Πεταλούδες συναισθημάτων.
ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:
- Κόλλες, ψαλίδια, πινέλα, δαχτυλομπογιές, ποικίλα υλικά για εικαστικές δημιουργίες.
ΣΤΟΧΟΙ (Εικαστική Αγωγή):
- Να εκφράζονται καλλιτεχνικά, να δημιουργούν, να παίζουν και να κατασκευάζουν.
- Να εξοικειώνονται με τη χρήση πινέλων.
- Να γνωρίζουν και να διακρίνουν τα θερμά από τα ψυχρά χρώματα.
- Να δημιουργούν τα συμπληρωματικά χρώματα (πράσινο, πορτοκαλί, μωβ), αναμειγνύοντας τα τρία βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε).
ΔΡΑΣΕΙΣ:
Δημιουργία εικαστικών έργων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών/μαθητριών
- «Πεταλούδα μισή-μισή», ομαδο-συνεργατικό έργο μεικτής τεχνικής (ζωγραφική με πινέλα, χαρτοκοπτική, χαρτοκολλητική). Χωρίζουμε στη μέση με κάθετο άξονα (κάθετη συμμετρία) τη φόρμα/περίγραμμα μίας πεταλούδας. Αυτοσχεδιάζοντας, βάφουμε το μισό αυτής με φωτεινά/θερμά (χαρούμενα) χρώματα και το άλλο μισό με μουντά/σκούρα/ψυχρά (λυπημένα) χρώματα.
(Τμήμα 1ο)
- «Πεταλούδα δύο όψεων», ομαδο-συνεργατικό έργο μεικτής τεχνικής (ζωγραφική με πινέλα, χαρτοκοπτική, χαρτοκολλητική). Σχεδιάζουμε σε κάνσον χαρτόνι το περίγραμμα μίας πεταλούδας. Βάφουμε τη μία όψη αυτού με θερμά χρώματα (συμβολική απόδοση του συναισθήματος της χαράς) και την άλλη με ψυχρά χρώματα (συμβολική απόδοση του συναισθήματος της λύπης).
(Τμήμα 2ο)
Και δύο ατομικές συνθέσεις:
Δίνουμε στα συναισθήματα χρώμα και τα αποδίδουμε μέσω ζωγραφικής και συμβόλων.
Συνθέσεις που έγιναν, ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να εισαχθούν στη θεματική ενότητα “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη” των εργαστηρίων δεξιοτήτων, η οποία θα εστιάζει στα συναισθήματα.
**********
Ώρα για παιχνίδι!
Προσπαθήστε να συνθέσετε τα παζλ με τις “Πεταλούδες Συναισθημάτων” που δημιουργήσατε. Καλή διασκέδαση!



