ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ -2021-2022. Στους πλανήτες των δεξιοτήτων παρέα με τον μικρό Πρίγκιπα-STEM

Στους πλανήτες των δεξιοτήτων παρέα με τον μικρό Πρίγκιπα-STEM

Περιγραφή

Ο μικρός Πρίγκιπας φτάνει στα σχολεία των εταίρων του έργου από το γαλαξία. Ο καινούργιος μας  φίλος,  μας  διηγείται τις εμπειρίες του από την επίσκεψή του σε άλλους πλανήτες, όπου υπάρχουν άνθρωποι που βασανίζουν τα ζώα και δεν τα αγαπούν, άνθρωποι που δεν γνωρίζουν  τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, κινδυνεύουν οι ίδιοι και άλλοι άνθρωποι, όταν περπατούν στο δρόμο ή βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο ή οδηγούν ποδήλατο. Στο ταξίδι  του ο μικρός Πρίγκιπας συνάντησε τον πλανήτη των εγωιστών ανθρώπων που δεν σέβονται τον πλανήτη που ζούμε, ούτε τους ανθρώπους γύρω τους που είναι διαφορετικοί. Τέλος επισκέφτηκε  τον πλανήτη που δεν είχε νερό γιατί οι άνθρωποι το σπαταλούν και δεν μπορούσε να ποτίσει το αγαπημένο του κόκκινο τριαντάφυλλο.Ο μικρός πρίγκιπας απογοητεύτηκε πολύ από την συμπεριφορά των ανθρώπων και ζητάει τη βοήθεια των παιδιών για να τον βοηθήσουν να βρει μια λύση ώστε να αλλάξει η συμπεριφορά τους και να ζήσουν όλοι μαζί αρμονικά και αγαπημένοι.

Στόχοι:

  • Η εφαρμογή εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων στο εφαρμοζόμενο πρόγραμμα Δεξιότητες 21+ έχει ως στόχο οι μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες δουλεύοντας  πάνω σε ένα πρόβλημα/πρόκληση, το διερευνούν και καλούνται να βρουν μία λύση σε αυτό μέσω μιας διαδικασίας υποβολής ερωτήσεων, έρευνας, ανάλυσης, εφαρμογής πληροφοριών και αξιοποίησης των δημιουργικών τους δεξιοτήτων.
  • Οι μαθητές/τριες  να υιοθετήσουν  σωστές  οδικές συμπεριφορές, να καλλιεργήσουν  δεξιότητες αυτομέριμνας, οδικής ασφάλειας  και δεξιότητες αυτοπροστασίας, να αποκτήσουν θετική στάση σε θέματα αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας, να ευαισθητοποιηθούν  οι μαθητές γύρω από το θέμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης ζώων συντροφιάς, να έρθουν σε επαφή  με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία, STEM και εκπαιδευτική ρομποτική, μέσα από το κύκλο του νερού και την υδροδυναμική.
  • Η ενσωμάτωση των Νέων Τεχνολογιών στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, ώστε να προωθήσουμε την συνεργατική μάθηση, να καλλιεργήσουμε ψηφιακές δεξιότητες, να ενδυναμώσουμε την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών από διαφορετικά σχολεία.
  • Να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου  τις  βασικές αρχές προγραμματισμού και της αλγοριθμικής σκέψης μέσα από τη μέθοδο STEM. Να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να διατυπώνουν ερωτήσεις και απαντήσεις μέσω πειραματισμού και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα.

Χρονοδιάγραμμα

 

Οκτώβριος-Νοέμβριος

Γνωριμία με το  Μικρό Πρίγκιπα, γνωριμία μεταξύ των σχολείων εταίρων, συμμετοχή στην εβδομάδα του κώδικα.

Ο μικρός πρίγκιπας στον πλανήτη της αλαζονείας και του εγωισμού

Θεματικός άξονας: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα-Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα

Τίτλος: «Πρόγραμμα ανάπτυξης αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας για παιδιά προσχολικής ηλικίας»

Κατά το χρονικό διάστημα Οκτώβριος 2021 – Νοέμβριος 2021 θα πραγματοποιηθούν 6 εργαστήρια. Σκοπός του προγράμματος είναι η κατανόηση από τα παιδιά των εννοιών του σεβασμού, της διαφορετικότητας και η έμπρακτη υιοθέτηση στάσεων που αναπτύσσουν και εξελίσσουν τις έννοιες αυτές ως τρόπο ζωής και καθημερινής συμπεριφοράς, που αποτελούν τη βάση για την θεμελίωση των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Το περιεχόμενο του προγράμματος στηρίζεται σε τρεις κυρίως άξονες :

Αυτοσεβασμός -Σεβασμός προς τους άλλους-Σεβασμός προς το περιβάλλον.

Δεκέμβριος-Ιανουάριος  

Ο μικρός πρίγκιπας στον πλανήτη που δεν είχε νερό

Θεματικός άξονας: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και Καινοτομία                                                                                                        Υποθεματική: STEM / STEAM-Ρομποτική                                                                 

 Τίτλος: «STE(A)M και εκπαιδευτική ρομποτική μέσα από το κύκλο του νερού και την Υδροδυναμική»

Κατά το χρονικό διάστημα Δεκέμβριος 2021 – Ιανουάριος 2021 θα πραγματοποιηθούν 7 εργαστήρια. Σκοπός του προγράμματος είναι να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

Φεβρουάριος-Μάρτιος

Ο μικρός Πρίγκιπας στον πλανήτη που βασάνιζαν και δεν αγαπούσαν τα ζώα

Θεματικός άξονας: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική:  Οικολογική συνείδηση

Τίτλος: «Ομάδα Δράσης Μαθητών για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς (ΔΙΚΤΥΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ)»

Κατά το χρονικό διάστημα  Φεβρουαρίου 2022 – Μαρτίου 2022 θα πραγματοποιηθούν 7 εργαστήρια. Σκοπός του προγράμματος είναι να ευαισθητοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές γύρω από το θέμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης ζώων συντροφιάς, ώστε να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης. Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές αρχικά να συνειδητοποιήσουν τις έννοιες του δεσποζόμενου και αδέσποτου ζώου, να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και την αγάπη προς τα ζώα συντροφιάς, κατανοώντας ταυτόχρονα τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντί τους. Τέλος, να καλλιεργήσουν δεξιότητες ώστε να αναλάβουν δράσεις και πρωτοβουλίες ενημέρωσης της σχολικής και τοπικής κοινότητας για την πρόληψη της εγκατάλειψης ζώων, για την προστασία των αδέσποτων της περιοχής, καθώς και για την προώθηση στειρώσεων και υιοθεσιών μέσω φιλοζωικών σωματείων.

 

Απρίλιος- Μάιος

Ο μικρός Πρίγκιπας στον πλανήτη των παραβάσεων της οδικής κυκλοφορίας

Ζω καλύτερα-Ευ ζην                                                                                             

Υποθεματική: Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και πρόληψη-Οδική Ασφάλεια

Τίτλος: «Οδική Ασφάλεια»

Κατά το χρονικό διάστημα  Απριλίου 2022 – Μαΐου 2022 θα πραγματοποιηθούν 7 εργαστήρια. Σκοπός του προγράμματος είναι είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αποκτήσουν σωστή οδική συμπεριφορά, ως πεζοί, ως ποδηλάτες και ως επιβάτες οχημάτων. Επίσης να γνωρίσουν τους φωτεινούς σηματοδότες και τα σήματα του ΚΟΚ, να κατανοήσουν το ρόλο αυτών.

Ιούνιος

Δράσεις ανατροφοδότησης και διάχυσης στις τοπικές κοινωνίες.

Αξιολόγηση από παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς

Τα τελικά αποτελέσματα

Τα τελικά συνεργατικά προϊόντα θα είναι δημόσια στο Twinspace. Το έργο θα αναρτηθεί στα site των σχολείων. Θα γίνουν αναρτήσεις σχετικές στο τοπικό ηλεκτρονικό τύπο και διάχυση καλών πρακτικών με ενημερώσεις στους συλλόγους γονέων, στη τοπική κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα.

 Θα παραχθεί το παρακάτω συνεργατικό ψηφιακό υλικό:

  • Ψηφιακό λεξικό συναισθημάτων.
  •  Ψηφιακός οδηγός κυκλοφοριακής αγωγής.
  •  Ψηφιακός οδηγός για την προστασία των αδέσποτων.
  • Ψηφιακά βιβλία παρουσίασης δράσεων από τις 4 θεματικές ενότητες.
  • Ψηφιακά πόστερ για τη διάχυση των μηνυμάτων στη τοπική κοινωνία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *