ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζω καλύτερα- Ευ ζην.
Τίτλος προγράμματος: «Φρούτα φθινοπωρινά-διατροφή, υγεία, χαρά».
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΜΑΘΑΙΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ
(εκτίμηση διάρκειας: 2 ώρες)
ΥΛΙΚΟ:
- φρέσκα φρούτα και λαχανικά,
- φρούτα και λαχανικά από το μανάβικο της τάξης,
- παιχνίδι «matching game» της Unicef,
- παιχνίδι αρίθμησης «φύλλα, μήλα, δέντρα» (κατασκευασμένο από την εκπαιδευτικό),
- αριθμοκάρτες 1-4
- σχετικό/ά φύλλο/α εργασίας/αξιολόγησης.
ΣΤΟΧΟΙ:
- Να αντιμετωπίζουν καταστάσεις προβληματισμού, να κάνουν απλές υποθέσεις και να οδηγούνται σε συμπεράσματα.
- Να διαχειρίζονται καταστάσεις που συνδέονται με την καθημερινή ζωή.
- Να ερμηνεύουν τον κόσμο μέσα από: παρατήρηση, περιγραφή, σύγκριση, ομαδοποίηση, αντιστοίχιση, σειροθέτηση & συμβολική αναπαράσταση.
- Να οικοδομούν σταδιακά την έννοια των αριθμών και να την αντιστοιχίζουν με τα αριθμητικά σύμβολα.
ΔΡΑΣΕΙΣ:
Με τα φρούτα παίζουμε διάφορα παιχνίδια:
- ομαδοποίησης: σε φρούτα και λαχανικά (από το μανάβικο) και αξιοποιώντας το υλικό από το παιχνίδι «matching game» της Unicef,
(ομαδοποιήσεις φρούτων και λαχανικών/δημιουργία συνόλων)
(παιχνίδι μνήμης “memory”)
- ομαδοποιήσεις/δημιουργία συνόλων: μήλων βάσει χρώματος (κόκκινα, κίτρινα, πράσινα),
- αντιστοίχισης: κάθε φρούτο με το δένδρο από το οποίο προέρχεται (φύλλο εργασίας),
(το φύλλο εργασίας είναι δημιουργία των εκπαιδευτικών του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης)
- σύγκρισης βάρους: εμπειρικά (ζυγίζουν τα φρούτα στα δυο τους χέρια & αποφαίνονται ποιο είναι το βαρύτερο),
- διαίρεσης: μοιράζουν φρούτα σε πολλούς συμμαθητές,
- αρίθμησης: παιχνίδι αρίθμησης «φύλλα, μήλα, δέντρα» (κατασκευασμένο από την εκπαιδευτικό).
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών γίνεται μέσω:
- Συζήτησης και διατύπωσης των συμπερασμάτων στα οποία καταλήγουν. Η παιδαγωγός εντοπίζει τις γνώσεις που αποκτήθηκαν και εμπεδώθηκαν από αυτούς/αυτές.
- Των απαντήσεων που δίνουν στην παιδαγωγό κατά την διεξαγωγή των προγραμματισμένων παιχνιδιών.
- Του προαναφερθέντος φύλλου εργασίας/αξιολόγησης.