Προετοιμάζομαι να πειραματιστώ με τον αέρα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: STEM

«Δημιουργώ και Καινοτομώ»

Τίτλος προγράμματος: Αέρας

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Προετοιμάζομαι να πειραματιστώ με τον αέρα

(εκτίμηση διάρκειας: 5 ώρες)

ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ:

  • Βιβλίο «Τα τέσσερα στοιχεία, αέρας», Maria Rius & J. M. Parramon, εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ
  • Εικόνες πουλιών, εντόμων, ανθρώπινων κατασκευών που πετούν (όπως χαρταετός, αερόστατο, αεροπλάνο)
  • Χαρτιά Α4, ξυλομπογιές, μαρκαδόροι.
  • Φύλλο εργασίας/εμπέδωσης: «Βάλε σε κύκλο όλα τα αντικείμενα που έχουν σχέση με τον άνεμο».

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Να ανακαλούν και να μοιράζονται υπάρχουσες γνώσεις για όσα ζώα και αντικείμενα μπορούν να πετάξουν. (γλώσσα, μελέτη περιβάλλοντος)
  • Να ανακαλύπτουν εμπειρικά κάποιες ιδιότητες του αέρα. (μελέτη περιβάλλοντος)
  • Να εξοικειώνονται με την παρατήρηση, τον πειραματισμό και την περιγραφή καταστάσεων που υποδηλώνουν την ύπαρξη του αέρα. (φυσικές επιστήμες)
  • Να εκφράζονται δημιουργικά μέσα από κατασκευές και εικαστικές δημιουργίες. (εικαστικά)
  • Να μεταφέρουν τις γνώσεις που απέκτησαν και σε γραφικό επίπεδο, φύλλα εργασίας/εμπέδωσης. (γλώσσα, μελέτη περιβάλλοντος)

ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Παρατήρηση, αναζήτηση πληροφοριών, συζήτηση:

Οι μαθητές/τριες μοιράζονται εμπειρίες και ανταλλάσσουν απόψεις. Αναζητούν νέες πληροφορίες, εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και συζητούν με τη βοήθεια σχετικών εικόνων και του βιβλίου «Τα τέσσερα στοιχεία, αέρας», Maria Rius & J. M. Parramon, εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ.

2

  • Κατασκευή βεντάλιας.

Οι μαθητές ζωγραφίζουν με ελεύθερη επιλογή σχεδίων και χρωμάτων μία λευκή σελίδα Α4 και διπλώνοντάς την προχωρούν στην κατασκευή βεντάλιας. Οι βεντάλιες χρησιμοποιούνται για να κάνουμε αέρα.

.jpg

  • Φύλλο εργασίας /εμπέδωσης: : «Βάλε σε κύκλο όλα τα αντικείμενα που έχουν σχέση με τον άνεμο».



Λήψη αρχείου

(Πηγή φύλλου εργασίας: το βιβλίο «Προσχολική Αγωγή. Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο», εκδόσεις: ΠΑΤΑΚΗ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς, χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η επιτυχία του εργαστηρίου θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον και από τον βαθμό συμμετοχής  των  μαθητών/τριών στις συζητήσεις και στις εικαστικές δημιουργίες που προαναφέρονται. Από τις γνώσεις που θα έχουν αποκτήσει μετά την ολοκλήρωσή του και από την προσπάθειά τους στο φύλλο εργασίας/εμπέδωσης.

Αφήστε μια απάντηση