Εκπαιδευτική επίσκεψη ΣΤ : Μουσείο αφής

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Υποθεματική : Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα και τίτλο
Το σχολείο της συμπερίληψης: η αναπηρία ως αφορμή.

Με τη σημερινή εκπαιδευτική επίσκεψη  Τετάρτη 15 Μαΐου 2024  στο Μουσείο Αφής (Φάρος Τυφλών Ελλάδος) οι μαθητές της ΣΤ ‘ τάξης με τους εκπαιδευτικούς Σαρδέλη Κωνσταντίνο, Καρβέλα Ελβίνα και Σταυρούλια Αθηνά ολοκλήρωσαν το τρίτο εργαστήριο Δεξιοτήτων με ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & Ευθύνη, Υποθεματική : Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα και τίτλο:
Το σχολείο της συμπερίληψης: η αναπηρία ως αφορμή.
Η συμπερίληψη  είναι μία έννοια που έχει απασχολήσει εκτενώς τη διεθνή βιβλιογραφία και είναι δύσκολο να συνοψιστεί σε έναν ορισμό. Τα τελευταία χρόνια είναι κοινά αποδεκτό ότι η έννοια της συμπερίληψης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη δημοκρατική συμμετοχή εντός και εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Περιγράφεται ως μία συνεχής, αδιάλειπτη και ατέρμονη διαδικασία,
ως αποστολή, όραμα και αγώνας. Η συζήτηση για τη συμπερίληψη μολονότι εκκινεί από τα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εστιάζει σε όλους τους μαθητές/ριες. Η Ετερότητα και η διαφορετικότητα των ατόμων είναι το
αναμενόμενο και η ισότιμη συμμετοχή και πρόσβαση είναι μία συνεχής πρόκληση.
Η συμπερίληψη στο σχολείο διαρθρώνεται σε τρείς άξονες: 1) τη διαμόρφωση συμπεριληπτικής κουλτούρας, 2) τη δημιουργία συμπεριληπτικών πολιτικών και 3) την εφαρμογή συμπεριληπτικών πρακτικών (Booth and Ainscow, 2017)

«Οι άνθρωποι μπορεί να μη θυμούνται τι έκανες ή τι τους είπες, αλλά πάντα θα θυμούνται πως τους έκανες να αισθανθούν»
Maya Angelou

2024 01 23 14 30 01 874 2024 05 15 16 23 54 110 2023 12 04 12 39 55 328