ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
(δια ζώσης)
4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης
Σχολικό Έτος: 2024-2025
Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου,
Χαρίκλεια Χ. Καλλιανίδου
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
(δια ζώσης)
4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης
Σχολικό Έτος: 2024-2025
Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου,
Χαρίκλεια Χ. Καλλιανίδου
1ο Εργαστήριο: «Δαμάζω τον θυμό»
❖ Συζήτηση με τους μαθητές/μαθήτριες σχετική με καταστάσεις ή πρόσωπα που τους/τις προκαλούν θυμό. Έκφραση των λόγων που αυτό συμβαίνει. Προβληματισμός, κατάθεση εμπειριών/απόψεων, εύρεση τρόπων διαχείρισης του θυμού.
❖ Παιχνίδια χαλάρωσης: μπαλάκια αποφόρτισης, κινέζικες μπαλίτσες υγείας/χαλάρωσης, ξύλινο παιδικό παιχνίδι για μασάζ στην πλάτη, κομποσκοίνι.
❖ Συμπλήρωση σχετικών φύλλων εφαρμογής*. Θέματα: «Θυμώνω όταν…» και «Ζωγραφίζω πράγματα που με κάνουν να χαλαρώνω». Αποτύπωση/απεικόνιση σκέψεων και σε γραφικό επίπεδο.
❖ Παιχνίδι «Δαμάζω τον θυμό». Ο θυμός ως έντονο συναίσθημα συχνά παρασύρει σε μη επιθυμητά ξεσπάσματα. Για την κατάλυση της ισχύος του απαιτείται ψυχραιμία, σύνεση, λογική και χρήση του οπλοστασίου των κανόνων ορθής συμπεριφοράς για την επαναφορά της ευταξίας και την πρόληψη συγκρούσεων. Αναπαράσταση αυτών μέσω συμβολικού παιχνιδιού/διελκυστίνδας. Στο ένα άκρο η Παιδαγωγός (πανίσχυρος θυμός) και στο αντίπαλο άκρο οι μαθητές/μαθήτριες (ωφέλιμες πρακτικές διαχείρισης) ενώνουν δυνάμεις, προκειμένου να επικρατήσουν.
**********
*Πηγή φύλλων εφαρμογής: Επιστημονικό προσωπικό του ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Π.Ε. ΚΟΖΑΝΗΣ “ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ”. Χρησιμοποιούνται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Θερμές ευχαριστίες.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θεματική Ενότητα: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»
Υποθεματική: «Συμπερίληψη-Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα» (σε συνάφεια με την υποθεματική «Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη» της Θεματικής Ενότητας «Ζω καλύτερα-Ευ Ζην»
Τίτλος: «Όχι βία. Αφήστε μας να ανθίσουμε»
Σκοπός και στόχοι
Σκοπός του προγράμματος είναι:
❖ η καλλιέργεια αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ μαθητών/μαθητριών,
❖ η δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος ως παράγοντα πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού,
❖ η ευαισθητοποίηση στο ζήτημα της διαφορετικότητας, η απόκτηση ενσυναίσθησης και η κατάρριψη στερεοτυπικών συμπεριφορών,
❖ η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών σε παιχνίδια και δράσεις ανάλογου περιεχομένου.
Οι δραστηριότητες που επιλέχθηκαν στόχο έχουν να καλλιεργήσουν την/τις:
❖ δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs: Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα),
❖ δεξιότητες της Κοινωνικής ζωής,
❖ δεξιότητες κοινωνικής ενσυναίσθησης,
❖ συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών σε παιχνίδια, εικαστικά δρώμενα, δημιουργικούς διαγωνισμούς.
Δεκέμβριος 2024-Ιανουάριος 2025
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
(εξ αποστάσεως εκπαίδευσης)
4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης
Σχολικό Έτος: 2024-2025
Αγαπητοί γονείς,
σας ενημερώνουμε πως σε όλες τις περιοχές στις οποίες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των σχολικών μονάδων λόγω καιρικών συνθηκών, μετά από αποφάσεις Δήμων ή Περιφερειών, θα πραγματοποιείται τηλεκπαίδευση τις πρωινές ώρες σύμφωνα με το ακόλουθο εξ αποστάσεως πρόγραμμα. Η τηλεκπαίδευση θα γίνεται κανονικά και υποχρεωτικά για την απρόσκοπτη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου,
Χαρίκλεια Χ. Καλλιανίδου
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Ο ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ
Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024 οι μαθητές/μαθήτριες του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης παρακολούθησα, στο πλαίσιο εορτασμού των Χριστουγέννων, θεατρική παράσταση που διοργάνωσε η εκπαιδευτικός της Β΄ Τάξης του συστεγαζόμενου 11ου Δημοτικού Σχολείου Κοζάνης κ. Άννα Τσιτσιώκα, ακούγοντας σχετικά τραγούδια από τη χορωδία της ΣΤ΄ Τάξης. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο προγράμματος Ομαλής Μετάβασης με στόχο τη γνωριμία, συνεργασία και σύσφιξη των σχέσεων του Νηπιαγωγείου με τους μαθητές/μαθήτριες και τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής. Τους ευχαριστούμε θερμά για τη φιλοξενία.
3η Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Αγαπητοί γονείς,
σας μεταφέρουμε ενημερωτικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που λάβαμε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αφορμή εκδήλωση του ΥΠΑΙΘΑ αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία:
Οι μαθητές/μαθήτριες του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Υπουργείου κι ορμώμενοι από την εγκύκλιο της 3ης Δεκεμβρίου του ΥΠΑΙΘΑ (αρ. πρωτ.: 130609/ΓΔ4/01-11-2024) με θέμα «Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία», απέστειλαν μια ομαδο-συνεργατική σύνθεση μεικτής τεχνικής (ζωγραφική με πινέλα, χαρτοκοπτική, χαρτοκολλητική) εμπνευσμένη από το παραμύθι «Το φτερωτό βαγονάκι» (συγγραφέας: Μαρία Μηνιάδου, εκδόσεις: Ιδιωτική) με στόχο την ευαισθητοποίηση προς την αναπηρία και την συμπερίληψη. Οι εκπαιδευόμενοι προέκτειναν την ιστορία, απεικονίζοντας την αμαξοστοιχία που συμπεριέλαβε το «κουτσό» βαγονάκι κι μέσω συμβολισμών απέδωσαν το πέρασμα/ταξίδι του από το σκοτάδι σε παραθαλάσσιους και ορεινούς προορισμούς, ώσπου να καταλήξει στη χώρα που, ακόμη και τη νύχτα, ο ουρανός πάντα φωτίζει (η λύτρωση της συμπερίληψης).
Το υλικό που εστάλη από τη σχολική μας μονάδα ενσωματώθηκε σε βίντεο που δημιουργήθηκε με συμμετοχές από διάφορα σχολεία της Ελλάδας και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου σήμερα Τρίτη 3/12/2024.
Με μεγάλη χαρά σας το παραθέτουμε (7:28-7:31):
Κατά την εκπόνηση Σχεδίου Δράσης στον άξονα «Σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών» της Παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας με θέμα την πρόληψη φαινομένων ενδοσχολικής βίας, οι εκπαιδευόμενοι/ες κατάρτισαν το πλαίσιο κανόνων καλής συμπεριφοράς και ευταξίας, δημιουργώντας ομαδο-συνεργατικές αφίσες με λεζάντα «Όχι βία, αφήστε μας να ανθίσουμε».
Τμήμα 1
Τμήμα 2
Σκοπός της δράσης είναι η βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ μαθητών/μαθητριών μέσω καθοδήγησης, ευαισθητοποίησης και αποδοχής/σεβασμού της διαφορετικότητας, ώστε να προλαμβάνονται ή/και να αντιμετωπίζονται φαινόμενα βίας και σχολικού εκφοβισμού.
“Το φτερωτό βαγονάκι”
Ορμώμενοι από την εγκύκλιο της 3ης Δεκεμβρίου του ΥΠΑΙΘΑ (αρ. πρωτ.: 130609/ΓΔ4/01-11-2024) με θέμα «Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία», το 4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης συμμετέχει με μια ομαδο-συνεργατική σύνθεση μεικτής τεχνικής (ζωγραφική με πινέλα, χαρτοκοπτική, χαρτοκολλητική) εμπνευσμένη από το παραμύθι «Το φτερωτό βαγονάκι» (συγγραφέας: Μαρία Μηνιάδου, εκδόσεις: Ιδιωτική). Εστιάζοντας στην ευαισθητοποίηση προς την αναπηρία και την συμπερίληψη, οι εκπαιδευόμενοι προεκτείνουν την ιστορία, απεικονίζοντας την αμαξοστοιχία που συμπεριλαμβάνει το «κουτσό» βαγονάκι κι αναπαριστώντας μέσω συμβολισμών το πέρασμα/ταξίδι του από το σκοτάδι σε παραθαλάσσιους και ορεινούς προορισμούς για να καταλήξει στη χώρα που, ακόμη και τη νύχτα, ο ουρανός είναι πάντα φωτεινός (η λύτρωση της συμπερίληψης).
Αξιολόγηση Θεματικής Ενότητας “Ευ Ζην”
Αφού ολοκληρώθηκε η Θεματική Ενότητα «Ευ Ζην» των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο προγράμματος «Φρούτα φθινοπωρινά & το ρόδι βασιλιάς!», διαπιστώνουμε ότι οι μαθητές/μαθήτριες απέκτησαν τις ακόλουθες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις:
Γνώσεις:
Δεξιότητες:
Στάσεις:
Με την ολοκλήρωση της Θ.Ε. “Ευ Ζην”, παραθέτουμε ένα παζλ για εξοικείωση με τις Τ.Π.Ε.
__________
Ο πίνακας του παζλ είναι δημιουργία του καλλιτέχνη Αλέξανδρου Χάτσιου. Ευχαριστούμε θερμά που μας επέτρεψε να τον χρησιμοποιήσουμε για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024 οι μαθητές/μαθήτριες του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης παρακολούθησα, στο πλαίσιο εορτασμού της επετείου εξέγερσης του Πολυτεχνείου, θεατρική παράσταση που διοργάνωσε η εκπαιδευτικός της Ε΄ Τάξης του συστεγαζόμενου 11ου Δημοτικού Σχολείου Κοζάνης κ. Μαρία Καραγκιώτη, ακούγοντας σχετικά τραγούδια από τη χορωδία της ΣΤ΄ Τάξης. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο προγράμματος Ομαλής Μετάβασης με στόχο τη γνωριμία, συνεργασία και σύσφιξη των σχέσεων του Νηπιαγωγείου με τους μαθητές/μαθήτριες και τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής.