ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: “Φροντίζω το Περιβάλλον”.

Τίτλος προγράμματος: “Δέντρα Πηγή Ζωής-Το Τελευταίο Δέντρο”

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ

(εκτίμηση διάρκειας: 7 ώρες)

ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ 1

ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:

  • Βιβλίο γνώσεων «Το δέντρο είναι ζωή», εκδόσεις: μαργαρίτα.
  • Παραμύθι «Ο άνθρωπος που φύτευε δέντρα», συγγραφέας: Jean Giono, εικονογράφηση: ΕΦΗ ΛΑΔΑ, εκδόσεις: Παπαδόπουλος.
  • Καρτέλες με τις λέξεις «ΡΙΖΕΣ», «ΚΟΡΜΟΣ», «ΚΛΑΔΙΑ», «ΦΥΛΛΑ», «ΑΝΘΗ», «ΚΑΡΠΟΙ» και κάρτες με τα γράμματα που συνθέτουν αυτές.
  • Φύλλο εργασίας/εμπέδωσης: «Τα μέρη του δέντρου».
  • Ποικίλα χρώματα και υλικά για εικαστικές δημιουργίες.

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Να συζητούν, να μοιράζονται εμπειρίες, να αναζητούν πληροφορίες, να ανταλλάσσουν απόψεις, να μαθαίνουν, να επικοινωνούν. (γλώσσα, προφορική επικοινωνία)
  • Να μάθουν τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα δέντρο και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. (μελέτη περιβάλλοντος, γλώσσα)
  • Να διακρίνουν τα δέντρα σε «αειθαλή» και σε «φυλλοβόλα». (μελέτη περιβάλλοντος)
  • Μέσα από γλωσσικά παιχνίδια, να μάθουν τη σημασία νέων λέξεων, να τις συλλαβίζουν, να εντοπίζουν τον ήχο του αρχικού τους γράμματος, να αναγνωρίζουν τα γράμματα που τις συνθέτουν και να τις αντιγράφουν. (γλώσσα)
  • Να ψυχαγωγούνται με την ανάγνωση παιδικών λογοτεχνικών κειμένων. (παιδική λογοτεχνία, γλώσσα)
  • Να μεταφέρουν τις γνώσεις που απέκτησαν και σε γραφικό επίπεδο, φύλλα εργασίας/εμπέδωσης. (γλώσσα, εικαστικά)

ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Συζήτηση, αναζήτηση πληροφοριών, παρατήρηση.

Οι μαθητές/τριες συζητούν, μοιράζονται εμπειρίες και ανταλλάσσουν απόψεις σχετικές με τα δέντρα. Αναζητούν νέες πληροφορίες και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους με τη βοήθεια του βιβλίου «Το δέντρο είναι ζωή», εκδόσεις: μαργαρίτα. Μαθαίνουν τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα δέντρο και τα διακρίνουν σε αειθαλή και σε φυλλοβόλα, παρατηρώντας τα δέντρα του αύλειου χώρου του σχολείου.

ΔΕΝΤΡΟΥ

  • Γλωσσικά παιχνίδια.

Με τη βοήθεια από καρτέλες, στις οποίες αναγράφονται τα μέρη του δέντρου (λέξεις:  «ΡΙΖΕΣ», «ΚΟΡΜΟΣ», «ΚΛΑΔΙΑ», «ΦΥΛΛΑ», «ΑΝΘΗ», «ΚΑΡΠΟΙ») και των γραμμάτων που τις συνθέτουν, οι μαθητές/τριες συλλαβίζουν τις λέξεις, εντοπίζουν τον ήχο του αρχικού τους γράμματος, αναγνωρίζουν τα επιμέρους γράμματά τους και να τις αντιγράφουν.

ΔΕΝΤΡΟΥ 1

ΔΕΝΤΡΟΥ 2

  • Φύλλο εργασία/εμπέδωσης: «Τα μέρη του δέντρου»

Οι μαθητές/τριες προσπαθούν να αντιγράψουν λέξεις, ζωγραφίζουν φύλλα, άνθη και καρπούς σε ένα δέντρο και βάφουν τη δημιουργία τους.



Λήψη αρχείου

(Το φύλλο εργασίας σχεδιάστηκε από τις εκπαιδευτικούς.)

  • Ακρόαση παραμυθιού.

Ανάγνωση από την παιδαγωγό του παραμυθιού «Ο άνθρωπος που φύτευε δέντρα», συγγραφέας: Jean Giono, εικονογράφηση: ΕΦΗ ΛΑΔΑ, εκδόσεις: Παπαδόπουλος. Συζήτηση με τους μαθητές/τριες, περιγραφή εικόνων και ανα-αφήγηση του από αυτούς/αυτές.

1

  • Εικαστική δημιουργία.

Ομαδική σύνθεση/δημιουργία τραβέρσας «Δέντρο» ή πολύπτυχου με θέμα το δάσος ή ατομικά ιχνογραφήματα, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών.

ΚΑΘΕΤΟ

(“Αγάπη για το δέντρο”, κολλάζ. Ομαδοσυνεργατική σύνθεση, τμήμα 1ο)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η επιτυχία του εργαστηρίου θα εξαρτηθεί από το βαθμό και από το ενδιαφέρον συμμετοχής των μαθητών/τριών στις συζητήσεις, στα γλωσσικά παιχνίδια και στις εικαστικές δημιουργίες που προαναφέρονται. Από τις γνώσεις που θα έχουν αποκτήσει μετά την ολοκλήρωσή του και από την προσπάθειά τους στο φύλλο εργασίας/εμπέδωσης που θα τους δοθεί.

Ώρα για παιχνίδι:
Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο, θα βρείτε μία εικόνα με δάσος (κολλάζ παλαιότερων μαθητών του σχολείου μας) σε puzzle που μπορείτε να φτιάξετε. Καλή διασκέδαση!
.jpg

Αφήστε μια απάντηση