2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΜΑΘΑΙΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ

BEE BOT

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζω καλύτερα-Ευ ζην.
Τίτλος προγράμματος: «Φρούτα φθινοπωρινά & το ρόδι βασιλιάς!».
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΜΑΘΑΙΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ
(διάρκειας: 5 ώρες)

Θεματικό Πεδίο & Θεματική Ενότητα: Γ΄ Παιδί και Θετικές Επιστήμες – Γ.1. Μαθηματικά – Γ.1.2. Αριθμοί – Πράξεις και  Άλγεβρα

Γνώσεις:

  • Να προσδιορίζουν την πληθικότητα ενός συνόλου αριθμών (πόσοι αριθμοί είναι) (i).
  • Να αντιλαμβάνονται ότι στην απαρίθμηση μίας ακολουθίας αριθμών, ο τελευταίος αριθμός δηλώνει την πληθικότητα (i).
  • Να διερευνούν σχέσεις ανάμεσα σε αριθμούς και σύνολα, σύμβολα, σχήματα (να εστιάζουν σε μία ιδιότητα ενός αντικειμένου, π.χ. χρώμα, είδος κ.τ.λ.) (i, ii).

Δεξιότητες:

  • Να καταμετρούν αντικείμενα από το υλικό της τάξης ή αντικείμενα από κάρτες ή εικόνες ή άλλες μορφές συμβολικής αναπαράστασης  (i).
  • Να διατάσσουν ποσότητες και αριθμούς (i).
  • Να ομαδοποιούν, να μοιράζουν αντικείμενα σε δυάδες, τριάδες, τετράδες και πεντάδες, ανάλογα με την επικοινωνιακή συνθήκη στην οποία εργάζονται (ii). 
  • Να εξοικειώνονται με τις σχέσεις μεταξύ των στοιχείων σε δύο (ισότητα, ανισότητα, αντιστοιχίσεις) (iii).

Στάσεις:

  • Να συνεργάζονται για να εκτελέσουν απλές μαθηματικές πράξεις και να επιλύουν καθημερινά προβλήματα στο σχολείο και αλλού (ii). 

ΥΛΙΚΟ:

  • φρέσκα φρούτα και λαχανικά,
  • φρούτα και λαχανικά από το μανάβικο της τάξης,
  • παιχνίδι «matching game» της Unicef,
  • παιχνίδι αρίθμησης «φύλλα, μήλα, δέντρα» (κατασκευασμένο από την εκπαιδευτικό),
  • αριθμοκάρτες 1-4,
  • σχετικό/ά φύλλο/α εργασίας/αξιολόγησης.

ΔΡΑΣΕΙΣ:

Με τα φρούτα παίζουμε διάφορα παιχνίδια:

  • ομαδοποίησης: σε φρούτα και λαχανικά (από το μανάβικο) και αξιοποιώντας το υλικό από το παιχνίδι «matching game» της Unicef,

ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ 1

ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ 2

MEMORY

  • ομαδοποιήσεων/δημιουργίας συνόλων: μήλων βάσει χρώματος (κόκκινα, κίτρινα, πράσινα),

μήλα

ΜΗΛΑ ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

  • αντιστοίχισης: κάθε φρούτο με το δένδρο από το οποίο προέρχεται (φύλλο εργασίας),



Λήψη αρχείου

  • σύγκρισης βάρους: εμπειρικά (ζυγίζουν τα φρούτα στα δυο τους χέρια & αποφαίνονται ποιο είναι το βαρύτερο),
  • αρίθμησης: παιχνίδι αρίθμησης «φύλλα, μήλα, δέντρα» (κατασκευασμένο από την εκπαιδευτικό),

ΦΥΛΛΑ ΜΗΛΑ ΔΕΝΤΡΑ 1

  • ρομποτικής: η Bee-Bot κινείται και «τρώει» φρούτα και λαχανικά.

BEE BOT ΦΡΟΥΤΑ

BEE BOT ΛΑΧΑΝΙΚΑ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών γίνεται μέσω:

  • των απαντήσεων που δίνουν στην παιδαγωγό κατά την διεξαγωγή των προγραμματισμένων παιχνιδιών,
  • του προαναφερθέντος φύλλου εργασίας/αξιολόγησης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.

Αφήστε μια απάντηση