2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Δημιουργικά παιχνίδια με τον Ήλιο»

ΣΚΙΑ 3

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τίτλος εργαστηρίου: «Δημιουργικά παιχνίδια με τον Ήλιο»
Βαθμίδα: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Νηπιαγωγείο.
Χρονικός προσδιορισμός: Απρίλιος 2024
Διάρκεια: 3 ώρες
ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:
➢ Laptop
➢ Οικοδομικό υλικό
ΣΤΟΧΟΙ:
Οι μαθητές/μαθήτριες εξασκούνται ώστε:
➢ Να διακρίνουν τις βασικές εντολές προγραμματισμού, προγραμματιζόμενων
παιχνιδιών (π.χ. εντολές κίνησης μπροστά-πίσω-αριστερά-δεξιά).
➢ Να εκτελούν απλές λειτουργίες/ενέργειες των ΤΠΕ για την ολοκλήρωση εργασιών/
δραστηριοτήτων.
➢ Να αντιμετωπίζουν τις ΤΠΕ ως εργαλεία που ενισχύουν τη σκέψη και τις ικανότητές
τους και όχι μόνο ως μέσα διασκέδασης και ψυχαγωγίας.
➢ Να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τα βασικά γνωρίσματά του Ήλιου.
➢ Να εκφράζονται δημιουργικά και ευφάνταστα.
ΔΡΑΣΕΙΣ:
Οι μαθητές/μαθήτριες, ανά ομάδες, εργάζονται σε σταθμούς μάθησης. Αφού ολοκληρώσουν,
παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους κατά την ενασχόλησή τους σε αυτούς. Οι σταθμοί είναι οι
ακόλουθοι δύο:
1. Το κέντρο μάθησης του Η/Υ, όπου η πρώτη ομάδα με τη βοήθεια του/της
παιδαγωγού δημιουργεί στην εφαρμογή «Jigsawplanet» συναφές με το θέμα παζλ
με τίτλο «ΗΛΙΟΣ» (επιλογή εικόνας, αριθμού και σχήματος κομματιών,
πληκτρολόγηση ονομασίας/τίτλου του παζλ), εξοικειώνεται με τη χρήση των ΤΠΕ
και απολαμβάνει το διαδραστικό παιχνίδι που δημιουργεί.

2. Το κέντρο δημιουργίας, όπου η δεύτερη ομάδα χρησιμοποιώντας το οικοδομικό
υλικό συνθέτει πολιτείες σε ευήλιο σημείο, περιεργάζεται/παρατηρεί και
περιγράφει τις σκιές που δημιουργούνται.

ΣΚΙΑ 1

ΣΚΙΑ 2

ΣΚΙΑ 4
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω του βαθμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών,
του βαθμού συμμετοχής τους στις δράσεις (αναζητήσεις, διερευνήσεις, ομαδο-συνεργατικές
συνθέσεις), καθώς και μέσω της σύγκρισης των γνώσεων που προϋπήρχαν με αυτές που
αποκτήθηκαν μετά το πέρας του εργαστηρίου.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
– Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022), Πρόγραμμα
Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2
η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ) στο
πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία
Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS
5035542.
*Πηγή εικόνας για τη δημιουργία του παζλ: https://t0.gstatic.com/licensed-image?
 Ανακτήθηκε (επιλέχτηκε και αποθηκεύτηκε από τους μαθητές/μαθήτριες) στις 09/04/2024. Τα πνευματικά δικαιώματα
ανήκουν στους δημιουργούς, χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Αφήστε μια απάντηση