Διαπαιδαγώγηση παιδιών (μέρος πρώτο)

Συζήτηση  με το παιδί μας 

  Να συζητάμε μαζί του τα θέματα που το αφορούν και πολύ περισσότερο να μην αποφεύγουμε να δίνουμε απαντήσεις στα ερωτήματά του.

Διαφορετικά  τις  απαντήσεις  θα  τις  παίρνει  από  αλλού.

  Στις συζητήσεις αυτές, και γενικά όταν μιλάμε μαζί του, πρέπει να είμαστε συγκεντρωμένη σ’ αυτό που κάνουμε. Να μη μας μιλάει κι εμείς να σκεφτόμαστε άλλα πράγματα.  Την κουβέντα μαζί του να μην τη βλέπουμε ως αγγαρεία, αλλά ως μια ευκαιρία να το πλησιάσουμε ακόμα περισσότερο.

  Όταν είναι να συζητήσουμε μαζί κάποια ακραία συμπεριφορά του, να μην το κάνουμε όσο είμαστε και οι δυο εκνευρισμένοι, αλλά αργότερα που θα έχουμε ηρεμήσει και το παιδί μας θα είναι έτοιμο να ακούσει.

  Για να πάει καλά η συζήτηση να μην του μιλάμε σαν ανώτεροί του αλλά ίσος προς ίσον με ηρεμία , χαμηλόφωνα , να μην του επαναλαμβάνουμε συνεχώς το ίδιο επιχείρημα και σε καμία περίπτωση να μην του αναφέρουμε το τι έχουμε κάνει μέχρι τώρα γι’ αυτό  (π.χ. ότι του παρέχουμε  τροφή ,ένδυση, φροντιστήρια, εκδρομές κ.α.)διότι από τη μια όλα αυτά είναι στις υποχρεώσεις μας και από την άλλη το παιδί μας θα νιώσει πολύ άσχημα θεωρώντας ότι ενώ μας χρωστά δεν μπορεί να μας ξεπληρώσει διότι δεν έχει τη δυνατότητα.

  Επίσης, όταν μετά από ένα γεγονός και μια συζήτηση που είχαμε κάνει μαζί του η εξέλιξη των πραγμάτων μας δικαιώνει να μην του λέμε : «Είδες που είχα δίκιο;» ή «Είδες που σου το ’λεγα;» . Κι αυτό για δυο λόγους . Από τη μια για να υπερασπιστεί το ΕΓΩ του ίσως να μην το παραδεχτεί ότι είχε άδικο, με αποτέλεσμα να συνεχίσει να επαναλαμβάνει το ίδιο λάθος, και από την άλλη το παιδί μας δεν το θέλουμε ταπεινωμένο και νικημένο.

Συνέπεια λόγων και έργων

  Αν του δώσουμε μία υπόσχεση ή του ανακοινώσουμε μία απειλή πρέπει να την τηρήσουμε. Σε διαφορετική περίπτωση θα σταματήσει να μας παίρνει στα σοβαρά και δε θα δίνει βάση στα λόγια μας. Γι’ αυτό αν δεν μπορούμε να φανούμε συνεπείς είναι προτιμότερο να μην αναφέρουμε τίποτα.

Παράδειγμα:

    Η κ. Άννα έχει δυο παιδιά ,τον Γιώργο και την Ελένη, ηλικίας 9 και 7 ετών αντίστοιχα. Τους λέει  να γράψουν και να διαβάσουν τα μαθήματά τους εγκαίρως,    διότι το βράδυ έχει σκοπό να τα πάει στο Λούνα Παρκ και όποιο δεν εκπληρώσει    τις υποχρεώσεις του θα μείνει σπίτι. Η Ελένη μελέτησε ενώ ο Γιώργος όχι. Ο σύζυγος της κυρίας Άννας απουσίαζε σε ταξίδι και επειδή δεν μπορούσε να αφήσει μόνο του το Γιώργο αναγκάστηκε να τον πάρει .

   Σχόλιο:

  Η κα. Άννα γνώριζε ότι ο σύζυγος της απουσίαζε και ότι δεν μπορούσε να φανεί συνεπής με την απειλή της  οπότε ήταν προτιμότερο να μην την αναφέρει.

  Όπως καταλαβαίνουμε αν αυτό επαναληφθεί μερικές φορές ακόμα, ο Γιώργος δεν θα παίρνει στα σοβαρά την μητέρα του αφού δεν τηρεί αυτό που λέει.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση