5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Παίζω με εικονόλεξα»

Μ ΗΛΙΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Τίτλος εργαστηρίου: «Παίζω με εικονόλεξα»

Βαθμίδα: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Νηπιαγωγείο.

Χρονικός προσδιορισμός

Δεκέμβριος 2023-Ιανουάριος 2024

Διάρκεια: 2 ώρες

ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:

Η.Υ και εκτυπωμένα εικονόλεξα.

ΣΤΟΧΟΙ:

Γνώσεις

Να παρατηρούν τη φορά ανάγνωσης σε γραπτά κείμενα και την πλοήγηση σε πολυτροπικά (ψηφιακά και μη ψηφιακά) κείμενα.

Δεξιότητες:

Να περιγράφουν τη βασική ιδέα του γραπτού κειμένου συνοψίζοντας πληροφορίες ή συνάγοντας συμπεράσματα.

Στάσεις:

Να επιδίδονται σε πρακτικές ολικής, προσποιητής και συμμετοχικής ανάγνωσης.

ΔΡΑΣΕΙΣ:

Δουλεύουμε τα τρία εικονόλεξα. Οι μαθητές/μαθήτριες παρατηρούν και περιγράφουν τις εικόνες τους κι, αφού τις κατανοήσουν, παρακολουθούν την παιδαγωγό καθώς διαβάζει το κείμενο που τα συνοδεύει. Εξηγούμε τις άγνωστες λέξεις και εστιάζουμε στην κατανόηση του περιεχομένου αυτών από τους μαθητές/μαθήτριες και στην περιληπτική απόδοσή τους με δικά τους λόγια. Τέλος, οι μαθητές/μαθήτριες σε συνεργασία με την παιδαγωγό προσπαθούν ταυτοχρόνως να «διαβάσουν»/αποκωδικοποιήσουν τα εικονόλεξα. 

Εικονόλεξο 1: «Λόγια για τον παππού και τη γιαγιά»

λόγια

Εικονόλεξο 2: «Το νανούρισμα της γιαγιάς»

νανούρισμα

Εικονόλεξο/τραγούδι 3: «Παραμύθια κι απόψε»: 



Λήψη αρχείου

Τραγούδι:

(Γιώργος Νταλάρας – «Παραμύθια κι απόψε»/ Μουσική: Τατιάνα Ζωγράφου/ Στίχοι: Στέλλα Τζίβα)

Οι μαθητές/μαθήτριες ακούν το τραγούδι, προσπαθούν να το κατανοήσουν και να περιγράψουν με δικά τους λόγια για τι μιλάει. Σε επόμενη ακρόαση παρακολουθούν την παιδαγωγό που παράλληλα με τη μουσική τούς το τραγουδά, δείχνοντας το σχετικό εικονόλεξο με τους στίχους του. Τέλος, και με τη βοήθεια της παιδαγωγού, προσπαθούν να «διαβάσουν»/αποκωδικοποιήσουν το εικονόλεξο. 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω του βαθμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών να εκφραστούν, να χρησιμοποιήσουν σχετικό με το θέμα λεξιλόγιο και να συνεργαστούν ακολουθώντας οδηγίες.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.

* Το video με το τραγούδι ανακτήθηκε από τον χρήστη «MLK» στο YouTube  στις 10/01/2024 και χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς.

* Τα τρία εικονόλεξα είναι δημιουργίες της συναδέλφου Βασιλικής Κουστούδη. Ολόθερμες ευχαριστίες στην ίδια και στο 20ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης που μας τα παραχώρησαν.

* Πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία των μαθητών/μαθητριών (αρχική εικόνα άρθρου) αποτελεί ένα έργο του σύγχρονου εικαστικού Matias Krahn Uribe που εντοπίσαμε στο διαδίκτυο και αξιοποιήσαμε μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στον δημιουργό.

Αφήστε μια απάντηση