Η 4η Οκτωβρίου είναι αναγνωρισμένη ως η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων. Γιορτάστηκε για πρώτη φορά το 1931 σε ένα συνέδριο οικολόγων στη Φλωρεντία, με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κόσμου για τα ζώα που κινδυνεύουν υπό εξαφάνιση και πλέον αποτελεί μια ημέρα υπενθύμισης ότι τα ζώα έχουν δικαιώματα που όλοι οι άνθρωποι οφείλουν να σέβονται και να προστατεύουν.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων στις 4 Οκτωβρίου 2023.
Αρχικά έγινε συζήτηση με τα παιδιά στην ολομέλεια, με στόχο να γνωρίσουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με τα ζώα (ιδεοθύελλα). Δημιουργήσαμε ένα εννοιολογικό χάρτη με τις απαντήσεις τους. (Τμήμα 1ο)
ΤΙ ΤΡΩΝΕ; | ΠΟΥ ΖΟΥΝΕ; |
ΠΩΣ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ; |
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ |
Κάποια τρώνε φύλλα και χορταράκια | Στον πάγο | Κάποια σέρνονται | Κάποια έχουν προβοσκίδα |
Πίνουν γάλα από τις μαμάδες τους | Στη λίμνη | Κάποια πετάνε | Κάποια έχουν φτερά |
Τρώνε κλαδιά και κορμούς | Στη θάλασσα | Κάποια κολυμπάνε | Κάποια έχουν τρίχωμα |
Τρώνε άλλα μικρότερα ζώα και έντομα | Στο δάσος | Κάποια περπατάνε και τρέχουν | Κάποια έχουν κέρατα |
Στη ζούγκλα | Κάποια έχουν λειρί | ||
Στο χιόνι | Κάποια έχουν μεγάλες ουρές και κάποια άλλα μικρές ουρές | ||
Στα δέντρα | Κάποια έχουν 4 πόδια και κάποια έχουν δύο πόδια.
Τα έντομα έχουν περισσότερα πόδια |
||
Σε φωλιές | Κάποια έχουν αγκάθια | ||
Κοντά στον άνθρωπο | Κάποια έχουν ράμφος |
Στη συνέχεια συζητήσαμε με τα παιδιά για τα δικαιώματα των ζώων.
Ευαισθητοποιήσαμε τους μικρούς μαθητές σε σχέση με τα δικαιώματα τους και τις ανάγκες τους.
Στη συνέχεια αποφασίσαμε τα ψηφίσουμε το αγαπημένο μας κατοικίδιο ζώο. Στη ψηφοφορία δεν συμμετείχαν όμως μόνο οι μαθητές τους σχολείου μας, αλλά και οι φίλοι μας από τα νηπιαγωγεία που συμμετέχουν στο συνεργατικό πρόγραμμα με τίτλο «Κάθε μέρα διαφορετική, μια Παγκόσμια γιορτή». Τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι: 6ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς, 1ο Νηπιαγωγείο Άργους Ορεστικού και το 2ο Νηπιαγωγείο Γρεβενών.
Η ψηφοφορία έγινε με δύο τρόπους. Αρχικά ψηφίσαμε σε έναν πίνακα διπλής εισόδου για να έχουμε το αποτέλεσμα της τάξης μας.
- Ψηφοφορία
- Ψηφοφορία
- Ψηφοφορία
Και το αποτέλεσμα της τάξης είναι……
Στη συνέχεια κάθε παιδί ξεχωριστά ψήφισε το αγαπημένο του ζώο στον υπολογιστή ή στο τάμπλετ.
- Ηλεκτρονική ψηφοφορία
- Ηλεκτρονική ψηφοφορία
- Ηλεκτρονική ψηφοφορία
Και το τελικό αποτέλεσμα των μαθητών των τριών συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων είναι….
Έπειτα οι μικροί μαθητές και των δύο τμημάτων, έφτιαξαν μια κατασκευή με γάτα (κόψιμο με ψαλίδι, τύπωμα με τέμπερα και ζωγραφική).
- Κόψιμο με ψαλίδι
- Τύπωμα με τέμπερα και σφουγγαράκι
- Τύπωμα με τέμπερα και σφουγγαράκι
Το τελικό αποτέλεσμα… Εξαιρετικό!!!
Τέλος οι μαθητές του δεύτερου τμήματος διάβασαν το παραμύθι
«Ζωογραφιές, η πρώτη μου πινακοθήκη ζώων», της Τζούλια Ντόναλσον.
Αμέσως δημιουργήθηκε η έμπνευση….
Και η έμπνευση έφερε ένα αριστούργημα…
Απολαύστε το!!!!
https://www.storyjumper.com/book/read/162562821/651f048ad060c