ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

(δια ζώσης)

4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης

Σχολικό Έτος: 2024-2025



Λήψη αρχείου

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου,

Χαρίκλεια Χ. Καλλιανίδου

1ο Εργαστήριο: «Δαμάζω τον θυμό»

1ο Εργαστήριο: «Δαμάζω τον θυμό»
❖ Συζήτηση με τους μαθητές/μαθήτριες σχετική με καταστάσεις ή πρόσωπα που τους/τις προκαλούν θυμό. Έκφραση των λόγων που αυτό συμβαίνει. Προβληματισμός, κατάθεση εμπειριών/απόψεων, εύρεση τρόπων διαχείρισης του θυμού.
❖ Παιχνίδια χαλάρωσης: μπαλάκια αποφόρτισης, κινέζικες μπαλίτσες υγείας/χαλάρωσης, ξύλινο παιδικό παιχνίδι για μασάζ στην πλάτη, κομποσκοίνι.

ΧΑΛΑΡΩΣΗ
❖ Συμπλήρωση σχετικών φύλλων εφαρμογής*. Θέματα: «Θυμώνω όταν…» και «Ζωγραφίζω πράγματα που με κάνουν να χαλαρώνω». Αποτύπωση/απεικόνιση σκέψεων και σε γραφικό επίπεδο.

Φ.Ε

Φ.Ε.1

θυμός Φ.Ε. 1024x766 1

Φ.Ε.2
❖ Παιχνίδι «Δαμάζω τον θυμό». Ο θυμός ως έντονο συναίσθημα συχνά παρασύρει σε μη επιθυμητά ξεσπάσματα. Για την κατάλυση της ισχύος του απαιτείται ψυχραιμία, σύνεση, λογική και χρήση του οπλοστασίου των κανόνων ορθής συμπεριφοράς για την επαναφορά της ευταξίας και την πρόληψη συγκρούσεων. Αναπαράσταση αυτών μέσω συμβολικού παιχνιδιού/διελκυστίνδας. Στο ένα άκρο η Παιδαγωγός (πανίσχυρος θυμός) και στο αντίπαλο άκρο οι μαθητές/μαθήτριες (ωφέλιμες πρακτικές διαχείρισης) ενώνουν δυνάμεις, προκειμένου να επικρατήσουν.

ΔΙΕΛΚ

**********

*Πηγή φύλλων εφαρμογής: Επιστημονικό προσωπικό του ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Π.Ε. ΚΟΖΑΝΗΣ “ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ”. Χρησιμοποιούνται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Θερμές ευχαριστίες.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»

6

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θεματική Ενότητα: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»
Υποθεματική: «Συμπερίληψη-Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα» (σε συνάφεια με την υποθεματική «Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη» της Θεματικής Ενότητας «Ζω καλύτερα-Ευ Ζην»
Τίτλος: «Όχι βία. Αφήστε μας να ανθίσουμε»
Σκοπός και στόχοι
Σκοπός του προγράμματος είναι:
❖ η καλλιέργεια αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ μαθητών/μαθητριών,
❖ η δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος ως παράγοντα πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού,
❖ η ευαισθητοποίηση στο ζήτημα της διαφορετικότητας, η απόκτηση ενσυναίσθησης και η κατάρριψη στερεοτυπικών συμπεριφορών,
❖ η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών σε παιχνίδια και δράσεις ανάλογου περιεχομένου.
Οι δραστηριότητες που επιλέχθηκαν στόχο έχουν να καλλιεργήσουν την/τις:
❖ δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs: Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα),
❖ δεξιότητες της Κοινωνικής ζωής,
❖ δεξιότητες κοινωνικής ενσυναίσθησης,
❖ συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών σε παιχνίδια, εικαστικά δρώμενα, δημιουργικούς διαγωνισμούς.

Δεκέμβριος 2024-Ιανουάριος 2025

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

(εξ αποστάσεως εκπαίδευσης)

4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης

Σχολικό Έτος: 2024-2025

Αγαπητοί γονείς,

σας ενημερώνουμε πως σε όλες τις περιοχές στις οποίες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των σχολικών μονάδων λόγω καιρικών συνθηκών, μετά από αποφάσεις Δήμων ή Περιφερειών, θα πραγματοποιείται τηλεκπαίδευση τις πρωινές ώρες σύμφωνα με το ακόλουθο εξ αποστάσεως πρόγραμμα. Η τηλεκπαίδευση θα γίνεται κανονικά και υποχρεωτικά για την απρόσκοπτη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.



Λήψη αρχείου

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου,

Χαρίκλεια Χ. Καλλιανίδου

1 1

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Ο ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ

Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024 οι μαθητές/μαθήτριες του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης παρακολούθησα, στο πλαίσιο εορτασμού των Χριστουγέννων, θεατρική παράσταση που διοργάνωσε η εκπαιδευτικός της Β΄ Τάξης του συστεγαζόμενου 11ου Δημοτικού Σχολείου Κοζάνης κ. Άννα Τσιτσιώκα, ακούγοντας σχετικά τραγούδια από τη χορωδία της ΣΤ΄ Τάξης. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο προγράμματος Ομαλής Μετάβασης με στόχο τη γνωριμία, συνεργασία και σύσφιξη των σχέσεων του Νηπιαγωγείου με τους μαθητές/μαθήτριες και τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής. Τους ευχαριστούμε θερμά για τη φιλοξενία.

2 1

ΑΦΙΣΑ 1

3η Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Αγαπητοί γονείς,

σας μεταφέρουμε ενημερωτικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που λάβαμε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αφορμή εκδήλωση του ΥΠΑΙΘΑ αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία:



Λήψη αρχείου

Οι μαθητές/μαθήτριες του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Υπουργείου κι ορμώμενοι από την εγκύκλιο της 3ης Δεκεμβρίου του ΥΠΑΙΘΑ (αρ. πρωτ.: 130609/ΓΔ4/01-11-2024) με θέμα «Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία», απέστειλαν μια ομαδο-συνεργατική σύνθεση μεικτής τεχνικής (ζωγραφική με πινέλα, χαρτοκοπτική, χαρτοκολλητική) εμπνευσμένη από το παραμύθι «Το φτερωτό βαγονάκι» (συγγραφέας: Μαρία Μηνιάδου, εκδόσεις: Ιδιωτική) με στόχο την ευαισθητοποίηση προς την αναπηρία και την συμπερίληψη. Οι εκπαιδευόμενοι προέκτειναν την ιστορία, απεικονίζοντας την αμαξοστοιχία που συμπεριέλαβε το «κουτσό» βαγονάκι κι μέσω συμβολισμών απέδωσαν το πέρασμα/ταξίδι του από το σκοτάδι σε παραθαλάσσιους και ορεινούς προορισμούς, ώσπου να καταλήξει στη χώρα που, ακόμη και τη νύχτα, ο ουρανός πάντα φωτίζει (η λύτρωση της συμπερίληψης).

Το υλικό που εστάλη από τη σχολική μας μονάδα ενσωματώθηκε σε βίντεο που δημιουργήθηκε με συμμετοχές από διάφορα σχολεία της Ελλάδας και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου σήμερα Τρίτη 3/12/2024.

Με μεγάλη χαρά σας το παραθέτουμε (7:28-7:31):  

https://www.minedu.gov.gr/ypapegan/anakoinoseis/60233-03-12-24-ekdilosi-gia-tin-pagkosmia-imera-atomon-me-anapiria

1

3

2ΚΟΛΛΑΖ 1

“Όχι βία. Αφήστε μας να ανθίσουμε”

Κατά την εκπόνηση Σχεδίου Δράσης στον άξονα «Σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών» της Παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας με θέμα την πρόληψη φαινομένων ενδοσχολικής βίας, οι εκπαιδευόμενοι/ες κατάρτισαν το πλαίσιο κανόνων καλής συμπεριφοράς και ευταξίας, δημιουργώντας ομαδο-συνεργατικές αφίσες με λεζάντα «Όχι βία, αφήστε μας να ανθίσουμε».

ΚΟΛΛΑΖ ΤΜΗΜΑ 1 ΠΛΑΙΣΙΟ

Τμήμα 1

ΑΦΙΣΑ ΤΜΗΜΑ 2 ΠΛΑΙΣΙΟ

Τμήμα 2

Σκοπός της δράσης είναι η βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ μαθητών/μαθητριών μέσω καθοδήγησης, ευαισθητοποίησης και αποδοχής/σεβασμού της διαφορετικότητας, ώστε να προλαμβάνονται ή/και να αντιμετωπίζονται φαινόμενα βίας και σχολικού εκφοβισμού.

ΟΧΙ ΒΙΑ

4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ 2

“Το φτερωτό βαγονάκι”

Ορμώμενοι από την εγκύκλιο της 3ης Δεκεμβρίου του ΥΠΑΙΘΑ (αρ. πρωτ.: 130609/ΓΔ4/01-11-2024) με θέμα «Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία», το 4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης συμμετέχει με μια ομαδο-συνεργατική σύνθεση μεικτής τεχνικής (ζωγραφική με πινέλα, χαρτοκοπτική, χαρτοκολλητική) εμπνευσμένη από το παραμύθι «Το φτερωτό βαγονάκι» (συγγραφέας: Μαρία Μηνιάδου, εκδόσεις: Ιδιωτική). Εστιάζοντας στην ευαισθητοποίηση προς την αναπηρία και την συμπερίληψη, οι εκπαιδευόμενοι προεκτείνουν την ιστορία, απεικονίζοντας την αμαξοστοιχία που συμπεριλαμβάνει το «κουτσό» βαγονάκι κι αναπαριστώντας  μέσω συμβολισμών το πέρασμα/ταξίδι του από το σκοτάδι σε παραθαλάσσιους και ορεινούς προορισμούς για να καταλήξει στη χώρα που, ακόμη και τη νύχτα, ο ουρανός είναι πάντα φωτεινός (η λύτρωση της συμπερίληψης).

Αξιολόγηση Θεματικής Ενότητας “Ευ Ζην”

ΤΠΕ 2

Αξιολόγηση Θεματικής Ενότητας “Ευ Ζην”

Αφού ολοκληρώθηκε η Θεματική Ενότητα «Ευ Ζην» των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο προγράμματος «Φρούτα φθινοπωρινά & το ρόδι βασιλιάς!», διαπιστώνουμε ότι οι μαθητές/μαθήτριες απέκτησαν τις ακόλουθες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις:

Γνώσεις:

  • Να αναγνωρίζουν λεξιλόγιο (λειτουργικό λεξιλόγιο, λεξιλόγιο με λέξεις υψηλής συχνότητας χρήσης, ορολογία γνωστικών αντικειμένων) που συναντάται σε διάφορα επικοινωνιακά πλαίσια.
  • Να γνωρίζουν τα υλικά και τα μέσα (μη ψηφιακά και ψηφιακά) που είναι απαραίτητα για τη γραφή στην καθημερινότητα.
  • Να προσδιορίζουν την πληθικότητα ενός συνόλου αριθμών (πόσοι αριθμοί είναι).
  • Να αντιλαμβάνονται ότι στην απαρίθμηση μίας ακολουθίας αριθμών, ο τελευταίος αριθμός δηλώνει την πληθικότητα.
  • Να διερευνούν σχέσεις ανάμεσα σε αριθμούς και σύνολα, σύμβολα, σχήματα (να εστιάζουν σε μία ιδιότητα ενός αντικειμένου, π.χ. χρώμα, είδος κ.τ.λ.).
  • Να αναγνωρίζουν τη σημασία όλων των αισθήσεων για τη σύνθεση μίας καλλιτεχνικής δημιουργίας.
  • Να ονομάζουν γνωστούς εικαστικούς και ζωγράφους και να προσδιορίζουν τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους.

Δεξιότητες:

  • Να κάνουν περιγραφές με λογική σειρά και συνέπεια.
  • Να παράγουν και να αναδιηγούνται κείμενα.
  • Να παράγουν γραπτά κείμενα (ψηφιακά και μη ψηφιακά) αξιοποιώντας είδη γραφής.
  • Να καταμετρούν αντικείμενα από το υλικό της τάξης ή αντικείμενα από κάρτες ή εικόνες ή άλλες μορφές συμβολικής αναπαράστασης.
  • Να διατάσσουν ποσότητες και αριθμούς.
  • Να ομαδοποιούν, να μοιράζουν αντικείμενα σε δυάδες, τριάδες, τετράδες και πεντάδες, ανάλογα με την επικοινωνιακή συνθήκη στην οποία εργάζονται.
  • Να εξοικειώνονται με τις σχέσεις μεταξύ των στοιχείων σε δύο (ισότητα, ανισότητα, αντιστοιχίσεις).
  • Να πειραματίζονται με την ανάμειξη χρωμάτων και τη χρήση διαφορετικών υλικών.
  • Να συνθέτουν πρωτότυπα έργα συνδυάζοντας υλικά με δημιουργικό τρόπο.

Στάσεις:

  • Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους.
  • Να υιοθετούν κριτική στάση απέναντι σε πληροφορίες.
  • Να απολαμβάνουν την ανάγνωση βιβλίων και διαφορετικών γραπτών κειμένων.
  • Να σέβονται την προσπάθεια εμπλοκής σε πράξεις γραφής με όποιον τρόπο γίνεται.
  • Να συνεργάζονται για να εκτελέσουν απλές μαθηματικές πράξεις και να επιλύουν καθημερινά προβλήματα στο σχολείο και αλλού.
  • Να αντιμετωπίσουν με φαντασία και δημιουργικότητα τη διαδικασία σύνθεσης ενός έργου τέχνης. Να εκτιμούν την τέχνη ως μία «παγκόσμια» μορφή έκφρασης και επικοινωνίας.

ΤΠΕ 1

Με την ολοκλήρωση της Θ.Ε. “Ευ Ζην”, παραθέτουμε ένα παζλ για εξοικείωση με τις Τ.Π.Ε.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΤΣΙΟΣ ΡΟΔΙ

__________

Ο πίνακας του παζλ είναι δημιουργία του καλλιτέχνη Αλέξανδρου Χάτσιου. Ευχαριστούμε θερμά που μας επέτρεψε να τον χρησιμοποιήσουμε για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024 οι μαθητές/μαθήτριες του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης παρακολούθησα, στο πλαίσιο εορτασμού της επετείου εξέγερσης του Πολυτεχνείου, θεατρική παράσταση που διοργάνωσε η εκπαιδευτικός της Ε΄ Τάξης του συστεγαζόμενου 11ου Δημοτικού Σχολείου Κοζάνης κ. Μαρία Καραγκιώτη, ακούγοντας σχετικά τραγούδια από τη χορωδία της ΣΤ΄ Τάξης. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο προγράμματος Ομαλής Μετάβασης με στόχο τη γνωριμία, συνεργασία και σύσφιξη των σχέσεων του Νηπιαγωγείου με τους μαθητές/μαθήτριες και τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής.