ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

unnamed file 3

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ

ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Αφού ολοκληρώθηκε η τέταρτη θεματική ενότητα «Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική
Σκέψη και Πρωτοβουλία» των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο «Μικροί Πρίγκιπες, μικρές
Πριγκίπισσες στους πλανήτες του Ηλιακού μας Συστήματος», διαπιστώνουμε ότι οι στόχοι που
τέθηκαν επιτεύχθηκαν. Οι μαθητές/μαθήτριες κατόρθωσαν ως προς το:

unnamed file 1

2 1

4 1

unnamed file 2
Α΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία (Γλώσσα και ΤΠΕ)
➢ Να αναγνωρίζουν λεξιλόγιο (λειτουργικό λεξιλόγιο, λεξιλόγιο με λέξεις υψηλής
συχνότητας χρήσης, ορολογία γνωστικών αντικειμένων) που συναντάται σε διάφορα
επικοινωνιακά πλαίσια.
➢ Να διατυπώνουν και να συνοψίζουν επιχειρήματα για την τεκμηρίωση απόψεων.
➢ Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους.
➢ Να διακρίνουν τις βασικές εντολές προγραμματισμού, προγραμματιζόμενων παιχνιδιών
(π.χ. εντολές κίνησης μπροστά-πίσω-αριστερά-δεξιά).
➢ Να εκτελούν απλές λειτουργίες/ενέργειες των ΤΠΕ για την ολοκλήρωση εργασιών/
δραστηριοτήτων.
➢ Να αντιμετωπίζουν τις ΤΠΕ ως εργαλεία που ενισχύουν τη σκέψη και τις ικανότητές
τους και όχι μόνο ως μέσα διασκέδασης και ψυχαγωγίας.
➢ Να διακρίνουν τα διάφορα είδη των γραπτών κειμένων με βάση τον σκοπό που
εξυπηρετούν και να αναγνωρίζουν στοιχεία της δομής τους (π.χ. θέμα, πλοκή κτλ. σε
ένα αφηγηματικό κείμενο).
➢ Να γνωρίζουν σημαντικούς συγγραφείς και ποιητές (παιδική λογοτεχνία και ποίηση).
➢ Να αναλύουν τις ιστορίες και τα ποιήματα δημιουργώντας «εικόνες» και
διατυπώνοντας κρίσεις για τους ήρωες και την πλοκή.
➢ Να απολαμβάνουν την ανάγνωση βιβλίων και διαφορετικών γραπτών κειμένων.
➢ Να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές γραπτών κειμένων και βιβλίων ανάλογα με τα
ενδιαφέροντά τους και τις διερευνήσεις που πραγματοποιούν.

δ

ε

10

στ
Γ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Θετικές Επιστήμες
➢ Να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τα βασικά γνωρίσματά του Ήλιου.
➢ Να αναγνωρίζουν το σχήμα και την κίνηση της Γης και των άλλων πλανητών του
πλανητικού μας συστήματος.
➢ Να αντιλαμβάνονται την υπόσταση του πλανητικού συστήματος ως μέρος του γαλαξία
στο διάστημα.
➢ Να γνωρίζουν τη μορφολογία της Γης.
➢ Να αντιλαμβάνονται τη σύνδεση της θέσης και της κίνησης της Γης στο πλανητικό
σύστημα.
➢ Να αναπαριστούν το πλανητικό μας σύστημα με διάφορους τρόπους και να
διατυπώνουν υποθέσεις για την ισορροπία του συστήματος.
➢ Να καταγράφουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στη Γη και στους άλλους πλανήτες
του πλανητικού μας συστήματος και να αιτιολογούν την ύπαρξη ζωής στη Γη.
➢ Να συνειδητοποιούν τη σημασία της λειτουργίας του πλανητικού συστήματος και τον
τρόπο που επηρεάζει τη ζωή στη Γη.
➢ Να εκτιμούν τη μοναδικότητα της Γης και να συνειδητοποιούν την ανάγκη προστασίας
του πλανήτη μας.
➢ Να συνειδητοποιούν τη σημασία της κίνησης της Γης στο πλανητικό σύστημα, για τη
ζωή και την ανθρώπινη δραστηριότητα.
Δ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση
➢ Να εκφράζονται καλλιτεχνικά χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά για εικαστικές
δημιουργίες.

ΚΟΛΛΑΖ 1 2

ΚΟΛΛΑΖ 2 2

ΚΟΛΛΑΖ 3 1
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα
Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο
πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία
Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS
5035542

Αφήστε μια απάντηση