Οι ώρες για την ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων για τη σχολική επίδοση των μαθητών/μαθητριών είναι οι εξής, που αναγράφονται στο παρακάτω έγγραφο:
Το 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης στο 10ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο στη Βιέννη: Ένα ταξίδι γνώσης, πολιτισμού και εμπειριών.
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης στο 10ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη, από τις 24 Νοεμβρίου έως τις 2 Δεκεμβρίου 2025, με θέμα: «Από την Ευρώπη του παρελθόντος στην Ευρώπη του μέλλοντός μας». Το συνέδριο διοργανώθηκε από την AEDE (Association Européenne des Enseignants) σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Μαθητικών Συνεδρίων υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Σχολής Βιέννης, δίνοντας την ευκαιρία σε μαθητές από όλη την Ελλάδα να παρουσιάσουν εργασίες, να ανταλλάξουν απόψεις και να γνωρίσουν την ιστορία και τον πολιτισμό της αυστριακής πρωτεύουσας. Το σχολείο μας συμμετείχε με μια ομάδα 29 μαθητών και μαθητριών και υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις κυρίες Σταθοπούλου Νικολέτα, Μιχαηλίδου Μαρία, Χαριτίδου Ελένη και Μαμλιάγκα Μαριάνθη.
Η ομάδα μας παρουσίασε την εργασία με θέμα:«Η συμβολή των ιστορικών ελληνικών κοινοτήτων της Βιέννης στην εκπαίδευση των ελληνοπαίδων και στη διατήρηση της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού» στις 29 Νοεμβρίου. Η προετοιμασία βασίστηκε σε εντατική έρευνα γύρω από τον Νεοελληνικό Διαφωτισμό και την ιστορία της ελληνικής τυπογραφίας στην αυστριακή πρωτεύουσα. Η προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας υπήρξε υποδειγματική. Με την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών μας, μελέτησαν ιστορικές πηγές, ανακάλυψαν πλούσιο υλικό και εμβάθυναν στη σπουδαιότητα του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Η ομάδα εργάστηκε συστηματικά για να κατανοήσει πώς η Βιέννη του 18ου αιώνα έγινε το «εργαστήρι» των ελληνικών γραμμάτων.
Μια ομάδα 6 μαθητών/τριών ανέλαβε την παρουσίαση της τελικής εργασίας. Αντί για μια τυπική, στεγνή ανάγνωση διαφανειών, επιλέχθηκε μια πρωτότυπη και δημιουργική προσέγγιση, η παρουσίαση με τη μορφή δρώμενου. Η ομάδα των 6 παιδιών παρουσίασε με αυτοπεποίθηση και υπευθυνότητα τις εργασίες την εργασία και «ζωντάνεψε» επί σκηνής, σε απόλυτο συντονισμό με τις διαφάνειες (PPT), ιστορικές προσωπικότητες όπως ο Γεώργιος Βεντότης, οι αδελφοί Μαρκίδες Πούλιου και ο Ρήγας Φεραίος αναδεικνύοντας τη σημασία της ελληνικής τυπογραφίας για τη διάδοση των γραμμάτων και την εθνική αφύπνιση και εισπράττοντας το θερμό χειροκρότημα των συνέδρων.
Η συμμετοχή του σχολείου μας σε αυτό το Ευρωπαϊκό Συνέδριο ξεπέρασε τα όρια μιας τυπικής σχολικής εκδρομής. Μέσα από τη βιωματική μάθηση, οι μαθητές μας βγήκαν από τα στενά όρια της τάξης, έγιναν οι ίδιοι ερευνητές και ανέπτυξαν πολύτιμες δεξιότητες συνεργασίας, κριτικής σκέψης και δημόσιας παρουσίασης. Παράλληλα, η αλληλεπίδραση με μαθητές από άλλα σχολεία της Ελλάδας και της ομογένειας διεύρυνε τους ορίζοντές τους, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα και αποδεικνύοντας ότι το δημόσιο σχολείο μπορεί να ανοίγει μεγάλους δρόμους για το μέλλον των παιδιών. Μέσα από τις παρουσιάσεις και τις συζητήσεις αναδείχθηκαν ιστορικά, πολιτιστικά και κοινωνικά ζητήματα που συνδέουν την Ελλάδα με την Ευρώπη, ενώ παράλληλα καλλιεργήθηκε το πνεύμα συνεργασίας και δημιουργικού διαλόγου μεταξύ των συμμετεχόντων.
Η έρευνα της παρουσίασης έγινε πράξη όταν επισκεφθήκαμε την οδό Rotenturmstraße 21 στο κέντρο της πόλης. Εκεί στεγαζόταν το ιστορικό τυπογραφείο των Μαρκίδων Πούλιου, όπου τυπώθηκε ο «Θούριος» του Ρήγα. Οι μαθητές μας είχαν τη μοναδική εμπειρία να φωτογραφηθούν έξω από το κτίριο, μπροστά στην αναμνηστική μαρμάρινη πλακέτα. Βλέποντας τα παιδιά μας να φωτογραφίζονται στο ίδιο ακριβώς σημείο για το οποίο λίγο πριν είχαν κάνει έρευνα, συνειδητοποιήσαμε τη βαθιά αξία αυτού του ταξιδιού. Η Ιστορία έπαψε να είναι μια σελίδα σε ένα σχολικό βιβλίο και έγινε μια ζωντανή, βιωματική εμπειρία.
Παράλληλα με το συνέδριο, το πρόγραμμά μας (28 Νοεμβρίου – 2 Δεκεμβρίου) περιλάμβανε μια μοναδική περιήγηση:
Από την πρώτη κιόλας ημέρα, εντυπωσιαστήκαμε από τη μοναδική αρχιτεκτονική της πόλης. Περιηγηθήκαμε στη λεωφόρο Ρινγκ, όπου θαυμάσαμε την Όπερα, το Δημαρχείο, τη Βουλή και τα ιστορικά θέατρα της πόλης. Επισκεφθήκαμε ακόμη την ελληνική συνοικία, την εκκλησία της Αγίας Τριάδας και το τυπογραφείο, στοιχεία που αναδεικνύουν τη διαχρονική παρουσία του ελληνισμού στη Βιέννη. Ξεχωριστή εμπειρία αποτέλεσε η επίσκεψή μας στο παλάτι Μπελβεντέρε και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, όπου ήρθαμε σε επαφή με εκθέματα μοναδικής επιστημονικής αξίας. Παράλληλα, οι χριστουγεννιάτικες αγορές της πόλης δημιούργησαν μια μαγευτική ατμόσφαιρα, γεμάτη φώτα, μουσικές και αρώματα που μας έβαλαν στο πνεύμα των γιορτών.
Τη δεύτερη μέρα, μετά το πέρας του συνεδρίου, επισκεφθήκαμε την περίφημη πινακοθήκη Άλμπερτινα, όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά τη διάσημη μόνιμη συλλογή “Monet to Picasso”. Ήταν ένα μαγικό ταξίδι στην ιστορία της μοντέρνας τέχνης, όπου τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με κορυφαία αριστουργήματα του Ιμπρεσιονισμού και των αρχών του 20ού αιώνα, βλέποντας από κοντά αυθεντικά έργα των Μονέ, Ντεγκά, Καντίνσκι και Πικάσο.Το βράδυ είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε μια μοναδική μουσική εμπειρία παρακολουθώντας ένα κονσέρτο κλασικής μουσικής στο εμβληματικό Μέγαρο του Παλαιού Χρηματιστηρίου (Boerse Palais). Σε μια ιστορική και αρχιτεκτονικά μεγαλειώδη αίθουσα, οι μαθητές μας απόλαυσαν ζωντανά έργα των Μότσαρτ και Στράους, βιώνοντας τη μακροχρόνια μουσική παράδοση που χαρακτηρίζει τη Βιέννη.
Την τρίτη μέρα ξεναγηθήκαμε στους κήπους του θερινού ανακτόρου Σενμπρούν, θαυμάσαμε τον μεγαλειώδη Ναό του Αγίου Στεφάνου και τα χειμερινά ανάκτορα του Χόφμπουργκ. Οι βόλτες στους πεζόδρομους της πόλης και η γνωριμία μας με την καθημερινότητα των κατοίκων μάς έδωσαν την ευκαιρία να ζήσουμε από κοντά τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα της Βιέννης και να αποκτήσουμε πολύτιμες εμπειρίες. Μια ξεχωριστή εμπειρία ήταν η επίσκεψη στο διαδραστικό μουσείο ”House of Music”, όπου η μουσική έγινε παιχνίδι και βίωμα. Οι μαθητές πειραματίστηκαν με τους ήχους, γνώρισαν τη ζωή των μεγάλων κλασικών συνθετών της Βιέννης και είχαν τη μοναδική ευκαιρία να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους ως «εικονικοί μαέστροι», διευθύνοντας ψηφιακά την περίφημη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης.
Την τέταρτη μέρα αποχαιρετήσαμε τη Βιέννη με μια βόλτα στο γραφικό Μπάντεν, όπου είδαμε το σπίτι του Μπετόβεν. Πριν την πτήση της επιστροφής, επισκεφτήκαμε την Μπρατισλάβα. Περπατώντας στα πλακόστρωτα σοκάκια του καλοδιατηρημένου ιστορικού της κέντρου, οι μαθητές μας θαύμασαν την αρχιτεκτονική, είδαν το εμβληματικό κάστρο που δεσπόζει πάνω από τον Δούναβη και ανακάλυψαν τα διάσημα χάλκινα αγάλματα της πόλης , απολαμβάνοντας μια ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα.
Η συμμετοχή μας στο συνέδριο και η εκπαιδευτική εκδρομή αποτέλεσαν μια ανεκτίμητη εμπειρία. Επιστρέψαμε με νέες γνώσεις, σημαντικές εμπειρίες και τη βεβαιότητα ότι τέτοιες δράσεις ενισχύουν την παιδεία, τη συνεργασία και την ευρωπαϊκή συνείδηση των μαθητών. Θερμές ευχαριστίες στην εκπληκτική ομάδα των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν, αλλά και στους γονείς μας που στάθηκαν αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια.
Διδακτική επίσκεψη στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης.
Στις 25 Νοεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης, με πρωτοβουλία της Φιλολόγου κυρίας Κυριάκου Ελένης, όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την έκθεση ζωγραφικής του Μιχάλη Καραπαναγιωτιδη με τίτλο “ΠΟΡΤΡΕΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ”. Πρόκειται για μια έκθεση ζωγραφικής με πορτρέτα σημαντικών προσωπικοτήτων της πόλης, η οποίαπλαισιώθηκε με κείμενα Φιλολόγων της Π.Ε. Κοζάνης, υπό τον συντονισμός της Δ.Δ.Ε. Κοζάνης και της Συμβούλου Φιλολόγων, κυρίας Αγνής Παπακώστα.
Διδακτική επίσκεψη στο στρατόπεδο Μακεδονομάχων στην Κοζάνη.
Στις 25 Νοεμβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης του σχολείου μας με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς, Χατζηγεωργιάδη Γ., Δάλα Δ. και Θεοφάνους Α., επισκέφτηκαν το στρατόπεδο Μακεδονομάχων, όπου είχαν την ευκαιρία να δουν τα οπλικά συστήματα. Στη συνέχεια, στο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού, ενημερώθηκαν για τις επαγγελματικές προοπτικές στον τομέα των Ενόπλων Δυνάμε
ων.
Εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου στο 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης.
Με αφορμή την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας παρουσίασαν μια σχολική γιορτή γεμάτη υπερηφάνεια και συγκίνηση, τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025. Τα παιδιά, μέσα από αφηγήσεις, τραγούδια και ποιήματα, μας θύμισαν το σθένος και το φρόνημα του ελληνικού λαού. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και στους εκπαιδευτικούς μας, την κυρία Τσιρέκα Κατερίνα και την κυρία Μιχαηλίδου Ματίνα για την εξαιρετική δουλειά και την καθοδήγησή τους! Παράλληλα, έγινε η παράδοση της ελληνικής σημαίας στους σημαιοφόρους και παραστάτες του σχολείου μας και δόθηκαν τα βραβεία και τα αριστεία στους μαθητές και στις μαθήτριες που διακρίθηκαν για την επίδοσή τους. Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!
Μαθητική ομάδα από τη Σλοβακία στο σχολείο μας! Μια όμορφη συνάντηση πολιτισμών!
Το 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης είχε τη χαρά να φιλοξενήσει, στο πλαίσιο του Διαπιστευμένου Σχεδίου Κινητικότητας (Erasmus+) της Π.Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας, 10 μαθητές/τριες και 2 εκπαιδευτικούς από το σχολείο ZS Hargasova της Σλοβακίας, σε μια τριήμερη εκπαιδευτική εμπειρία, 13-15 Οκτωβρίου, που συνδύασε μάθηση, πολιτισμό και αθλητισμό. Το πρόγραμμα Erasmus+ στοχεύει στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ ευρωπαϊκών σχολείων, την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την καλλιέργεια της ευρωπαϊκής ταυτότητας των μαθητών.
1η ημέρα – Υποδοχή, φιλοξενία και γνωριμία με το σχολείο και την πόλη
Η πρώτη ημέρα ξεκίνησε με μια θερμή τελετή υποδοχής από ομάδα μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας παρουσία της διευθύντριας, κυρίας Σταθοπούλου, της υποδιευθύντριας, κυρίας Μιχαηλίδου και εκπαιδευτικών του σχολείου. Μαθητές και εκπαιδευτικοί καλωσόρισαν την ομάδα από τη Σλοβακία, αντάλλαξαν ευχές, δώρα, προσφέρθηκαν κεράσματα και οι φιλοξενούμενοι διάλεξαν κάρτες υποδοχής που είχαν κατασκευάσει τα παιδιά του 6ου Γυμνασίουι με τη βοήθεια του κυρίου Άσπρου, καθηγητή Εικαστικών και τις οποίες τις είχαν τοποθετήσει στους πίνακες ανακοινώσεων. Στη συνέχεια, οι φιλοξενούμενοι περιηγήθηκαν στους χώρους του σχολείου με την καθοδήγηση της ομάδας ξενάγησης και την επίβλεψη του κυρίου Χατζηγεωργιάδη, καθηγητή Τεχνολογίας. Παρούσα στην υποδοχή και στην ξενάγηση ήταν και η κυρία Ευαγγελία Τριανταφύλλου, υπεύθυνη των προγραμμάτων Erasmus+ της Π.Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας, η οποία καλωσόρισε τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές δίνοντάς τους τα δώρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης.
Στη συνέχεια, οι φιλοξενούμενοι μαθητές συμμετείχαν σε μαθήματα και βιωματικά εργαστήρια, όπου μέσα από ομαδικές δραστηριότητες γνώρισαν τους μαθητές και τις μαθήτριές μας και τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου. Η γνωριμία ξεκίνησε με ένα ευχάριστο και δημιουργικό εργαστήριο origami από τον κύριο Δημήτρη Δάλα, καθηγητή Πληροφορικής του σχολείου, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τις δικές τους ευφάνταστες κατασκευές από χαρτί.
Μετά τα εργαστήρια, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και παρακολούθησαν τα μαθήματα δύο τμημάτων του σχολείου, του Β1 και του Α1.
Τμήμα Β1:
-Αρχαία Ελληνικά από Μετάφραση με την κυρία Μαρία Μιχαηλίδου. Στόχος του μαθήματος ήταν να γνωρίσουν τον Όμηρο και τα Ομηρικά έπη μέσα από βιωματικό και διασκεδαστικό τρόπο. Μετά από κάποιες ερωτήσεις αφόρμησης και την παρουσίαση ενός σύντομου powerpoint (στα ελληνικά και στα αγγλικά) για τον Όμηρο, τα ομηρικά έπη και κυρίως για την Ιλίαδα από μαθητές του τμήματος και την εκπαιδευτικό, χωρίστηκαν σε 5 μικτές ομάδες μαθητών/τριών από την Ελλάδα και τη Σλοβακία και κάθε ομάδα ανέλαβε ένα συγκεκριμένο θέμα: α. Η εποχή, η ζωή και το έργο του Ομήρου, β. το περιεχόμενο και το θέμα της Ιλιάδας, γ. οι ήρωες και οι θεοί, δ. οι αφηγηματικές τεχνικές, ε. η αξία των ομηρικών επών. Για την διευκόλυνσή τους, μοιράστηκαν στους φιλοξενούμενους μαθητές/τριες σημειώσεις στη γλώσσα τους. Μετά από συζήτηση, κάθε ομάδα κατέληξε στη σύνταξη 3-5 ερωτήσεων, τις οποίες έθεσαν σε ένα chatbot, το οποίο δημιουργήθηκε στην εφαρμογή Mizou με τίτλο “Ο Όμηρος μιλάει για τη ζωή και την τέχνη του”. Το chatbot ανέλαβε τον ρόλο του “Ομήρου” και έδινε απαντήσεις τόσο στα Ελληνικά όσο και στα Αγγλικά.
-Μαθηματικά με την κυρία Νικολέτα Σταθοπούλου. Στόχος ήταν η μελέτη των ειδών των τριγώνων και των παραλληλογράμμων. Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες που αποτελούνταν από παιδιά του τμήματος και από φιλοξενούμενους της Σλοβακίας. Η εκπαιδευτική διαδικασία δομήθηκε με βάση ένα quiz, όπου οι ερωτήσεις και ακολούθως οι απαντήσεις ήταν στα ελληνικά και στα αγγλικά. Μετά από κάθε απάντηση ακολουθούσε συζήτηση σχετικά με το θέμα της ερώτησης. Στο τέλος του quiz αναδείχτηκε η νικήτρια ομάδα και ακολούθησαν οι εντυπώσεις από τη διαδικασία. Στο μάθημα συμμετείχε ως συνδιδάσκουσα η Μαθηματικός του τμήματος ένταξης, κυρία Ειρήνη Δεμερτζίδου.
-Θρησκευτικά με την κυρία Σέβη Κωνσταντινίδου. Τα παιδιά εργαστήκαν σε ομάδες πάνω στο ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου «Πού πας καραβάκι;» Μοιράστηκε το ποίημα σε φωτοτυπίες, γραμμένο στα ελληνικά, στα σλοβάκικα και στα αγγλικά. Διαβάστηκε το ποίημα στις δυο γλώσσες από δυο παιδιά. Στη συνέχεια τα παιδιά σε ομάδες κλήθηκαν να συνεργαστούν και να βρουν στοιχεία που αποτελούν εμπόδια στο θαλάσσιο ταξίδι, στοιχεία που λειτουργούν ενισχυτικά και στοιχεία που αποτελούν τη μεγάλη βοήθεια στο μικρό καραβάκι. Οι ομάδες σημείωσαν τις λέξεις σε ελληνικά και σλοβάκικα. Κατέγραψαν τις λέξεις τους και νικήτρια ομάδα αναδείχτηκε αυτή που βρήκε τις περισσότερες λέξεις. Τέλος, συζήτησαν για το ποιος μπορεί να είναι αυτό το μικρό καραβάκι. Η καθηγήτρια μιλούσε και εξηγούσε τον τρόπο εργασίας σε ελληνικά και αγγλικά.
Τμήμα Α1:
-Αγγλικά με την κυρία Στέλλα Κύργια. Οι Σλοβάκοι μαθητές και μαθήτριες, αφού συστήθηκαν και αντάλλαξαν πληροφορίες για τα εκπαιδευτικά συστήματα της Σλοβακίας και της Ελλάδας,, χωρίστηκαν σε 5 ομάδες και κάθε ομάδα έγραψε την άποψή της για το ιδανικό σχολείο. Αφού έγραψαν από 1 παράγραφο, ένας εκπρόσωπος από κάθε ομάδα διάβασε όσα είχαν γράψει.
-Μαθηματικά με τον κύριο Δημήτρη Κουβά, ο οποίος εισήγαγε τους μαθητές και τις μαθήτριες στην έννοια των κλασμάτων και της κλασματικής μονάδας μέσα από παραδείγματα της καθημερινής ζωής, ενώ ακολούθησαν ασκήσεις εμπέδωσης με τη χρήση σχετικού φύλλου εργασίας.
-Γερμανικά με την κυρία Μαριάνθη Μαμλιάγκα. Αφού χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες δημιούργησαν κολάζ με τα αξιοθέατα της Σλοβακίας, της Γερμανίας και της Ελλάδας.
Η ημέρα ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στο Ιστορικό-Λαογραφικό και Φυσικής Ιστορίας Μουσείο Κοζάνης, όπου οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί από τη Σλοβακία γνώρισαν την ιστορία, την παράδοση και της περιοχής, αλλά και το φυσικό περιβάλλον συνδέοντας το ταξίδι τους με τη βιωματική μάθηση. Την επίσκεψη ανέλαβε και οργάνωσε η αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Κοζάνης, κυρία Κίκα Φουρκιώτη Χατζημανώλη και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, Μαρία Μιχαηλίδου και Ελένη Κυριάκου, με ξενάγηση από τον κύριο Πολυνείκη Αγγέλη, Πρόεδρο του Συνδέσμου Γραμμάτων και Τεχνών Ν. Κοζάνης. Στην επίσκεψη συμμετείχαν και μαθητές/τριες του σχολείου μας, που συνοδεύτηκαν από την εκπαιδευτικό κυρία Κική Τσιλίφη. Η δραστηριότητα αυτή ενίσχυσε τη συνεργασία, την ανταλλαγή εμπειριών και τη δημιουργία φιλικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών και των μαθητριών των δύο χωρών. Μετά την ξενάγηση, μαθητές και μαθήτριες από τη Σλοβακία και την Ελλάδα, φόρεσαν παραδοσιακές κοζανίτικες φορεσιές (από τον Πολιτιστικό Σύλλογο “Κόζιανη”). Μια ευχάριστη εμπειρία, μέσα από την οποία οι φιλοξενούμενοί μας γνώρισαν την πολιτιστική μας κληρονομιά με βιωματικό και ζωντανό τρόπο.
2η ημέρα – Erasmus Days 2025
Η δεύτερη ημέρα ήταν αφιερωμένη στον εορτασμό των Erasmus Days, που διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης και στο Δημοτικό Πάρκο. Στην εκδήλωση συμμετείχαν η φιλοξενούμενη ομάδα της Σλοβακίας, με τις συνοδούς εκπαιδευτικούς και ολιγομελής ομάδα μαθητών/τριών του 6ου Γυμνασίου, με τη συνοδεία της διευθύντριας, κυρίας Σταθοπούλου και της υποδιευθύντριας κυρίας Μιχαηλίδου. Στη δράση αυτή ομάδες σχολείων της Κοζάνης με παρουσιάσεις, δράσεις και δημιουργικές δραστηριότητες ανέδειξαν τα οφέλη της συνεργασίας και της ανταλλαγής εμπειριών μεταξύ ευρωπαϊκών σχολείων. Μαθητές από Ελλάδα και Σλοβακία μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους από τη συμμετοχή τους σε προγράμματα Erasmus, αντάλλαξαν ιδέες και παρουσίασαν εργασίες που αποτύπωναν την αξία της ευρωπαϊκής ταυτότητας. Οι Σλοβάκοι φίλοι και οι φίλες μας παρουσίασαν έναν παραδοσιακό χορό της χώρας τους αποσπώντας το χειροκρότημα των παρευρισκομένων. Μια ιδιαίτερα ευχάριστη δραστηριότητα, στην οποία συμμετείχε τόσο η φιλοξενούμενη ομάδα με το όνομα Slovak alfa, όσο και η ομάδα του 6ου Γυμνασίου με το όνομα EuroConne6ion, ήταν ένα quiz γνώσεων για την Ευρωπαϊκή Ένωση.
3η ημέρα – Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού: «Σχολικός Αθλητισμός & Ενεργός Πολίτης»
Η τρίτη ημέρα περιλάμβανε βιωματικές δράσεις αθλητισμού, που διοργανώθηκαν από την εκπαιδευτικό κυρία Σοφία Καλαμάρα με τη βοήθεια του Συλλόγου Διδασκόντων και τη Διεύθυνση του σχολείου. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και συνεργαζόμενοι φορείς και σύλλογοι της τοπικής κοινωνίας συμμετείχαν σε δράσεις όπως επιτραπέζια αντισφαίριση, Tae Kwon Do, αγωνιστικό χορό, πρώτες βοήθειες, ειδικό αθλητισμό και υγιεινή διατροφή, αναδεικνύοντας τις αξίες του σεβασμού, της συμμετοχής και της συνεργασίας και τη σημασία του αθλητισμού ως μέσου καλλιέργειας της ενεργού πολιτειότητας. Στον κύκλο των δράσεων ήταν παρών και συμμετείχε ενεργά ο Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης του σχολείου, ενώ μας επισκέφτηκε η αντιδήμαρχος Τουρισμού, κυρία Κίκα Χατζημανώλη Φουρκιώτη.



Οι φιλοξενούμενοι μαθητές και μαθήτριες ενωμένοι σε μια ομάδα μαζί με τους φίλους και τις φίλες τους από την Κοζάνη συμμετείχαν με ιδιαίτερη προθυμία και κέφι σε όλες τις δράσεις. Στο τέλος, πήραν μέρος στο τελικό χορευτικό με περισσότερους από 250 μαθητές/τριες, εκπαιδευτκούς και μέλη των συλλόγων και φορέων. Με την παρότρυνση των παιδιών του σχολείων μας χόρεψαν παραδοσιακούς χορους στη γιορτή που ακολούθησε. Μια γιορτή με μουσική και παραδοσιακούς χορούς, με κιχιά που πρόσφερε η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, μετά από αίτημα του σχολείου και του Πρόεδρου του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με τοπικά εδέσματα που ετοίμασαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου και γονείς των μαθητών/τριών, με ανταλλαγή δώρων μεταξύ των παιδιών. Μια γιορτή γεμάτη χαμόγελα, που ολοκλήρωσε με τον καλύτερο τρόπο αυτή τη γεμάτη με ενέργεια και μηνύματα ζωής ημέρα– μια ημέρα που απέδειξε ότι ο αθλητισμός μπορεί να αποτελέσει γέφυρα πολιτισμών.
Στο τέλος της ημέρας αποχαιρετίσαμε την Natália, την Karin, τον Daniel, τη Stanislava, την Eliška, τη Nela, την Alica,τον Martin, τον Radoslav, την Olívia και τις καθηγήτριές τους Κatarína Janošková και Lenka Banášová με την προσφορά αναμνηστικών δώρων και τοπικών προϊόντων, χορηγία της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και με την ανταλλαγή ευχών για μελλοντική συνεργασία με το σχολείο ZS Hargasova.
Η τριήμερη φιλοξενία αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία αλληλεπίδρασης και μάθησης, ενίσχυσε τους δεσμούς φιλίας ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς των δύο χωρών και ανέδειξε τον ρόλο του σχολείου ως χώρου ανοιχτού, συνεργατικού και ευρωπαϊκού. Οι στιγμές που μοιραστήκαμε θα μας θυμίζουν πάντα πως η εκπαίδευση, όταν συνδυάζεται με την ανταλλαγή εμπειριών και τον σεβασμό στους διαφορετικούς πολιτισμούς, γίνεται πραγματικά παγκόσμια υπόθεση.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων των μαθητών-τριών της Α’ Γυμνασίου.
Την Τετάρτη 1 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε, με μεγάλη συμμετοχή, η ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών και των μαθητριών της Α’ Γυμνασίου από τη Διευθύντρια κυρία Σταθοπούλου, η οποία παρουσίασε θέματα σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο, τις απουσίες, τα κινητά, κ.τ.λ., όπως επίσης και σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου, τα προγράμματα και πολλά άλλα. Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στην Α Γυμνασίου ενημέρωσαν τους γονείς για τις παιδαγωγικές μεθόδους και τα μέσα διδασκαλίας που χρησιμοποιούν. Παρών και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων τους σχολείου, ο οποίος κατέδειξε τη σημασία της συνεργασίας του σχολείου με τους γονείς.
Ευχαριστούμε για την παρουσία όλων και ευελπιστούμε σε μια εποικοδομητική συνεργασία.
Εορτασμός της 25ης Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών.
Για να γιορτάσουμε την 25η επέτειο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών στο σχολείο μας, στις 26 Σεπτεμβρίου 2025, διασκεδάσαμε με ένα παιχνίδι ερωτήσεων σχετικά τις γλώσσες και τις χώρες της Ευρώπης και του Κόσμου. Αυτή η ευχάριστη εμπειρία βοήθησε τους μαθητές και τις μαθήτριες, πέρα από την απόκτηση γνώσεων, να αντιληφθούν την πλούσια και γλωσσική και πολιτιστική πολυμορφία της Ευρώπης και να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της εκμάθησης ξένων γλωσσών. Η δράση διοργανώθηκε με την καθοδήγηση των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών του σχολείου, της κυρίας Μαριάνθης Μαμλιάγκα, καθηγήτριας Γερμανικών, της κυρίας Στέλλας Κύργια και του κυρίου Αχιλλέα Θεοφάνους, καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας.
Εκπαιδευτική δράση σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού.
Το 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης, την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, στο πλαίσιο αλληλεπίδρασης με φορείς της ευρύτερης κοινωνίας, ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, συμμετέχοντας με τα παιδιά της Α’ Γυμνασίου, στην εκπαιδευτική δράση της Ομοσπονδίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες με την υπεύθυνη καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, κυρία Καλαμάρα Σοφία και με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς, Ηλία Πουλιόπουλο, Σέβη Κωνσταντινίδου, Μαρία Νατσιοπούλου και Στέλλα Κύργια, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το άθλημα της καλαθοσφαίρισης, να συμμετάσχουν ενεργά σε αθλητικές δραστηριότητες και να βιώσουν στην πράξη τις αξίες του ευ αγωνίζεσθαι, της συνεργασίας και της άμιλλας.
Μια μοναδική κι αξέχαστη εμπειρία για όλα τα παιδιά!!!
Η ξεχωριστή αυτή δράση, αφιερωμένη στο άθλημα της καλαθοσφαίρισης, διοργανώθηκε από το τμήμα των Σχολικών Προγραμμάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης (ΕΟΚ) και με την υποστήριξη της Ένωσης Καλαθοσφαίρισης Δυτικής Μακεδονίας, στο ΔΑΚ Κοζάνης «Ιωάννης Σκαρκάλας», στο πλαίσιο της 12ης Πανελλήνιας/Ευρωπαϊκής Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την καθοδήγηση του Τεχνικού Διευθυντή του Octopus Basketball Program της ΕΟΚ, κ. Γιώργου Καλαϊτζή, ο οποίος μύησε τα παιδιά στη χαρά του αθλήματος, αναδεικνύοντας παράλληλα τις Ολυμπιακές αξίες που το συνοδεύουν.





























































































