ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ- CHILDREN HAVE THE RIGHT

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”.

Τίτλος προγράμματος: «Νιώθω και αγαπώ τους άλλους»

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ- CHILDREN HAVE THE RIGHT

(εκτίμηση διάρκειας: 4 ώρες)

ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:

  • Η διακήρυξη για τα δικαιώματα του παιδιού (πηγή: βιβλίο «Εικαστικές δραστηριότητες και γιορτές στο νηπιαγωγείο», Ρούλα Παπανικολάου, εκδόσεις: Μικρός Πρίγκηπας, τεύχος 1, σελ. 64).



Λήψη αρχείου

  • Πολυτροπικό κείμενο: «Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ UNICEF ΜΕ ΛΟΓΙΑ».
  • Εκπαιδευτικό DVD- «Το νησί του Λουκανόρ» (UNICEF Lucanor’s Island- A Discovery of Children’s Rights, μεταγλωττισμένο).
  • Ποικίλα υλικά για εικαστικές δημιουργίες.

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Να γνωρίσουν τα δικαιώματα όλων των παιδιών και τη σπουδαιότητα/σημασία αυτών.
  • Να εκφράζουν και να ανταλλάσσουν απόψεις, να επιχειρηματολογούν και να συζητούν.
  • Να ευαισθητοποιηθούν κοινωνικά και να διευρύνουν τους ορίζοντες και την οπτική τους.
  • Να έρθουν σε επαφή με «πολυτροπικά κείμενα».
  • Να γνωρίσουν εκπαιδευτικού περιεχομένου video/ιστορίες, να εμπνέονται, να απολαμβάνουν και να μαθαίνουν.
  • Να εκφράζονται δημιουργικά μέσα από τις εικαστικές τέχνες.

ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Συζήτηση για τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου, κατάθεση εμπειριών και ανταλλαγή απόψεων. Πλοήγηση στο σχετικό εποπτικό/αρχειακό υλικό του 4ου Νηπιαγωγείου, παρατήρηση, περιγραφή και σύνδεση αυτού με το -προς συζήτηση-θέμα.

ACTION AID

UNICEF(εποπτικό/αρχειακό υλικό του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης)

  • Εξερεύνηση και «ανάγνωση» του πολυτροπικού κειμένου «Η ιστορία της Unicef με λόγια και εικόνες». Επεξηγήσεις, σχετική συζήτηση.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

(εποπτικό/αρχειακό υλικό του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης)

  • Παρακολούθηση του εκπαιδευτικού DVD «Το νησί του Λουκανόρ», αφήγηση της ιστορίας από τους μαθητές, εμβάθυνση στα κομβικά σημεία και μηνύματα αυτής.

.jpgΚΟΛΛΑΖ

  • Παρακολούθηση σποτ σχετικών με τα δικαιώματα του παιδιού. Ανάλυση και κατανόηση αυτών.

ΠΑΙΔΙΟΥ 1

(αφίσα από το αρχειακό υλικό του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης)

Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα από αυτά τα σπότ. Αφορά στο άρθρο 2 της σύμβασης για τα δικαιώματα του παιδιού περί “μη διάκρισης”:

Freedom from discrimination

CRC Top Ten Cartoon Freedom from discrimination

.jpg

(εικαστικές δημιουργίες μαθητών από το αρχείο του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης)

  • Δημιουργία του «Χάρτη δικαιωμάτων των παιδιών» (ομαδο-συνεργατική, εικαστική δημιουργία).

1

(“Θεμελιώδη δικαιώματα για να ανθίσουμε”.Ομαδο-συνεργατική σύνθεση μεικτής τεχνικής: ζωγραφική με μαρκαδόρους, χαρτοκοπτική, χαρτοκολλητική. Τμήμα 1ο)

.jpg

(τμήμα 2ο)

  • Αποτύπωση των προαναφερθέντων σε σχετικά φύλλα εργασίας/εμπέδωσης.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

(τα φύλλα εργασίας δημιουργήθηκαν από τις εκπαιδευτικούς του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω του βαθμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος των μαθητών/τριών γύρω από το θέμα, του βαθμού συμμετοχής τους στις συζητήσεις και δράσεις που έχουν επιλεγεί, καθώς και μέσω της σύγκρισης των γνώσεων που προϋπήρχαν με αυτές που αποκτήθηκαν μετά το πέρας του εργαστηρίου.

ΠΗΓΕΣ:

* Πηγή video: UnicefUganda

Ανακτήθηκε από τον προαναφερθέντα χρήστη στο youtube (και δημιουργήθηκε στο VideoLink) στις 05/12/2021. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς. Παρατίθεται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

*στις ομαδικές συνθέσεις των μαθητών/τριών είναι καταγεγραμμένη η διακήρυξη για τα δικαιώματα του παιδιού. Πηγή διακήρυξης: το βιβλίο «Εικαστικές δραστηριότητες και γιορτές στο νηπιαγωγείο», Ρούλα Παπανικολάου, εκδόσεις: Μικρός Πρίγκηπας, τεύχος 1, σελ. 64. Ευχαριστούμε θερμά.

Αφήστε μια απάντηση