Στις ελεύθερες δραστηριότητες μας, τα παιδιά παίζουν με τουβλάκια tangram. Συνθέτουν συγκεκριμένες εικόνες ακολουθώντας εικόνες-πρότυπα

Ανώνυμο σχέδιο – 1
Στις ελεύθερες δραστηριότητες μας, τα παιδιά παίζουν με τουβλάκια tangram. Συνθέτουν συγκεκριμένες εικόνες ακολουθώντας εικόνες-πρότυπα

Ανώνυμο σχέδιο – 1
Στα πλαίσια της εβδομάδας Code Week 2025 αποκωδικοποιούμε τους αριθμούς!
Μιλάμε για το φθινόπωρο στην τάξη μας και αφού γνωρίσουμε τα φρούτα που υπάρχουν αυτήν την εποχή τα βάζουμε στη σειρά και ανάλογα με το χρώμα τους.
Τα προνήπια στην αναγνωρίζουν τα φρούτα πάνω στο χαρτί και αποκωδικοποιούν τους αριθμούς βάφοντας το κάθε φρούτο με το χρώμα που τους δείχνει.
Βοηθούν ό ένας τον άλλο και ολοκληρώνουν την κωδικοποίησή τους.
Στα πλαίσια της εβδομάδας codeweek 2025 τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη κωδικοποίηση. Πρώτες εβδομάδες στο σχολείο και δειλά δειλά ξεκινάμε να μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας και τα γράμματα που το αποτελούν. Μετά από βιωματικες δραστηριότητες δίνεται στα παιδιά καρτέλα με το όνομά τους κι αυτά το δημιουργούν αντιστοιχώντας το με τα ίδια γράμματα που είναι πάνω σε καπάκια. Δίνεται ο κώδικας: όπου αναγνωρίζεις το ίδιο γράμμα στα καπάκια το τοποθετείς κάτω από το γράμμα που υπάρχει στην καρτέλα.
Στα πλαίσια της εβδομάδας Code Week 2025 δημιουργούμε μοτίβα, κώδικες με φυσικά υλικά.
Η γωνιά της Φύσης στην τάξη μας είναι γεμάτη φύλλα και κουκουνάρια.
Χωριστήκαμε σε ομάδες ανάλογα με τα χρώματα του φθινοπώρου και η κάθε μια ομάδα έπρεπε να δημιουργήσει μια σειριοθέτηση με φύλλα και κουκουνάρι.
Δυο παιδιά της ομάδας του καφέ χρώματος δημιούργησαν το μοτίβο και τα υπόλοιπα έπρεπε να το αντιγράψουν ακριβώς κάτω από το αρχικό.
Τα μεταφέρουν πάνω στο χαρτί. Βοηθούν ό ένας τον άλλο και ολοκληρώνουν την κωδικοποίησή τους δίνοντας την σκυτάλη στην ομάδα του πορτοκαλί.
Τα παιδιά αρχίζουν να κάνουν αναπαρασταση μοτίβων με χρωματα και ποσοτητες. Με αφορμή έναν άβακα, και τη χρησιμοτητά του , ανακάλυψαν οτι μπορουν να κάνουν ένα σχεδιο απομονώντας δεξιά κάποιες μπίλιες σε κάθε σειρά. Κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του σχεδιο στην αρχή.
Στην πορεία βάζουμε την προκληση να αναπαραστήσουν το ίδιο μοτίβο από την αριστερη μεριά του άβακα, και σε συνάρτηση με τα χρώματα και τις ποσότητες. Καθε παιδί ατομικά προσπαθεί να αναπαραστήσει ένα διαφορετικό μοτίβο κάθε φορά. Τα παιδιά δουλευουν σε ζευγάρια. Ενα παιδί φτιάχνει το μοτίβο δεξια του πίνακα και το άλλο αναπαριστά το μοτίβο αριστερά.
Στα πλαίσια της εβδομάδας Code Week 2025 και συζητώντας με τα παιδιά για το Φθινόπωρο προγραμματίστηκαν πολλές δραστηριότητες για την κατανόηση της εποχής.
Η βιωματική μάθηση στο Νηπιαγωγείο ενδείκνυται περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης, όπως και ο πειραματισμός με διάφορα υλικά και παιχνίδια για την κατανόηση όλων των εννοιών. Έχοντας συζητήσει, δοκιμάσει και ζωγραφίσουν τα φρούτα του φθινοπώρου, τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν μοτίβα.
Αντέγραψαν πάνω σε τετραγωνισμένο χαρτί την εικόνα που έβλεπαν. Μια μπανάνα, ένα αχλάδι. Στη συνέχεια μετέφεραν το σχέδιο στο πλαστικό «Πλέγμα μανιταριών», μετρώντας οριζοντίως πόσα κενά τετράγωνα υπήρχαν και που έπρεπε να μπει «χρωματιστό μανιτάρι».
Στα πλαίσια της εβδομάδας codeweek 2025 ξεκινήσαμε τα πρώτα βήματα στην κωδικοποίηση. Με αφορμή το φθινόπωρο τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες ανάλογα με το αγαπημένο τους φθινοπωρινό χρώμα. Η κάθε ομάδα ζωγράφισε φύλλα με το αγαπημένο της χρώμα και στη συνέχεια αποφάσισαν να φτιάξουν φθινοπωρινές γιρλάντες για να στολίσουν την τάξη. Με βάση το πρότυπο που τους δόθηκε αναπαράγουν το μοτίβο με τα φύλλα τους.
Αξιοποιώντας τη φθινοπωρινή δροσούλα, που φέτος ξεκίνησε νωρίς, ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τα χρώματα του φθινοπώρου μέσα από πίνακες ζωγραφικής και από τη φύση.

Χρησιμοποιήσαμε τα χρώματα αυτά και παίξαμε σε ομάδες, ταξινομήσαμε βάσει του χρώματος, κάναμε δραστηριότητες ενδυνάμωσης της ομάδας. 

Γίναμε καλλιτέχνες και φτιάξαμε τα δικά μας έργα χρησιμοποιώντας κόλλα, αλάτι και νερομπογιές και στολίσαμε την τάξη μας με τα δικά μας έργα.

Σε αυτή την δραστηριότητα παίζουμε ένα μουσικό παιχνίδι με μοτίβα. Το κάθε παιδί κρατάει στα χέρια του δυο πλαστικά ποτήρια. Όλοι μαζί ακολουθούν ένα μοτίβο από εικόνες-σύμβολα όπου το κάθε σύμβολο αντιστοιχεί σε μια συγκεκριμένη κίνηση. Συντονιζόμαστε και παράγουμε το δικό μας ορχηστρικό κομμάτι.

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο και μαθαίνω το όνομα μου. Σε αυτή την δραστηριότητα, στα πλαίσια του #code week 4all 2025, τα παιδιά καλούνται να σπάσουν τον κώδικα και να ανακαλύψουν το πρώτο γράμμα από το όνομα τους. Σε ένα πλέγμα 10*8 ακολουθούν την εξής οδηγία: στον αριθμό 0 αφήνω ένα τετράγωνο άσπρο, στον αριθμό 1 ζωγραφίζω ένα τετράγωνο μαύρο. “Διαβάζουν” τον κώδικα που αντιστοιχεί σε κάθε γραμμή και σχηματίζουν το πρώτο τους γράμμα.

