Μια αγκαλιά και μια ιστορία από τον παππού και τη γιαγια

Στα πλαίσια της δράσης του ενεργού πολίτη πραγματοποιήθηκε το πρόγραμμα << Μια αγκαλιά και μια ιστορία από τον παππού και τη γιαγιά>>.

Με αφορμή τα Χριστούγεννα που πλησιάζουν υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας , μετά από κάλεσμα μας, παππούδες και γιαγιάδες από το ΚΕ.ΚΟΙ.Φ.Α.Π.Η της περιοχής μας για να μας πουν ιστορίες ,παραμύθια και έθιμα από την παιδική τους ηλικία και να μοιραστούμε όμορφες και ζεστές στιγμές.

Στόχος ήταν  τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν συναισθήματα για αυτή την ηλικιακή ομάδα, να αναζητούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να υποστηρίξουν και να υποστηριχτούν από αυτούς και να αναστοχάζονται τρόπους με τους οποίους μπορούν να περνούν ποιοτικό χρόνο μαζί τους.

Τα παιδιά είχαν ετοιμάσει ερωτήσεις για τα <<παλιά>> Χριστούγεννα και είχαν οργανώσει ομαδικά χριστουγεννιάτικα παιχνίδια για να παίξουν μαζί τους. Στη συνέχεια πρόσφεραν γλυκά και χειροποίητες χριστουγεννιάτικες κατασκευές για να τους ευχαριστήσουν. Στο τέλος τραγουδήσαμε όλοι μαζί τα κάλαντα ,μοιραστήκαμε όμορφες ευχές κι αποχαιρετήσαμε μέσα σε κλίμα συγκίνησης τους παππούδες και τις γιαγιάδες με την υπόσχεση πως θα ξαναβρεθούμε!1000008541IMG 20251218 102026 804att.Eyi7jRWJlXmy4CA3CrhCBOgH7JuVl2EC0iCMxCfbN00att.6M5NEovHCFvXSVPZ1YwLKJbcK8vwimlEJTrs6g2j0 UIMG 20251218 104408 7891000010512

1111IMG 20251218 105819 473IMG 20251218 105954 6571000010511

 

Επίσκεψη στο Ιστορικό Μουσείο

Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα <<Το Μεγάλο κάστρο>> του Ιστορικού Μουσείου τα παιδιά κάνουν ένα ταξίδι στο χρόνο κι ανακαλύπτουν τα μυστικά του παρελθόντος του Ηρακλείου. Μέσα από εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες γνωρίζουν την ιστορία της πόλης με δια δραστικό τρόπο αλλά και την σύγχρονη εικόνα της και την συγκρίνουν. Στο τέλος οραματίζονται και δημιουργούν την πόλη τους, το Ηράκλειο, όπως θα  ηθελαν να ζουν σε αυτό.

IMG 20251215 093525 339IMG 20251215 095329 113IMG 20251215 100050 430IMG 20251215 101542 25IMG 20251215 103237 58IMG 20251215 104457 693IMG 20251215 105753 501IMG 20251215 110906 141

Η “μάγισσα” που ήθελε να καταστρέψει τα Χριστούγεννα!

Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και όλοι είμαστε τόσο χαρούμενοι γι’αυτό. Όμως σήμερα, ήρθε στην τάξη μας μια “μάγισσα” που ήθελε να τα καταστρέψει, να τα εξαφανίσει, και τα Χριστούγεννα και τα δώρα και τα κάλαντα! Όλα! Τι συμφορά!!!

Εμείς βρήκαμε τον τρόπο και την κάναμε να αλλάξει γνώμη, ευτυχώς! Της τραγουδήσαμε τα κάλαντα κι αμέσως η ψυχή της μαλάκωσε. Έγινε γλυκιά, χαμογελαστή και καλή…

Περάσαμε τόσο όμορφα σήμερα, διασκεδάσαμε, χορέψαμε, γελάσαμε!

Ευχαριστούμε πολύ την Μαρία Αμανάκη, μητέρα μαθήτριας του τμήματός μας και ηθοποιό, για την παράσταση που παρουσίασε στους μικρούς θεατές!

IMG 20251212 165956 IMG 20251212 165652 IMG 20251212 165917

Μια γειτονιά για όλους!!! – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Στα πλαίσια της δράσης του ενεργού πολίτη 2025-2026 και με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ένα πρόγραμμα για την ισότιμη πρόσβαση όλων στο δημόσιο χώρο και το κοινωνικό περιβάλλον μιας γειτονιάς. Στόχος ήταν τα παιδιά να αντιληφθούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ΑΜΕΑ στις μετακινήσεις τους, να ενημερώσουν άλλα άτομα για αυτές τις δυσκολίες και να συμμετάσχουν ενεργά σε δράσεις για την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης τους στο περιβάλλον της γειτονιάς. Αρχικά τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν μέσα από εκπαιδευτικό υλικό και μελέτες περίπτωσης όπου συζητήθηκαν στην τάξη. Το παραμύθι <<με ένα λευκό φτερό>> της Ελένης Μπετεινάκη έδειξε με ένα μαγικό τρόπο τις σκέψεις και τα συναισθήματα των αναπήρων και αποτέλεσε την αρχή των δράσεων. Το αναπηρικό αμαξίδιο που μας δάνεισε το Ειδικό Δημ. Σχολ. Κωφών και Βαρήκοων – και το Ειδικό Γυμνάσιο που βρίσκονται στην γειτονιά μας, έγιναν αφορμή να «περπατήσουμε» στους δρόμους γύρω από το σχολείο μας, και σαν «Ενεργοί Πολίτες », να βρούμε όλα τα «καλώς ή κακώς κείμενα» που αφορούν την πρόσβαση σε κτίρια, τις θέσεις πάρκινγκ, τα σήματα για ανθρώπους με αναπηρία. Το κάθε τμήμα ανέλαβε ένα διαφορετικό σημείο της γειτονιάς κι έκανε καταγραφή, με φωτογραφίες και βίντεο. Τα παιδιά προβληματίστηκαν με ΄τα αποτελέσματα της καταγραφής και συζήτησαν για το τι μπορούν να κάνουν για τη βελτίωση των συνθηκών. Στις 3 Δεκεμβρίου , παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία, τα παιδιά έφτιαξαν, αφίσες, φυλλάδια, διαφημιστικό σποτ για τη διάχυση των αποτελεσμάτων τους και ένα γράμμα στο δήμαρχο για να βελτιώσει τις συνθήκες που αφορούν τα ΑΜΕΑ στην γειτονιά μας.13aa9aa100000843810aa1000010204Tmhma 3 2Tmhma 3 114aaIMG 20251203 120104 422IMG 20251204 081600 325unnamed20251204 163049

20251208 161121

Ποια κορυφή ταιριάζει; Beebot σε…χριστουγεννιάτικη διάθεση!

Καλωσορίσαμε τον γιορτινό Δεκέμβρη και στο δικό μας νηπιαγωγείο! Αυτό το πρώτο παιδί του χειμώνα το περιμέναμε με μεγάλη χαρά καθώς πάντοτε σηματοδοτεί την έναρξη των προετοιμασιών για τη μεγάλη γιορτή των Χριστουγέννων! Στο δάσος του Καφετούλη (αρκουδάκι- μασκότ τάξης), όμως, τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά… Οι φίλοι του είναι αναστατωμένοι διότι ενώ στόλιζαν τα χριστουγεννιάτικα δεντράκια τους, μπέρδεψαν τις βάσεις με τις κορυφές! Ποιοι λέτε ότι βοήθησαν; Μα φυσικά τα παιδιά! Ένα νήπιο συνεργάστηκε κάθε φορά με ένα προνήπιο κι αφού μετρούσαν τις χριστουγεννιάτικες μπάλες που κρέμονταν στη βάση του δέντρου, καθοδηγούσαν τη «μελισσούλα» ώστε να φτάσει στην κορυφή με τον αντίστοιχο αριθμό! Έτσι, λοιπόν, όλα τακτοποιήθηκαν στο δάσος του Καφετούλη κι οι χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες συνεχίστηκαν!

image15 image16

Ο κόσμος που κρύβεται μέσα μας!

Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε το τρίτο παιδί του φθινοπώρου, τον Νοέμβρη, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με μια σπουδαία θεματική ενότητα, εκείνη των συναισθημάτων! Αρχικά, δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να παρατηρήσουν πίνακες ζωγραφικής και φωτογραφίες ώστε να προσπαθήσουν να διακρίνουν τα συναισθήματα των εικονιζομένων από τις εκφράσεις των προσώπων τους. Κατόπιν, επιχείρησαν και τα ίδια να μιμηθούν αυτές τις εκφράσεις!  Κάπως έτσι, λοιπόν, ξεκινήσαμε να μιλάμε στην τάξη μας για τη χαρά, τη λύπη, τον θυμό, τον φόβο και προσκαλέσαμε τους εαυτούς μας να σκεφτούν σε ποιες περιπτώσεις αισθανόμαστε κι εμείς αυτά τα συναισθήματα! Μάλιστα, τα παιδιά ζωγράφισαν πότε αισθάνονται χαρούμενα και πότε λυπημένα κι αποφάσισαν να δημιουργήσουν την «Κυρία Λυπημένη» ώστε να αφήνουν σε εκείνη αυτό που τους κάνει κάθε φορά να στεναχωριούνται!

image17

Ο Καφετούλης, που άκουγε τις συζητήσεις μας, μας πρότεινε να διαβάσουμε το υπέροχο βιβλίο της Έρας Μουλάκη «Η παλέτα των συναισθημάτων» (Εκδόσεις Κέδρος) και να ζωγραφίσουμε τις δικές μας παλέτες των συναισθημάτων! Άλλωστε για τον καθένα μας άλλο χρώμα έχει η χαρά, άλλο η λύπη κ.ο.κ.!

CHoris titlo

Αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε αυτήν την ενότητα, αφήνοντας  τελευταίο, αλλά σε καμία περίπτωση λιγότερο σημαντικό, το συναίσθημα του θυμού! Έχοντας διαβάσει το βιβλίο «Όταν θυμώνω» ( Spelman, Cornelia Maude/ Εκδόσεις Παπαδόπουλος), συζητήσαμε για τους λόγους εκείνους που μπορεί να μας προκαλούν το συναίσθημα του θυμού! «Τι μπορούμε, όμως, να κάνουμε όταν θυμώνουμε;» Τα παιδιά πρότειναν τρόπους διαχείρισης του θυμού και, χωρισμένα σε ομάδες, τους ζωγράφισαν! Έτσι, δημιουργήθηκε ένα ξεχωριστό κολλάζ το οποίο και αναρτήσαμε στη δική μας περιοχή ηρεμίας! Άλλωστε πλέον γνωρίζουμε τι μπορούμε να κάνουμε όταν νιώθουμε θυμό!

1 516

Τελικά, πόσο θαυμαστός είναι ο κόσμος μέσα μας! Το μόνο που μένει είναι να τον… ανακαλύψουμε!

“Σειροθέτηση ιστορίας με χρήση…beebot!”

Με αφορμή την επέτειο της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου διαβάσαμε στην τάξη μας το υπέροχο παραμύθι της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, «Η κυρα- Δημοκρατία»! Αφού ολοκληρώσαμε την ανάγνωση, επιχειρήσαμε να αναδιηγηθούμε την ιστορία που ακούσαμε! Φυσικά, στη διαδικασία αυτή είχαμε βοηθό μας την αγαπημένη μας «μελισσούλα», beebot! Τοποθετήσαμε κάτω από το διαφανές πλέγμα της «μελισσούλας» εικόνες από το παραμύθι. Οι μαθητές μας κλήθηκαν να βάλουν στη σωστή σειρά τις εικόνες της ιστορίας καθοδηγώντας τη «μελισσούλα»! Έχοντας ολοκληρώσει τη σειροθέτηση των εικόνων, ήταν έτοιμοι να αναδιηγηθούν την ιστορία για την κυρα-Δημοκρατία και τη Ρία, τη Δικτατορία.image13 image14

Δρασεις Ενεργού Πολίτη

Σύμφωνα με την εγκύκλιο  με αρ. πρωτ. 5155 /ΓΔ4  λαμβάνοντας υπόψη το νέο πρόγραμμα σπουδών “δράσεις  ενεργού πολίτη”  για το νηπιαγωγείο, επιδιώξαμε την προετοιμασία των μαθητών/τριών με δεξιότητες κριτικής σκέψης , συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες ικανοί να ανταποκριθούν στο συνεχώς μεταβαλλόμενο  παγκόσμιο περιβάλλον αναλαμβάνοντας  υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλία. Τη σχολική χρονιά 2025-2026 θα τρέξουν 3 διαφορετικές δράσεις με τίτλο:

“Μια γειτονιά για όλους: Ενα πρόγραμμα για την ισότιμη πρόσβαση όλων στο Δημόσιο χωρο και το κοινωνικό περιβάλλον μιας γειτονιάς”

” Μια ιστορία από τον παππου και τη γιαγιά”

November activities

Ξεκινώντας αυτό το μήνα τις δραστηριότητες, δουλέψαμε ομαδοσυνεργατικά χρησιμόποιώντας διάφορα διδακτικά μέσα, οπως παιχνίδια ρόλων, δραματοποίηση, ζωγραφική και ψηφιακά μέσα, ώστε να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά πάνω στο θέμα της ρύπανσης του πλανήτη από τα σκουπίδια!!!

Ο Λαχανόκηπος μας ζωντανεύει!

Το φθινόπωρο φτάνει στο τέλος του και εμείς αναλάβαμε δουλειά.  Το χώμα καθαρίστηκε, ανακατεύτηκε και έτοιμο πια υποδέχτηκε μαρουλάκια, λάχανα και κρεμμυδάκια .  Τα παιδιά ανέλαβαν όλες αυτές τις δύσκολες δουλειές πάντα με τα κατάλληλα εργαλεία. Άλλωστε έχουν δηλώσει ότι αγαπούν τη φύση, δέχονται τα δώρα της και της συμπεριφέρονται πάντα με σεβασμό και προστασία. Και τώρα οι μικροί μας αγρότες περιμένουν με λαχτάρα να μεγαλώσουν τα φυτά τους και να δοκιμάσουν την σαλάτα τους!

IMG 20251127 092305 736IMG 20251127 092732 603IMG 20251127 093333 299IMG 20251127 093852 345IMG 20251127 112056 404IMG 20251127 113438 915