ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζω καλύτερα- Ευ ζην.
Τίτλος προγράμματος: «Φρούτα φθινοπωρινά-διατροφή, υγεία, χαρά».
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΜΗΛΟ ΜΟΥ, ΜΗ/ΙΛΑ ΜΟΥ.
(εκτίμηση διάρκειας: 4 ώρες)
ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:
Α) ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ/ΒΙΒΛΙΑ:
- «Ο Ηρακλής και τα μήλα των εσπερίδων» (Μυθολογία).
- «Το μήλον της έριδος» (Μυθολογία). Βιβλίο: “ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ. Η αρπαγή της Ωραίας Ελένης”, εκδόσεις ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ.
- «Το προπατορικό αμάρτημα» (Θρησκευτικά). Βιβλίο: “Ο Αδάμ και η Εύα. Η δημιουργία του κόσμου”, ιστορίες από τη Βίβλο, εκδόσεις ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
- «Δώσε την αγάπη», συγγραφέας: Αγγελική Βαρελλά, εικονογράφος: Μάρω Αλεξάνδρου, εκδόσεις: Πατάκη (Παιδική λογοτεχνία).
Β) ΠΙΝΑΚΑΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ:
- Το έργο του Σαλβαντόρ Νταλί «Pomme Dragon» (Μήλο Δράκος) από τη σειρά έργων με νερομπογιές «Dali fruit».
Γ) ΜΟΥΣΙΚΗ:
- Τραγούδια για το μήλο από cd ή μέσω αναζήτησης στο you-tube.
Δ) ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
- Φύλλα εργασίας/ εμπέδωσης.
ΣΤΟΧΟΙ:
- Τέρψη και ψυχαγωγία μέσω αναγνωσμάτων (Μυθολογία, Θρησκευτικά, Παιδική Λογοτεχνία).
- Να ερμηνεύουν το περιβάλλον με ποικίλους τρόπους και υλικά.
- Να πειραματισθούν με διάφορα: υλικά, χρώματα, τεχνικές.
- Να κόβουν υλικά ή να πλάθουν και να δίνουν μορφή ή να χρησιμοποιούν stensil ή να τυπώνουν, ανάλογα με τη διάθεση δημιουργίας και τα ενδιαφέροντα του τμήματος (Εικαστικά).
- Να έρθουν σε επαφή με μορφές της σύγχρονης τέχνης και να αναγνωρίζουν κάποια είδη τέχνης και τα χαρακτηριστικά τους. (Σαλβαντόρ Νταλί, σειρά «Dali fruit», Εικαστικά).
- Ομαδοποιήσεις και εισαγωγή στην έννοια των συνόλων (Μαθηματικά).
- Σύνδεση πληθικότητας με το αντίστοιχο αριθμητικό σύμβολο (Μαθηματικά).
- Λέξη «μηλιά» και εύρεση των γραμμάτων που την συνθέτουν (Γλώσσα).
- Ακρόαση-εκμάθηση τραγουδιών.
- Ρυθμός.
- Να χορέψουν παραδοσιακούς χορούς.
ΔΡΑΣΕΙΣ:
- Ανάγνωση από την παιδαγωγό των προαναφερθέντων παραμυθιών/βιβλίων. Συζήτηση με τους μαθητές/τριες, περιγραφή εικόνων και ανα-αφήγηση τους από αυτούς/αυτές.
- Παρακολούθηση του video ΙΛΙΑΔΑ 1/ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ/ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΠΑΡΗΣ στο you-tube.
Το βίντεο μπορείτε να το παρακολουθήσετε παρακάτω:
Ανακτήθηκε από τον χρήστη GPITRAL5 Education culture & e-learning for Kids στο youtube (και δημιουργήθηκε στο VideoLink) στις 20/11/2021.
Χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
- Γνωριμία με το έργο του Σαλβαντόρ Νταλί «Pomme Dragon» (Μήλο Δράκος), από τη σειρά έργων με νερομπογιές «Dali fruit». Περιγραφή πίνακα, εντοπισμός στοιχείων που μας εντυπωσιάζουν και έκφραση των συναισθημάτων που μας δημιουργεί.
(η εικόνα είναι από το εποπτικό υλικό του αρχείου των εκπαιδευτικών)
- Επιλογή κάποιας από τις ακόλουθες ομαδικές ή ατομικές εργασίες, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τη διάθεση των μαθητών/τριών του τμήματος:
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: Χειροτεχνία/κατασκευή “μήλο”. Βάφουμε με μαρκαδόρους μήλα σχεδιασμένα σε λευκό κάνσον χαρτόνι, τα κόβουμε και τα κολλούμε σε γλωσσοπίεστρο. Αντιγραφή της λέξης «ΜΗΛΟ» (σε κεφαλαία). Προσθέτουμε τη λέξη στην κατασκευή των μαθητών/τριων.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: Συμβολική απεικόνιση της ιστορίας του Προπατορικού αμαρτήματος μέσω ενός ομαδο-συνεργατικού εικαστικού έργου. (Συμβολισμοί: Λουλούδι: σύμβολο της χαμένης Εδέμ/ του χαμένου Παραδείσου. Μήλο σε σχήμα πεταλούδας για να παραπέμπει ως φόρμα στην έννοια της ψυχής: σύμβολο του απαγορευμένου καρπού. Φίδι: σύμβολο του πειρασμού).
ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΛΕΞΕΙΣ: Αποτύπωση/αντιγραφή του ποιήματος του παραμυθιού “Δώσε την αγάπη, όπως δίνεις ένα μήλο. Έτσι απλά” και σύνθεση αυτού από τους μαθητές/τριες. (γλώσσα, γραφή)
(δημιουργία του Ολοήμερου Τμήματος)
ΤΥΠΩΜΑΤΑ ΜΕ ΜΗΛΑ ΚΑΙ ΔΑΧΤΥΛΟΜΠΟΓΙΕΣ: ατομικές δημιουργίες των μαθητών/τριών του ολοήμερου τμήματος.
- Φύλλα εργασίας/εμπέδωσης από το βιβλίο «ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό», Χριστόγερου Κατερίνα και Αρμενιάκου Κωνσταντίνα, ΚΕΔΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
- Εκμάθηση τραγουδιών με θέμα το μήλο. Σταδιακά, τα συνοδεύουμε με κρουστά όργανα. Ενδεικτικά: «Μήλο μου κόκκινο», «Στη μηλιά τη φορτωμένη…».
- Χορός: «Μήλο μου κόκκινο».
Το τραγούδι μπορείτε να το ακούσετε παρακάτω:
Ανακτήθηκε από τον χρήστη MLK στο youtube (και δημιουργήθηκε στο VideoLink) στις 08/11/2021.
Χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών γίνεται μέσω:
- συζήτησης, όπου η παιδαγωγός εντοπίζει τις γνώσεις που αποκτήθηκαν και εμπεδώθηκαν από τους μαθητές/τριες.
- των ατομικών και ομαδοσυνεργατικών εικαστικών δημιουργιών των μαθητών/τριών.
- Των φύλλων εργασίας/εμπέδωσης.