Έπαινος συμμετοχής



Λήψη αρχείου

Έπαινος συμμετοχής του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης στον διαγωνισμό του ιδρύματος “Κάνε μία ευχή” Ελλάδας.

Σχολικό έτος 2024-2025

Η συμμετοχή μας

2p

1ο Εργαστήριο: «Ο άνεμος και τα σημεία του ορίζοντα»

1ο Εργαστήριο: «Ο άνεμος και τα σημεία του ορίζοντα»

PROSANATOLISMOS 3
➢ Ανάγνωση μύθου που αναφέρει πως ο Δίας έκλεισε τους τέσσερεις ανέμους σε ασκό, αναθέτοντας στον Αίολο τη φύλαξή του (Μυθολογία 5, Ζαραμπούκα, εκδόσεις: Κέδρος). Συζήτηση, περιγραφή εικόνων, ανα-αφήγηση μύθου.

ANEMOI 1

(πηγή εικόνας: Μυθολογία 5, Ζαραμπούκα, εκδόσεις: Κέδρος. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς. Χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς)

➢ Παρατήρηση πυξίδας. Προβληματισμοί, αναφορά στη σημασία των γραμμάτων (ενδείξεων σημείων του ορίζοντα), στη χρησιμότητά της και κατασκευή αυτοσχέδιας πυξίδας.

B.N.A.D

PYXIDA

➢ Χρήση Bee-bot. Βίωση της κίνησης ενός ρομπότ με το σώμα τους. Χρήση του ρομπότ ακολουθώντας τις οδηγίες της Παιδαγωγού και δίνοντας οδηγίες στους/στις συμμαθητές/συμμαθήτριές τους.

PROSANATOLISMOS 1

PROSANATOLISMOS 2

ROMPOT
➢ Εικαστική δημιουργία. Ατομικά ιχνογραφήματα ή ομαδικές συνθέσεις με τις προσωποποιημένες μορφές των ανέμων και πηγή έμπνευσης την εικονογράφηση της Ζαραμπούκα.

KOLLAZ 4

KOLLAZ 3

KOLLAZ 2

KOLLAZ 1
➢ Φύλλο εφαρμογής (portfolio): «Πυξίδα-άνεμοι» (Πηγή: “Σχέδια εργασίας για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό, Χριστόγερου Κατερίνα & Αρμενάκου Κωνσταντίνα”, εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ).

Δωρεά φυτών

dorea loyloydion

Σχέδιο Δράσης Ενεργού Πολίτη 2024-2025

Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκουσών (Πράξη 17η/14-02-2025) το 4ο Νηπιαγωγείου Κοζάνης για το σχολικό έτος 2024-20254 υλοποιεί ετήσιο Σχέδιο Δράσης Ενεργού Πολίτη με τίτλο: «Ανανεώνουμε τον σχολικό κήπο-συμβάλλουμε στο πράσινο».

Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς μαθητή της σχολικής μας μονάδας, τον  κ. Αστέριο Φίλιο (Γεωπόνο, ιδιοκτήτη του φυτωρίου «Βιο-ΑΓΡΟΚΗΠΟΣ») και τη σύζυγό του κ. Δέσποινα Ζαχοπούλου για τη δωρεά βολβών, εποχιακών ανθέων και αρωματικών φυτών, προκειμένου οι μαθητές/μαθήτριες να εξωραΐσουν παρτέρι στον αύλειο χώρο φυτεύοντας.

loyloydia kollaz

Ενδοσχολική Επιμόρφωση

d

Την Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 και ώρα 18:00-20:00 το 4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης σε σύμπραξη με Ειδικούς Επιστήμονες διοργάνωσε δια ζώσης Ενδοσχολική Επιμόρφωση (υπ. αριθμ. Φ7/111145/Δ1 εγκύκλιος Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και Πράξη 20η/08-04-2025 του Συλλόγου Διδασκουσών), απευθυνόμενη σε γονείς/κηδεμόνες και συναδέλφους/συναδέλφισσες.

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του 11ου Δημοτικού Σχολείο Κοζάνης και  εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Εσωτερικής Αξιολόγησης για το σχολικό έτος 2024-2025 με τίτλο «Όχι βία. Απελευθερώστε την αγάπη».

c

Πρόγραμμα

  1. «Αναπτυξιακά Ορόσημα στην Προσχολική Ηλικία», εισηγήτρια: Αθηνά-Ελένη Αραπίδη, Εργοθεραπεύτρια-European University of Cyprus.

Ενότητες:

  • Ανάπτυξη των σταδίων του Erickson
  • Δεξιότητες παιδιών Προσχολικής Ηλικίας
  • Η εμφάνιση του «φανταστικού φίλου»
  • Όνειρα στην Προσχολική Ηλικία
  1. «Ο ρόλος της βίας από την ανατολή της ζωής έως την Προσχολική Ηλικία», εισηγητής Κωνσταντίνος Αραπίδης, Ψυχίατρος-Ψυχαναλυτής, Διδάκτωρ Α.Π.Θ.

Ενότητες:

  • Απειλή και τιμωρία ως μορφή επικοινωνίας
  • Πειράματα των Bandura, Milgram, Zimbardo
  • Φόβος των γονέων
  • Αγάπη και μίσος
  • Μορφές βίας στην καθημερινότητα
  • Squid game: Γιατί τόσοι άνθρωποι απολαμβάνουν τη βία;
  1. Debate μεταξύ εισηγητών με συμμετοχή των επιμορφούμενων.

Θέμα: «Οι σκηνές βίας στα Μ.Μ.Ε. και στα Μ.Κ.Δ. επηρεάζουν ή όχι τον επιπολασμό της βίας;»

b

Ευχαριστούμε ολόθερμα τους εκλεκτούς προσκεκλημένους για τις ενδιαφέρουσες και κατατοπιστικές εισηγήσεις τους καθώς και τους γονείς και τις συναδέλφισσες που μας τίμησαν με την παρουσία τους. 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: «Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία»

1P

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Θεματική Ενότητα: «Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία»

Υποθεματική: «STEAM-Ρομποτική»

Τίτλος: «Με τη δύναμη του ανέμου»

Σκοπός και στόχοι

Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές/μαθήτριες:

  • να εξοικειωθούν με την παρατήρηση, τον πειραματισμό και την περιγραφή καταστάσεων που υποδηλώνουν την ύπαρξη του αέρα.
  • να κατανοήσουν τον τρόπο σχεδίασης και κατασκευής ιπτάμενων συσκευών και συσκευών που κινούνται με τη δύναμη του αέρα.

Οι δραστηριότητες που επιλέχθηκαν στόχο έχουν να καλλιεργήσουν τις:

  • δεξιότητες δημιουργικής και πλάγιας σκέψης,
  • δεξιότητες κριτικής και στρατηγικής σκέψης,
  • δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων,
  • δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας.

__________

Εικόνα: Ο Ανατολικός άνεμος, παιδικό ιχνογράφημα.

10 1

ΠΡΟΣΚΛΚΗΣΗ

Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί/-ές συνάδελφοι/συναδέλφισσες,

την Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 και ώρα 18:00-20:00 το 4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης σε σύμπραξη με Ειδικούς Επιστήμονες διοργανώνει δια ζώσης Ενδοσχολική Επιμόρφωση (υπ. αριθμ. Φ7/111145/Δ1 εγκύκλιος Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και Πράξη 20η/08-04-2025 του Συλλόγου Διδασκουσών), απευθυνόμενη σε γονείς/κηδεμόνες και συναδέλφους/συναδέλφισσες.

Η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του 11ου Δημοτικού Σχολείο Κοζάνης (Αχρίδος 10, περιοχή Νοσοκομείου) και  εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Εσωτερικής Αξιολόγησης για το σχολικό έτος 2024-2025 με τίτλο «Όχι βία. Απελευθερώστε την αγάπη».

 

Πρόγραμμα

  1. «Αναπτυξιακά Ορόσημα στην Προσχολική Ηλικία», εισηγήτρια: Αθηνά-Ελένη Αραπίδη, Εργοθεραπεύτρια-European University of Cyprus.

Ενότητες:

  • Ανάπτυξη των σταδίων του Erickson
  • Δεξιότητες παιδιών Προσχολικής Ηλικίας
  • Η εμφάνιση του «φανταστικού φίλου»
  • Όνειρα στην Προσχολική Ηλικία
  1. «Ο ρόλος της βίας από την ανατολή της ζωής έως την Προσχολική Ηλικία», εισηγητής Κωνσταντίνος Αραπίδης, Ψυχίατρος-Ψυχαναλυτής, Διδάκτωρ Α.Π.Θ.

Ενότητες:

  • Απειλή και τιμωρία ως μορφή επικοινωνίας
  • Πειράματα των Bandura, Milgram, Zimbardo
  • Φόβος των γονέων
  • Αγάπη και μίσος
  • Μορφές βίας στην καθημερινότητα
  • Squid game: Γιατί τόσοι άνθρωποι απολαμβάνουν τη βία;
  1. Debate μεταξύ εισηγητών με συμμετοχή των επιμορφούμενων.

Θέμα: «Οι σκηνές βίας στα Μ.Μ.Ε. και στα Μ.Κ.Δ. επηρεάζουν ή όχι τον επιπολασμό της βίας;»

 

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει.

Με εκτίμηση,

Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκουσών του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης.

 

karta 1p

Άνοιξη,

Ανάταση,

Ανάσταση…

karta 2p

Ολόθερμες ευχές από τους/τις μαθητές/μαθήτριες και τον Σύλλογο Διδασκουσών του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης.

Καλό Πάσχα, υγεία, ευημερία!

kollaz 3

kollaz 2 1

Δράση ΙΙΙ-Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

selidodeichths 2

Δράση ΙΙΙ

Εικαστική έκφραση και δημιουργία: με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου οι μαθητές/μαθήτριες κατασκευάζουν σελιδοδείκτες.

kollaz 1

kollaz 2

Πηγή ιδέας για τους σελιδοδείκτες με τη μορφή κοπέλας:

Ναταλία Ηλιάδη, περιοδικό “ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ”, τεύχος 8, Μάρτιος-Απρίλιος 2003, σελ 33.

selidodeichths 3

selidodeichths 1

Δράση ΙΙ-Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

PARAMYTHI

Δράση ΙΙ

Ως συνέχεια/επέκταση της Δράσης Ι (Δράση Ι) οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να επιλέξουν ένα από τα παραμύθια της τάξης. Ακολουθεί ακρόαση του παραμυθιού μέχρι το τέλος της ιστορίας, δίχως η Παιδαγωγός να επιδεικνύει τις εικόνες. Με το πέρας της αφήγησης, περιγράφουν εικόνες που έφερε στο μυαλό τους η ιστορία και, ενδεχομένως, θα μπορούσαν να είναι οι εικόνες αυτής. Τέλος, η Παιδαγωγός αποκαλύπτει τον τρόπο που η εικονογράφος επέλεξε να την αποδώσει, παροτρύνοντας  τους/τις εκπαιδευόμενους/-ες να εντοπίσουν τα σημεία ταύτισης.

Το παραμύθι που επεξεργαστήκαμε: «Η αγκαλιά που ψήλωνε», ΜΑΡΙΟΣ ΜΑΖΑΡΗΣ, εικονογράφος: Άρτεμις Πρόβου, εκδόσεις: Παπαδόπουλος.

Δράση Ι-Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η γλώσσα των εικόνων -Rian Visser (Ριάν Φίσερ)

Μπορείς να ζωγραφίσεις κάτι

για τα λόγια

και για τα πράγματα που λέω;

Μετά να ζωγραφίσεις

ένα κενό στην ημέρα,

το κρύο,

τον αέρα,

έναν κόμπο στον λαιμό

ή μια ώρα κακή,

τον βήχα και

τον αναστεναγμό,

τη μυρωδιά απ’ το ζεστό ψωμί,

τον χρόνο,

μια στιγμή,

το τέλος μα και του ονείρου

την αρχή

τον τόπο όπου κάποτε,

τον τόπο όπου ποτέ,

τον τόπο όπου σύντομα

κάτι μεγάλο θα συμβεί,

τον πόνο από μια πληγή,

της θάλασσας τη γεύση

αλμυρή.

Είναι πολλά, πάρα πολλά,

αυτά που θα ήθελα να δω,

τον έρωτα,

μια μέρα που θα ‘ρθει

κάποτε, μπορεί.

Φτιάξε εικόνες

από το ποίημά μου,

ελεύθερα να αισθανθείς,

κι αν από εμένα προέρχονται

τα λόγια αυτά

είναι δικά

σου τώρα πια.

(Μετάφραση από τα ολλανδικά: Μαργαρίτα Μπονάτσου)

7

9

8

3

1

6

4

5

13

11

10

12

Δράση Ι

Ενημέρωση των μαθητών/μαθητριών στην ολομέλεια για το νόημα εορτασμού της ημέρας, τη σπουδαιότητα ενασχόλησης με βιβλία/παιδικά αναγνώσματα και τα οφέλη που προσκομίζουν. Κατάθεση εμπειριών από τους/τις εκπαιδευόμενους/-νες, ανταλλαγή απόψεων και διατύπωση σκέψεων όπως «Τα βιβλία μας ταξιδεύουν παντού», «Τα βιβλία γεννούν εικόνες στο μυαλό μας».

Παρουσίαση της αφίσας που φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Janneke Ipenburg και περιγραφή αυτής. Απαγγελία του ποιήματος της Rian Visser από την παιδαγωγό, σκιτσογράφηση από τους μαθητές/μαθήτριες των εικόνων που αυθορμήτως γεννιούνται στο μυαλό τους κατά την ακρόαση, εμβάθυνση στα νοήματα του ποιήματος, επανάληψη ακρόασης και απόλαυση του ρυθμού της γραφής.