2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Η αρκούδα-χορεύτρια»

ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ ΑΡΚΟΥΔΕΣ

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τίτλος εργαστηρίου: «Η αρκούδα-χορεύτρια»
Βαθμίδα: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Νηπιαγωγείο.
Χρονικός προσδιορισμός
Φεβρουάριος 2024
Διάρκεια: 6 ώρες
ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:
➢ Παραμυθιού «Στο δάσος ξανά», οικολογικό παραμύθι, συγγραφέας: Ελένη Κριτσιβέλα,
εικονογράφος: Ελίζα Βαβούρη, εκδόσεις: Διάπλαση.
➢ Υλικό από «Το βαλιτσάκι της καφέ αρκούδας», Αρκτούρος, εκδόσεις: ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ.
ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές/μαθήτριες:
➢ Να γνωρίσουν την ιστορία της «αρκούδας-χορεύτριας», τη δράση του καταφυγίου
«Αρκτούρος» και να αποκτήσουν οικολογική ευαισθησία.
➢ Να επιλέγουν βέλτιστες λύσεις και να διατυπώνουν συμπεράσματα.
➢ Να υιοθετούν θετική στάση και υπεύθυνη δράση απέναντι στο περιβάλλον.
ΔΡΑΣΕΙΣ:
Οι μαθητές/μαθήτριες της τάξης:
➢ Εισάγονται στο θέμα μέσω της ακρόασης του Παραμυθιού «Στο δάσος ξανά», οικολογικό
παραμύθι, συγγραφέας: Ελένη Κριτσιβέλα, εικονογράφος: Ελίζα Βαβούρη, εκδόσεις:
Διάπλαση. Συζητούν, αναλύουν και αντιλαμβάνονται τα μηνύματά του κι εκφράζουν τα
συναισθήματά τους.

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

➢ Συμπληρώνουν σχετικό φύλλο εργασίας που δημιούργησε η συγγραφέας κ. Ε.
Κριτσιβέλα και που τους το παραχώρησε προκειμένου να το δουλέψουν, ενθαρρύνοντάς
τους να θυμηθούν και να ανα-αφηγηθούν την ιστορία. Την ευχαριστούμε θερμά.



Λήψη αρχείου
➢ Αξιοποιούν το υλικό από «Το βαλιτσάκι της καφέ αρκούδας», Αρκτούρος, εκδόσεις:
ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ και:

ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ

α) συλλέγουν πληροφορίες για την καφέ αρκούδα, τις οποίες χρησιμοποιούν σε ένα κουίζ
γνώσεων που παίζουν με την παιδαγωγό,



Λήψη αρχείου
β) συνθέτουν ανά ζεύγη σχετικό με το θέμα παζλ,

ΠΑΖΛ
γ) γνωρίζουν μέσα από κάρτες κάποιες από τις αρκούδες που φιλοξενούνται στο
καταφύγιο «Αρκτούρος»,

ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ ΑΡΚΟΥΔΕΣ
δ) Επιλέγουν από ένα σύνολο καρτών που υπάρχουν στο βαλιτσάκι μία κάρτα την οποία
και περιγράφουν,

ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΣΥΝΟΛΙΚΟ
ε) ομαδοποιούν τις προαναφερθείσες κάρτες σε κατηγορίες (αιχμάλωτες αρκούδες,
ελεύθερες αρκούδες, αρκούδες παιχνίδια ή κινούμενα σχέδια, αποτυπώματα/χνάρια,
τροφές, βιότοποι),

ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΑΡΚΟΥΔΕΣ
στ) εντοπίζουν συγκεκριμένες από τις κάρτες αυτές προκειμένου να συμπληρώσουν την
αφίσα «Ο βιότοπος της αρκούδας στις τέσσερις εποχές του έτους», την οποία αρχικά
περιγράφουν,

ΑΦΙΣΑ

ΑΦΙΣΑ ΜΑΘΗΤΕΣ
ε) εκφράζονται μέσω του ιχνογραφήματος, ζωγραφίζοντας την καφέ αρκούδα.

ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ 1

ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ 2
Ορισμένες εκ των άνωθεν δραστηριοτήτων αντλήθηκαν από την ακόλουθη πηγή:

ΟΔΗΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω του βαθμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών
γύρω από το θέμα, της ετοιμότητάς τους να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να αντιλαμβάνονται
τα μηνύματα των πληροφοριών που λαμβάνουν, του βαθμού συμμετοχής τους στις σχετικές με
το προς διερεύνηση θέμα δράσεις, καθώς και μέσω του απολογισμού των γνώσεων και στάσεων
που αποκτήθηκαν μετά το πέρας του εργαστηρίου.

**********

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
1) Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα
Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο
πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού
Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.

2) Το βαλιτσάκι της καφέ αρκούδας», Αρκτούρος, εκδόσεις: ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ.

3) «Στο δάσος ξανά», οικολογικό παραμύθι, συγγραφέας: Ελένη Κριτσιβέλα,
εικονογράφος: Ελίζα Βαβούρη, εκδόσεις: Διάπλαση.

Αφήστε μια απάντηση