3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΤΟ ΡΟΔΙ ΚΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ

μόμπιλ 1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζω καλύτερα-Ευ Ζην

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΤΟ ΡΟΔΙ ΚΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ

(Διάρκεια: 3 ώρες)

Θεματικό Πεδίο & Θεματική Ενότητα: Α΄ Παιδί και Επικοινωνία – Α.1. Γλώσσα

Γνώσεις:

  • Να αναγνωρίζουν λεξιλόγιο (λειτουργικό λεξιλόγιο, λεξιλόγιο με λέξεις υψηλής συχνότητας χρήσης, ορολογία γνωστικών αντικειμένων) που συναντάται σε διάφορα επικοινωνιακά πλαίσια (i).
  • Να γνωρίζουν τα υλικά και τα μέσα (μη ψηφιακά και ψηφιακά) που είναι απαραίτητα για τη γραφή στην καθημερινότητα (ii).

Δεξιότητες:

  • Να κάνουν περιγραφές με λογική σειρά και συνέπεια (i).
  • Να παράγουν και να αναδιηγούνται κείμενα (i).
  • Να παράγουν γραπτά κείμενα (ψηφιακά και μη ψηφιακά) αξιοποιώντας είδη γραφής (ii).

Στάσεις

  • Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους (i).
  • Να υιοθετούν κριτική στάση απέναντι σε πληροφορίες (i).
  • Να απολαμβάνουν την ανάγνωση βιβλίων και διαφορετικών γραπτών κειμένων (i).
  • Να σέβονται την προσπάθεια εμπλοκής σε πράξεις γραφής με όποιον τρόπο γίνεται (ii).

ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:

  • Παραμύθι «Περσεφόνη, η λατρεμένη κόρη», κείμενο: Σάλι Πομ Κλέιτον, Διασκευή: Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη, εικονογράφηση: Βιρτζίνια Λι, εκδόσεις: Μεταίχμιο.
  • Χαρτόνια, εφημερίδες, μαρκαδόροι, κόλλες, ψαλίδια, κορδόνια, χάντρες.
  • Λέξεις «Περσεφόνη» και «ρόδι» σε καρτέλες από χαρτόνι και χαρτονένια γράμματα που συνθέτουν τις δύο αυτές λέξεις.

ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Ανάγνωση από την παιδαγωγό του παραμυθιού «Περσεφόνη, η λατρεμένη κόρη», κείμενο: Σάλι Πομ Κλέιτον, Διασκευή: Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη, εικονογράφηση: Βιρτζ. Λι, εκδόσεις: Μεταίχμιο. Συζήτηση με τους μαθητές/τριες, περιγραφή εικόνων και ανα- αφήγηση του μύθου από αυτούς/αυτές.

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

  • Συλλαβισμός των λέξεων «Περσεφόνη» και «Ρόδι». Ανάλυση αυτών στα γράμματα που εμπεριέχουν με τη βοήθεια σχετικού υλικού (λέξεις «Περσεφόνη» και «ρόδι» σε καρτέλες από χαρτόνι και χαρτονένια γράμματα που συνθέτουν τις δύο αυτές λέξεις).

ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ Τ.Π.Ε

  • Δημιουργία μόμπιλ με θέμα το ρόδι (ομαδική εικαστική σύνθεση).

μόμπιλ 3

  • Φύλλο εργασίας/αξιολόγησης «Ας γράψουμε τη λέξη «Ρόδι» σε κεφαλαία και σε πεζά και τη λέξη «ΤΥΧΗ».

Φύλλα Εργασίας 2



Λήψη αρχείου

  • Παρακολούθηση του μύθου της Περσεφόνης στο you-tube.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών γίνεται μέσω:

  • συζήτησης, κατά την οποία η παιδαγωγός εντοπίζει/διαπιστώνει τις γνώσεις που  αποκτήθηκαν και εμπεδώθηκαν από τους μαθητές/τριες.
  • των ατομικών και ομαδοσυνεργατικών εικαστικών δημιουργιών των μαθητών/τριών.
  • του φύλλου εργασίας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.

**********

* το video ανακτήθηκε από τον χρήστη GIPITRAL5 education, culture & e-learning for kids στις 04/11/2024. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς. Χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Αφήστε μια απάντηση