ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζω καλύτερα-Ευ ζην.
Τίτλος προγράμματος: «Φρούτα φθινοπωρινά & το ρόδι βασιλιάς!».
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΜΑΘΑΙΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ
(διάρκειας: 5 ώρες)
Θεματικό Πεδίο & Θεματική Ενότητα: Γ΄ Παιδί και Θετικές Επιστήμες – Γ.1. Μαθηματικά – Γ.1.2. Αριθμοί – Πράξεις και Άλγεβρα
Γνώσεις:
- Να προσδιορίζουν την πληθικότητα ενός συνόλου αριθμών (πόσοι αριθμοί είναι) (i).
- Να αντιλαμβάνονται ότι στην απαρίθμηση μίας ακολουθίας αριθμών, ο τελευταίος αριθμός δηλώνει την πληθικότητα (i).
- Να διερευνούν σχέσεις ανάμεσα σε αριθμούς και σύνολα, σύμβολα, σχήματα (να εστιάζουν σε μία ιδιότητα ενός αντικειμένου, π.χ. χρώμα, είδος κ.τ.λ.) (i, ii).
Δεξιότητες:
- Να καταμετρούν αντικείμενα από το υλικό της τάξης ή αντικείμενα από κάρτες ή εικόνες ή άλλες μορφές συμβολικής αναπαράστασης (i).
- Να διατάσσουν ποσότητες και αριθμούς (i).
- Να ομαδοποιούν, να μοιράζουν αντικείμενα σε δυάδες, τριάδες, τετράδες και πεντάδες, ανάλογα με την επικοινωνιακή συνθήκη στην οποία εργάζονται (ii).
- Να εξοικειώνονται με τις σχέσεις μεταξύ των στοιχείων σε δύο (ισότητα, ανισότητα, αντιστοιχίσεις) (iii).
Στάσεις:
- Να συνεργάζονται για να εκτελέσουν απλές μαθηματικές πράξεις και να επιλύουν καθημερινά προβλήματα στο σχολείο και αλλού (ii).
ΥΛΙΚΟ:
- φρέσκα φρούτα και λαχανικά,
- φρούτα και λαχανικά από το μανάβικο της τάξης,
- παιχνίδι «matching game» της Unicef,
- παιχνίδι αρίθμησης «φύλλα, μήλα, δέντρα» (κατασκευασμένο από την εκπαιδευτικό),
- αριθμοκάρτες 1-4,
- σχετικό/ά φύλλο/α εργασίας/αξιολόγησης.
ΔΡΑΣΕΙΣ:
Με τα φρούτα παίζουμε διάφορα παιχνίδια:
- ομαδοποίησης: σε φρούτα και λαχανικά (από το μανάβικο) και αξιοποιώντας το υλικό από το παιχνίδι «matching game» της Unicef,
- ομαδοποιήσεων/δημιουργίας συνόλων: μήλων βάσει χρώματος (κόκκινα, κίτρινα, πράσινα),
- αντιστοίχισης: κάθε φρούτο με το δένδρο από το οποίο προέρχεται (φύλλο εργασίας),
- σύγκρισης βάρους: εμπειρικά (ζυγίζουν τα φρούτα στα δυο τους χέρια & αποφαίνονται ποιο είναι το βαρύτερο),
- αρίθμησης: παιχνίδι αρίθμησης «φύλλα, μήλα, δέντρα» (κατασκευασμένο από την εκπαιδευτικό),
- ρομποτικής: η Bee-Bot κινείται και «τρώει» φρούτα και λαχανικά.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών γίνεται μέσω:
- των απαντήσεων που δίνουν στην παιδαγωγό κατά την διεξαγωγή των προγραμματισμένων παιχνιδιών,
- του προαναφερθέντος φύλλου εργασίας/αξιολόγησης.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.