και Τουρκίας να ανοίξουν ένα παράθυρο στον κόσμο και να γνωρίσουν την Ατζέντα του 2030 των Ηνωμένων Εθνών για βιώσιμη ανάπτυξη.

Οι επιμέρους στόχοι είναι:
- μέσα από διαπολιτισμικές δραστηριότητες να οικοδομηθεί η έννοια της ευρωπαϊκής ιθαγένειας
- να ενισχυθεί η πολιτιστική ταυτότητα με μια ευρωπαϊκή προοπτική
- να αναπτύξουν δημιουργικότητα και να βελτιωθεί η μάθηση μέσω της χρήσης των ΤΠΕ
- να δοθούν κίνητρα για τη βελτίωση δεξιοτήτων ανάγνωσης και κατανόησης
- να γνωρίσουν την ατζέντα του 2030
- να χρησιμοποιήσουν μουσικές δεξιότητες
- να μάθουν για τα επιστημονικά χαρακτηριστικά ορισμένων φυτών
- να κατανοήσουν τη σημασία των φρούτων και των λαχανικών σε μια σωστή και υγιεινή διατροφή
- να εκφραστούν μέσα από καλλιτεχνικές δημιουργίες
Στα πλαίσια του προγράμματος οι μαθητές/τριες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να κάνουν συνεργατικά εκπαιδευτικές δραστηριότητες, για να επικοινωνήσουν σύγχρονα με τα άλλα μέλη και να εκφράσουν τις απόψεις τους με αφορμή το περιεχόμενο που παράγεται κάθε φορά. Για το λόγο αυτό μία από τις πρώτες εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους μαθητές/τριες ήταν κάποια μαθήματα για την …
Οι μαθητές/τριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα έφτιαξαν μία μικρή παρουσίαση του εαυτού τους, τη μετέφρασαν στα αγγλικά και έφτιαξαν το άβατάρ τους. Στη συνέχεια ανέβασαν το υλικό στην πλατφόρμα του προγράμματος όπου βρίσκονται και οι παρουσιάσεις των μαθητών άλλων σχολείων που συμμετέχουν.
Μία από τις αρχικές κοινές δραστηριότητες ήταν η δημιουργία logo για το πρόγραμμα. Οι μαθητές/τριες χωρισμένοι σε ομάδες, δημιούργησαν με θέμα την αξία των φρούτων και των λαχανικών, διάφορα logo που παρουσιάστηκαν στο σύνολο των μαθητών/τριών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ώστε να επιλέξουν ένα το οποίο θα αποτελούσε την πρόταση του σχολείου μας για το …
Τον μήνα Δεκέμβριο οι δραστηριότητες είχαν γιορτινό χαρακτήρα. Φτιάξαμε βίντεο με κάλαντα και τα διαμοιραστήκαμε σε έναν κοινό τόπο στο canva. Επίσης δημιουργήσαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες για να στείλουμε τις ευχές μας σε άλλους συμμετέχοντες του προγράμματος. Τις δημιουργίες των μαθητών/τριων υποστήριξε μαζί με την ομάδα του έργου και η κα.Ιωάννα Χασάκιοϊλη, η Εικαστικός του σχολείου …
Λίγο πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων όλοι οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί από όλα τα σχολεία και χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα συναντηθήκαμε online! Ανταλλάξαμε ευχές και τραγουδήσαμε ο καθένας στη γλώσσα του. Ήταν μια υπέροχη συνάντηση και προσδοκούμε ήδη την επόμενη!!
Με την ολοκλήρωση των logo από όλους τους συμμετέχοντες ακολούθησε ψηφοφορία από μαθητές και εκπαιδευτικούς! Το έργο που επικράτησε και έγινε το επίσημο logo του έργου ήταν του 3ου Δημοτικού Παλαμά Καρδίτσας:
Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο γνωρίσαμε την ιστορία ενός ήρωα από ένα ιταλικό παραμύθι, τον Cipollino ή Κρεμμυδάκη. Μια υπέροχη αφορμή να μιλήσουμε για αξίες όπως η ελευθερία και η δημοκρατία. “Ο Κρεμμυδάκης, ένα πανέξυπνο, κατεργάρικο αγόρι που δεν αντέχει την αδικία, και ο πρίγκιπας Λεμόνης, ένας αντιπαθής, μοχθηρός και ανόητος κυβερνήτης, έρχονται αντιμέτωποι σε …
Μια από τις δραστηριότητες του Μαρτίου ήταν να εντοπίσουν τα παιδιά τον πλούτο της φύσης στην περιοχή που ζουν. Το δικό μας σχολείο βρίσκεται σε αστικό περιβάλλον και σε μια βόλτα στον περίγυρο βρήκαμε νεραντζιές και ελιές!!
Μια υπέροχη ιδέα όταν δεν υπάρχει χώρος είναι οι κάθετοι κήποι! Δημιουργήσαμε κι εμείς το μικρό μας κήπο στην αυλή και τις τάξεις μας!!
Τον μήνα Απρίλιο οι δραστηριότητες του προγράμματος αφορούσαν την τέχνη και τα φρούτα και λαχανικά (διεθνείς και τοπικοί καλλιτέχνες). Οι μαθητές κλήθηκαν να γνωρίσουν έναν Ιταλό ζωγράφο τον Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο ή Αρτσιμπόλντι που ήταν περισσότερο γνωστός για τη δημιουργία φανταστικών πορτραίτων αποτελούμενων εξ ολοκλήρου από αντικείμενα όπως φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, ψάρια και βιβλία. Στη συνέχεια μελέτησαν …
Συνδυάζοντας τη δημιουργία κινούμενης εικόνας (gif) και την δημιουργία digital art για την επόμενη δραστηριότητα του etwinning προγράμματος στο οποίο συμμετέχουν, οι μαθητές/τριες της Ε΄τάξης χρησιμοποίησαν τη σελίδα flipanim για να δημιουργήσουν τα δικά τους ψηφιακά έργα με φρούτα και λαχανικά. Ώρα για φρουτοσαλάταααα!!! Το επόμενο βήμα ήταν τα παιδιά να δημιουργήσουν το δικό τους …
Το πρόγραμμα που συμμετείχε το σχολείο μας με τα δύο τμήματα της Ε΄ ολοκληρώθηκε. Μία από τις δράσεις ήταν η ανάρτηση σε ένα τοίχο των παραγόμενων εργασιών ώστε να μπορούν όλοι οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνονται για το πρόγραμμα. Νάκη Σμαραγδή ΠΕ70, Γιαννακίδου Σοφία ΠΕ86, Αλεξιάδου Νικολέττα ΠΕ70 Εκδήλωση Διάχυσης στους …