4ο Εργαστήριο: «Προετοιμάζομαι να πειραματιστώ με τον αέρα»

4ο Εργαστήριο: «Προετοιμάζομαι να πειραματιστώ με τον αέρα»

BENTALIES 2
➢ Παρατήρηση, αναζήτηση πληροφοριών, συζήτηση: Οι μαθητές/μαθήτριες μοιράζονται
εμπειρίες, ανταλλάσσουν απόψεις, αναζητούν νέες πληροφορίες, εμπλουτίζουν τις γνώσεις
τους και συζητούν με τη βοήθεια σχετικών εικόνων και του βιβλίου «Τα τέσσερα στοιχεία,
αέρας», Maria Rius & J. M. Parramon, εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ.
➢ Κατασκευή βεντάλιας: Οι μαθητές/μαθήτριες ζωγραφίζουν με ελεύθερη επιλογή σχεδίων και
χρωμάτων μία λευκή σελίδα Α4 και διπλώνοντάς την προχωρούν στην κατασκευή βεντάλιας. Οι
βεντάλιες χρησιμοποιούνται για να κάνουν αέρα.
➢ Φύλλο εφαρμογής (portfolio): «Βάλε σε κύκλο όλα τα αντικείμενα που έχουν σχέση με τον
άνεμο» (Πηγή: «Προσχολική Αγωγή. Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο», εκδόσεις: ΠΑΤΑΚΗ).

Γιορτή της μητέρας 2025

Δημιουργίες για τη γιορτή της μητέρας

KOLLAZ.D

Τι συνισταμένη είσαι, μητέρα,

τι πύκνωση είσαι, μητέρα,

τι απόφθεγμα,

τι μονοσύλλαβο επίγραμμα,

τι μονόγραμμα,

τι επικεφαλίδα,

τι επίτιτλος,

τι υπογραφή,

τι «Άπαντα»!

~ Κώστας Μόντης

D.3.P

D.2.P

D.4.P

D.1.P

Ζωγραφίζουμε πολύχρωμα λουλούδια με μαρκαδόρους, τα οποία πλαστικοποιούμε και τα κολλούμε σε φόντο από κάνσον. Τα τρυπούμε και περνούμε σπάγκο, δημιουργώντας κολιέ, για να τα χαρίσουμε ως δώρα.

________

* Το ποίημα του Κώστα Μόντη χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στον δημιουργό.

* Πηγή έμπνευσης για τις δημιουργίες μας μια ιδέα που βρήκαμε στο ιστολόγιο ΠΕΡΙΤΕΧΝΟ: “Ο Μάης είναι ζωγραφιά”

Ευχαριστούμε θερμά!

 

3ο Εργαστήριο: «Γλωσσικά παιχνίδια»

3ο Εργαστήριο: «Γλωσσικά παιχνίδια»
➢ Γλωσσικά παιχνίδια: Χρησιμοποιώντας α) καρτέλες στις οποίες αναγράφονται οι διαφορετικές ονομασίες του αέρα (λέξεις: ΑΕΡΑΣ, ΑΝΕΜΟΣ, ΑΓΕΡΑΣ, ΑΥΡΑ) και των γραμμάτων που τις
συνθέτουν, οι μαθητές/μαθήτριες συλλαβίζουν τις λέξεις, εντοπίζουν τον ήχο του αρχικού τους γράμματος, αναγνωρίζουν τα επιμέρους γράμματά τους και τις απομνημονεύουν, β) εικόνες
προσπαθούν να αναγνωρίσουν/«διαβάσουν» τις λέξεις και να διακρίνουν/μαντέψουν την σύνθετη λέξη που προκύπτει.

ANEMOS 1

ANEMOS 2

B.N.A.D 1

B.N.A.D.1
➢ Παροιμίες και εκφράσεις με τον αέρα: οι μαθητές/μαθήτριες έρχονται σε επαφή με παροιμίες και σχετικές με τον αέρα εκφράσεις, συζητούν και κατανοούν τη σημασία τους: α) «Όπου φυσάει ο άνεμος, πάει» (παρασύρεται), β) «Περί ανέμων και υδάτων» (λόγια, συνομιλίες άνευ σημασίας), γ) «Ώρα καλή στην πρύμνη σου και αέρα στα πανιά σου» (να μην βρεθεί εμπόδιο
στον δρόμο σου).

EKFRASEIS
➢ Φύλλο εφαρμογής (portfolio): «Βάψε κίτρινα τα μπαλόνια του ήλιου και γαλάζια του αέρα»
(Πηγή: «Σχέδια εργασίας για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό, Χριστόγερου Κατερίνα & Αρμενάκου Κωνσταντίνα», εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ).

2ο Εργαστήριο: «Παιχνίδια με τα σημεία του ορίζοντα»

2ο Εργαστήριο: «Παιχνίδια με τα σημεία του ορίζοντα»
➢ Εικαστική δημιουργία: Συμβολική απεικόνιση των τεσσάρων σημείων του ορίζοντα, καρτέλες για ψυχοκινητικό παιχνίδι.

KOLLAZ SHMEIA ORIZONTA
➢ Ψυχοκινητικό παιχνίδι: Οι μαθητές/μαθήτριες χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες. Τοποθετούμε σε τέσσερα σημεία της τάξης και σύμφωνα με τον προσανατολισμό της (χρήση πυξίδας) τις καρτέλες που προηγουμένως δημιούργησαν και απεικονίζουν συμβολικά τα σημεία του ορίζοντα. Κάθε ομάδα δημιουργεί κύκλο γύρω από την καρτέλα της. Με την υπόκρουση ταμπουρίνου ή μουσικής και ανάλογα με τις υποδείξεις της Παιδαγωγού κινούνται οι «άνεμοι» του Βορρά/Νότου/Ανατολής/Δύσης. Παραλλαγή: όταν φυσά ΒΔ/ΒΑ/ΝΔ/ΝΑ «άνεμος» κινούνται ταυτοχρόνως οι μαθητές/μαθήτριες δύο ομάδων.

PAICHNIDI PSYCHOKINHSHS
➢ Παιχνίδι προσανατολισμού σε ζευγάρια: Ένας μαθητής/μαθήτρια στέκεται με τα χέρια σε έκταση. Το ζευγάρι του τοποθετεί στη σωστή θέση τις καρτέλες με τα αρχικά των σημείων του ορίζοντα.

PROSANATOLISMOS
➢ Γλωσσικό παιχνίδι: Οι μαθητές/μαθήτριες αναγνωρίζουν/ξεχωρίζουν τις γραμμένες λέξεις («ΒΟΡΡΑΣ», «ΝΟΤΟΣ», «ΑΝΑΤΟΛΗ» και «ΔΥΣΗ»). Τις συλλαβίζουν, εντοπίζουν τον ήχο του αρχικού γράμματος και των υπόλοιπων γραμμάτων και τις συνθέτουν.
➢ Φύλλο εφαρμογής (portfolio): «Τα σημεία του ορίζοντα». Αντιγραφή λέξεων και διακόσμηση του αρχικού γράμματος αυτών.



Λήψη αρχείου

Έπαινος συμμετοχής



Λήψη αρχείου

Έπαινος συμμετοχής του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης στον διαγωνισμό του ιδρύματος “Κάνε μία ευχή” Ελλάδας.

Σχολικό έτος 2024-2025

Η συμμετοχή μας

2p

1ο Εργαστήριο: «Ο άνεμος και τα σημεία του ορίζοντα»

1ο Εργαστήριο: «Ο άνεμος και τα σημεία του ορίζοντα»

PROSANATOLISMOS 3
➢ Ανάγνωση μύθου που αναφέρει πως ο Δίας έκλεισε τους τέσσερεις ανέμους σε ασκό, αναθέτοντας στον Αίολο τη φύλαξή του (Μυθολογία 5, Ζαραμπούκα, εκδόσεις: Κέδρος). Συζήτηση, περιγραφή εικόνων, ανα-αφήγηση μύθου.

ANEMOI 1

(πηγή εικόνας: Μυθολογία 5, Ζαραμπούκα, εκδόσεις: Κέδρος. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς. Χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς)

➢ Παρατήρηση πυξίδας. Προβληματισμοί, αναφορά στη σημασία των γραμμάτων (ενδείξεων σημείων του ορίζοντα), στη χρησιμότητά της και κατασκευή αυτοσχέδιας πυξίδας.

B.N.A.D

PYXIDA

➢ Χρήση Bee-bot. Βίωση της κίνησης ενός ρομπότ με το σώμα τους. Χρήση του ρομπότ ακολουθώντας τις οδηγίες της Παιδαγωγού και δίνοντας οδηγίες στους/στις συμμαθητές/συμμαθήτριές τους.

PROSANATOLISMOS 1

PROSANATOLISMOS 2

ROMPOT
➢ Εικαστική δημιουργία. Ατομικά ιχνογραφήματα ή ομαδικές συνθέσεις με τις προσωποποιημένες μορφές των ανέμων και πηγή έμπνευσης την εικονογράφηση της Ζαραμπούκα.

KOLLAZ 4

KOLLAZ 3

KOLLAZ 2

KOLLAZ 1
➢ Φύλλο εφαρμογής (portfolio): «Πυξίδα-άνεμοι» (Πηγή: “Σχέδια εργασίας για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό, Χριστόγερου Κατερίνα & Αρμενάκου Κωνσταντίνα”, εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ).

Δωρεά φυτών

dorea loyloydion

Σχέδιο Δράσης Ενεργού Πολίτη 2024-2025

Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκουσών (Πράξη 17η/14-02-2025) το 4ο Νηπιαγωγείου Κοζάνης για το σχολικό έτος 2024-20254 υλοποιεί ετήσιο Σχέδιο Δράσης Ενεργού Πολίτη με τίτλο: «Ανανεώνουμε τον σχολικό κήπο-συμβάλλουμε στο πράσινο».

Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς μαθητή της σχολικής μας μονάδας, τον  κ. Αστέριο Φίλιο (Γεωπόνο, ιδιοκτήτη του φυτωρίου «Βιο-ΑΓΡΟΚΗΠΟΣ») και τη σύζυγό του κ. Δέσποινα Ζαχοπούλου για τη δωρεά βολβών, εποχιακών ανθέων και αρωματικών φυτών, προκειμένου οι μαθητές/μαθήτριες να εξωραΐσουν παρτέρι στον αύλειο χώρο φυτεύοντας.

loyloydia kollaz

Ενδοσχολική Επιμόρφωση

d

Την Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 και ώρα 18:00-20:00 το 4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης σε σύμπραξη με Ειδικούς Επιστήμονες διοργάνωσε δια ζώσης Ενδοσχολική Επιμόρφωση (υπ. αριθμ. Φ7/111145/Δ1 εγκύκλιος Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και Πράξη 20η/08-04-2025 του Συλλόγου Διδασκουσών), απευθυνόμενη σε γονείς/κηδεμόνες και συναδέλφους/συναδέλφισσες.

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του 11ου Δημοτικού Σχολείο Κοζάνης και  εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Εσωτερικής Αξιολόγησης για το σχολικό έτος 2024-2025 με τίτλο «Όχι βία. Απελευθερώστε την αγάπη».

c

Πρόγραμμα

  1. «Αναπτυξιακά Ορόσημα στην Προσχολική Ηλικία», εισηγήτρια: Αθηνά-Ελένη Αραπίδη, Εργοθεραπεύτρια-European University of Cyprus.

Ενότητες:

  • Ανάπτυξη των σταδίων του Erickson
  • Δεξιότητες παιδιών Προσχολικής Ηλικίας
  • Η εμφάνιση του «φανταστικού φίλου»
  • Όνειρα στην Προσχολική Ηλικία
  1. «Ο ρόλος της βίας από την ανατολή της ζωής έως την Προσχολική Ηλικία», εισηγητής Κωνσταντίνος Αραπίδης, Ψυχίατρος-Ψυχαναλυτής, Διδάκτωρ Α.Π.Θ.

Ενότητες:

  • Απειλή και τιμωρία ως μορφή επικοινωνίας
  • Πειράματα των Bandura, Milgram, Zimbardo
  • Φόβος των γονέων
  • Αγάπη και μίσος
  • Μορφές βίας στην καθημερινότητα
  • Squid game: Γιατί τόσοι άνθρωποι απολαμβάνουν τη βία;
  1. Debate μεταξύ εισηγητών με συμμετοχή των επιμορφούμενων.

Θέμα: «Οι σκηνές βίας στα Μ.Μ.Ε. και στα Μ.Κ.Δ. επηρεάζουν ή όχι τον επιπολασμό της βίας;»

b

Ευχαριστούμε ολόθερμα τους εκλεκτούς προσκεκλημένους για τις ενδιαφέρουσες και κατατοπιστικές εισηγήσεις τους καθώς και τους γονείς και τις συναδέλφισσες που μας τίμησαν με την παρουσία τους. 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: «Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία»

1P

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Θεματική Ενότητα: «Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία»

Υποθεματική: «STEAM-Ρομποτική»

Τίτλος: «Με τη δύναμη του ανέμου»

Σκοπός και στόχοι

Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές/μαθήτριες:

  • να εξοικειωθούν με την παρατήρηση, τον πειραματισμό και την περιγραφή καταστάσεων που υποδηλώνουν την ύπαρξη του αέρα.
  • να κατανοήσουν τον τρόπο σχεδίασης και κατασκευής ιπτάμενων συσκευών και συσκευών που κινούνται με τη δύναμη του αέρα.

Οι δραστηριότητες που επιλέχθηκαν στόχο έχουν να καλλιεργήσουν τις:

  • δεξιότητες δημιουργικής και πλάγιας σκέψης,
  • δεξιότητες κριτικής και στρατηγικής σκέψης,
  • δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων,
  • δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας.

__________

Εικόνα: Ο Ανατολικός άνεμος, παιδικό ιχνογράφημα.

10 1

ΠΡΟΣΚΛΚΗΣΗ

Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί/-ές συνάδελφοι/συναδέλφισσες,

την Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 και ώρα 18:00-20:00 το 4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης σε σύμπραξη με Ειδικούς Επιστήμονες διοργανώνει δια ζώσης Ενδοσχολική Επιμόρφωση (υπ. αριθμ. Φ7/111145/Δ1 εγκύκλιος Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και Πράξη 20η/08-04-2025 του Συλλόγου Διδασκουσών), απευθυνόμενη σε γονείς/κηδεμόνες και συναδέλφους/συναδέλφισσες.

Η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του 11ου Δημοτικού Σχολείο Κοζάνης (Αχρίδος 10, περιοχή Νοσοκομείου) και  εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Εσωτερικής Αξιολόγησης για το σχολικό έτος 2024-2025 με τίτλο «Όχι βία. Απελευθερώστε την αγάπη».

 

Πρόγραμμα

  1. «Αναπτυξιακά Ορόσημα στην Προσχολική Ηλικία», εισηγήτρια: Αθηνά-Ελένη Αραπίδη, Εργοθεραπεύτρια-European University of Cyprus.

Ενότητες:

  • Ανάπτυξη των σταδίων του Erickson
  • Δεξιότητες παιδιών Προσχολικής Ηλικίας
  • Η εμφάνιση του «φανταστικού φίλου»
  • Όνειρα στην Προσχολική Ηλικία
  1. «Ο ρόλος της βίας από την ανατολή της ζωής έως την Προσχολική Ηλικία», εισηγητής Κωνσταντίνος Αραπίδης, Ψυχίατρος-Ψυχαναλυτής, Διδάκτωρ Α.Π.Θ.

Ενότητες:

  • Απειλή και τιμωρία ως μορφή επικοινωνίας
  • Πειράματα των Bandura, Milgram, Zimbardo
  • Φόβος των γονέων
  • Αγάπη και μίσος
  • Μορφές βίας στην καθημερινότητα
  • Squid game: Γιατί τόσοι άνθρωποι απολαμβάνουν τη βία;
  1. Debate μεταξύ εισηγητών με συμμετοχή των επιμορφούμενων.

Θέμα: «Οι σκηνές βίας στα Μ.Μ.Ε. και στα Μ.Κ.Δ. επηρεάζουν ή όχι τον επιπολασμό της βίας;»

 

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει.

Με εκτίμηση,

Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκουσών του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης.