Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στην EU Code Week 2025.
Στο πλαίσιο της EU Code Week 2025, οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με βασικές έννοιες του προγραμματισμού, μέσα από δημιουργικές και διαδραστικές δραστηριότητες με τη χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής μέλισσας Bee-Bot.
Η πρώτη δραστηριότητα είχε ως θέμα “Το τερατάκι των συναισθημάτων”, την οποία συνδέσαμε με την Παγκόσμια Ημέρα Κοινωνικής και Συναισθηματικής Ευεξίας των Μαθητών (10 Οκτωβρίου). Αρχικά, συζητήσαμε και αναγνωρίσαμε τα βασικά συναισθήματα μέσα από εικόνες και βιωματικά παιχνίδια. Στη συνέχεια, διαβάσαμε τα παραμύθια “Το Ξενοδοχείο των Συναισθημάτων” και “Το Τερατάκι των Χρωμάτων”, που βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τα συναισθήματα και πότε τα νιώθουμε.
Ακολούθως, τοποθετήσαμε στο χαλάκι της Bee-Bot καρτέλες με τα “τερατάκια-συναισθήματα”,προκειμένου να βοηθήσουμε το τερατάκι που έχει μπερδευτεί να αναγνωρίσει τα συναισθήματα και να φθάσει στο συναίσθημα της Αγάπης. Οι μαθητές, προγραμματίζοντας τη ρομποτική μέλισσα, την οδηγούσαν σε ένα συγκεκριμένο συναίσθημα. Εκεί, αναγνώριζαν ποιο είναι, ονομάτιζαν το συναίσθημα και περιέγραφαν πότε το νιώθουν διαχειριζόμαστε.
Η δεύτερη δραστηριότητα είχε τίτλο “Αινίγματα και Φθινοπωρινά Φρούτα”. Αφού ακούσαμε το τραγούδι “Τα Αινίγματα των Φθινοπωρινών Φρούτων”, τοποθετήσαμε στο χαλάκι της Bee-Bot εικόνες με φθινοπωρινά φρούτα. Η νηπιαγωγός διάβαζε κάθε φορά ένα αίνιγμα, και οι μαθητές προσπαθούσαν να βρουν ποιο φρούτο περιγράφει. Έπειτα, προγραμμάτιζαν την Bee-Bot ώστε να τη στείλουν στο σωστό φρούτο.
Μέσα από αυτές τις δράσεις, τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων, ενίσχυσαν την παρατηρητικότητα και τη συγκέντρωσή τους, ενώ παράλληλα έκαναν τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο του προγραμματισμού με παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο
1η Ενδοσχολική Επιμόρφωση
«Μια φθινοπωρινή περιπέτεια στο κτήμα της γιαγιάς Ευανθίας!»
Μια ηλιόλουστη φθινοπωρινή μέρα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας επισκέφτηκαν ένα όμορφο αγρόκτημα, για να γνωρίσουν από κοντά τα χαρακτηριστικά της φθινοπωρινής φύσης και τις αγροτικές εργασίες της εποχής.
Με το που φτάσαμε, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το φθινοπωρινό τοπίο με τα πολύχρωμα φύλλα και τα δέντρα φορτωμένα με καρπούς. Είδαν την καρυδιά και μάζεψαν καρύδια, θαύμασαν τη ροδιά γεμάτη κατακόκκινα ρόδια και μίλησαν για τα φθινοπωρινά χρώματα που μεταμορφώνουν τη φύση.
Ο κύριος σκοπός της επίσκεψης, όμως, ήταν η γνωριμία με το αμπέλι και η διαδικασία του τρύγου. Οι μικροί μαθητές φόρεσαν τα καπελάκια τους, πήραν τα καλαθάκια τους και μάζεψαν με ενθουσιασμό ώριμα σταφύλια από τα κλήματα. Στη συνέχεια, τα μετέφεραν όλοι μαζί στο παραδοσιακό ξύλινο πατητήρι, όπου γνώρισαν πώς από τα σταφύλια παράγεται ο μούστος και στη συνέχεια το κρασί. Ένας- ένας φορώντας γαλότσες πατούσε τα σταφύλια. Είδαν από κοντά τα ξύλινα βαρέλια και έμαθαν για τα προϊόντα που προέρχονται από το σταφύλι.
Έπειτα, η γιαγιά Ευανθία τους περίμενε με ένα ζεστό χαμόγελο για να τους δείξει την παραδοσιακή συνταγή του γλυκού σταφύλι. Μαζί της, τα παιδιά έμαθαν ότι για το γλυκό χρειάζονται 2 κιλά σταφύλι, 2 ποτήρια νερό, περίπου 1 κιλό ζάχαρη και λίγη αλμπαρόριζα για άρωμα. Οι μικροί βοηθοί συμμετείχαν με χαρά στην παρασκευή του γλυκού, ανακατεύοντας προσεκτικά τα υλικά και παρακολουθώντας τη διαδικασία με ενθουσιασμό. Όταν το γλυκό ετοιμάστηκε, η γιαγιά το μοίρασε σε ατομικά μπωλ και μας το προσέφερε να το πάρουμε μαζί μας, ως γλυκιά ανάμνηση της ημέρας.
Αργότερα, τα παιδιά κάθισαν κάτω από την κληματαριά, στον υπέροχο εξωτερικό χώρο του κτήματος, και απόλαυσαν το κολατσιό τους μέσα στη φύση. Μετά το φαγητό, ξεναγήθηκαν στον περιβάλλοντα χώρο και γνώρισαν τα ζώα του αγροκτήματος — τον γάιδαρο, τα άλογα, τα γουρούνια, τις γαλοπούλες, τις χήνες, τις κότες και τα σκυλάκια. Έτρεξαν, έπαιξαν και φρόντισαν να συμπεριφερθούν με σεβασμό και αγάπη προς όλα τα ζώα.
Στο τέλος της επίσκεψης, οι μαθητές πρόσφεραν στη γιαγιά Ευανθία μια ομαδική ζωγραφιά που είχαν ετοιμάσει στην τάξη με πολλή αγάπη, ως ευχαριστήριο δώρο για τη φιλοξενία και τη ζεστασιά της.
Η δράση αυτή συνδέθηκε με τα προγράμματα «Ενεργός Πολίτης», «Μια ιστορία και μια αγκαλιά για τον παππού και τη γιαγιά» και «Ευχές και δώρα από καρδιάς», ενισχύοντας τη σχέση των παιδιών με τη φύση, την παράδοση, αλλά και τις αξίες της ευγνωμοσύνης και της προσφοράς.
Ήταν μια μέρα γεμάτη εμπειρίες, αρώματα, γεύσεις και χαμόγελα που θα μείνουν αξέχαστα σε μικρούς και μεγάλους!
Εσωτερικός κανονισμός
“Ευχές και δώρα από καρδιάς” – “Μια όμορφη πράξη προσφοράς στο Νηπιαγωγείο μας”.
Μια ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή έζησαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου μας, καθώς δύο μέλη της σχολικής μας κοινότητας προσέφεραν εθελοντικά τη βοήθειά τους για τη φροντίδα του χώρου μας, δείχνοντας έμπρακτα τι σημαίνει ενεργός πολίτης και αλληλεγγύη.
Ο παππούς μιας μαθήτριας ανέλαβε με χαρά να καθαρίσει και να κόψει τα χόρτα στην είσοδο του Νηπιαγωγείου, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ασφάλεια και την καλή εικόνα του σχολείου. Παράλληλα, ο μπαμπάς μιας άλλης μαθήτριας, ανταποκρινόμενος με προθυμία, έβαψε το νέο πορτόνι της εισόδου, το οποίο είχε αντικατασταθεί πρόσφατα από τον Δήμο, καθώς το προηγούμενο είχε φθαρεί.
Οι πράξεις αυτές δεν πέρασαν απαρατήρητες από τους μικρούς μας μαθητές. Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού μας προγράμματος «Ενεργός Πολίτης – Ευχές και δώρα από καρδιάς», τα παιδιά δημιούργησαν συλλογικά μια ευχαριστήρια κάρτα, την οποία διακόσμησαν με αγάπη και παρέδωσαν στον παππού, εκφράζοντας τις θερμές τους ευχαριστίες.
Μέσα από τέτοιες απλές, αλλά σημαντικές στιγμές, τα παιδιά διδάσκονται στην πράξη την αξία της προσφοράς, της συνεργασίας και της ευγνωμοσύνης.
🙏 Ένα μεγάλο “ευχαριστώ” στους γονείς και στους παππούδες που στέκονται δίπλα μας με αγάπη, ενισχύοντας το εκπαιδευτικό μας έργο και δίνοντας στα παιδιά μας τα πιο όμορφα παραδείγματα ζωής.
“Μυρωδιές, Αγκαλιές και συνταγές με τη Γιαγιά Αγνή”
Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Ενεργός Πολίτης και συγκεκριμένα των δράσεων “Μια αγκαλιά και μια ιστορία για τον παππού και τη γιαγιά” και “Ευχές και δώρα από καρδιάς”, είχαμε την ιδιαίτερη χαρά να φιλοξενήσουμε στην τάξη μας τη γιαγιά ενός μαθητή μας, την κυρία Αγνή.
Με πολύ μεράκι, υπομονή και γλυκιά διάθεση, η κυρία Αγνή μοιράστηκε μαζί μας την παραδοσιακή συνταγή για μουστοκούλουρα, ένα αγαπημένο γλύκισμα γεμάτο μνήμες και αρώματα από τα παλιά. Οι μαθητές, με τη βοήθεια των νηπιαγωγών, έπλασαν τα δικά τους κουλουράκια, συμμετέχοντας με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα σε κάθε στάδιο της προετοιμασίας.
Τα υλικά για τη συνταγή προσφέρθηκαν με αγάπη από τους γονείς των παιδιών, συμβάλλοντας και αυτοί με τη σειρά τους σε αυτή τη ζεστή, συλλογική εμπειρία.
Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν έμπρακτα την αξία της προσφοράς, της συνεργασίας και του σεβασμού προς τις παλαιότερες γενιές. Μυρωδιές από γαρύφαλλο, πετιμέζι και κανέλα γέμισαν την αίθουσα, ενώ παραμύθια, τραγούδια και χαμόγελα ενώθηκαν σαν μια μεγάλη, τρυφερή αγκαλιά.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κυρία Αγνή για τον πολύτιμο χρόνο και τη ζεστασιά της, καθώς και σε όλους τους γονείς που στήριξαν με χαρά τη δράση μας. Ήταν μια εμπειρία που θα μείνει χαραγμένη στην καρδιά μας!
… οι μαθητές έκαναν ένα άλμπουμ με ζωγραφιές στην Κυρία Αγνή” Ένα Δώρο από Καρδιάς”
“Μια Αγκαλιά για τα Ζώα – Μαθαίνοντας με Αγάπη στο Νηπιαγωγείο”
Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας των Ζώων, η τάξη του νηπιαγωγείου μας γέμισε χαμόγελα και φαντασία ! Οι μικροί μαθητές μας συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική ημέρα αφιερωμένη στα ζώα, με στόχο την ευαισθητοποίηση και την καλλιέργεια της αγάπης και του σεβασμού προς όλα τα πλάσματα του πλανήτη.
Ξεκινήσαμε την ημέρα μας με ένα όμορφο παραμύθι, “ Ο Ξουτ”. Τα νήπια άκουσαν με προσοχή και μπήκαν στη θέση του ήρωα, μαθαίνοντας πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε τα ζώα, να τα ταΐζουμε σωστά, να μην τα φοβίζουμε και να μην τα πληγώνουμε.
…το παραμύθι..
Στη συνέχεια, τραγουδήσαμε όλοι μαζί χαρούμενα παιδικά τραγούδια για τα ζωάκια, γεμάτα μηνύματα αγάπης και προστασίας. Η μουσική μάς ένωσε και μας έκανε να καταλάβουμε πως όλα τα ζώα, μικρά ή μεγάλα, έχουν ψυχή και ανάγκη για φροντίδα.
Η μέρα έκλεισε δημιουργικά με όμορφες κατασκευές: τα παιδιά έφτιαξαν χάρτινα ζωάκια, ζωγράφισαν το αγαπημένο τους ζώο και δημιούργησαν αφίσες με κανόνες καλής συμπεριφοράς προς τα ζώα. Μέσα από το παιχνίδι και την τέχνη, τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους και υποσχέθηκαν να γίνουν “φίλοι των ζώων για πάντα”.
Στη συνέχεια γράψαμε τους κανόνες καλής συμπεριφοράς!
🐶 ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΖΩΑ 🐱
1️⃣ Δεν χτυπάμε ποτέ τα ζώα!
👉 Τα ζώα νιώθουν πόνο όπως εμείς.
2️⃣ Τα ταΐζουμε σωστά και τα ποτίζουμε με καθαρό νερό.
👉 Όλα τα ζωάκια χρειάζονται φαγητό και νεράκι.
3️⃣ Μιλάμε στα ζώα με γλυκιά φωνή.
👉 Δεν τα τρομάζουμε ούτε φωνάζουμε κοντά τους.
4️⃣ Δεν πετάμε σκουπίδια στη φύση.
👉 Τα ζώα μπορεί να τα φάνε και να αρρωστήσουν.
5️⃣ Ποτέ δεν εγκαταλείπουμε ένα ζώο!
👉 Τα ζώα χρειάζονται οικογένεια και αγάπη.
6️⃣ Αν δούμε ένα τραυματισμένο ζώο, λέμε σε έναν μεγάλο.
👉 Μπορούμε να το βοηθήσουμε με τη σωστή βοήθεια.
7️⃣ Δεν κλείνουμε τα ζώα σε κλουβιά ή μικρούς χώρους.
👉 Χρειάζονται ελευθερία και χώρο να κινούνται.
Η δράση αυτή άφησε στις καρδιές όλων ένα πολύτιμο μάθημα: τα ζώα δεν είναι παιχνίδια – είναι ζωντανά πλάσματα που αξίζουν την αγάπη και τον σεβασμό μας κάθε μέρα!
Συλλέγουμε Γεύσεις , Μαζεύουμε Χρώματα!Η Μαγική στιγμή του Φθινοπώρου!!!
Στην τάξη του νηπιαγωγείου μας, οι μικροί μαθητές ταξίδεψαν στον μαγικό κόσμο του φθινοπώρου μέσα από παραμύθια, βίντεο και τραγούδια. Έμαθαν για τις αλλαγές στη φύση, τα φθινοπωρινά φρούτα και τα όμορφα χρώματα της εποχής. Με ενθουσιασμό έφεραν φθινοπωρινά φρούτα,εμπλουτίζοντας τη γωνιά, δοκιμάζοντας…μήλα, αχλάδια, ρόδια,ακτινίδια, μπανάνες,σταφύλια και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού ετοίμασαν και γεύτηκαν μια λαχταριστή φρουτοσαλάτα, καθώς επίσης κ γλυκό σταφύλι, αλλά κ όλα τα παράγωγά του. Στη συνέχεια, με φαντασία και δημιουργικότητα, ζωγράφισαν και έκοψαν φύλλα και έφτιαξαν τη “Ρούλα τη Φθινοπωρούλα”, μια πολύχρωμη κατασκευή που διακόσμησε την τάξη τους, γεμίζοντάς την με τα ζεστά χρώματα του φθινοπώρου. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία γεμάτη χαρά και γνώση!
Η “Φθινοπωρούλα” πήρε θέση στο κέντρο της τάξης, κρατώντας στα χέρια της ένα καλάθι γεμάτο φρούτα και στολισμένη με φύλλα που είχαν βάψει τα παιδιά με φθινοπωρινές αποχρώσεις — πορτοκαλί, κόκκινο, καφέ και κίτρινο. Κάθε παιδί της έδωσε και ένα μικρό “δώρο”: ένα ποίημα, μια ζωγραφιά ή μια λέξη που του θύμιζε το φθινόπωρο.
Η τάξη μεταμορφώθηκε σε ένα πολύχρωμο τοπίο γεμάτο φαντασία, όπου το κάθε τι είχε τη δική του ιστορία. Τα παιδιά έμαθαν όχι μόνο για τη φύση και τις αλλαγές της εποχής, αλλά και πώς να συνεργάζονται, να δημιουργούν και να εκφράζονται. Το φθινόπωρο δεν ήταν πια απλώς μια εποχή — ήταν μια γιορτή μάθησης και χαράς!
Μαγικές στιγμές μέσα από παραμύθια…..
και το τραγούδι του Φθινοπώρου….
Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας στο Νηπιαγωγείο!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, το νηπιαγωγείο μας αφιέρωσε μια ξεχωριστή ημέρα στους αγαπημένους παππούδες και γιαγιάδες, θέλοντας να τιμήσουμε την αγάπη, τη σοφία και την πολύτιμη παρουσία τους στη ζωή μας.
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε ποικίλες δραστηριότητες. Ακούσαμε και τραγουδήσαμε παραδοσιακά τραγούδια που αγαπούσαν οι γιαγιάδες και οι παππούδες, ενώ μέσα από παραμύθια γνωρίσαμε ιστορίες γεμάτες τρυφερότητα και μαθήματα ζωής. Τα νήπια δημιούργησαν κατασκευές με πολύ μεράκι – καρτούλες, λουλούδια και ζωγραφιές – για να τις χαρίσουν στους δικούς τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας.
…..το τραγούδι…
και το τραγούδι…..
……το παραμύθι,” Η ΚΑΡΔΙΆ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΎ”
Συγκινητική ήταν και η ώρα της συζήτησης, όπου τα παιδιά μοιράστηκαν μικρές ιστορίες και αναμνήσεις από τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους, δείχνοντας πόσο σημαντικοί είναι στη ζωή τους.
Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και την εκτίμηση προς την τρίτη ηλικία, δίνοντας το πιο γλυκό μήνυμα: «Οι παππούδες και οι γιαγιάδες είναι η καρδιά της οικογένειας».
Η δράση αυτή δεν ήταν μόνο μια γιορτή, αλλά και ένα πρώτο βήμα για να καλλιεργηθεί στα παιδιά η έννοια του ενεργού πολίτη – ενός ανθρώπου με ευαισθησίες, σεβασμό για όλες τις ηλικίες και βαθιά αίσθηση κοινωνικής ευθύνης.
Μέσα από τη συμμετοχή τους, τα νήπια έμαθαν ότι η φροντίδα και η αγάπη προς τους μεγαλύτερους δεν είναι απλώς μια οικογενειακή υπόθεση, αλλά μια στάση ζωής. Ότι οι παππούδες και οι γιαγιάδες δεν πρέπει να ξεχνιούνται ή να μένουν στο περιθώριο, αλλά να παραμένουν ενεργό κομμάτι της κοινότητας, με εμπειρίες, μνήμες και ιστορίες που αξίζει να ακούμε και να τιμούμε.
Με τέτοιες δράσεις, τα παιδιά μαθαίνουν από μικρά να σέβονται τη διαφορετικότητα και να αντιλαμβάνονται την αξία κάθε ανθρώπου – θεμέλια απαραίτητα για έναν ενεργό και συνειδητοποιημένο πολίτη του αύριο.
Την επόμενη εβδομάδα, μια γιαγιά θα επισκεφθεί το νηπιαγωγείο μας για να διαβάσει ένα παραμύθι στα παιδιά, προσφέροντας μια ζεστή και όμορφη εμπειρία. Παράλληλα, μια άλλη γιαγιά θα δωρίσει παλιά παζλ, ενισχύοντας το δημιουργικό παιχνίδι στην τάξη.









































































































































