Παιχνίδια με τα σημεία του ορίζοντα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: STEM

«Δημιουργώ και Καινοτομώ»

Τίτλος προγράμματος: «Ο αέρας»

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδια με τα σημεία του ορίζοντα.

(εκτίμηση διάρκειας: 5 ώρες)

ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΥΛIΚΑ:

  • Ποικίλα χρώματα και υλικά για εικαστικές δημιουργίες.
  • Ταμπουρίνο ή μουσική.
  • Πυξίδα.
  • Καρτέλες με τις λέξεις «ΒΟΡΡΑΣ», «ΝΟΤΟΣ», «ΑΝΑΤΟΛΗ», «ΔΥΣΗ» και τα γράμματα που τις συνθέτουν.

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Να προσανατολίζονται στο χώρο με σημείο αναφοράς το σώμα τους. (μαθηματικά: χωροχρονικές σχέσεις, ψυχοκίνηση)
  • Να δίνουν και να ακολουθούν απλές οδηγίες μετακίνησης στο χώρο. (μαθηματικά: χωροχρονικές σχέσεις, ψυχοκίνηση)
  • Να εκφράζονται ατομικά και ομαδο-συνεργατικά μέσω της εικαστικής τέχνης. (εικαστικά)
  • Να εισάγουν νέο λεξιλόγιο, να αναγνωρίζουν τα φωνήματα που συνθέτουν τις λέξεις που μαθαίνουν, να τις συλλαβίζουν και να τις αναπαράγουν. (σύνθεση και αντιγραφή λέξεων, γλώσσα)

ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Εικαστική δημιουργία. Συμβολική απεικόνιση των τεσσάρων σημείων του ορίζοντα, καρτέλες για ψυχοκινητικό παιχνίδι.

.jpg

(Βορράς)

.jpg

(Νότος)

.jpg

(Ανατολή)

.jpg

(Δύση)

Ιχνογραφήματα με μαρκαδόρους, Τμήμα 1ο

  • Ψυχοκινητικό παιχνίδι: Οι μαθητές/μαθήτριες χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες. Τοποθετούμε σε τέσσερα σημεία της τάξης και σύμφωνα με τον προσανατολισμό της (χρήση πυξίδας) τις καρτέλες που προηγουμένως δημιούργησαν και που απεικονίζουν συμβολικά τα σημεία του ορίζοντα. Κάθε ομάδα δημιουργεί κύκλο γύρω από την καρτέλα της. Με την υπόκρουση ταμπουρίνου ή μουσικής και ανάλογα με τις υποδείξεις της παιδαγωγού κινούνται οι «άνεμοι» του Βορρά/Νότου/Ανατολής/Δύσης. Παραλλαγή: όταν φυσά ΒΔ/ΒΑ/ΝΔ/ΝΑ «άνεμος» κινούνται ταυτοχρόνως οι μαθητές δύο ομάδων.

ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΚΟΛΛΑΖ

(τα σημεία του ορίζοντα: σύμβολα, Τμήμα 1ο)

ορίζοντα 2

(πυξίδα και προσανατολισμός, τμήμα 2ο)

  • Παιχνίδι προσανατολισμού σε ζευγάρια: Ένας μαθητής/μαθήτρια στέκεται με τα χέρια σε έκταση. Το ζευγάρι του τοποθετεί στη σωστή θέση τις καρτέλες με τα αρχικά των σημείων του ορίζοντα.

.jpg

2

Αυτοσχέδια πυξίδα και παιχνίδια προσανατολισμού στο χώρο με σημείο αναφοράς το σώμα τους.

  • Γλωσσικό παιχνίδι: Οι μαθητές/μαθήτριες αναγνωρίζουν/ξεχωρίζουν τις γραμμένες λέξεις («ΒΟΡΡΑΣ», «ΝΟΤΟΣ», «ΑΝΑΤΟΛΗ» και «ΔΥΣΗ»). Τις συλλαβίζουν, εντοπίζουν τον ήχο του αρχικού τους γράμματος και των υπόλοιπων γραμμάτων τους και τις συνθέτουν.

1

  • Φύλλο εργασίας/εμπέδωσης για τους φακέλους των μαθητών/μαθητριών (portfolio): «Τα σημεία του ορίζοντα». Αντιγραφή λέξεων και διακόσμηση του αρχικού γράμματος αυτών.



Λήψη αρχείου

(δημιουργία των εκπαιδευτικών του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η επιτυχία του εργαστηρίου θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον και από τον βαθμό συμμετοχής των παιδιών στα ψυχοκινητικά παιχνίδια και στις εικαστικές δημιουργίες. Από την ικανότητά τους να προσανατολίζονται και από την ικανότητά τους να εισάγουν νέο λεξιλόγιο, να αναγνωρίζουν τα φωνήματα που συνθέτουν τις λέξεις που μαθαίνουν, να τις συλλαβίζουν και να τις αναπαράγουν (σύνθεση και αντιγραφή λέξεων).

Αφήστε μια απάντηση