Π.2

“Ενδοσχολική Βία/Σχολικός Εκφοβισμός”

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί/-ές συνάδελφοι/συναδέλφισσες,

σας ενημερώνουμε πως η απευθυνόμενη σε γονείς και εκπαιδευτικούς Ενδοσχολική Επιμόρφωση που διοργανώνει το 4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης σε σύμπραξη με τη Διεύθυνση Αστυνομίας Κοζάνης, κατόπιν αναβολής, μετατίθεται  για τη  Δευτέρα 10/03/2025 στις 18:00-20:00 στον χώρο του Νηπιαγωγείου.

Τίτλος: «Ενδοσχολική Βία/Σχολικός Εκφοβισμός».

Εισηγητής: Γεώργιος Τσεπραηλίδης, Αστυνομικός της Δ.Α. Κοζάνης

Η επιμόρφωση εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας για το έτος 2024-2025. Στους/στις εκπαιδευτικούς θα χορηγηθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Κατόπιν, θα ακολουθήσει ξενάγηση στην έκθεση έργων τέχνης που δημιούργησαν ή επεξεργάστηκαν οι μαθητές/μαθήτριες (αξιοποιώντας τα σε δράσεις ) με θέμα «Όχι βία, απελευθερώστε την αγάπη».

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει.

Με εκτίμηση,

 η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκουσών

Έθιμα: Κούλουμα και Σαρακοστή

ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΑΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

(“Το Σαρακοστιανό τραπέζι”, Σπύρος Βασιλίου”)

ΚΟΥΛΟΥΜΑ

Ο υπαίθριος εορτασμός της Καθαράς Δευτέρας, συνοδευόμενος -πριν την έναρξη της μεγάλης νηστείας- από χορταστικό σαρακοστιανό γεύμα που περιλαμβάνει λαγάνα (άζυμο άρτο) και σαρακοστιανά φαγητά (ταραμά, χαλβά, ελιές, θαλασσινά, κρεμμύδια, λαχανικά, φασόλια γίγαντες κ.α.), αποτελώντας την τελευταία ευκαιρία για χορό, γλέντι και αστεία. Ο εορτασμός συνοδεύεται από το πέταγμα χαρταετού, έθιμο αρεστό σε παιδιά και μεγάλους, το οποίο συμβολίζει την εξύψωση/τον εξαγνισμό/την ανάταση της ψυχής.

Μ Π

Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Την εποχή που δεν υπήρχαν ημερολόγια, προκειμένου ο λαός να έχει κάποια αντίληψη του χρόνου στη διάρκεια της νηστείας της Σαρακοστής, κατασκεύαζε ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο με χαρτί ή με ζυμάρι, την κυρά Σαρακοστή. Είχε τη μορφή καλόγριας, φορούσε σκουρόχρωμα ρούχα και σταυρό στο κεφάλι, τα χέρια της ήταν σταυρωμένα, γιατί προσευχόταν, μα δεν είχε στόμα διότι νήστευε και απέφευγε να μετέχει σε απρεπείς κουβέντες. Τα πόδια της ήταν εφτά όσες και οι εβδομάδες της νηστείας μέχρι το Πάσχα. Συνήθως την έβαζαν στα εικονίσματα. Κάθε Σάββατο, την κατέβαζαν από τη θέση της για να της κοπεί ένα πόδι. Το τελευταίο πόδι το φύλαγαν μέσα σε ένα ξερό σύκο. Αυτός που το πετύχαινε θεωρούνταν τυχερός.

Στον Πόντο ακολουθούσαν ένα παρεμφερές έθιμο. Χρησιμοποιώντας μία ψητή πατάτα ή ένα κρεμμύδι, έμπηγαν σε αυτά εφτά φτερά κότας. Το κρεμούσαν με σπάγκο από το ταβάνι και στο τέλος κάθε βδομάδας έβγαζαν κι από ένα φτερό.

Η νηστεία της Σαρακοστής κρατάει πάνω από σαράντα ημέρες. Λήγει το Σάββατο της Ανάστασης και το πρώτο αρτύσιμο φαγητό που είθισται να βάζουν στο στόμα τους οι Χριστιανοί είναι το κόκκινο αυγό που τσουγκρίζουν στην εκκλησία ακούγοντας το «Χριστός Ανέστη». Να αναφέρουμε ότι το φαγητό με το οποίο «κλείνουν» το στόμα τους πριν αρχίσει η νηστεία της Σαρακοστής είναι και πάλι το αυγό, κατά το έθιμο της «Χάσκας».

ΚΟΛΛΑΖ 1

ΚΟΛΛΑΖ 2

Α Π

Π Π

__________

Ο πίνακας “Το Σαρακοστιανό τραπέζι” του Σπύροου Βασιλίου ανακτήθηκε στις 02/03/2025 από την ακόλουθη πηγή: https://users.sch.gr/elkalogian/wordpress/?p=1648. Χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Ευχαριστούμε θερμά.

 

ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ

Χ Π

ΑΠΟΚΡΙΑ

Η λέξη αποκριά σημαίνει αποχή από το κρέας, γιατί οι Χριστιανοί συνήθιζαν να μην τρώνε κρέας. Περιλαμβάνει τρεις εβδομάδες πριν την Καθαρά Δευτέρα και μετά αρχίζει η μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής. Την πρώτη εβδομάδα (Προφωνή) διαλαλείται η έναρξή της. Τη δεύτερη (Κρεοφάγου) τρώγεται κρέας ακόμη και την Τετάρτη και την Παρασκευή συνοδευόμενο από γλέντια και φαγοπότια χωρίς κανέναν θρησκευτικό περιορισμό. Την Τρίτη (Τυροφάγου) τρώγονται γαλακτοκομικά προϊόντα σαν ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ της κρεατοφαγίας και της νηστείας. Την Καθαρά Δευτέρα ξεκινά η νηστεία της Σαρακοστής.

unnamed file

unnamed file 1

κολλάζ 2

ΜΑΣΚΑΡΕΜΑ

Την αποκριά οι άνθρωποι συνηθίζεται να καλύπτουν τα μάτια ή ολόκληρο το πρόσωπό τους με μάσκες, να βάφονται και να φορούν κοστούμια/στολές μεταμφίεσης, ώστε να μην τους αναγνωρίζουν.

κολλάζ 3

ΣΕΡΠΑΝΤΙΝΕΣ

Η σερπαντίνα είναι λεπτή χάρτινη κορδέλα τυλιγμένη σε καρούλι που ξετυλίγεται με φύσημα. Η ονομασία της προήλθε από τη λατινική λέξη «serpo» που προέρχεται από το ρήμα “ἕρπω” (επειδή η δασεία προφέρεται ως «σ»). Από τις λέξεις «σέρπω»/«σερπετό» προήλθε η λέξη «σερπαντίνα», της οποίας η κίνηση θυμίζει ερπετό.

κολλάζ 4

ΧΑΡΤΟΠΟΛΕΜΟΣ/ΚΟΜΦΕΤΙ

Μικρά κομμάτια χρωματιστού χαρτιού που πετούν την αποκριά μαζί με σερπαντίνες.

κολλάζ 1

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ

Την Τσικνοπέμπτη είθισται οι νοικοκυρές να μαγειρεύουν κρέας, να το αφήνουν να «αρπάξει» και η μυρωδιά της τσίκνας να διαποτίζει τον αέρα. Συνήθως το βράδυ της ίδιας μέρας οι παρέες βγαίνουν στις ταβέρνες και τρώνε ψητό κρέας. Στην Κοζάνη την Τσικνοπέμπτη γίνεται η επίσημη έναρξη της αποκριάς στην κεντρική πλατεία. Μασκαράδες ξεχύνονται στους δρόμους. Το βράδυ ανάβει και ο πρώτος φανός σε μια από τις γειτονιές της πόλης.

κολλάζ 5

ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ

Την Κυριακή της Μεγάλης Αποκριάς γίνεται παρέλαση καρναβαλιστών και αρμάτων. Την παρέλαση ανοίγει ο Βασιλιάς Καρνάβαλος και κάθε γειτονιά κατεβάζει στην παρέλαση το δικό της άρμα. Μεταμφιεσμένοι οι Κοζανίτες με παραδοσιακές φορεσιές παρελαύνουν στον κεντρικό δρόμο της πόλης χορεύοντας, τραγουδώντας και πίνοντας κρασί.

τμήμα 1 π

ΦΑΝΟΙ

Οι «Φανοί» είναι μεγάλες φωτιές που ανάβουν στις διάφορες γειτονιές της Κοζάνης. Οι ντόπιοι τραγουδούν στο τοπικό ιδίωμα τραγούδια με στίχο σατιρικό και ο κόσμος που μαζεύεται χορεύει γύρω από τη φωτιά κυκλικά, συνοδεύοντας το τραγούδι. Κάθε μέρα, από την Τσικνοπέμπτη και μετά, κάθε γειτονιά ανάβει το δικό της «Φανό» και την Κυριακή της Μεγάλης Αποκριάς ανάβουν όλοι οι «Φανοί» σε όλες τις γειτονιές της πόλης. Ακολουθεί ξέφρενο παραδοσιακό γλέντι ως το πρωί με κρασί και τοπικούς μεζέδες όπως κιχιά, πίτες, λουκάνικα, σουβλάκια.

τμήμα 2 π

ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ

Η ονομασία του είναι υποκοριστικό της μεσαιωνικής λέξης «γαϊτάνιν», που σημαίνει μεταξωτό κορδόνι, λωρίδα.
Πέρασε στην Ελλάδα από πρόσφυγες του Πόντου και της Μικράς Ασίας και πρόκειται για τον χορό δεκατριών ατόμων γύρω από ένα κοντάρι που κρατά ένας από αυτούς. Από το κοντάρι ξεκινούν δώδεκα μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα. Οι χορευτές κρατούν από ένα γαϊτάνι και χορεύουν ταυτόχρονα ανά ζευγάρια, τραγουδώντας παραδοσιακά τραγούδια.
Ο αριθμός των δώδεκα χορευτών λέγεται ότι δηλώνει τους μήνες του χρόνου που εναλλάσσονται ή τις Ώρες, τις μυθικές θεότητες του χρόνου. Παράλληλα, ο κυκλικός χορός συμβολίζει τον κύκλο της ζωής, την ομόνοια και τη συναδελφικότητα. Η Αποκριά ως γιορτή χαράς που σχετίζεται με την αναζωογόνηση, το ξύπνημα της φύσης και την Άνοιξη συνδυάζεται με το έθιμο αυτό.

Μ Π

ΜΙΧ Π

2 1

Κ Π

ΧΑΣΚΑ

Η «χάσκα» είναι αποκριάτικο έθιμο που συναντάται κυρίως στην περιοχή της Μακεδονίας, την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς. Ο γεροντότερος δένει μια κλωστή στον πλάστη, με τον οποίο ανοίγονται τα φύλλα της πίτας και στην άκρη της κλωστής δένεται ένα ξεφλουδισμένο βραστό αυγό. Όλοι κάθονται οκλαδόν σε γύρο και από τη μέση ο γηραιότερος (συνήθως ο παππούς της οικογένειας) κουνάει σαν εκκρεμές το αυγό στα στόματα των μελών της οικογένειας, τα οποία έχουν δεμένα στην πλάτη τα χέρια τους και προσπαθούν να το χάψουν. Η διαδικασία είναι πολύ διασκεδαστική γιατί δεν είναι εύκολο να φαγωθεί το αυγό. Το έθιμο της χάσκας το επιβάλει σαρακοστιανή επιταγή που λέει «με αυγό κλείνει το στόμα το βράδυ της απόκριας και με αυγό ανοίγει πάλι το βράδυ της Ανάστασης», υπενθυμίζοντας τη νηστεία που πρέπει  να τηρηθεί στο μεσοδιάστημα αυτό. Στο τέλος ζητείται συγχώρεση και οι μικρότεροι ασπάζονταν τα χέρια των μεγαλύτερων της οικογένειας (παππού, πατέρα, νονού) και εύχονταν καλή σαρακοστή και καλή Ανάσταση.

(Πηγή: https://www.verianet.gr/)

Α Π

4 1

1 2

ΑΓ

______________

*Οι εικαστικές δημιουργίες είναι ατομικά ή ομαδο-συνεργατικά έργα των μαθητών/μαθητριών.

*Τα φύλλα εφαρμογής για τις ατομικές δημιουργίες αντλήθηκαν από το διαδίκτυο (Facebook, σελίδα “Maestra Juanna”, ανάρτηση 09/02/2025).

κολλάζ 6

ΜΑΥΡΗ.Π.2

«Ενδοσχολική Βία/Σχολικός Εκφοβισμός»

ΠΡΟΣΚΛΚΗΣΗ

Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 17:00-18:30 το 4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης σε σύμπραξη με τη Διεύθυνση Αστυνομίας Κοζάνης διοργανώνει δια ζώσης Ενδοσχολική Επιμόρφωση, απευθυνόμενη σε γονείς/κηδεμόνες και συναδέλφους/συναδέλφισσες με τίτλο «Ενδοσχολική Βία/Σχολικός Εκφοβισμός».

Η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί στον χώρο της σχολικής  μονάδας (Αχρίδος 10, περιοχή Νοσοκομείου) και  εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Εσωτερικής Αξιολόγησης για το σχολικό έτος 2024-2025 με τίτλο «Όχι βία. Απελευθερώστε την αγάπη».

Εισηγητής θα είναι ο κ. Γεώργιος Τσεπραηλίδης, Αστυνομικός της  Δ.Α. Κοζάνης. Στους/στις εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν θα χορηγηθεί  βεβαίωση παρακολούθησης.

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει.

Με εκτίμηση,

Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκουσών του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης.

1 1

Τσικνοπέμπτη 2025

Την Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2025, κατόπιν πρόσκλησης του Διευθυντή του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου «Χαρίσιος Μεγδάνης» κ. Βασίλειου Τρίκου, οι μαθητές/μαθήτριες του Νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε πολιτιστικές δράσεις σχετικές με την Τσικνοπέμπτη και τον παραδοσιακό τρόπο εορτασμού της αποκριάς στην Κοζάνη.
Αρχικά δέχτηκαν κέρασμα που τους προσφέρθηκε και, αφού έφαγαν, χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς γύρω από τον Φανό και άκουσαν τραγούδια από το Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας και την ορχήστρα του Φανού «Λάκος ντ Μάκγαν» με επικεφαλής τη Λαογράφο και Εκπαιδευτικό κ. Ματίνα Τσικριτζή-Μόμτσιου, που ήταν προσκεκλημένοι στο σχολικό μας συγκρότημα.

2

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ

Την Τσικνοπέμπτη είθισται οι νοικοκυρές να μαγειρεύουν κρέας, να το αφήνουν να «αρπάξει» και η μυρωδιά της τσίκνας να διαποτίζει τον αέρα. Συνήθως το βράδυ της ίδιας μέρας οι παρέες βγαίνουν στις ταβέρνες και τρώνε ψητό κρέας που έχει τσικνίσει. Στην Κοζάνη την Τσικνοπέμπτη γίνεται η επίσημη έναρξη της αποκριάς στην κεντρική πλατεία. Μασκαράδες ξεχύνονται στους δρόμους. Το βράδυ ανάβει και ο πρώτος φανός σε μια από τις γειτονιές της πόλης.

Χρόνια πολλά, καλή αποκριά!

Επαναληπτικό μάθημα-Παιχνίδια με τα σχήματα

  • Ονομασία σχημάτων, αναγνώριση σχημάτων, αναγνώριση λέξεων, διάκριση των γραμμάτων κάθε λέξης και του ήχου του αρχικού τους γράμματος, αντιστοίχιση σχημάτων λέξεων.

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ

  • Αναπαραγωγή ακολουθίας σχημάτων. Διάκριση σχημάτων και χρωμάτων σε κάθε καρτέλα και αναπαραγωγή της ακολουθίας με χρήση του υλικού των λογικών μπλοκ.

ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ

  • Αντιγραφή/αναπαραγωγή μοτίβων με σχήματα.

ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ

Σχηματούλης

  • Δημιουργία πάζλ με τρίγωνα. Σύνθεση ψηφιακού έργου του δημιουργού Τάκη Χάτσιου.

ΠΑΖΛ

  • Συμπλήρωση πίνακα διπλής εισόδου (κριτήρια: σχήματα-χρώματα).

ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ

Αξιολόγηση θεματικού κύκλου “Φροντίζω το Περιβάλλον”

5Α

Αξιολόγηση
Αφού ολοκληρώθηκε η τρίτη θεματική ενότητα «Φροντίζω το Περιβάλλον» των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο «Δέντρα Πηγή Ζωής. Το Τελευταίο Δέντρο», διαπιστώνουμε ότι οι στόχοι που τέθηκαν επιτεύχθηκαν.
Οι μαθητές/μαθήτριες συζήτησαν, μοιράστηκαν εμπειρίες, αντάλλαξαν πληροφορίες και απόψεις, έμαθαν τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα δέντρο, διέκριναν τα δέντρα σε «αειθαλή» και «φυλλοβόλα» κι εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους. Μέσω γλωσσικών παιχνιδιών, έμαθαν τη σημασία νέων λέξεων, τις συλλάβισαν, εντόπισαν τον ήχο του αρχικού τους γράμματος, αναγνώρισαν τα γράμματα που τις συνθέτουν και τις αντέγραψαν. Ψυχαγωγήθηκαν με την ανάγνωση παιδικών λογοτεχνικών κειμένων. Γνώρισαν την πορεία ανάπτυξης ενός δέντρου, κατασκεύασαν παιχνίδια.
Αντιλήφθηκαν τις αιτίες καταστροφής του δάσους, απέκτησαν θετική στάση και ενεργοποιήθηκαν για την προστασία του. Γνώρισαν τα έργα μεγάλων ζωγράφων, εκφράστηκαν καλλιτεχνικά μέσα από ατομικές και ομαδο-συνεργατικές δημιουργίες και μετέφεραν τις γνώσεις που απέκτησαν και σε γραφικό επίπεδο (φύλλα εφαρμογής).

Σχέδιο Δράσης Ενεργού Πολίτη 2024-2025

σχολικός κήπος

Το Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη διαρθρώνεται σε 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) – Sustainable Development Goals (SDGs) και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες τεσσάρων (4) ηλικιακών επιπέδων, Νηπιαγωγείο έως Γ΄ τάξη του Δημοτικού, Δ΄ έως ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού, Γυμνάσιο και Λύκειο.

Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκουσών (Πράξη 17η/14-02-2025) καθορίζεται το ετήσιο Σχέδιο Δράσης Ενεργού Πολίτη του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης για το σχολικό έτος 2024-2025 ως εξής:

Α. Θα εφαρμοστεί η παρακάτω δράση ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» και για τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου:

Τμήμα 1 και Τμήμα 2

Τίτλος δράσης: «Ανανεώνουμε τον σχολικό κήπο-συμβάλλουμε στο πράσινο»

Στις επιλεγμένες Δράσεις, καθώς αποτελούν μια δυναμική εκπαιδευτική διαδικασία, η επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού θα γίνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ανάλογα με την εξέλιξη κάθε θεματικής ενότητας και ενδέχεται να υπάρξουν αναπροσαρμογές του αρχικού Προγραμματισμού.

Β. Θα συμπληρωθεί το Πρότυπο Ανάπτυξης Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας, σύμφωνα με υπόδειγμα του παραρτήματος της υπό στοιχεία 146472/ΓΔ4/06-12-2024 εγκυκλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με θέμα «Εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο».

Γ. Θα δημιουργηθεί ειδικός φάκελος, ο οποίος θα περιέχει υλικό των Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας που θα υλοποιούνται στη σχολική μονάδα.

5ο Εργαστήριο: «Το τελευταίο δέντρο»

δάσος

λουλούδι

5ο Εργαστήριο: «Το τελευταίο δέντρο»
❖ Επεξεργασία στην ολομέλεια υλικού από το αρχείο του σχολείου, το περιεχόμενό του οποίου υπάρχει στον ακόλουθο σύνδεσμο: “Το δέντρο της ζωής σε τέσσερις εποχές”(“Το δέντρο της ζωής σε τέσσερις εποχές”-Υπουργείο Πολιτισμού/ΥΠ.ΠΟ. 2008. Χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς).
❖ Γνωριμία με έργα των Ελλήνων ζωγράφων Κώστα Τσόκλη και Γιώργου Ξένου. Περιγραφή αυτών, εντοπισμός στοιχείων που μας εντυπωσιάζουν, έκφραση συναισθημάτων που μας δημιουργούν.
❖ Εικαστική δημιουργία: ομαδική σύνθεση/δημιουργία με θέμα «Το τελευταίο δέντρο» ή/και ατομικά ιχνογραφήματα, που αποδίδουν τις πυρκαγιές.

ΚΟΛΛΑΖ

4ο Εργαστήριο: «Παιδική λογοτεχνία, τέχνη, λογικομαθηματικές συσχετίσεις και οικολογική συνείδηση» (Εργαστήριο εμπέδωσης).

4ο Εργαστήριο: «Παιδική λογοτεχνία, τέχνη, λογικομαθηματικές συσχετίσεις και οικολογική συνείδηση» (Εργαστήριο εμπέδωσης).
❖ Ακρόαση του παραμυθιού «Ο άνθρωπος που φύτευε δέντρα» (συγγραφέας: Jean Giono, εικονογράφηση: ΕΦΗ ΛΑΔΑ, εκδόσεις: Παπαδόπουλος), συζήτηση, περιγραφή εικόνων, ανα-αφήγηση αναγνώσματος, εμβάθυνση, προβληματισμός, αναστοχασμός.

ΠΑΡΑΜΥΘΙ
❖ Γνωριμία με έργα του Vincent van Gogh με θέμα τη σπορά. Περιγραφή αυτών, εντοπισμός στοιχείων που μας εντυπωσιάζουν, έκφραση των συναισθημάτων που μας δημιουργούν.

ΠΙΝΑΚΑΣ 1

ΠΙΝΑΚΑΣ 2

PINAKAS
❖ Σχετικό φύλλο εφαρμογής που εστιάζει στη Γλώσσα και στην Εικαστική έκφραση.



Λήψη αρχείου

Φ.Ε
❖ Επαναληπτικά παιχνίδια λογικομαθηματικών συσχετίσεων.

bee bot

ΛΟΓΙΚΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΣΧΕΤΙΣΕΙΣ