ΚΥΚΛΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ:
Γ. Παιδί και θετικές επιστήμες
Γ.1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Γ.1.1. Γεωμετρικά σχήματα (ii) & Σχέσεις στον χώρο (iii).
Γνώσεις
- Να αντιπαραβάλλουν αντικείμενα του πραγματικού κόσμου με γεωμετρικά σχήματα (ii).
- Να αναγνωρίζουν μοναδικά και όμοια αντικείμενα ως προς τη Γεωμετρία (π.χ ., κύκλοι, ισόπλευρα τρίγωνα, τετράγωνα, κύβοι, κανονικά τετράεδρα) σε δισδιάστατες και τρισδιάστατες οπτικοποιήσεις (iii).
Δεξιότητες
- Να αναγνωρίζουν και να ταξινομούν βασικά επίπεδα και στερεά γεωμετρικά σχήματα με βάση τα γενικά χαρακτηριστικά τους (σε διαφορετικές θέσεις, μεγέθη και προσανατολισμούς) (ii).
- Να κατασκευάζουν επίπεδα και στερεά γεωμετρικά σχήματα με διάφορα υλικά (ii).
- Να συνθέτουν και να αναλύουν επίπεδα και στερεά σχήματα (ii).
Στάσεις
- Να δημιουργούν συνδέσεις και αναλογίες ανάμεσα στα γεωμετρικά σχήματα που χρησιμοποιούν στις δραστηριότητες μέσα στην τάξη και στον πραγματικό κόσμο (ii).
Δ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και έκφραση
Δ.2 ΤΕΧΝΕΣ
Δ.2.1 Εικαστικές Τέχνες/Εικαστική μορφή και σύνθεση (i) & Εικαστικός χώρος και παρουσίαση (iii).
Γνώσεις
- Να διακρίνουν χρώματα, είδη γραμμών και σχημάτων στο περιβάλλον και στα έργα τέχνης (i).
- Να προσδιορίζουν διαφορετικές τεχνικές δημιουργίας και αναπαράστασης αξιοποιώντας έργα τέχνης (i).
- Να ονομάζουν γνωστούς εικαστικούς και ζωγράφους και να προσδιορίζουν τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους (ii).
Δεξιότητες
- Να πειραματίζονται με την ανάμειξη χρωμάτων και τη χρήση διαφορετικών υλικών (i).
- Να παρατηρούν ένα έργο τέχνης και να κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενό του (ii).
- Να συσχετίζουν προσωπικές εμπειρίες και συναισθήματα που προκύπτουν από τη θέαση ενός έργου τέχνης (ii).
Στάσεις
- Να αντιμετωπίζουν με φαντασία και δημιουργικότητα τη διαδικασία σύνθεσης ενός έργου τέχνης (i).
Δράσεις
- Αυτοσχεδιασμοί, συνθέσεις και αναλύσεις μοτίβων ή παραστάσεων, χρησιμοποιώντας κύκλους διαφόρων μεγεθών και χρωμάτων.
- Ατομικά ιχνογραφήματα, ζωγραφική με μαρκαδόρους και χρήση στένσιλ. Σχεδίαση φιγούρων/ανθρώπινων μορφών με βάση το σχήμα του κύκλου.
- Αναγνώριση/ανάλυση των γεωμετρικών σχημάτων που συνθέτουν το ψηφιακό Έργο αρ. 225. (2019) του ζωγράφου Τάκη Χάτσιου. Περιγραφή θέματος, χρωμάτων και συναισθημάτων που δημιουργεί. Ατομικά φύλλα εργασίας/εμπέδωσης με θέμα τον πίνακα, χρήση μαρκαδόρων και κηροπαστέλ για την απόδοση της δημιουργίας.
Τάκης Χάτσιος, Έργο αρ. 225. (2019)
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.