«Λουλούδια στη μυθολογία Ι. Ο Νάρκισσος.»

4.m

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022-2023

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Φροντίζω το Περιβάλλον

Τίτλος προγράμματος: «Σαν ανθός στο περβάζι».

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: «Λουλούδια στη μυθολογία Ι. Ο Νάρκισσος.»

(εκτίμηση διάρκειας: 4 ώρες περίπου)

ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:

– Βιβλίο: “Ο Νάρκισσος”, συγγραφέας Κώστας Βασιλάκης, εικονογράφηση Κατερίνα Π. Βάγια, εκδοτικός οίκος: Α. Α. ΛΙΒΑΝΗ.

– Μαρκαδόροι, κηροπαστέλ, Α4 κόλλες.

– Φύλλα εργασίας/εμπέδωσης.

ΣΤΟΧΟΙ:

– Να αποτυπώνουν όσα διδάχτηκαν και σε γραφικό επίπεδο/φύλλα εργασίας (Πλυθικός αριθμός, αριθμητικά σύμβολα, Μαθηματικά).

– Να έρθουν σε επαφή με παιδικά αναγνώσματα και να γνωρίσουν μύθους που σχετίζονται με λουλούδια (Λογοτεχνία-Γλώσσα).

– Να εκφράζονται καλλιτεχνικά μέσω ατομικών έργων και να εισαχθούν στη συμβολική ζωγραφική (Εικαστικά).

ΔΡΑΣΕΙΣ:

– Βιβλίο: “Ο Νάρκισσος”, συγγραφέας Κώστας Βασιλάκης, εικονογράφηση Κατερίνα Π. Βάγια, εκδοτικός οίκος: Α. Α. ΛΙΒΑΝΗ. Ανάγνωση από την παιδαγωγό του μύθου. Συζήτηση με τους μαθητές/τριες, περιγραφή εικόνων και ανα-αφήγησή του από αυτούς/αυτές.

ΒΙΒΛΙΟ

– Συμβολική ζωγραφική: ατομικά ιχνογραφήματα με μαρκαδόρους και κηροπαστέλ. Ο μύθος ζωντανεύει μέσα από τις δημιουργίες των μαθητών/μαθητριών. Τα τρία σύμβολα που επιλέγουμε για την απεικόνιση του μύθου είναι: το λουλούδι (ως σύμβολο του όμορφου νέου/του Νάρκισσου), ο καθρέφτης (ως σύμβολο του κατοπτρισμού του Νάρκισσου στον μύθο) και το μπλε χρώμα στον καθρέφτη, που παραπέμπει στα νερά της λίμνης, στην οποία είδε το είδωλό του.

ΝΑΡΚΙΣΣΟΙ ΚΟΛΛΑΖ 1

ΝΑΡΚΙΣΣΟΙ ΚΟΛΛΑΖ 2

3.m

2.m

1.m

– Φύλλο εργασίας/εμπέδωσης «Χρωμάτισε τόσα πέταλα όσα σου λέει ο αριθμός.»



Λήψη αρχείου

(πηγή: «Σχέδια Εργασίας για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό», Χριστόγερου Κατερίνα & Αρμενάκου Κωνσταντίνα, εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ)

ΠΕΤΑΛΑ ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

(παιχνίδι πριν από την εφαρμογή του φύλλου εργασίας)

ΠΕΤΑΛΑ ΑΡΙΘΜΟΙ.Φ.Ε.

(η λύση από τους μαθητές/μαθήτριες)

– Video: «Νάρκισσος και Ηχώ».

(ανακτήθηκε από τον χρήστη “GPITRAL5 Education culture & e-learning for kids” στο YouTube στις 27/04/2023. Χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς)

-Παζλ: Προσπάθησε να συνθέσεις σε παζλ τον νάρκισσο της αυλής μας:

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών θα γίνει μέσω του βαθμού εμπλοκής αυτών στις δράσεις που προγραμματίστηκαν να υλοποιηθούν, στις εικαστικές δημιουργίες και στα φύλλα εργασίας που έχουν επιλεγεί.

**********

Εικόνα άρθρου: “Νάρκισσος”, ιχνογράφημα με μαρκαδόρους και κηροπαστέλ.

Αφήστε μια απάντηση