ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”.
Τίτλος προγράμματος: «Νιώθω και αγαπώ τους άλλους»
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, ΓΙΟΡΤΗ ΑΓΑΠΗΣ
(εκτίμηση διάρκειας:3-4 ώρες)
ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:
- Βιβλία/παραμύθια σχετικά με την ιστορία της γέννησης του Χριστού.
- Διαδίκτυο,
- Ποικίλα υλικά για εικαστικές δημιουργίες.
- Πίνακας ζωγραφικής «Τα κάλαντα», Νικηφόρος Λύτρας.
- Μουσικά όργανα του Νηπιαγωγείου.
- Εικόνες, πίνακες ζωγραφικής και σχετικό με το θέμα μας εποπτικό υλικό.
ΣΤΟΧΟΙ:
- Να γνωρίσουμε την «Ιστορία της γέννησης του Χριστού» και το μήνυμα αγάπης που αυτή εμπεριέχει (Θρησκευτικά, Παιδική λογοτεχνία).
- Να μάθουμε τα ήθη και έθιμα του τόπου μας και τον τρόπο που αυτά συντελούν στη δημιουργία κλίματος αγάπης, ενότητας, αδελφοσύνης, αλληλοβοήθειας, ειρήνης (Λαογραφία, Παράδοση).
- Να μάθουμε να (αντι) γράφουμε τη λέξη «ΑΓΑΠΗ», ευχές των ημερών και χριστουγεννιάτικες συνταγές (Γλώσσα: προφορική επικοινωνία, γραφή).
- Να μάθουμε το σχήμα τρίγωνο και να κάνουμε μετρήσεις με μεζούρα, κουταλιές κτλ (Μαθηματικά: σχήματα, μετρήσεις, συγκρίσεις, εκτιμήσεις)
- Να γνωρίσουμε τον Έλληνα ζωγράφο Νικηφόρο Λύτρα και τον πίνακά του «Τα κάλαντα» (Εικαστικά).
(Φωτογραφία από το εποπτικό υλικό του Νηπιαγωγείου)
- Να εκφραζόμαστε μέσα από ατομικές και ομαδο-συνεργατικές δημιουργίες (Εικαστικά).
- Να μάθουμε τραγούδια, να τα συνοδεύουμε με μουσικά όργανα του Νηπιαγωγείου και να χορεύουμε (Μουσική, Ρυθμική Αγωγή).
ΔΡΑΣΕΙΣ:
- Ανάγνωση από την παιδαγωγό της ιστορίας της γέννησης του Χριστού. Συζήτηση με τους μαθητές/τριες, περιγραφή εικόνων και ανα-αφήγηση της ιστοράς από αυτούς/αυτές. Αναφορά στο μήνυμα αγάπης που αυτή εμπεριέχει.
(Τα Χριστούγεννα σύμφωνα με τα ευαγγέλια κατά Ματθαίο και Λουκα, εικονογράφηση Gennady Spirin, εκδόσεις ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ)
- Συζήτηση για τα ήθη και έθιμα του τόπου μας και για τον τρόπο που αυτά συντελούν στη δημιουργία κλίματος αγάπης, ενότητας, αδελφοσύνης, αλληλοβοήθειας, ειρήνης.
- Γλωσσικό παιχνίδι/ακροστιχίδα: Δείχνουμε γραμμένη τη λέξη “ΑΣΤΕΡΙ” στους μαθητές/τριες. Τη συλλαβίζουμε και εντοπίζουμε τον ήχο του αρχικού της γράμματος. Εντοπίζουμε τους ήχους των υπόλοιπων γραμμάτων που συνθέτουν τη λέξη. Προσπαθούμε να βρούμε λέξεις που να αρχίζουν από τα γράμματα “Α”, “Σ”, “Τ”, “Ε”, “Ρ”, “Ι” και που να έχουν σχέση με τα Χριστούγεννα. Το παίζουμε και σε παιχνίδι.
(Το παιχνίδι είναι κατασκευασμένο από παλαιότερους μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου μας, έτος 2016.)
- Ακρόαση και εκμάθηση του τραγουδιού «Ευχές», καλλιτέχνης: Θάνος Καλλίρης και η παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου ή άλλων σχετικών ασμάτων, ανάλογα με τη διάθεση και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών.
Το τραγούδι “Ευχές” μπορείτε να το ακούσετε παρακάτω:
Ανακτήθηκε από τον χρήστη Paris στο youtube (και δημιουργήθηκε στο VideoLink) στις 16/12/2021.
Χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
- Ομαδικές συνθέσεις με τίτλους: «Ενώνουμε τα χέρια μας στο δέντρο της αγάπης» ή «Το κολλάζ της αγάπης» ή «Τα δώρα της αγάπης», ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του τμήματος.
(“Ενώνουμε τα χέρια μας στο δέντρο της αγάπης”-Τμήμα 1ο)
(“Τα δώρα της αγάπης”-Ολοήμερο τμήμα)
- Ατομικές κατασκευές ή χριστουγεννιάτικες ευχετήριες κάρτες.
(Τμήμα 1ο)
(Τμήμα 2ο)
- Σχετικά φύλλα Εργασίας: «Κάλαντα Χριστουγέννων», που δημιούργησαν οι εκπαιδευτικοί του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης και «Άγγελος», έργο της αγιογράφου/ζωγράφου Αναστασίας Θεοχαρίδου, που φιλοτέχνησε για τους μαθητές του Νηπιαγωγείου μας και την οποία ευχαριστούμε θερμα.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών γίνεται μέσω:
- συζήτησης (επαναληπτικού μαθήματος), όπου η παιδαγωγός εντοπίζει τις γνώσεις που αποκτήθηκαν και εμπεδώθηκαν από τους μαθητές/τριες.
- των ατομικών και ομαδοσυνεργατικών εικαστικών δημιουργιών των μαθητών/τριών.
- των προαναφερθέντων φύλλων εργασίας.