1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Προστατεύουμε τη θάλασσα και τη βιοποικιλότητά της»

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ 4ο Νηπιαγωγείο 1

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τίτλος εργαστηρίου: «Προστατεύουμε τη θάλασσα και τη βιοποικιλότητά της»
Βαθμίδα: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Νηπιαγωγείο.
Χρονικός προσδιορισμός
Φεβρουάριος 2024
Διάρκεια: 4 ώρες
ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:
➢ Βιβλία γνώσεων, παιδικές εγκυκλοπαίδειες, laptop για πλοήγηση στο διαδίκτυο.
➢ Ποικίλα υλικά για εικαστικές δημιουργίες.
ΣΤΟΧΟΙ:
Οι μαθητές/μαθήτριες:
➢ γνωρίζουν τους ζωντανούς οργανισμούς της θάλασσας και τα θαλάσσια είδη προς
εξαφάνιση,
➢ διακρίνουν τους κινδύνους και τους παράγοντες επιβίωσης των ζωντανών οργανισμών,
➢ εντοπίζουν παράγοντες που επιδρούν στη φυσική και μη φθορά των οργανισμών και
προτείνουν λύσεις,
➢ εκφράζονται καλλιτεχνικά χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά για εικαστικές δημιουργίες,
➢ συμμετέχουν σε διαγωνισμούς,
➢ λειτουργούν ως ενεργοί και ευαισθητοποιημένοι πολίτες.
ΔΡΑΣΕΙΣ:
Οι μαθητές/μαθήτριες της τάξης:
➢ Συζητούν στην ολομέλεια για τους τρόπους με τους οποίους απειλείται η θαλάσσια
βιοποικιλότητα, ανταλλάσσουν απόψεις και καταθέτουν εμπειρίες. Αναφέρονται στην
ανθρώπινη δραστηριότητα ως απειλή (παράκτια ανάπτυξη, ρύπανση, αλιεία, ναυτιλία)
και στα θαλάσσια είδη προς εξαφάνιση. Αναζητούν σχετικές πληροφορίες στο διαδίκτυο
και σε βιβλία γνώσεων.
➢ Συμμετέχουν στον μαθητικό διαγωνισμό ζωγραφικής με τίτλο «Μην ψαρώνεις!
Μπορούμε να σώσουμε τις θάλασσες» του φορέα Ελληνική Ένωση Προστασίας
Θαλάσσιου Περιβάλλοντος «HELMEPA» με δύο εικαστικές δημιουργίες μεικτής τεχνικής
(ζωγραφική με μαρκαδόρους, κηροπαστέλ, δαχτυλομπογιές και πινέλα, χαρτοκοπτική
και χαρτοκολλητική).

ΣΤΑΔΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

ΨΑΡΙΑ 1

(στάδια δημιουργίας)

ΤΜΗΜΑ 1

(σύνθεση 1ου Τμήματος)

ΤΜΗΜΑ 2

(σύνθεση 2ου Τμήματος)

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ 4ο Νηπιαγωγείο 1 1

(Η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό ζωγραφικής της “HELMEPA”)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω του βαθμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών
γύρω από το θέμα, του βαθμού συμμετοχής τους στις συζητήσεις και δράσεις (αναζητήσεις,
διερευνήσεις, ομαδο-συνεργατικές εικαστικές συνθέσεις), καθώς και μέσω της σύγκρισης των
γνώσεων που προϋπήρχαν με αυτές που αποκτήθηκαν μετά το πέρας του εργαστηρίου.

**********

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα
Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο
πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού
Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.

Αφήστε μια απάντηση