Το σάββατο 14.06, η σχολική μας χρονιά ολοκληρώθηκε με ένα διασκεδαστικό πάρτυ του Συλλόγου γονέων όπου περάσαμε υπέροχα. Μαζευτήκαμε όλοι μαζί να αποχαιρετήσουμε την υπέροχη αυτή σχολική χρονιά, παίξαμε πολλά παιχνίδια, φάγαμε και διασκεδάσαμε με την ψυχή μας. Μικροί και μεγάλοι απόλαυσαν στιγμές διασκέδασης και παιχνιδιού, δημιουργώντας μία ξεχωριστή τελική ανάμνηση για την σχολική μας χρονιά. Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο γονέων μας για το ξεχωριστό αυτό πάρτυ που απολαύσαμε όλοι με την ψυχή μας. Σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι.
Αποχαιρετώντας το σχολείο…
Το υπέροχο ταξίδι στο θαυμαστό κόσμο του Νηπιαγωγείου τελείωσε για φέτος και μια ακόμη χρονιά γεμάτη ανάμεικτα συναισθήματα, στιγμές, νέες εμπειρίες, δημιουργίες και γνώσεις έκλεισε με τον πιο υπέροχο τρόπο. Με καλοκαιρινές γιορτές για όλα τα τμήματα του σχολείου μας!!! Τα παιδιά μας ταξίδεψαν στο καλοκαίρι των ονείρων τους, με πολλές βουτιές και παιχνίδια στη θάλασσα, με κρητικά γλέντια, με ταξίδια στο διάστημα και νέους πλανήτες, με τραγούδια, με ειλικρινή έκφραση των συναισθημάτων τους και φυσικά με πολύ παγωτό!!!!Να ευχηθούμε στα νηπιάκια μας καλή αρχή στους νέους μεγάλους δρόμους που ανοίγονται μπροστά τους και να θυμάστε πάντα πως οι πόρτες του νηπιαγωγείου θα είναι ανοιχτές για όλους σας. Καλό καλοκαίρι σε όλους!!!

Τμήμα 1

Τμήμα 2

Τμήμα 3

Τμήμα 4
Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Την τετάρτη 4 Ιουνίου, υλοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου μας μία δράση με θέμα την ομαλή μετάβαση των νηπίων μας από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό. Ευχαριστούμε πολύ την αναπτυξιακή Ψυχολόγο Μ. Παπαϊωσηφ και την σχολική Ψυχολόγο Β.Στρατινάκη για την όμορφη ομιλία που μας έδωσαν καθώς και την κοινωνική λειτουργό μας Γ.Τσαγρή, την εκπαιδευτικό δημοτικής εκπαίδευσης Μ. Ζαχαροπούλου και την διεφθύντρια μας και εκπαιδευτικό προσχολικής εκπαίδευσης Γ. Πακιουφάκη για την ενεργή συμμετοχή τους. Μάθαμε σπουδαία πράγματα γα την μετάβαση, καταρρίψαμε μύθους, κατανοήσαμε τα λάθη μας και αναγνωρίσαμε τα δυνατά μας σημεία. Ήρθαμε πιο κοντά στην ψυχολογία του παιδιού αλλά και των γονέων τους ενώ είδαμε ότι μετάβαση αυτή δεν είναι τελικά τόσο τρομακτική όσο φαίνεται. Μετά την ολοκλήρωση της δράσης, γίναμε πιο δυνατοί και γεμάτοι αυτοπεποίθηση για την νέα χρονιά στο Δημοτικό σχολείο.
Το ταξίδι με την κοινωνική λειτουργό μας Γ. Τσαγρή
Ολοκληρώνοντας σιγά σιγά την σχολική μας χρονιά, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε και να περιγράψουμε το όμορφο ταξίδι που πραγματοποίησε στο σχολείο μας η κοινωνική λειτουργό μας Γεωργία Τσαγρή. Η κ. Τσαγρή, μας επισκέπτοταν κάθε Τρίτη και αποτελούσε μέρος του διδακτικού προσωπικού μας. Ξεκίνησε το ταξίδι της, μέσω την γνωριμία των παιδιών κάθε τάξης, των γονέων τους και των εκπαιδευτικών τους. Πραγματοποίησε ατομικές και ομαδικές παρατηρήσεις ενώ ταυτόχρονα δημιουργούσε στενές σχέσεις με τα παιδιά. Μέσω της παρατήρησης, αποφάσισε να υλοποιήσει διάφορες δράσεις και βιωματικές δραστηριότητες στα τμήματα μας. Οι δράσεις αυτές, αφορούσαν την γνωριμία και διαχείριση των συναισθημάτων των παιδιών, το δέσιμο της ομάδας αλλά και τη καλλιέργεια των σωστών τρόπων συμπεριφοράς. Τα παιδιά μας, μέσω της καθοδήγησης της κ. Τσαγρής, κατέκτησαν τις παραπάνω δεξιότητες μέσω της μουσικής, των εικαστικών, του παιχνιδιού και των παραμυθών. Έπειτα, οι δράσεις της, πήραν νέα μορφή και θεματολογία ως επέκταση των προηγούμενων. Η θεματολογία αφορούσε, τον σχολικό εκφοβισμό, την επίλυση συγκρούσεων, την ανάπτυξη ενσυναίσθησης και τη διαχείριση θυμού. Οι τέχνες και η σωματική έκφραση, αποτέλεσαν τα εργαλεία μάθησης ενώ δεν έλειψε το παιχνίδι στον εξωτερικό χώρο του σχολείου μας για καλύτερη εμπέδοση και έκδραση των θεμάτων αυτών. Τέλος, τόσο εμείς όσο και τα παιδιά, δημιουργήσαμε έναν όμορφο δεσμό με την κ. Τσαγρή, γεμάτο εμπιστοσύνη και επικοινωνία. Ευχαριστούμε πολύ για τις όμορφες ιδέες σας, είμαστε ευγνώμων που αποτελέσατε μέρος της διδακτικής μας ομάδας.
Η Φωτεινή, η βιβλιοθήκη μας, απέκτησε μουσείο.
-Πώς ήταν τα βιβλία παλιά; Πώς τα έγραφαν; Είχαν εικόνες; Πολλά τα ερωτήματα των μικρών μας αναγνωστών κι έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα μουσείο με παραμύθια μιας άλλης εποχής αλλά και αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν παλιότερα για να γράψουν. Έτσι λοιπόν η Φωτεινή μας απέκτησε και μουσείο, ταξιδεύοντας τα παιδιά στον κόσμο των λαϊκών και παραδοσιακών παραμυθιών.
Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο
Στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από τον νηπιαγωγείο στο δημοτικό, την Τετάρτη 28 Μαϊου 2025, τα νήπια μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το 20 & 56 Δημοτικό Σχολείο. Με χαμόγελα, περιέργεια και ενθουσιασμό γνώρισαν από κοντά τις αίθουσες διδασκαλίας, το προαύλιο και φυσικά τους δασκάλους και τα παιδιά της πρώτης τάξης. Μέσα από παιχνίδια, συζητήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά ένιωσαν οικεία και ασφαλή στο νέο περιβάλλον, κάνοντας το πρώτο βήμα προς την μεγάλη τους αλλαγή. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Δημοτικό Σχολείο για την ζεστή φιλοξενία και συνεργασία!!
2 ΕΤΗ ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Περάσαμε υπέροχα! Όλη τη χρονιά, ο Οδυσσέας συντροφευσε τα ταξίδια μας, στη χώρα των βιβλίων. Με στόχο, τα παιδιά μας να αγαπήσουν το διάβασμα, να μάθουν να σέβονται τα βιβλια , υποσχεθήκαμε να συνεχίσουμε να εμπλουτιζουμε την Ανοιχτή Παιδική Δανειστική Βιβλιοθήκη , που εχει ομορφύνει το πάρκο Γεωργιαδη!















Επίσκεψη στο φράγμα Αποσελέμη
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος των European Bleu Schools επισκεφτήκαμε το φράγμα του Αποσελέμη. Τα παιδιά παρακολούθησαν ξενάγηση κι ενημερώθηκαν για την κατασκευή και τη λειτουργία του φράγματος, παρατήρησαν τη δημιουργία του οικοσυστήματος σε αυτό και έθεσαν τις δικές τους απορίες. Στη συνέχεια περπάτησαν , έβγαλαν φωτογραφίες με ότι τους έκανε εντύπωση και ζωγράφισαν στις όχθες της τεχνητής λίμνης τη φύση γύρω τους!
Υφαίνοντας Ιστορίες! Συμμετοχή στο Διεθνές Συνέδριο :Nurturing Global Citizens for a World on the Move!
«Υφαίνοντας Ιστορίες» … στα δικαιώματα των παιδιών!
Η ιδέα ήρθε σε μας με ένα μαιλ τον Φεβρουάριο του 2025!
Η Ελένη Γερουλάνου μας ενημέρωσε για το Διεθνές Συνέδριο που θα λάμβανε χώρα για πρώτη φορά στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην πόλη του Πειραιά, τον ερχόμενο Μάιο, και είχε σαν τίτλο : Nurturing Global Citizens for a World on the Move! (Εκπαιδεύοντας παγκόσμιους ενεργούς πολίτες σε έναν κόσμο που εξελίσσεται!)
Ομιλητές, σπουδαίοι άνθρωποι, διακεκριμένοι κορυφαίοι ακαδημαϊκοί ερευνητές και ακαδημαϊκοί από ποικίλα επιστημονικά πεδία, θα ξετύλιγαν σε μας το κουβάρι πολλών ιστοριών και απόψεων και θα μοιράζονταν την εμπειρία τους σχετικά με σύγχρονες ολιστικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, καινοτόμες στρατηγικές και πρακτικές που βασίζονται στην έρευνα σε τέσσερις άξονες που περιλαμβάνουν την ενεργό συμμετοχή του πολίτη στα κοινά, την εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη, τις παγκόσμιες ικανότητες και τα δικαιώματα των παιδιών.
Σε μας το όφελος θα ήταν πώς θα μπορούσαμε να βάλουμε ένα ακόμα λιθαράκι στην «δημιουργία» ενεργών πολιτών (μικρών ηλικιών) με εν συναίσθηση, όραμα, περιβαλλοντική αντίληψη, δημοκρατικές πεποιθήσεις, κι όλα αυτά μέσα από την παρατήρηση και την «κίνηση».
Κεντρικοί Ομιλητές:
Βερόνικα Μπόιξ Μανσίλα, Project Zero, Μεταπτυχιακή Σχολή Εκπαίδευσης του Χάρβαρντ
Άντζελα Σάλμον, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Φλόριντα, Παγκόσμια Υπότροφος Fulbright
Urszula Markowska Manista, Δικαιώματα του Παιδιού, Πανεπιστήμιο της Βαρσοβίας.
Παράλληλα με το διήμερο συνέδριο, θα γίνονταν και δυο εκθέσεις, δυο πολύ μεγάλα Projects με τίτλους: Γράμμα στον Ουρανό( A letter to sky) και Υφαίνοντας Ιστορίες!
Το πρώτο βασισμένο στο όραμα της Κολομβιανής καλλιτέχνιδας Gloria Posada να φωτογραφίσουμε τα σύννεφα στον Ουρανό την 20η Μαρτίου και ώρα 11.00 ακριβώς, , στέλνοντας τις φωτογραφίες στους συντονιστές του Συνεδρίου για να φτιαχτεί ένα κολάζ με τους Ουρανούς του κόσμου!
Το δεύτερο πρότζεκτ στόχευε στην ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τα δικαιώματά τους, μέσα από την καλλιτεχνική αποτύπωση ιστοριών πάνω σε ύφασμα.
Τα παιδιά μετά από συζήτηση για τα δικαιώματα θα χρησιμοποιούσαν διαφορετικές τεχνικές όπως κέντημα, κολάζ, ζωγραφική για να αποδώσουν τα δικαιώματα και τις εμπειρίες τους.
Στη δική μας συζήτηση προέκυψε το δικαίωμα στην ένδυση όλων των παιδιών και οι δημιουργίες μας πάνω σε ένα ύφασμα (λινάτσα) έδειξαν τις δικές μας εμπειρίες και απόψεις.
Η έκθεση που θα λάμβανε χώρα στην Δημοτική Πινακοθήκη του Πειραιά θα ήταν εμπνευσμένη από το βιβλίο «La costura»,με τον τίτλο «Loose threads» της βραβευμένης Αργεντίνας εικονογράφου, συγγραφέα παιδικών βιβλίων και τραγουδίστριας ISOL.
Φυσικά και στείλαμε τις φωτογραφίες μας με τον Ουρανό της 20ης Μαρτίου και το δικό μας πανό σε ύφασμα :
Δείτε την ιστορία που «υφάναμε» :
Το δικαίωμα στην Ένδυση
Μιλώντας για τα δικαιώματα των παιδιών στο σχολείο μας ( 64ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου) τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ρούχα και θεώρησαν πως είναι εξίσου σημαντικό να έχουν όλοι :
- Ρούχα για να μην κρυώνουμε, είπε η Κατερίνα
- Ρούχα για βόλτα, είπε ο Στέλιος
- Ρούχα για το σχολείο, είπε ο Γιώργος
- Ρούχα όχι σκισμένα, είπε ο Κωνσταντίνος
- Μαγιό για την θάλασσα, είπε η Υρώ
- Ρούχα παρανυφικά, είπε η Μαρία
- Παλτό, σκούφο και γάντια, κάλτσες, φόρμες.
- Να είναι καθαρά είπε η Ύρώ
- Να είναι γυαλιστερά είπε η Πέγκυ
- Να τα προσέχουμε για να τα έχουμε είπε ο Μάνος.
Τα ρούχα είναι φτιαγμένα από πολύτιμες κλωστές όπως κι οι ιστορίες τους.
Η έκθεση θα παραμένει στην Εθνική Πινακοθήκη ανοιχτή για το κοινό μέχρι και την Κυριακή 25 Μαϊου 2025
Βιωματικό Εργαστήριο: Εξερευνώντας τον εγκέφαλο μας
Την Τρίτη 13 Μαϊου 2025, υλοποιήθηκε στο σχολείο μας, το βιωματικό εργαστήρι “Εξερευνώντας τον εγκέφαλο μας” από την ομάδα Animo training. Η συγκεκριμένη ομάδα αποτελείται από τους κ. Λιανέρη Μαρίνο, εκπαιδευτικό Φυσικών επιστημών , την Δρ.Αγγελική Βελή , Νοευροεπιτήμονα και μεταδιδακτορικό συνεργάτη του Πανεπιστημίου Κρήτης , τον κ. Δισκό Κωνσταντίνο υποψήφιο Διδάκτορα, την κ. Χριστοδουλακη Κορνηλία και την κ. Γιορταμή Γεωργία, βιολόγους. Προσεχτικά είχαν ετοιμάσει μία πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση, σχεδιασμένη για την προσχολική ηλικία, με βασικές πληροφορίες που αφορούσαν τον εγκέφαλο του ανθρώπου αλλά και διασκεδαστικές δραστηριότητες για να τον γνωρίσουμε καλύτερα. Ξεκινήσαμε λοιπόν, δουλεύοντας σε ομάδες και γνωρίσαμε ότι διαφορετικά τμήματα του εγκεφάλου είναι υπεύθυνα για διάφορες ικανότητες μας π.χ η ομιλία βρίσκεται άλλου από την ζωγραφική, ενώ ταυτόχρονα τα χρωματίσαμε. Έπειτα, σχηματίσαμε τους νευρώνες του εγκεφάλου μας από διάφορα υλικά, ενώ ενώσαμε και δημιουργήσαμε τον εγκέφαλο μας όπως ένα παλζ. Φυσικά, δεν έλειψε η παρακολούθηση και παρατήρηση σε μικροσκόπιο για να γνωρίσουμε καλύτερα πολλούς διαφορετικούς εγκεφάλους. Τέλος, μας αποχαιρέτησαν μέσω της απονομής βεβαίωσης παρακολούθησης και των κατασκευών που δημιουργήσαμε μαζί. Τους ευχαριστούμε πολύ για τις ενδιαφέρουσες αυτές δραστηριότητες και γνώσεις!