ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: STEM
«Δημιουργώ και Καινοτομώ»
Τίτλος προγράμματος: Αέρας
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Προετοιμάζομαι να πειραματιστώ με τον αέρα
(εκτίμηση διάρκειας: 5 ώρες)
ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ:
- Βιβλίο «Τα τέσσερα στοιχεία, αέρας», Maria Rius & J. M. Parramon, εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ
- Εικόνες πουλιών, εντόμων, ανθρώπινων κατασκευών που πετούν (όπως χαρταετός, αερόστατο, αεροπλάνο)
- Χαρτιά Α4, ξυλομπογιές, μαρκαδόροι.
- Φύλλο εργασίας/εμπέδωσης: «Βάλε σε κύκλο όλα τα αντικείμενα που έχουν σχέση με τον άνεμο».
ΣΤΟΧΟΙ:
- Να ανακαλούν και να μοιράζονται υπάρχουσες γνώσεις για όσα ζώα και αντικείμενα μπορούν να πετάξουν. (γλώσσα, μελέτη περιβάλλοντος)
- Να ανακαλύπτουν εμπειρικά κάποιες ιδιότητες του αέρα. (μελέτη περιβάλλοντος)
- Να εξοικειώνονται με την παρατήρηση, τον πειραματισμό και την περιγραφή καταστάσεων που υποδηλώνουν την ύπαρξη του αέρα. (φυσικές επιστήμες)
- Να εκφράζονται δημιουργικά μέσα από κατασκευές και εικαστικές δημιουργίες. (εικαστικά)
- Να μεταφέρουν τις γνώσεις που απέκτησαν και σε γραφικό επίπεδο, φύλλα εργασίας/εμπέδωσης. (γλώσσα, μελέτη περιβάλλοντος)
ΔΡΑΣΕΙΣ:
- Παρατήρηση, αναζήτηση πληροφοριών, συζήτηση:
Οι μαθητές/τριες μοιράζονται εμπειρίες και ανταλλάσσουν απόψεις. Αναζητούν νέες πληροφορίες, εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και συζητούν με τη βοήθεια σχετικών εικόνων και του βιβλίου «Τα τέσσερα στοιχεία, αέρας», Maria Rius & J. M. Parramon, εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ.
- Κατασκευή βεντάλιας.
Οι μαθητές ζωγραφίζουν με ελεύθερη επιλογή σχεδίων και χρωμάτων μία λευκή σελίδα Α4 και διπλώνοντάς την προχωρούν στην κατασκευή βεντάλιας. Οι βεντάλιες χρησιμοποιούνται για να κάνουμε αέρα.
- Φύλλο εργασίας /εμπέδωσης: : «Βάλε σε κύκλο όλα τα αντικείμενα που έχουν σχέση με τον άνεμο».
(Πηγή φύλλου εργασίας: το βιβλίο «Προσχολική Αγωγή. Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο», εκδόσεις: ΠΑΤΑΚΗ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς, χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η επιτυχία του εργαστηρίου θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον και από τον βαθμό συμμετοχής των μαθητών/τριών στις συζητήσεις και στις εικαστικές δημιουργίες που προαναφέρονται. Από τις γνώσεις που θα έχουν αποκτήσει μετά την ολοκλήρωσή του και από την προσπάθειά τους στο φύλλο εργασίας/εμπέδωσης.