1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τίτλος εργαστηρίου: «Σας γνωρίζω τους παππούδες μου»
Βαθμίδα: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Νηπιαγωγείο.
Χρονικός προσδιορισμός
Δεκέμβριος 2023-Ιανουάριος 2024
Διάρκεια: 4 ώρες
Με αφορμή τη δράση «Πλέκω φιλίες πέρα από ηλικίες» που υλοποιήθηκε σε σύμπραξη με το «Ειδικό Κέντρο Ημέρας Αλτσχάιμερ Κοζάνης» την Τρίτη 03/10/2023 (περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο: https://blogs.sch.gr/4nipkoza/2023/10/03/pleko-filies-pera-apo-ilikies/) εισάγουμε τους μαθητές/μαθήτριες στη θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με Τίτλος προγράμματος: «Στην αγκαλιά του παππού και της γιαγιάς».
ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:
Βιβλία γνώσεων, παραμύθια, εικόνες, φωτογραφίες (από το σπίτι), laptop για πλοήγηση στο διαδίκτυο.
ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές/μαθήτριες:
- Να ευαισθητοποιηθούν ως προς τα άτομα της τρίτης ηλικίας.
- Να αφουγκραστούν τις ανάγκες τους.
- Να αντιληφθούν τον σεβασμό που αξίζει να τους δείχνουν, καθότι η προσφορά τους στην οικογένεια είναι σπουδαία καθ’ όλη την πορεία της ζωής τους.
ΔΡΑΣΕΙΣ:
Οι μαθητές/μαθήτριες της τάξης:
- Παρουσιάζουν την οικογένειά τους και τους δίδεται η ευκαιρία να μιλήσουν για τους παππούδες τους. Πώς ονομάζονται οι γονείς του πατέρα τους και της μητέρας τους; Που μένουν; Με τι ασχολούνται; Πόσο συχνά βρίσκονται μαζί τους; Πώς περνούν τον κοινό τους χρόνο; Τι απολαμβάνουν κυρίως από την παρουσία τους;
- Συζητούν, ανταλλάσσουν απόψεις και με τη βοήθεια του/της παιδαγωγού μαθαίνουν τα στάδια της ζωής του ανθρώπου, ανατρέχοντας σε σχετικά βιβλία γνώσεων, εικόνες-φωτογραφίες και στο διαδίκτυο.
- Περιγράφουν και εκφράζουν συναισθήματα για τους παππούδες τους και προσπαθούν να θυμηθούν μια ιστορία ή ένα γεγονός/περιστατικό που έγινε με τον παππού ή τη γιαγιά τους.
- Απεικονίζουν τους γονείς του πατέρα τους, της μητέρας τους και στο κέντρο τον εαυτό τους και εκφράζονται δημιουργικά σε σχετικό φύλλο εργασίας.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω του βαθμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών γύρω από το θέμα, του βαθμού συμμετοχής τους στις συζητήσεις και δράσεις (αναζητήσεις, διερευνήσεις, σχετικό φύλλο εργασίας), καθώς και μέσω της σύγκρισης των γνώσεων που προϋπήρχαν με αυτές που αποκτήθηκαν μετά το πέρας του εργαστηρίου.
**********
Ευχαριστούμε θερμά το 20ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης και τη συνάδελφο Βασιλική Κουστούδη για το φύλλο εργασίας που μας έδωσε.