ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: “Φροντίζω το Περιβάλλον”.
Τίτλος προγράμματος: «Δέντρα Πηγή Ζωής-Το Τελευταίο Δέντρο»
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: «ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ»
(εκτίμηση διάρκειας: 3 ώρες)
ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:
- Πίνακας το “Δέντρο της Ζωής” του Gustav Klimt.
(Το δέντρο της ζωής, λεπτομέρεια. Φωτογραφία από το αρχειακό εποπτικό υλικό του Νηπιαγωγείου.)
(Η Προσδοκία, λεπτομέρεια. Φωτογραφία από το αρχειακό εποπτικό υλικό του Νηπιαγωγείου.)
(Η Εκπλήρωση, λεπτομέρεια. Φωτογραφία από το αρχειακό εποπτικό υλικό του Νηπιαγωγείου.)
(Ζωφόρος του Μεγάρου Stoclet-Δέντρο της ζωής. Φωτογραφία από το αρχειακό εποπτικό υλικό του Νηπιαγωγείου.)
- Πάζλ με τον πίνακα.
(πάζλ 1)
(πάζλ 2, λεπτομέρεια)
- Σχετικό φύλλο εργασίας.
ΣΤΟΧΟΙ:
- Να γνωρίσουν έργα μεγάλων ζωγράφων. (εικαστική αγωγή)
- Να παίζουν/να ψυχαγωγούνται/να συνθέτου παζλ/να κάνουν λογικομαθηματικές συσχετίσεις. (μαθηματική σκέψη, χωρική διάταξη)
- Να εκφράζονται βάφοντας. (εικαστικά, λεπτή κινητικότητα)
ΔΡΑΣΕΙΣ:
- Γνωριμία με τον πίνακα Το “Δέντρο της Ζωής” ή Ζωφόρος Stoclet του Αυστριακού ζωγράφου Gustav Klimt. Περιγραφή του έργου, εντοπισμός στοιχείων που μας εντυπωσιάζουν και έκφραση των συναισθημάτων που μας δημιουργεί. Σχετικές εικόνες και πληροφορίες από το βιβλίο “Γκουστάφ Κλίμτ”, Gilles Neret, εκδόσεις: TASCΗEN/ΓΝΩΣΗ
(φωτογραφίες από το βιβλίο, αρχειακό υλικό του σχολείου)
- Παιχνίδι ομαδοποιήσεων (βάσει χρώματος) και αρίθμησης με αφορμή μία κατασκευή εμπνευσμένη από το δέντρο του Κλίμτ.
(κατασκευή εμπνευσμένη από το έργο του Κλίμτ)
(παιχνία: ομαδοποιήσεις, απαρίθμηση)
- Παίχνίδι με παζλ. Συνθέτουμε όλο τον πίνακα καθώς και το δέντρο (λεπτομέρεια)
(παζλ 1, παιχνίδι)
(παζλ 2, λεπτομέρεια, παιχνίδι)
- Παζλ από το jigsawplanet:
(πηγή εικόνας /του πίνακα του Κλίμτ: το διαδίκτυο. Χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς)
- Εικαστική έκφραση. Βάφουμε το «Δέντρο της Ζωής»
Πηγή: pinterst : (https://gr.pinterest.com/pin/9007267997365683/)
http://www.supercoloring.com/coloring-pages/tree-of-life-by-gustav-klimt?version=print
- Εικαστική έκφραση. Βάφουμε τη λεπτομέρεια του έργου “Η Προσδοκία”
(το φύλλο εργασίας είναι σχεδιασμένο από την εκπαιδευτικό Χαρά Καλλιανίδου)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω του βαθμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος των μαθητών/τριών και του βαθμού συμμετοχής τους στις δράσεις που έχουν επιλεγεί.