2η εβδομάδα λειτουργίας.

ΒΑΖΟ

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε για το πρόγραμμα που ακολουθήσαμε στο 4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης κατά τη δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας (18/09/2023-22/09/23).

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

– Ελεύθερο παιχνίδι/ενασχόληση στα κέντρα μάθησης και εκμάθηση κανόνων (κοινωνικοποίηση).

– Ελεύθερο παιχνίδι/ενασχόληση στον αύλειο χώρο και εκμάθηση κανόνων (κοινωνικοποίηση).

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

– Ρουτίνες (ημερολόγιο, πίνακας καιρού, παρουσιολόγιο).

– Κανόνες λειτουργίας, σεβασμός, συνεργασία, ευγενής συνύπαρξη (κοινωνικοποίηση).

Το Νηπιαγωγείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές/μαθήτριες περνούν πολλές ώρες καθώς μαθαίνουν, παίζουν, δημιουργούν, χαίρονται, συνεργάζονται.
Συχνά ενσκήπτουν δυσκολίες κατά την προσαρμογή τους στον χώρο και κατά τη
συνύπαρξή τους με συνομηλίκους.
Γι’ αυτόν τον λόγο η ζωή τους στην τάξη ρυθμίζεται από κάποιους κανόνες, ώστε το σχολείο να λειτουργεί αποτελεσματικά σα μία ασφαλής κοινότητα μάθησης.
Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής εκπαιδεύει και διαπαιδαγωγεί τους μαθητές/μαθήτριες σύμφωνα με τα πρότυπα μιας δημοκρατικής κοινωνίας, ώστε να τους/τις προετοιμάσει για την ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία.
Όλα τα παραπάνω γίνονται μέσα σε κλίμα σεβασμού της ατομικότητας του/της κάθε
μαθητή/μαθήτριας και μέσα σε ατμόσφαιρα χαράς, παιχνιδιού, δημιουργίας και πειθαρχημένης ελευθερίας.

  • Οι μαθητές/μαθήτριες ενθαρρύνονται να εκφράσουν και να ανταλλάξουν απόψεις αναφορικά με τους κανόνες που οφείλουν να ακολουθούν κατά την παραμονή τους στη σχολική μονάδα.

ΚΑΝΟΝΕΣ

  • Επεξεργάζονται με την παιδαγωγό σχετικό παραμύθι με τίτλο «Καλοί τρόποι στο σχολείο», εκδόσεις: Ψυχογιός.

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

  • Απολαμβάνουν την αφήγηση του παραμυθιού «Η Νεράιδα Ευγενία και τα ευγενικά λογάκια», το οποίο και δραματοποιούν.

ΝΕΡΑΪΔΑ ΕΥΓΕΝΙΑ

– Πρόγευμα (προετοιμασία, πρόγευμα, συμμάζεμα), σχετικές οδηγίες και κανόνες (κοινωνικοποίηση).

– Διάκριση/αναγνώριση του ονόματος των μαθητών/μαθητριών μέσω μουσικοκινητικών παιχνιδιών (γλώσσα, κινητική αγωγή).

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ

– Παιχνίδι αρίθμησης (1-6) και αναγνώρισης χρωμάτων (κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, καφέ, μπλε, γαλάζιο) με στεφάνια (μαθηματικά, κινητική αγωγή).

ΣΤΕΦΑΝΙΑ

– Άσκηση γραφής (προγραφικό παιχνίδι) ως προέκταση του άνωθεν παιχνιδιού.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Με εκτίμηση,

το διδακτικό προσωπικό.

**********

«Η Νεράιδα Ευγενία και τα ευγενικά λογάκια».

Πηγή παραμυθιού: το Ιστολόγιο «Το νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι (dreamskindergarden)» της κ. Ανθής Ζήση. Ευχαριστούμε θερμά!

“Η Νεράιδα Ευγενία και τα ευγενικά λογάκια”

Πηγή φύλλου εργασίας: «Παίζω και γράφω», ΒΙΚΥ ΚΟΥΛΟΥΜΠΗ-ΠΑΛΜΟΥ, βιβλίο 3, εκδόσεις: Ψυχογιός.

Αφήστε μια απάντηση