Η Στιγμούλα και ο Γραμμούλης

Με αφορμή το βιβλίο “Η Στιγμούλα και ο Γραμμούλης” της Véronique Cauchy, διερωτηθήκαμε πόσο τολμηρά, ολοκαίνουργια και διασκεδαστικά πράγματα μπορείς να δημιουργήσεις με μια γραμμή και μια στιγμή. Με τη βοήθεια των δύο πρωταγωνιστών της ιστορίας, του Γραμμούλη και της Στιγμούλας, τα παιδιά χρησιμοποιήσαν τη φαντασία τους και σε συνδυασμό με μαρκαδόρους, κλωστές και νερομπογιές  δημιούργησαν νέους και χαρούμενους κόσμους!!!

MixCollage 26 Oct 2025 08 48 PM 5253

IMG E5243IMG E5253

Ήρθε το φθινόπωρο… πέφτουνε τα φύλλα!!!

IMG 20251026 105923 1IMG 20251026 110247 1

…..και όχι μόνο!!! ανοίγουν τα σχολεία, έρχονται τα πρώτα σύννεφα και οι πρώτες βροχές, φεύγουν τα χελιδόνια, μερικά ζώα ετοιμάζονται για χειμερινό ύπνο, οι γεωργοί μαζεύουν τα σταφύλια και κάνουν το κρασί τους, τα χωράφια οργώνονται και περιμένουν τη σπορά!!!Όλη η φύση σε δράση!!! Ήρθε και η σειρά μας, να καλωσορίσουμε το ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ…. με εικαστικές δημιουργίες!!!!IMG 20251026 110819 1 IMG 20251026 110514 1 IMG 20251026 110217 1

 

Μετά  γνωρίσαμε τα φρούτα του φθινοπώρου  και αφού παίξαμε μαζί τους αισθητηριακά παιχνίδια, φτιάξαμε και απολαύσαμε μια νόστιμη και υγιεινή φρουτοσαλάτα.🍎🍇🍐🫐🍏!!!IMG 20251026 110702 1 IMG 20251026 105045 IMG 20251026 105250

IMG 20251026 104325 1IMG 20251026 103011IMG 20251026 103011 1IMG 20251026 104325 1…και με τα σταφύλια που περίσσεψαν φτιάξαμε μούστο, για το κρασί 🍷 της χρονιάς μας!!!IMG 20251026 110636 1

 

Μοτίβα με….απομακρυσμένη συνεργασία!

Με αυτή την δραστηριότητα στόχος ήταν και η σωστή αποκωδικοποίηση των οδηγιών και η επίτευξη μιας σωστής και αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ των παιδιών. Τα παιδια χωρίζονταν σε ομάδες των 4 ατόμων και μέσα στην κάθε ομάδα υπήρχαν 2 υποομάδες. Η μία δυάδα καθόταν στην πλευρά του κουκλόσπιτου κρατώντας στα χέρια τους έναν ασύρματο και μια τυπωμένη εικόνα με χρωματικό μοτίβο, και η άλλη δυάδα καθόταν στο τραπεζάκι πίσω από το κουκλόσπιτο, χωρίς οπτική επαφή, με τον άλλο ασύρματο και ένα δοκιμαστικό σωλήνα και χρωματιστά μπαλάκια από γκοφρέ. Η μία ομάδα έβλεπε τον κώδικα-μοτίβο και τον μετέδιδε στην άλλη ομάδα, η οποία έπρεπε να ακούσει και να συνθέσει τον κώδικα-μοτίβο σωστά βάζοντας με την σωστή χρωματική σειρά τα μπαλάκια στον σωλήνα. Στο τέλος, βλέπαμε όλοι μαζί το αποτέλεσμα και ελέγχαμε αν τα καταφέραμε.

code week 6

Φθινοπωρινά μοτίβα…

Αφού μιλήσαμε για τα μοτίβα και κατανοήσαμε πως τα μοτίβα είναι εικόνες, χρώματα, σχέδια, σχήματα ή  ήχοι που επαναλαμβάνονται ακριβώς με την ίδια σειρά, κάναμε πολλά μοτίβα μέσα στην τάξη ομαδικά και στο τέλος το κάθε παιδί έπρεπε να κόψει και να κολλήσει την εικόνα που έλειπε στο κάθε μοτίβο με φθινοπωρινές εικόνες που τους δόθηκε. Μετά μπορούσαν και να τις χρωματίσουν.

code week 5

Pixel art…

Άλλη μια αγαπημένη δραστηριότητα για τα παιδιά είναι η ζωγραφική με pixel art. Αποκωδικοποιώντας τον χρωματικό κώδικα που τους δίνεται, συνθέτουν μια όμορφη ζωγραφιά με φθινοπωρινά αντικείμενα.

code week 4

Κρυπτόλεξο…

Μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα για τα παιδιά ήταν η αποκωδικοποίηση κρυπτόλεξου βασισμένη στο Φθινόπωρο, με το οποίο ασχολούμαστε αυτές τις μέρες στην τάξη μας. Τα παιδιά έπρεπε να αντιστοιχίσουν και να γράψουν το σωστό γράμμα κάτω από το κάθε φθινοπωρινό αντικείμενο χρησιμοποιώντας τον κώδικα που τους δόθηκε.

code week 3

Ξαναγράφω τη λέξη “Φθινόπωρο”

Η λέξη «Φθινόπωρο» μπορεί να είναι δύσκολο για κάποια παιδιά να την προφέρουν καθαρά, μπορούν όμως βλέποντάς την γραμμένη, να ξανασυνθέσουν τον κώδικα (που είναι «σπασμένος» σε σύμβολα-γράμματα) εύκολα. code week 2

Μελετώντας και ανακαλύπτοντας το Φθινόπωρο, στην τάξη μας ξεκινήσαμε την εισαγωγή των μαθητών στην αποκωδικοποίηση. στα πλαίσια της συμμετοχής μας στο EU Code Week 2025. Σε αυτή την δραστηριότητα, αφού διαβάσαμε ένα παραμύθι για τις ομορφιές του Φθινοπώρου,  τα παιδιά κλήθηκαν να αντιστοιχίσουν αριθμητικά σύμβολα με ποσότητα φθινοπωρινών φύλλων. Έτσι μάθαμε να «ξεκλειδώνουμε» τον κώδικα των αριθμών.code week 1

Το Beebot, ο μεγάλος ζωγράφος…

Σε αυτή την δραστηριότητα  επεξεργαζόμαστε τις συνθέσεις στους πίνακες του Ολλανδού ζωγράφου Mondrian. Αναγνωρίζουμε τις οριζόντιες και κάθετες γραμμές στους πίνακες. Μεταμορφώνουμε την Beebot σε ζωγράφο και δίνοντας  της, τις κατάλληλες εντολές δημιουργούμε τον δικό μας πίνακα με οριζόντιες και κάθετες γραμμές.

Untitled Project

Σώμα από…. γλωσσοπίεστρα

Στα πλαίσια της ενασχόλησης μας με την θεματική “Το Σώμα μου”  τα παιδιά ασχολούνται με εικόνες που δείχνουν διάφορες στάσεις σώματος. Τις παρατηρούν και προσπαθούν να τις αναπαράγουν με γλωσσοπίεστρα και καπάκια.

Minimalist Summer Photo Collage Instagram Post