
Κάθε τετράγωνο παρουσιάζει ένα σχήμα ή αντικείμενο σχεδιασμένο σε ένα πλέγμα από τελείες. Σε αυτή τη δραστηριότητα το παιδί πρέπει να αναπαράγει το ίδιο σχέδιο στο διπλανό κενό τετράγωνο έχοντας ως οδηγό τις τελείες που υπάρχουν.

Κάθε τετράγωνο παρουσιάζει ένα σχήμα ή αντικείμενο σχεδιασμένο σε ένα πλέγμα από τελείες. Σε αυτή τη δραστηριότητα το παιδί πρέπει να αναπαράγει το ίδιο σχέδιο στο διπλανό κενό τετράγωνο έχοντας ως οδηγό τις τελείες που υπάρχουν.
Ο φίλος μας ο Καφετούλης (αρκουδάκι-μασκότ τάξης), που αγαπά πολύ τα παιδιά της τάξης μας, θέλησε το Σαββατοκύριακο να φτιάξει μια ζωγραφιά για την κάθε μαθήτρια και τον κάθε μαθητή! Καθώς, λοιπόν, έφτιαχνε μια ζωγραφιά και για τη φίλη μας την Ελένη, έχασε το αρχικό γράμμα του ονόματός της και έψαχνε με αγωνία να το βρει! Τα παιδιά κλήθηκαν να βοηθήσουν τον Καφετούλη να ακολουθήσει εκείνη τη διαδρομή που θα τον ωφελήσει ώστε να φτάσει στο αρχικό γράμμα που αναζητά! Αξιοποιώντας το πλέγμα που είχε δημιουργηθεί στο πάτωμα, καθώς επίσης και τις κάρτες εντολών, τα παιδιά κατόρθωσαν να προσφέρουν την πολύτιμη βοήθειά τους στον Καφετούλη!

Η πρώτη μας επίσκεψη για φέτος πραγματοποιήθηκε στο χωριό Αρόλιθος για να παρακολουθήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα <<Ψωμί και Ελιά>>. Στα πλαίσια του προγράμματος της Αειφορίας τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον ,τη σωστή διατροφή αλλά και γνώρισαν τον τρόπο παραγωγής του ψωμιού και του λαδιού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και οπτικοακουστικό υλικό. Τα παιδιά έσκαψαν, έσπειραν, ζύμωσαν ψωμί, τσάκισαν ελιές και στο τέλος μέσα σε ένα περιβάλλον που ταξιδεύεις στο χρόνο δοκίμασαν το ζεστό ψωμάκι.
ψωμάκι τους.








Με αφορμή το θέμα της ελιάς, που επεξεργαζόμαστε αυτή την περίοδο, κάναμε μια εισαγωγή στον προγραμματισμό, με μία unplugged δραστηριότητα. Ένα παιδί είναι ο αγρότης, που πρέπει να ακολουθήσει μια διαδρομή, περνώντας μέσα από τετράγωνα σχεδιασμένα στο πάτωμα, και να φτάσει στο τετράγωνο, όπου είναι τοποθετημένες οι ελιές που θέλει να μαζέψει. Δίπλα του βρίσκεται άλλος ένας αγρότης-παιδί που του δίνει τις εντολές και τον κατευθύνει προς τον στόχο του και παράλληλα τοποθετεί τα σωστά βελάκια-εντολές με την σωστή σειρά. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν εξαιρετικά και ενθουσιάστηκαν!

Βλέποντας τον χρωματικό κώδικα που τους δίνεται με τους μπλε, κόκκινους, κίτρινους και πράσινους κύκλους μέσα στα 9 τετράγωνα του πλέγματος, πρέπει να τον αναπαράγουν και να τοποθετήσουν τα σωστά χρωματιστά κυκλάκια μέσα στις αντίστοιχες θέσεις και να σχηματίσουν τον ίδιο κώδικα.

Τα παιδιά διαλέγουν μια καρτέλα με έναν συγκεκριμένο χρωματικό κώδικα (4 κύκλους διαφορετικού χρώματος) και καλούνται να τον αντιγράψουν τοποθετώντας μέσα στα πλαστικά ποτήρια τις αντίστοιχες χρωματιστές μπάλες.

Αυτή την εποχή τα παιδιά γνωρίζουν τα σχήματα μέσα από παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες. Στο τέλος συνθέτουν σχήματα και φτιάχνουν μια εικόνα με βάση το υπόδειγμα που τους δίνεται χρησιμοποιώντας τα ίδια ακριβώς σχήματα και χρώματα.
Στα πλαίσια της εβδομάδας codeweek 2025 η μελισσσούλα έρχεται στην τάξη μας. Τα παιδιά την γνωρίζουν , μαθαίνουν ότι θα είναι το μικρό μας ρομποτάκι και τι μπορούν να κάνουν μαζί της. Μαθαίνοντας λοιπόν τις βασικές λειτουργίες της bee-Bot μας , την προγραμματίζουν να σχεδιάζει μικρές και μεγάλες ευθείες γραμμές.

Σε αυτή τη δραστηριότητα αποκωδικοποίησης τα παιδιά χρωμάτισαν τα τετράγωνα χρησιμοποιώντας τον εξής κώδικα: το μπλε χρώμα αντιστοιχεί στο 0 και το άσπρο αντιστοιχεί στο 1. Μόλις ολοκληρώσανε τη ζωγραφική στα τετράγωνα, εμφανίστηκε η ελληνική σημαία.
Φέτος 2 τμήματα του σχολείου μας. συμμετέχουν σε ένα συνεργατικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα Etwinning , με θέμα :
“Our Vital Responsibility: Recycling and Efficient Resource Use for Nature (OUR GREEN FOOTPRINT)”- Το οικολογικό μας αποτύπωμα!

Θα συνεργαστούμε με Δημοτικά σχολεία και Γυμνάσια από την Τουρκία και τη Ρουμανία, την Ισπανία και την Αλβανία. Τα παιδιά θα μπορέσουν να συνεργαστούν με παιδιά από άλλες χώρες με ένα κοινό σκοπό. Να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να εμποδίσουν τη μόλυνση και τα απόβλητα.
Μέσα από αυτό το πρόγραμμα τα παιδιά θα γνωρίσουν τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος μέσα από την ανακύκλωση, την αποφυγή των αποβλήτων τροφίμων, την προστασία του πόσιμου νερού.
Επιπλέον τα συνεργατικά ευρωπαϊκά προγράμματα προσφέρουν στα παιδιά , την συνειδητοποίηση οτι ανήκουμε ολοι σε μία ενιαια παγκόσμια κοινότητα, την αναγνώριση των δικαιωμάτων τους αλλά και των υποχρεώσεων τους να προσέχουν τον πλανήτη μας. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει 3 μήνες , έως τον Ιανουάριο.
