Επίπεδα γεωμετρικά σχήματα

Την εβδομάδα από 30/12/2023 έως 03/02/2023, στο μάθημα των Μαθηματικών, επεξεργαστήκαμε και κατανοήσαμε τα επίπεδα γεωμετρικά σχήματα (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο). Αντιληφθήκαμε τα χαρακτηριστικά τους μέσω μίας σειράς ενδιαφερόντων παιχνιδιών ομαδοποιήσεων, διατάξεων/σειραθετήσεων, πινακογραφήσεων, που καλλιεργούν τη λογικομαθηματική σκέψη των μαθητών/μαθητριών. Οι δραστηριότητες αυτές, στο πλαίσιο της διαθεματικής προσέγγισης, συνδέθηκαν και με το γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας καθώς και με τη Μουσική Αγωγή, την Ψυχοκίνηση και την Εικαστική Έκφραση.

Ορισμένα στιγμιότυπα από τις δράσεις μας:

1.Ομαδοποιήσεις βάσει χρώματος και σύνδεση με τον πληθικό αριθμό.

.jpg

2. Ομαδοποιήσεις βάσει σχήματος και σύνδεση με τον πληθικό αριθμό.

.jpg

3. Πινακογραφήσεις: Πίνακας διπλής εισόδου, ταξινόμηση βάσει των κριτηρίων χρώμα-μέγεθος.

ΜΕΓΕΘΟΣ

4. Πινακογραφήσεις: Πίνακας διπλής εισόδου, ταξινόμηση βάσει των κριτηρίων χρώμα-πλάτος.

ΠΑΧΟΣ

5. Πινακογραφήσεις: Πίνακας διπλής εισόδου, ταξινόμηση βάσει των κριτηρίων σχήμα-μέγεθος.

ΜΕΓΕΘΟΣ

6. Πινακογραφήσεις: Πίνακας διπλής εισόδου, ταξινόμηση βάσει των κριτηρίων σχήμα-πλάτος.

ΠΑΧΟΣ

7. Δημιουργία σχημάτων (τριγώνου) αξιοποιώντας ποικίλα υλικά της τάξης.

.ΜΑΡ.

8. «Σχηματούλης», παιχνίδι επανάληψης/εμπέδωσης: ονόμασε τα σχήματα, εντόπισε το χρώμα αυτών και προσπάθησε να συνθέσεις την εικόνα ενός ανθρώπου, χρησιμοποιώντας τα.

.jpg

9. Σχετικά φύλλα εργασίας/εμπέδωσης/δημιουργικής έκφρασης που δημιούργησαν οι παιδαγωγοί.

trigwno

.jpg

.jpg

.Φ.Ε

10. Περιγραφή εικαστικού έργου με σχήματα που μας χάρισε ο ζωγράφος Τάκης Χάτσιος, προκειμένου να αξιοποιηθεί στη διδακτική ενότητα των σχημάτων.

τίτλο ΧΑΤΣΙΟΣ ΣΧΗΜΑΤΑ

11. Παιχνίδι με τα σχήματα που συνθέτουν το έργο.

ΣΧΗΜΑΤΑ ΧΑΤΣΙΟΣ

.Χ.ΠΑΙΧΝΙΔΙ

12. Απόδοση του έργου από τους μαθητές/μαθήτριες μέσω μίας ομαδο-συνεργατικής ανάγλυφης σύνθεσης με σχήματα (υλικά: χαρτόκουτα κομμένα και βαμμένα με πινέλα και δαχτυλομπογιές).

.Χ.2.ΠΛΑΙΣΙΟ

13. Παιχνίδι με τα σχήματα που συνθέτουν το έργο και μία νέα σύνθεση από τους μαθητές/μαθήτριες που μας πρότεινε ο δημιουργός.

κλλαζ

.jpg

**********

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Τάκη Χάτσιο, γραφίστα-ζωγράφο, που για μία ακόμη φορά συνεργάστηκε μαζί μας, προσφέροντας στο σχολείο μας.

Αφήστε μια απάντηση