ΚΥΚΛΟΣ

ΚΟΛΛΑΖ 1

ΚΥΚΛΟΣ

ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ:

Γ. Παιδί και θετικές επιστήμες

Γ.1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Γ.1.1. Γεωμετρικά σχήματα (ii) & Σχέσεις στον χώρο (iii).

Γνώσεις

  • Να αντιπαραβάλλουν αντικείμενα του πραγματικού κόσμου με γεωμετρικά σχήματα (ii).
  • Να αναγνωρίζουν μοναδικά και όμοια αντικείμενα ως προς τη Γεωμετρία (π.χ ., κύκλοι, ισόπλευρα τρίγωνα, τετράγωνα, κύβοι, κανονικά τετράεδρα) σε δισδιάστατες και τρισδιάστατες οπτικοποιήσεις (iii).

Δεξιότητες

  • Να αναγνωρίζουν και να ταξινομούν βασικά επίπεδα και στερεά γεωμετρικά σχήματα με βάση τα γενικά χαρακτηριστικά τους (σε διαφορετικές θέσεις, μεγέθη και προσανατολισμούς) (ii).
  • Να κατασκευάζουν επίπεδα και στερεά γεωμετρικά σχήματα με διάφορα υλικά (ii).
  • Να συνθέτουν και να αναλύουν επίπεδα και στερεά σχήματα (ii).

Στάσεις

  • Να δημιουργούν συνδέσεις και αναλογίες ανάμεσα στα γεωμετρικά σχήματα που χρησιμοποιούν στις δραστηριότητες μέσα στην τάξη και στον πραγματικό κόσμο (ii).

Δ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και έκφραση

Δ.2 ΤΕΧΝΕΣ

Δ.2.1 Εικαστικές Τέχνες/Εικαστική μορφή και σύνθεση (i) & Εικαστικός χώρος και παρουσίαση (iii).

Γνώσεις

  • Να διακρίνουν χρώματα, είδη γραμμών και σχημάτων στο περιβάλλον και στα έργα τέχνης (i).
  • Να προσδιορίζουν διαφορετικές τεχνικές δημιουργίας και αναπαράστασης αξιοποιώντας έργα τέχνης (i).
  • Να ονομάζουν γνωστούς εικαστικούς και ζωγράφους και να προσδιορίζουν τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους (ii).

Δεξιότητες

  • Να πειραματίζονται με την ανάμειξη χρωμάτων και τη χρήση διαφορετικών υλικών (i).
  • Να παρατηρούν ένα έργο τέχνης και να κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενό του (ii).
  • Να συσχετίζουν προσωπικές εμπειρίες και συναισθήματα που προκύπτουν από τη θέαση ενός έργου τέχνης (ii).

Στάσεις

  • Να αντιμετωπίζουν με φαντασία και δημιουργικότητα τη διαδικασία σύνθεσης ενός έργου τέχνης (i).

Δράσεις

  • Αυτοσχεδιασμοί, συνθέσεις και αναλύσεις μοτίβων ή παραστάσεων, χρησιμοποιώντας κύκλους διαφόρων μεγεθών και χρωμάτων.

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ 2

  • Ατομικά ιχνογραφήματα, ζωγραφική με μαρκαδόρους και χρήση στένσιλ. Σχεδίαση φιγούρων/ανθρώπινων μορφών με βάση το σχήμα του κύκλου.

ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ 1

ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ 3

ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ 2

  • Αναγνώριση/ανάλυση των γεωμετρικών σχημάτων που συνθέτουν το ψηφιακό Έργο αρ. 225. (2019) του ζωγράφου Τάκη Χάτσιου. Περιγραφή θέματος, χρωμάτων και συναισθημάτων που δημιουργεί. Ατομικά φύλλα εργασίας/εμπέδωσης με θέμα τον πίνακα, χρήση μαρκαδόρων και κηροπαστέλ για την απόδοση της δημιουργίας.

ΣΥΝΘΕΣΗ 3

ΣΥΝΘΕΣΗ1

ΣΥΝΘΕΣΗ 2

Τάκης Χάτσιος, Έργο αρ. 225. (2019)

Έργο αρ. 225. 2019

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.

Αφήστε μια απάντηση