3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Νιότη και Γήρας: Εικαστικές Προσεγγίσεις»

ΚΟΛΛΑΖ 3ΚΟΛΛΑΖ 2ΚΟΛΛΑΖ 1

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τίτλος εργαστηρίου: «Νιότη και Γήρας: Εικαστικές Προσεγγίσεις»
Βαθμίδα: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Νηπιαγωγείο.
Χρονικός προσδιορισμός
Δεκέμβριος 2023-Ιανουάριος 2024
Διάρκεια: 4 ώρες
ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:
➢ Ποικίλα υλικά για εικαστικές δημιουργίες.
➢ Οι ψηφιακές εικαστικές δημιουργίες «Η νεότης» και «Το γήρας» του ζωγράφου Τάκη
Χάτσιου.

Έργο αρ. 64 2017

Έργο αρ. 64. (2017)

ΤΟ ΓΗΡΑΣ

Έργο αρ. 119. (2017)
“Το γήρας” – Παραλλαγή του έργου αρ. 64. (Η νεότης)

ΣΤΟΧΟΙ:
➢ Να διακρίνουν χρώματα, είδη γραμμών και σχημάτων στο περιβάλλον και στα έργα
τέχνης.
➢ Να προσδιορίζουν διαφορετικές τεχνικές δημιουργίας και αναπαράστασης
αξιοποιώντας έργα τέχνης.
➢ Να πειραματίζονται με την ανάμειξη χρωμάτων και τη χρήση διαφορετικών υλικών.
➢ Να συνθέτουν πρωτότυπα έργα συνδυάζοντας υλικά με δημιουργικό τρόπο.
➢ Να παρατηρούν ένα έργο τέχνης και να κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενό του.
➢ Να αντιμετωπίζουν με φαντασία και δημιουργικότητα τη διαδικασία σύνθεσης ενός
έργου τέχνης.
➢ Να συνεργάζονται για τη δημιουργία ενός καλλιτεχνήματος.
ΔΡΑΣΕΙΣ:
Εικαστικά εργαστήρια
1. Ατομική εικαστική έκφραση (ελεύθερο σχέδιο): διπλώνουμε τα φύλλα ζωγραφικής στη μέση
και οι μαθητές/μαθήτριες αποδίδουν μία γυναικεία μορφή στο μισό της σελίδας κατά τη νιότη
της και στο άλλο μισό κατά το γήρας, χρησιμοποιώντας μαρκαδόρους για τη σχεδίασή της και
κηροπαστέλ για το φόντο των έργων τους.

ΕΛΕΥΘΕΡΟ 1

11

10 1

9 1

5

ΕΛΕΥΘΕΡΟ 2

6

2

1

ΕΛΕΥΘΕΡΟ 3

4

3

8

7
2. Ατομική εικαστική έκφραση (απόδοση έργων ζωγραφικής): Παρουσιάζουμε τα έργα «Η
νεότης» και «Το γήρας» του ζωγράφου Τάκη Χάτσιου στους μαθητές/μαθήτριες. Αυτοί/αυτές
παρατηρούν τα δύο γυναικεία πορτρέτα, τα περιγράφουν, τα συγκρίνουν, διακρίνουν τα
χρώματα που χρησιμοποιήθηκαν σε έκαστο αυτών κι εκφράζουν σκέψεις και συναισθήματα που
τους δημιουργούνται, καθώς τα περιεργάζονται.
Διακρίνουν τη γεωμετρία που διέπει τα έργα, εντοπίζουν σε αυτά σχήματα (κύκλους, ημικύκλια)
και γραμμές (ευθείες, καμπύλες) και βοηθούν την παιδαγωγό να αποδώσει το πορτρέτο,
επιλέγοντας κύκλους διαφόρων μεγεθών και χρησιμοποιώντας τους ως πατρόν σχεδίασης.

ΧΑΤΣΙΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
Οι μισοί/μισές μαθητές/μαθήτριες, επιλέγοντας τα κατάλληλα χρώματα, αποδίδουν το έργο «Η
νεότης» και οι υπόλοιποι/υπόλοιπες «Το γήρας». Χρησιμοποιούν μαρκαδόρους για το πορτρέτο
και ξυλομπογιές για το φόντο.

ΝΕΟΤΗΣ

Δ

Α

Β

ΓΗΡΑΣ

Ζ

Η

ΣΤ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω του βαθμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών
να εκφραστούν και να συνεργαστούν προκειμένου να δώσουν εικαστικές δημιουργίες,
αξιοποιώντας ποικίλα υλικά, τεχνικές σχεδίασης και ακολουθώντας οδηγίες.

**********

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα
Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο
πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού
Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.

* Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Τάκη Χάτσιο για την διαρκή έμπνευση που μας δίνει με τα έργα
του.

Αφήστε μια απάντηση