ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ

Κάθε χρόνο στη αρχή της σχολικής χρονιάς υλοποιούμε διάφορες δραστηριότητες με τα ονόματα των μαθητών και τα αρχικά τους. Η αναγνώριση του ονόματος είναι σημαντική για την εξέλιξη δραστηριοτήτων  στην καθημερινότητα του νηπιαγωγείου. Παράλληλα οι μαθητές αποκτούν ταυτότητα και ξεκινάνε τα πρώτα βήματα στη γραφή.

Φέτος , για άλλη μια χρονιά, υλοποιήσαμε δραστηριότητες με παιγνιώδη μορφή όπου οι μαθητές διασκεδάζοντας αναγνώρισαν και έμαθαν το αρχικό του ονόματος τους.

“Ψαρέψαμε” το αρχικό γράμμα του ονόματος μας

Γίναμε “μικροί αρχαιολόγοι” και κάναμε ανασκαφές για να ανακαλύψουμε το αρχικό μας γράμμα

… μέσα στο σιμιγδάλι!

Με το δαχτυλάκι μας και τέμπερα (τύπωμα), γράψαμε το αρχικό μας

Περίτεχνα δημιουργήσαμε καδράκια

Και το ταξίδι στη γνώση … συνεχίζετε!

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας στις 27 Σεπτεμβρίου την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.

unnamed

Το σύνθημα της ημέρας  “Αθλούμαστε μαζί, δίνουμε ποιότητα στη ζωή”, έδωσε την αφορμή να ακολουθήσει συζήτηση, τι σημαίνει αθλητισμός, τι μας προσφέρει, ποιο είναι το αγαπημένο άθλημα των παιδιών.

Στη συνέχεια στη αυλή του νηπιαγωγείου μας τα παιδιά κλήθηκαν να “αγωνιστούν” και να κατανοήσουν τη σημασία του αθλητισμού στη ζωή μας όσο αφορά τη σωματική αλλά και τη ψυχική υγεία.

Τέλος οι μαθητές μας για το αθλητικό πνεύμα που ανέδειξαν επιβραβεύτηκαν με ένα μετάλλιο … όπως οι μεγάλοι αθλητές.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΡΓΟ ETWINNING “STEAM AND 4 SEASONS”

Τη φετινή σχολική χρονιά τα δύο πρωινά τμήματα του  νηπιαγωγείου μας έχουν την χαρά να συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό έργο eTwinning “STEAM and 4 seasons” .

STEAM AND 4 SEASONS

Το συγκεκριμένο έργο αναφέρεται στη διαδοχή των εποχών και στα χαρακτηριστικά γνωρίσματα αυτών κατά τη διάρκεια ενός έτους.  Βασίζεται στην παιγνιώδη και ομαδοσυνεργατική μάθηση, στη διερευνητική προσέγγιση της μάθησης καθώς και στην επίλυση προβλήματος. Συνδυάζει τη χρήση των web2.0 εργαλείων με την προσέγγιση STEAM (επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική, τέχνη, μαθηματικά) στην εκπαίδευση. Οι μαθητές θα παρατηρήσουν και θα καταγράψουν  τις αλλαγές στη φύση και στα καιρικά φαινόμενα, θα πειραματιστούν με διάφορα υλικά της φύσης, θα δημιουργήσουν απλές κατασκευές με εργαλεία και υλικά της τάξης και της καθημερινής ζωής, θα συνεργαστούν για την παραγωγή εικαστικών δημιουργιών.

Στόχοι του έργου είναι οι μαθητές

  • να αντιλαμβάνονται και να περιγράφουν απλά φυσικά φαινόμενα
  • να παρατηρούν και να καταγράφουν τις αλλαγές στις εποχές και στον καιρό
  • να αναγνωρίζουν μοτίβα στα καιρικά φαινόμενα και να εξοικειώνονται με τα σύμβολα του καιρού και τη σημασία τους
  • να κάνουν διαπιστώσεις για τη φυσική μεταβολή των υλικών και τους παράγοντες που οδηγούν σε αυτές τις μεταβολές
  • να διακρίνουν τα καιρικά φαινόμενα και να εντοπίζουν σημαντικά χαρακτηριστικά των μετεωρολογικών παρατηρήσεων
  • μέσα από την αλληλεπίδραση με συνομηλίκους διαφόρων χωρών  να  πειραματίζονται οι μαθητές με τη χρήση διαφορετικών υλικών
  • να συνθέτουν πρωτότυπα έργα συνδυάζοντας υλικά με δημιουργικό τρόπο
  • να χρησιμοποιούν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας για την παραγωγή μιας εικαστικής δημιουργίας
  • να εκτελέσουν απλές λειτουργίες/ ενέργειες των ΤΠΕ για την ολοκλήρωση εργασιών/δραστηριοτήτων και να χρησιμοποιήσουν απλά εργαλεία σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας, καθώς και εργαλεία συνεργατικής δημιουργίας
  • να ενισχυθεί η δημιουργική συνεργασία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

Βίντεο παρουσίασης του έργου

ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Κατά τη διάρκεια της περσινής σχολικής χρονιάς, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σε τρία Ευρωπαϊκά έργα etwinning. Στην έναρξη της φετινής χρονιάς είχαμε τη χαρά να λάβουμε ετικέτες ποιότητας και για τα τρία έργα μας.

Για το έργο “Around the world in 180 days” που μας “ταξίδεψε” σε όλον τον κόσμο, για το έργο “Let’s try together” με το οποίο πραγματοποιήσαμε πειράματα σχετικά με την υγιεινή, τα μικρόβια, τις πέντε αισθήσεις και τα χρώματα και τέλος για το έργο “Tree of stories” όπου επεξεργαστήκαμε τρία πολύ γνωστά παραμύθια.

Οι συνεργασίες που αναπτύχθηκαν, οι εμπειρίες, οι γνώσεις, οι δεξιότητες και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών μας με χαρά και ενθουσιασμό και στα τρία έργα, είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή μας και αυτό μας δίνει την ώθηση για περαιτέρω συνεργασίες και την φετινή σχολική χρονιά!

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ “TREE OF STORIES”

Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς τα δύο πρωινά τμήματα του νηπιαγωγείου μας, συμμετείχαν στο Ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο “Tree of stories”.

Καθώς το έργο έφτασε στο τέλος του, σας παρουσιάζουμε μια συγκεντρωτική παρουσίαση, η οποία δημιουργήθηκε με την συνεργασία όλων των μελών που συμμετείχαν στο έργο. Μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες που  υλοποιήθηκαν και τα συνεργατικά έργα που παράχθηκαν.



Λήψη αρχείου

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΕ.ΠΕ.Α ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Σήμερα επισκεφτήκαμε το ΚΕ.ΠΕ.Α Καστοριάς και παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του κέντρου, με τίτλο “Τα μυστικά του δάσους”, στα πλαίσια του Περιβαλλοντικού Προγράμματος που υλοποιούμε τη φετινή χρονιά στο νηπιαγωγείο μας, με τίτλο “Δάσος, πηγή ζωής”, σε συνεργασία με την Ελληνική  Εταιρία Προστασίας της Φύσης.

Αρχικά μας υποδέχτηκαν στο χώρο του ΚΕ.ΠΕ.Α , οι κυρίες Αναστασία Ατζέμη και Κωνσταντίνα Λιόλιου με μεγάλη χαρά!

IMG 20240527 140654

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην αίθουσα δράσεων, όπου η κυρία Αναστασία μας αφηγήθηκε με εξαιρετικό τρόπο, το παραμύθι του κέντρου με τίτλο ¨Ποιος άλλος μένει εδώ;”.

Έπειτα οι μικροί μας μαθητές ευχαρίστησαν το δέντρο της ιστορίας, για όλα όσα μας προσφέρει…

… και χορέψαμε όλοι μαζί στη γιορτή του δάσους!!!

 Αφού ξεκουραστήκαμε και φάγαμε το πρωινό μας … είχαμε μία αποστολή!

Το σκιουράκι της ιστορίας είχε χάσει τους μαρκαδόρους του και δεν μπορούσε να ζωγραφίσει…

Έπρεπε να το βοηθήσουμε να τους βρει!!!

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και βγήκαμε να ψάξουμε στο πάρκο που βρίσκεται στον χώρο γύρω από το κέντρο. Στόχος μας ήταν να βρούμε τους μαρκαδόρους, αφού πρώτα βρούμε κάποια στοιχεία που κρύβονταν σε διάφορα σημεία του πάρκου. Γίναμε μικροί εξερευνητές, τοποθετήσαμε τα απαραίτητα εργαλεία (μεγεθυντικούς φακούς, κιάλια, φτυαράκια, μικρά κουτάκια, ένα καλάθι πλαστικό) σε ένα σακίδιο και ήμασταν έτοιμοι για την αποστολή μας.

Ανακαλύψαμε φωλιές πουλιών στα δέντρα …

 Αγκαλιάσαμε κορμούς δέντρων και είδαμε πόσο χοντροί είναι …

Ανακαλύψαμε στοιχεία … και προσπαθήσαμε με το φυλλάδιο του κέντρου να δούμε πως ονομάζεται το κάθε δέντρο …

Μαζέψαμε φύλλα και λουλούδια …

Ανακαλύψαμε μυρμήγκια να ανεβαίνουν στα δέντρα …

Παρατηρήσαμε τον κορμό των δέντρων …

Εντοπίσαμε έντομα στο χώμα δίπλα από τα δέντρα και βρήκαμε έναν κορμό κομμένου δέντρου, ο οποίος έκρυβε ακόμη περισσότερα έντομα και σκουλήκια στις ρίζες του …

Αφού συγκεντρώσαμε όλα τα στοιχεία καταφέραμε και βρήκαμε τους μαρκαδόρους του σκίουρου και η χαρά μας ήταν πολύ μεγάλη!

Η σημερινή μέρα θα μας μείνει αξέχαστη! Μάθαμε και είδαμε πολλά! Εμπλουτίσαμε τις γνώσεις με βιωματικό τρόπο, παίζοντας και διασκεδάζοντας!

Ευχαριστούμε πολύ τις κυρίες Αναστασία και Κωνσταντίνα για την υπέροχη φιλοξενία στο ΚΕ.ΠΕ.Α Καστοριάς!

 

LET’S TRY TOGETHER – ΤΕΛΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

IMG 20231101 WA0000
 Το 1ο τμήμα του νηπιαγωγείου μας συμμετείχε κατά την διάρκεια της φετινής χρονιάς, στο έργο eTwinning, με τίτλο “LET’S TRY TOGETHER”. Καθώς το έργο έφτασε στο τέλος του, σας παρουσιάζουμε την πορεία του έργου και τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν.

ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

 Στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης στο Δημοτικό Σχολείο, την προηγούμενη εβδομάδα δεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας, τους μαθητές της Δ’ τάξης, του 6ου Δημοτικού Σχολείου, συνοδευόμενους  από την δασκάλα του Μαρία Γκότη, οι οποίοι μας επιφύλαξαν μια μικρή έκπληξη.

 Είχαν ετοιμάσει προσωπικά για κάθε μαθητή μια πρόσκληση, ζωγραφισμένη και γραμμένη από τους ίδιους. Η πρόσκληση ήταν για να παρακολουθήσουμε κουκλοθεατρική παράσταση, στο χώρο του Δημοτικού, από τους ίδιους αλλά και τους μαθητές της Β’ τάξης.

Η χαρά μας ήταν πολύ μεγάλη!!!

Φυσικά και αποδεχτήκαμε την πρόσκληση και ανυπομονούσαμε  να πάμε στο Δημοτικό για να παρακολουθήσουμε την παράσταση!

Και σήμερα ήρθε αυτή η σπουδαία μέρα που περιμέναμε! Μεταφερθήκαμε στον χώρο του 6ου Δημοτικού Σχολείου, όπου μας περίμεναν οι φίλοι μας, με τον Διευθυντή του σχολείου,  την δασκάλα τους, τη κυρία Μαρία και την εκπαιδευτικό της Θεατρικής Αγωγής, κυρία Νατάσσα Νούτση, η οποία ήταν αυτή που σκέφτηκε, προετοίμασε και υλοποίησε την συγκεκριμένη δράση, στα πλαίσια του μαθήματος της.

Οι μικροί μας φίλοι είχαν ετοιμάσει τον χώρο του κουκλοθεάτρου στην αίθουσα της βιβλιοθήκης. Τα σκηνικά ήταν φτιαγμένα από χαρτί και άλλα υλικά από τους ίδιους τους μαθητές. Οι μαθητές της Δ’ τάξης, μας παρουσίασαν το παραμύθι  “Ο λύκος και τα τρία γουρουνάκια” και οι μαθητές της Β’ τάξης, τον μύθο του Αισώπου “Το λιοντάρι και το ποντίκι”.

Οι μαθητές απόλαυσαν τις δύο παραστάσεις, οι οποίες ήταν εξαιρετικές! Οι χαρά όλων μας ήταν πολύ μεγάλη! Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η δικής μας χαρά αλλά και συγκίνηση, καθώς οι μαθητές του Δημοτικού ήταν μαθητές του νηπιαγωγείου μας!

 Αποχαιρετήσαμε τους φίλους μας με ένα μικρό δώρο από εμάς, ένα βιβλίο με ζωγραφιές μας!

1716217540517

Ευχαριστούμε πάρα πολύ για την όμορφη αυτή εμπειρία, τους μαθητές του Δημοτικού, τον Διευθυντή, κύριο Στέργιο Φιλίππου, την εκπαιδευτικό Θεατρικής Αγωγής, κυρία Νατάσσα Νούτση και τις δασκάλες των δύο τάξεων.

Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ … ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ

Με μεγάλη χαρά το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στη δράση φιλαναγνωσίας,  “Η φαντασία … πάει σχολείο”.

εικόνα Viber 2024 05 15 14 56 13 532

Στα πλαίσια της δράσης αυτής, σήμερα είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε την συγγραφέα Αγγελική Θάνου. Η κυρία Θάνου υπηρέτησε την Προσχολική Εκπαίδευση ως Νηπιαγωγός και ως Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής στη Μαγνησία και στις Κυκλάδες. Είναι Διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Κυρίως όμως αυτό που την διακρίνει είναι η αγάπη της για τα παιδιά, η γλυκύτητα,  η πραότητα και η ηρεμία στις εκφράσεις της και στον λόγο της. Κάτι το οποίο σήμερα μάγεψε τους μικρούς μας μαθητές και εμάς.

Αρχικά θέλαμε να γνωρίσουμε καλύτερα την κυρία Αγγελική και για τον λόγο αυτό, ετοιμάσαμε ένα παιχνίδι ερωτήσεων, που τις απευθύναν οι μαθητές μας, χρησιμοποιώντας  τα γράμματα του ονόματός της…

… και άραγε ποια λέξη σχηματίσαμε; Μα φυσικά … ΑΓΓΕΛΙΚΗ!

 

 Στη συνέχεια η κυρία Αγγελική μας παρουσίασε το βιβλίο της “Ποιήματα – Σχήματα”, όπου με έναν ευφάνταστο τρόπο τα ποιήματα μετατρέπονται σε σχήματα.

b243022

 Ακούσαμε τα μελοποιημένα ποιήματα του βιβλίου και χορέψαμε!

 Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να γράψουμε και εμείς ένα ποίημα. Αρχικά οι μικροί μας μαθητές, ακούγοντας την ιδέα … μας κοίταξαν όλο περιέργεια. Η κυρία Αγγελική με τον δικό της μοναδικό τρόπο, τις κατάλληλες ερωτήσεις και τη βοήθεια της, οδήγησε τους μαθητές στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Και ΝΑΙ… γράψαμε ένα ποίημα, που έχει τίτλο “Το παγωτό μου αρρώστησε”.

Όμως αυτό δεν ήταν αρκετό. Το ποίημα μας έπρεπε να γίνει σχήμα … Και τι σχήμα έγινε άραγε;

Μα τι άλλο; Έγινε ένα ΠΑΓΩΤΟ

 Και όπως όλοι οι ποιητές υπογράψαμε το ποίημα μας!

Δείτε το αποτέλεσμα…

IMG 20240516 121706

 Έπειτα η κυρία Αγγελική μας αφηγήθηκε το παραμύθι της  “Το αγόρι που αγαπούσε το ουράνιο τόξο” και μας έδειξε σε παρουσίαση την εικονογράφηση του παραμυθιού.

 Φυσικά δεν έλειψαν οι αγκαλιές και τα δωράκια, από τα παιδιά μας προς την κυρία Αγγελική!

 Ευχαριστούμε πάρα πολύ για αυτή την υπεροχή και δημιουργική ημέρα την κυρία Αγγελική Θάνου!

Συγχαρητήρια στους διοργανωτές της δράσης αυτής, Συμβούλους  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς, τον Δήμο Καστοριάς και Άργους Ορεστικού, καθώς και τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά που για έβδομη χρονιά … μας “ταξιδεύουν”, μέσα από τις δράσεις φιλαναγνωσίας!