Εργαστήρια δεξιοτήτων

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2025-2026

Κατά την τρέχουσα σχολική χρόνια θα υλοποιηθούν στο Νηπιαγωγείο τα παρακάτω εργαστήρια δεξιοτήτων:

  1) Θεματικός κύκλος «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην»
Υποθεματική: Ψυχική και συναισθηματική υγεία – Πρόληψη

TMHMA 1 + ΤΜΗΜΑ 2 + ΤΜΗΜΑ 3: «Κάθε αλλαγή, μια φωτεινή αρχή»

Το πρόγραμμα αποτελεί μία δομημένη πρόταση επτά τρίωρων εργαστηρίων δεξιοτήτων που στοχεύει στην κοινωνικοσυναισθηματική υποστήριξη και ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο σχολείο μέσα από μία θετική, αισιόδοξη και οραματική προοπτική που επενδύει στα αποθέματα δεξιοτήτων, ικανοτήτων, αξιών και εμπειριών των μαθητών/-τριών, στη σύνδεση με την ομάδα των συνομηλίκων και τον χώρο του νέου σχολείου ως τόπου χαράς και δημιουργίας, και τελικά, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (4cs) και δεξιοτήτων ζωής και του νου, με έμφαση στην ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας.

2) Θεματικός κύκλος «Φροντίζω το περιβάλλον»

Υποθεματική: Κλιματική Αλλαγή, Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία

TMHMA 1 + ΤΜΗΜΑ 2 + ΤΜΗΜΑ 3: «Προστατέψτε το δάσος,  είναι πηγή ζωής»

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες,
κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα.
Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον και η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος,
διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης.

3) Θεματικός κύκλος «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»

Υποθεματική: Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

TMHMA 1 + ΤΜΗΜΑ 2 + ΤΜΗΜΑ 3: “Νηπίων Παιδεία, το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία”

Σκοπός του εργαστηρίου είναι η ανάπτυξη της ικανότητας συνεργασίας, της δημιουργικής συνύπαρξης και της υπεύθυνης επικοινωνίας, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων και του θεματικού κύκλου “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”, προετοιμάζοντας τα νήπια για ενεργή συμμετοχή στη δημοκρατία και για την αντιμετώπιση προκλήσεων του σύγχρονου κόσμου, ενισχύοντας την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα. Τα παιδιά ενημερώνονται για τα δικαιώματά τους και αναγνωρίζουν την αξία της ειρηνικής συνύπαρξης και της αλληλοϋποστήριξης. 

4) Θεματικός κύκλος «Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία»

Υποθεματική: «STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική»

TMHMA 1 + ΤΜΗΜΑ 3: “STEAM και η Γη γυρίζει…”

TMHMA 2: “STEM4Equality”

Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, δημιουργία μηχανικών κατασκευών, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης, τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται στην επιστήμη με βάση την έρευνα υιοθετώντας την αρχή του John Dewey ότι η εκπαίδευση ξεκινά με περιέργεια (Savery, 2006) προτρέποντας τους μαθητές να περάσουν από όλα τα στάδια της επιστημονικής έρευνας: να θέσουν μια ερώτηση, να αναπτύξουν μια υπόθεση, να σχεδιάσουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση, να συλλέξουν δεδομένα, να αναλύσουν τα αποτελέσματα και να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές (Pedaste et al. 2015). Η μεθοδολογία STE(A)M βασίζεται εκτός από την έρευνα και στη μάθηση με βάση ένα πρόβλημα με στόχο να κάνει τους μαθητές καλούς επιλυτές προβλημάτων στον πραγματικό κόσμο.

Υποσελίδες