“Ντενεκεδούπολη”

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ

Στο πλαίσιο εορτασμού της επετείου του Πολυτεχνείου επεξεργαζόμαστε με τους μαθητές/μαθήτριες το παραμύθι «Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας Φακίνου, εκδόσεις: Κέδρος. Μέσω των συμβολισμών της ιστορίας προσεγγίζουμε σύνθετες έννοιες όπως η ελευθερία, ο αγώνας, η συνεργασία, η δικαιοσύνη, η δημοκρατία κι αντιλαμβανόμαστε πως στη δικτατορία η εξουσία λαμβάνεται με τη βία. Κατόπιν, υλοποιούμε τις ακόλουθες συναφείς δράσεις:

Ανα-αφήγηση του παραμυθιού με τη βοήθεια των εικόνων, έκφραση των συναισθημάτων που εγείρει η ιστορία και περιγραφή των χαρακτήρων/ηρώων.

ΛΑΔΕΝΙΟΣ

ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ

Κουκλοθεατρική παράσταση/παρουσίαση του παραμυθιού από τις Παιδαγωγούς. Διακόσμηση του σκηνικού από τους μαθητές/μαθήτριες.

a

ΚΟΛΛΑΖ ΟΡΘΟ

Ελεύθερη απόδοση των ηρώων μέσω ιχνογραφημάτων ή σχετικού φύλλου εργασίας.

b

c

Φ.Ε

Διαδραστικά παιχνίδια και εξοικείωση των μαθητών/μαθητριών με τις ΤΠΕ.

Δανειστική Βιβλιοθήκη 2024-2025

ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Τα βιβλία με τα οποία λειτουργεί η δανειστική βιβλιοθήκη κατά το τρέχον έτος είναι δωρεές των γονέων των μαθητών/μαθητριών μας και είναι τα ακόλουθα:

ΤΜΗΜΑ 1

  • «Σχολή καλών τρόπων για τίγρεις», Ζάνα Ντέιβντσον, εικονογράφηση: Άλισον Φρεντ, εκδόσεις: Μεταίχμιο
  • «Ο θησαυρός της καρδιάς», Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη, εικονογράφηση: Γιάννης Σκουλούδης, εκδόσεις: Σαββάλας
  • «Η Κουνελόσκαλα», Μαρία Γιαγιάννου , εικονογράφηση: Κώστας Θεοχάρης, εκδόσεις: ΚΑΛΕΝΤΗΣ
  • «Ο Έλμερ και οι ιστορίες για όνειρα γλυκά», Ντέιβιντ Μακ Κι, εκδόσεις: Πατάκη
  • «Ο παράταιρος ο Τέρης και ο φίλος του ο Αστέρης», Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη, εκδόσεις: Σαββάλας
  • «Εγώ κι εσύ μαζί»,  Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη, εικονογράφηση: Νίκη Λεωνίδου, εκδόσεις: Σαββάλας
  • «Κουκούτσης και Αυγούλα», Alex Latimer & David Litchfield, εκδόσεις :ΙΚΑΡΟΣ
  • «Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΚΑΛΙΑ», Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη, εικονογράφηση: Θέντα Μιμηλάκη, εκδόσεις: Σαββάλας
  • «Τικ και Τέλα, το μπαλόνι», Camilla Reid, Axel Scheffler, εκδόσεις: Ίκαρος
  • «Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει να είναι ευτυχισμένος», Orianne Lallemand, Eleonore Thuillier, εκδόσεις: Παπαδόπουλος
  • «Ο λύκος Ζαχαρίας ονειρεύεται τον ωκεανό», Orianne Lallemand & Eleonore Thuillier, εκδόσεις: Παπαδόπουλος
  • «Οι φίλοι που συναντάμε», Daniela Sosa, εκδόσεις: διόπτρα
  • «Οι περιπέτειες της νεράιδας Καλεντούλας- Η μαύρη Αραχνούλα», Βανέσσα Ανδρεάδη, εικονογράφηση: Ναταλία-Ελένη Πίτλιγγερ, εκδόσεις: iWrite publications
  • «Ο Φρίξος και το βάρος», Μέρεντιθ Κοστέιν, εικονογράφηση: Κέιτ Κέρτις, εκδόσεις: Μεταίχμιο

ΤΜΗΜΑ 2

  • «Τα χρώματα έχουν πόλεμο», Μάριος Μάζαρης, εικονογράφηση: Ιφιγένεια Καμπέρη, εκδόσεις: Παπαδόπουλος
  • «Ο Τριγωνοψαρούλης», Βαγγέλης Ηλιόπουλος, εικονογράφηση: Λήδα Βαρβαρούση, εκδόσεις : Πατάκη
  • «Συμπεριφέρομαι σωστά», Μαρία Μανιέρου, εικονογράφηση: Σουσάνα Όσλετ Μπάριος , εκδόσεις: Σαββάλας
  • «Πώς διαβάζεται ένα βιβλίο», Ντάνιελ Φερ, εικονογράφηση: Μαουριτσιο Α.Κ. Κουαρελλο, εκδόσεις: Πατάκη
  • «‘Ωρα για ύπνο», Debi Gliori , Alison Brown, εκδόσεις: Πατάκη
  • «Το νησί του Παππού», Benjie Davies, εκδόσεις: Ίκαρος
  • «Μεγάλα, μεγάλα συναισθήματα», Perry Emerson – Sean Julian, εκδόσεις: Τζιαμπίρης Πυραμίδα
  • «Ο ραφτάκος των λέξεων», Αντώνης Παπαθεοδούλου, εικονογράφηση: ‘Ιρις Σαμαρτζή, εκδόσεις : Μεταίχμιο
  • «Ένα φιλί και μια ευχή», Susie Linn, Gal Weizman, SUSAET
  • «Ο Μάγος του Οζ», Λ. ΦΡΑΝΚ ΜΠΑΟΥΜ, Barbara Bongini, εκδόσεις: Χάρτινη Πόλη
  • «Σας αγαπώ πάρα πολύ», Hannah Green, εικονογράφηση: Sanja Rescek, SUSAETA
  • «Ο Γλεντζοφλέβαρος», Γιολάντα Τσορώνη- Γεωργιάδη, εικονογράφηση: Νίκη Λεωνίδου, εκδόσεις: Σαββάλας
  • «Ένας πιγκουίνος …όχι και τόσο τέλειος» , Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη , εικονογράφηση : Steve Smallman , εκδόσεις :Σαββάλας
  • «Ο Πινόκιο λαμπαδηδρόμος» , Χρήστος Μπουλώτης , εικονογράφηση : Βασίλης Παπατσαρούχας , εκδόσεις : Ελληνικά Γράμματα

________

Η εικόνα ανακτήθηκε από το διαδίκτυο (σελίδα “Λογοτεχνικό περιοδικό αντί x λόγου”, ανάρτηση 24/06/2021 στο Facebook, χωρίς αναφορά δημιουργού) και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στον/στη δημιουργό αυτής. 

Project: Κρόκος, ο κόκκινος χρυσός 

Project: Κρόκος, ο κόκκινος χρυσός 

Με αφορμή τα άνθη κρόκου που μαθήτρια εντόπισε στην αυλή του νηπιαγωγείου, συζητούμε για τον κρόκο και τις χρήσεις του: στη μαγειρική (ως μπαχαρικό), στην αρωματοποιία, ως βαφή, καθώς -επίσης- και για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες.

Ε

Παρατηρούμε και περιγράφουμε τα άνθη και βλέπουμε εικόνες σχετικές με το μάζεμα του κρόκου και τη χρήση του σε ροφήματα και στη μαγειρική.

S.3

Ρίχνουμε στο νερό στήμονες κρόκου και διαπιστώνουμε πως βάφεται.

κρόκος

Αφηγούμαστε κι επεξεργαζόμαστε τον μύθο του Κρόκου από το παραμύθι «Κρόκος και Σμήλαια» της συναδέλφου Νηπιαγωγού Ιωάννας Κύρου, εικονογράφηση: Κατερίνα Τουρτούρα, εκδόσεις: ΑΠΟΣΤΑΚΤΗΡΙΟ.

ΕΞΩΦΥΛΛΟ

Αποδίδουμε εικαστικά το άνθος κρόκου και το σύμβολό του στη Γραμμική Β΄(ατομικά ιχνογραφήματα με μαρκαδόρους και κηροπαστέλ).

ΑΝΘΟΣ ΣΥΝ

ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β ΣΥΝ

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΡΟΔΙ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

Α

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζω καλύτερα-Ευ ζην

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΡΟΔΙ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

(διάρκεια: 4 ώρες)

Θεματικό Πεδίο & Θεματική Ενότητα: Δ΄ Παιδί Δημιουργία και Έκφραση – Δ.2. Τέχνες – Εικαστικές Τέχνες

Γνώσεις:

  • Να αναγνωρίζουν τη σημασία όλων των αισθήσεων για τη σύνθεση μίας καλλιτεχνικής δημιουργίας (i).
  • Να ονομάζουν γνωστούς εικαστικούς και ζωγράφους και να προσδιορίζουν τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους (ii).

Δεξιότητες:

  • Να πειραματίζονται με την ανάμειξη χρωμάτων και τη χρήση διαφορετικών υλικών (i).
  • Να συνθέτουν πρωτότυπα έργα συνδυάζοντας υλικά με δημιουργικό τρόπο (i).

Στάσεις:

  • Να αντιμετωπίσουν με φαντασία και δημιουργικότητα τη διαδικασία σύνθεσης ενός έργου τέχνης (i).
  • Να εκτιμούν την τέχνη ως μία «παγκόσμια» μορφή έκφρασης και επικοινωνίας (ii).

ΜΕΣΑ και Υλικα:

Σαλβαντόρ Νταλί

Σαλβαντόρ Νταλί

  • Το έργο του Σαλβαντόρ Νταλί «Γλυκό ρόδι» («Grenadier a fruit doux») από τη σειρά έργων με νερομπογιές «Dali fruit».
  • Φύλλα εργασίας/αξιολόγησης.
  • Ποικίλα υλικά για εικαστικές δημιουργίες.

ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Γνωριμία με το έργο του Σαλβαντόρ Νταλί «Γλυκό ρόδι» («Grenadier a fruit doux») από τη σειρά έργων με νερομπογιές «Dali fruit». Περιγραφή πίνακα, εντοπισμός στοιχείων που μας εντυπωσιάζουν και έκφραση των συναισθημάτων που μας δημιουργεί.

ΣΑΛΒΑΝΤΟΡ ΝΤΑΛΙ ΡΟΔΙ

  • Σχετικό φύλλο εργασίας/αξιολόγησης που εστιάζει στη Γλώσσα και στην Εικαστική έκφραση.

Φύλλα Εργασίας 1

  • Εικαστική έκφραση και απόδοση της Περσεφόνης (ατομικά ιχνογραφήματα/κάδρα)

ΚΟΛΛΑΖ 1

ΚΟΛΛΑΖ 2

ΚΟΛΛΑΖ 3

  • Ελεύθερη απεικόνιση/ζωγραφική ροδιού (ατομικά ιχνογραφήματα), εμπνευσμένη από τον Σαλβαντόρ Νταλί.

κολλάζ 1

κολλάζ 2

κολλάζ 3

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών γίνεται μέσω:

  • των ατομικών εικαστικών δημιουργιών τους,
  • των προαναφερθέντων εργασιών.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΤΟ ΡΟΔΙ ΣΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ

Λ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζω καλύτερα-Ευ Ζην

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΤΟ ΡΟΔΙ ΣΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ

(διάρκεια: 1 ώρες)

Θεματικό Πεδίο & Θεματική Ενότητα: Α΄ Παιδί και Επικοινωνία – Α.1. Γλώσσα

Γνώσεις:

  • Να αναγνωρίζουν λεξιλόγιο (λειτουργικό λεξιλόγιο, λεξιλόγιο με λέξεις υψηλής συχνότητας χρήσης, ορολογία γνωστικών αντικειμένων) που συναντάται σε διάφορα επικοινωνιακά πλαίσια (i).

Δεξιότητες:

  • Να κάνουν περιγραφές με λογική σειρά και συνέπεια (i).

Στάσεις

  • Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους (i).
  • Να υιοθετούν κριτική στάση απέναντι σε πληροφορίες (i).

ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:

  • Το ρόδι στις παραδόσεις των αρχαίων λαών, στις θρησκείες και στα όνειρα.
  • Αινίγματα με το ρόδι.

ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Εκμάθηση αινιγμάτων σχετικών με το ρόδι, όπως: «Χίλιοι μύριοι καλογέροι σ΄ ένα ράσο τυλιγμένοι» και «Καλαγκαθένιο το μαντρί και κόκκινα τα γίδια».
  • Αναζήτηση στο internet παραδόσεων σχετικών με το ρόδι στους αρχαίους λαούς, στις θρησκείες και στα όνειρα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η αξιολογηση των μαθητών/μαθητριών γίνεται μέσω:

  • συζήτησης, κατά την οποία η παιδαγωγός εντοπίζει τις γνώσεις που αποκτήθηκαν και εμπεδώθηκαν από τους μαθητές/τριες.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΤΟ ΡΟΔΙ ΚΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ

μόμπιλ 1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζω καλύτερα-Ευ Ζην

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΤΟ ΡΟΔΙ ΚΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ

(Διάρκεια: 3 ώρες)

Θεματικό Πεδίο & Θεματική Ενότητα: Α΄ Παιδί και Επικοινωνία – Α.1. Γλώσσα

Γνώσεις:

  • Να αναγνωρίζουν λεξιλόγιο (λειτουργικό λεξιλόγιο, λεξιλόγιο με λέξεις υψηλής συχνότητας χρήσης, ορολογία γνωστικών αντικειμένων) που συναντάται σε διάφορα επικοινωνιακά πλαίσια (i).
  • Να γνωρίζουν τα υλικά και τα μέσα (μη ψηφιακά και ψηφιακά) που είναι απαραίτητα για τη γραφή στην καθημερινότητα (ii).

Δεξιότητες:

  • Να κάνουν περιγραφές με λογική σειρά και συνέπεια (i).
  • Να παράγουν και να αναδιηγούνται κείμενα (i).
  • Να παράγουν γραπτά κείμενα (ψηφιακά και μη ψηφιακά) αξιοποιώντας είδη γραφής (ii).

Στάσεις

  • Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους (i).
  • Να υιοθετούν κριτική στάση απέναντι σε πληροφορίες (i).
  • Να απολαμβάνουν την ανάγνωση βιβλίων και διαφορετικών γραπτών κειμένων (i).
  • Να σέβονται την προσπάθεια εμπλοκής σε πράξεις γραφής με όποιον τρόπο γίνεται (ii).

ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:

  • Παραμύθι «Περσεφόνη, η λατρεμένη κόρη», κείμενο: Σάλι Πομ Κλέιτον, Διασκευή: Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη, εικονογράφηση: Βιρτζίνια Λι, εκδόσεις: Μεταίχμιο.
  • Χαρτόνια, εφημερίδες, μαρκαδόροι, κόλλες, ψαλίδια, κορδόνια, χάντρες.
  • Λέξεις «Περσεφόνη» και «ρόδι» σε καρτέλες από χαρτόνι και χαρτονένια γράμματα που συνθέτουν τις δύο αυτές λέξεις.

ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Ανάγνωση από την παιδαγωγό του παραμυθιού «Περσεφόνη, η λατρεμένη κόρη», κείμενο: Σάλι Πομ Κλέιτον, Διασκευή: Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη, εικονογράφηση: Βιρτζ. Λι, εκδόσεις: Μεταίχμιο. Συζήτηση με τους μαθητές/τριες, περιγραφή εικόνων και ανα- αφήγηση του μύθου από αυτούς/αυτές.

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

  • Συλλαβισμός των λέξεων «Περσεφόνη» και «Ρόδι». Ανάλυση αυτών στα γράμματα που εμπεριέχουν με τη βοήθεια σχετικού υλικού (λέξεις «Περσεφόνη» και «ρόδι» σε καρτέλες από χαρτόνι και χαρτονένια γράμματα που συνθέτουν τις δύο αυτές λέξεις).

ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ Τ.Π.Ε

  • Δημιουργία μόμπιλ με θέμα το ρόδι (ομαδική εικαστική σύνθεση).

μόμπιλ 3

  • Φύλλο εργασίας/αξιολόγησης «Ας γράψουμε τη λέξη «Ρόδι» σε κεφαλαία και σε πεζά και τη λέξη «ΤΥΧΗ».

Φύλλα Εργασίας 2



Λήψη αρχείου

  • Παρακολούθηση του μύθου της Περσεφόνης στο you-tube.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών γίνεται μέσω:

  • συζήτησης, κατά την οποία η παιδαγωγός εντοπίζει/διαπιστώνει τις γνώσεις που  αποκτήθηκαν και εμπεδώθηκαν από τους μαθητές/τριες.
  • των ατομικών και ομαδοσυνεργατικών εικαστικών δημιουργιών των μαθητών/τριών.
  • του φύλλου εργασίας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.

**********

* το video ανακτήθηκε από τον χρήστη GIPITRAL5 education, culture & e-learning for kids στις 04/11/2024. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς. Χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης 2024-2025

Αγαπητοί γονείς & κηδεμόνες,

σας γνωστοποιούμε επισήμως στο Ιστολόγιο της σχολικής μονάδας το περιεχόμενο του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης για το σχολικό έτος 2024-2025, υπογεγραμμένο κατά τη σύνταξή του από την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, τον Σύλλογο Διδασκουσών, τον Εκπρόσωπο του Δήμου, τον Πρόεδρο του Συλλόγου γονέων & κηδεμόνων και εγκεκριμένο από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης και τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.



Λήψη αρχείου

Ευχή όλων μας η πιστή τήρηση και εφαρμογή των περιεχομένων του.

Με εκτίμηση,

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Χαρίκλεια Χ. Καλλιανίδου

Project: Σεισμός

Project: Σεισμός

Με αφόρμηση την άσκηση ετοιμότητας για τον σεισμό που προηγήθηκε, αναδύθηκαν οι ακόλουθες δράσεις:

Δραστηριότητα 1η

Οι μαθητές/μαθήτριες απεικονίζουν μέσω ιχνογραφημάτων με μαρκαδόρους και κηροπαστέλ τα τρία βήματα του πρωτοκόλλου ετοιμότητας.

ΣΤΑΔΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ 1

στάδια δημιουργίας

«Με το πρώτο σύνθημα της σφυρίχτρας κάλυψη των μαθητών/μαθητριών κάτω από τα τραπέζια, σε συγκεκριμένη θέση έκαστος/εκάστη και παραμονή μέχρι τη λήξη του σεισμού»

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ 1

Μ1

Κάλυψη μαθητών/μαθητριών

«Με το δεύτερο σύνθημα της σφυρίχτρας στοίχιση μαθητών/μαθητριών. Ορισμός συγκεκριμένου/συγκεκριμένης μαθητή/μαθήτριας στην πρώτη καθώς και στην τελευταία θέση, που θα λειτουργούν ως “οδηγός” και ως “φύλακας” της ομάδας αντίστοιχα»

ΠΑΡΑΤΑΞΗ 2 1

Μ2

ΠΑΡΑΤΑΞΗ 1

Στοίχιση μαθητών/μαθητριών

«Με το τρίτο σύνθημα της σφυρίχτρας ασφαλής και οργανωμένη έξοδος των μαθητών/μαθητριών από τον χώρο του Νηπιαγωγείου με κατεύθυνση τον αύλειο χώρο του συστεγαζόμενου 11ου Δημοτικού Σχολείου (χώρος καταφυγής)»

ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ 2

Μ3

ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ 1

Χώρος καταφυγής

Δραστηριότητα 2η

Οι μαθητές/μαθήτριες διαλέγουν τρία από τα ιχνογραφήματα που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο της προηγούμενης δράσης, αντιγράφουν τις λεζάντες που τα συνοδεύουν και δημιουργούν αφίσα με τίτλο «Άσκηση σεισμού». Η αφίσα αναρτάται σε εμφανές σημείο της αίθουσας μαζί με τη σφυρίχτρα της τάξης.

ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΣΕΙΣΜΟΥ

Δραστηριότητα 3η

«Ο μύθος του Εγκέλαδου»

Ο Εγκέλαδος ήταν Γίγαντας, γιός της Γαίας και του Ταντάλου. Μετείχε στη Γιγαντομαχία, τη μάχη μεταξύ Θεών του Ολύμπου και Γιγάντων. Σε μονομαχία με την Αθηνά, η Θεά τον ανέτρεψε με το άρμα της, ρίχνοντάς τον στη θάλασσα. Εφτάψυχος, καθώς ήταν, επέζησε και η Αθηνά για να τον ακινητοποιήσει έριξε στην πλάτη του ένα νησί, τη σημερινή Σικελία. Κάποιες φορές ο Εγκέλαδος στροβιλίζεται, προσπαθώντας να αποτινάξει από πάνω του τη Σικελία. Καθώς κινείται εντόνως, η Γη σείεται και γίνεται σεισμός.

Οι μαθητές/μαθήτριες ακούν την αφήγηση του μύθου και, κατόπιν, σε φύλλο εργασίας απεικονίζουν τον Εγκέλαδο κατά τον τρόπο που τον έχουν φανταστεί.

ΜΥΘΟΣ

Δραστηριότητα 4η

Οι μαθητές/μαθήτριες παρατηρούν, επεξεργάζονται και περιγράφουν τις εικόνες αφίσας του Ο.Α.Σ.Π. Συζητούν, ανταλλάσσουν εμπειρίες κι απόψεις και εκπαιδεύονται σε ζητήματα αντισεισμικού σχεδιασμού και προστασίας.

ΑΦΙΣΑ

Δραστηριότητα 5η

Έχοντας ολοκληρωθεί οι προηγούμενες δράσεις, οι μαθητές/μαθήτριες αξιοποιούν τις γνώσεις που απέκτησαν και δημιουργούν τη δική τους «Βαλίτσα σεισμού».

ΒΑΛΙΤΣΑ ΣΕΙΣΜΟΥ

x

Άσκηση ετοιμότητας για τον σεισμό

Άσκηση ετοιμότητας για τον σεισμό

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε πως την Τρίτη 29/10/2024 υλοποιήθηκε επιτυχώς η πρώτη, εκ των τριών, άσκηση ετοιμότητας για τον σεισμό. Οι μαθητές/μαθήτριες ενημερώθηκαν για τα μέτρα πρόληψης και προστασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον σεισμό. Ακολούθησε η άσκηση ετοιμότητας σύμφωνα με το πρωτόκολλο ως εξής:

  • Με το πρώτο σύνθημα της σφυρίχτρας κάλυψη των μαθητών/μαθητριών κάτω από τα τραπέζια, σε συγκεκριμένη θέση έκαστος/εκάστη και παραμονή μέχρι τη λήξη του σεισμού.
  • Με το δεύτερο σύνθημα της σφυρίχτρας στοίχιση μαθητών/μαθητριών. Ορισμός συγκεκριμένου/συγκεκριμένης μαθητή/μαθήτριας στην πρώτη καθώς και στην τελευταία θέση, που θα λειτουργούν ως “οδηγός” και ως “φύλακας” της ομάδας αντίστοιχα.
  • Με το τρίτο σύνθημα της σφυρίχτρας ασφαλής και οργανωμένη έξοδος των μαθητών/μαθητριών από τον χώρο του Νηπιαγωγείου με κατεύθυνση τον αύλειο χώρο του συστεγαζόμενου 11ου Δημοτικού Σχολείου (χώρος καταφυγής).

Εάν επιθυμείτε να κάνεται σχετική ενημέρωση των παιδιών σας και στο σπίτι, σας παραθέτουμε το ακόλουθο αρχείο του Ο.Α.Σ.Π. που απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες:



Λήψη αρχείου

Με εκτίμηση,

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Χαρίκλεια Χ. Καλλιανίδου

**********

πηγή αρχείου: https://www.oasp.gr/inform/students

ανακτήθηκε στις 29/10/2024 και χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

28η Οκτωβρίου (2024-2025)

ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

Με αφορμή την επικαιρότητα και τον επικείμενο εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, το 4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης υλοποίησε σχετική θεματική προσέγγιση.

Βασικό Θεματικό πεδίο – Θεματική ενότητα:

Η παρούσα θεματική εντάσσεται στο Β΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί εαυτός και κοινωνία – Β2. Κοινωνικές επιστήμες.

Γνώσεις

Να διακρίνουν εθνικά σύμβολα της Ελλάδας και άλλων χωρών (π.χ. τη σημαία, τον εθνικό ύμνο).

Δεξιότητες

Να διατυπώνουν ερωτήματα που αφορούν ιστορικά γεγονότα.

Να επεξεργάζονται πληροφορίες για το παρελθόν, προκειμένου να μάθουν για την ιστορία του τόπου τους και άλλων λαών.

Στάσεις

Να εκτιμούν τη σημασία του παρελθόντος στην κατανόηση και εκτίμηση μιας παροντικής κατάστασης.

Δράσεις:

  • Αναφορά στα Ιστορικά γεγονότα. Παρατήρηση και σχολιασμός σχετικού εποπτικού υλικού (φωτογραφικό υλικό, εφημερίδες και γελοιογραφίες εποχής, πίνακες του Α. Αλεξανδράκη σχετικούς με το ΄40).
  • Παρακολούθηση Θεατρικής παράστασης που διοργάνωσε η εκπαιδευτικός της Δ΄ Τάξης του 11ου Δημοτικού Σχολείου Κοζάνης κ. Ευγενία Καλαβριώτου. Ακρόαση σχετικών με την επέτειο τραγουδιών από τους μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης με μαέστρο τον καθηγητή μουσικής κ. Βασίλειο Λάσπα (ομαλή μετάβαση, συνεργασία Νηπιαγωγείου-Δημοτικού Σχολείου).

ΣΚΗΝΙΚΟ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Εμπλεκόμενα Θεματικά Πεδία – Θεματικές Ενότητες – Σύνδεση με το ΠΣ:

Α΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία – Α.1. Γλώσσα.

Δράσεις:

  • Επεξεργασία του παραμυθιού «Ασπρογάλανο πανί» από το Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων για το Νηπιαγωγείο. Ακρόαση του παραμυθιού, συζήτηση, ανα-αφήγηση και δραματοποίηση της ιστορίας. Κατανόηση του νοήματος και των μηνυμάτων της.

ΣΗΜΑΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

  • Παρατήρηση και περιγραφή της Ελληνικής σημαίας. Η σημαία ως σύμβολο: συζήτηση, προβληματισμοί, κατάθεση εμπειριών, ανταλλαγή απόψεων. Σχετικό λεξιλόγιο: λωρίδες (οριζόντιες, κάθετες), σύμβολο, πατρίδα, εθνικός ύμνος.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ

ΚΟΛΛΑΖ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ

Γ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Θετικές Επιστήμες – Γ.1. Μαθηματικά.

Δράσεις:

  • Ομαδοποιήσεις με αφετηρία την Ελληνική σημαία βάσει χρώματος, μεγέθους, σχήματος.
  • Δημιουργία συνόλων, απαριθμήσεις, εισαγωγή στην έννοια του πληθικού αριθμού, διάκριση/χρήση αριθμητικών συμβόλων.

ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΠΑΡΙΘΜΗΣΕΙΣ

  • Αντιστοιχίσεις και ομαδοποιήσεις των σημαιών των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με κριτήριο εάν έχουν οριζόντιες ή κάθετες λωρίδες, σταυρούς ή άλλα σύμβολα.

ΣΗΜΑΙΕΣ Ε.Ε

ΣΗΜΑΙΕΣ Ε.Ε. ΚΟΛΛΑΖ

μ.1

μ.2

Δ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση – Δ.2. Τέχνες.

Δράσεις:

  • Γνωριμία με το έργο «Ο νέος σημαιοφόρος» του ζωγράφου Αλέκου Φασιανού. Παρατήρηση των χρωμάτων και των συμβολισμών που χρησιμοποιεί ο καλλιτέχνης, περιγραφή των συναισθημάτων που μας δημιουργεί ο πίνακας, συζήτηση σχετική με το θέμα και κατανόηση της έννοιας/σπουδαιότητας της λέξης «σημαιοφόρος» (Εικαστική Αγωγή).

ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟΣ ΦΑΣΙΑΝΟΣ

ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟΣ ΦΑΣΙΑΝΟΣ 2

  • Εκμάθηση σχετικών με την επέτειο τραγουδιών: «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του», «Εθνικός Ύμνος» (Μουσική Αγωγή).

 Χρόνια πολλά!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.