ΜΑΘΑΙΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζω καλύτερα- Ευ ζην.

Τίτλος προγράμματος: «Φρούτα φθινοπωρινά-διατροφή, υγεία, χαρά».

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΜΑΘΑΙΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ

(εκτίμηση διάρκειας: 2 ώρες)

ΥΛΙΚΟ:

  • φρέσκα φρούτα και λαχανικά,
  • φρούτα και λαχανικά από το μανάβικο της τάξης,
  • παιχνίδι «matching game» της Unicef,
  • παιχνίδι αρίθμησης «φύλλα, μήλα, δέντρα» (κατασκευασμένο από την εκπαιδευτικό),
  • αριθμοκάρτες 1-4
  • σχετικό/ά φύλλο/α εργασίας/αξιολόγησης.

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Να αντιμετωπίζουν καταστάσεις προβληματισμού, να κάνουν απλές υποθέσεις και να οδηγούνται σε συμπεράσματα.
  • Να διαχειρίζονται καταστάσεις που συνδέονται με την καθημερινή ζωή.
  • Να ερμηνεύουν τον κόσμο μέσα από: παρατήρηση, περιγραφή, σύγκριση, ομαδοποίηση, αντιστοίχιση, σειροθέτηση & συμβολική αναπαράσταση.
  • Να οικοδομούν σταδιακά την έννοια των αριθμών και να την αντιστοιχίζουν με τα αριθμητικά σύμβολα.

ΔΡΑΣΕΙΣ:

Με τα φρούτα παίζουμε διάφορα παιχνίδια:

  • ομαδοποίησης: σε φρούτα και λαχανικά (από το μανάβικο) και αξιοποιώντας το υλικό από το παιχνίδι «matching game» της Unicef,

λαχανικά

(ομαδοποιήσεις φρούτων και λαχανικών/δημιουργία συνόλων)
memory(παιχνίδι μνήμης “memory”)

  • ομαδοποιήσεις/δημιουργία συνόλων: μήλων βάσει χρώματος (κόκκινα, κίτρινα, πράσινα),

σύνολα

  • αντιστοίχισης: κάθε φρούτο με το δένδρο από το οποίο προέρχεται (φύλλο εργασίας),



Λήψη αρχείου

(το φύλλο εργασίας είναι δημιουργία των εκπαιδευτικών του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης)

  • σύγκρισης βάρους: εμπειρικά (ζυγίζουν τα φρούτα στα δυο τους χέρια & αποφαίνονται ποιο είναι το βαρύτερο),
  • διαίρεσης: μοιράζουν φρούτα σε πολλούς συμμαθητές,
  • αρίθμησης: παιχνίδι αρίθμησης «φύλλα, μήλα, δέντρα» (κατασκευασμένο από την εκπαιδευτικό).

μήλα δέντρα 1μήλα δέντρα

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών γίνεται μέσω:

  • Συζήτησης και διατύπωσης των συμπερασμάτων στα οποία καταλήγουν. Η παιδαγωγός εντοπίζει τις γνώσεις που αποκτήθηκαν και εμπεδώθηκαν από αυτούς/αυτές.
  • Των απαντήσεων που δίνουν στην παιδαγωγό κατά την διεξαγωγή των προγραμματισμένων παιχνιδιών.
  • Του προαναφερθέντος φύλλου εργασίας/αξιολόγησης.

 

Αφήστε μια απάντηση