Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 – 2025

 ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2024-2025

ΦΟΡΜΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ 2024-2025

«ΕΛΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΜΟΥ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΩΣ ΝΙΩΘΩ»

  • ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΥΝΗΦΑΣΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΜΑΣ.

«Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω»

Εργαστήριο 1:

«Συνεργάζομαι και αλληλεπιδρώ»

  • Οι μαθητές/τριες γίνονται ζευγάρια και μετά τετράδες. Βρίσκουν το όνομα της ομάδας τους. Στη συνέχεια ακολουθεί καταιγισμός ιδεών, όπου αναφέρουν ό,τι γνωρίζουν για τη βία και τον εκφοβισμό. Για την καταγραφή των προτάσεων τους χρησιμοποιείται η πλατφόρμα coogle it.

IMG 20241002 181616 IMG 20241002 181502 IMG 20241002 174203 1

IMG 0268 IMG 0139 IMG 0138 IMG 0136 IMG 0129

Εργαστήριο 2:

«Ο κύκλος των απόψεων και των προτάσεων»

  • Δημιουργία συμβολαίου τάξης για πρόληψη περιστατικών εκφοβισμού.

IMG 20241003 113612 IMG 20241007 233556

  • Η ιστορία του Νταή του σχολικού με τα δικά μας λόγια και εικόνες!

Ανώνυμο σχέδιο

  • Τι είναι ο νταής;- Ο νταής του σχολικού.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΤΑΗΣ Ο ΝΤΑΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ IMG 0273 IMG 0272 IMG 0271

Εργαστήριο 3:

«Μπαίνω στην θέση του άλλου»

  • Μέσα από το σενάριο Μιμή η κουταλαυτού, εμβαθύνουμε στο θέμα της βίας και τα παιδιά αποτυπώνουν τις σκέψεις και τις απόψεις τους μέσα από την οπτική των ρόλων που καλούνται να ερμηνεύσουν.

IMG 20241015 072558 IMG 20241015 072336 IMG 20241015 072439

2. 1 1 1 3 1

Εργαστήριο 4:

«Τα μαγικά καπέλα εν δράση!»

  • Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Μatt Mahurin με τίτλο: Βullying και εμβαθύναμε περισσότερο στο θέμα με τη μεθοδολογία των 6 καπέλων σκέψης .

IMG 20241101 001040 IMG 20241101 000903 IMG 20241101 000800ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΚΑΠΕΛΑ ΕΝ ΔΡΑΣΗ

Εργαστήριο:5

«Τα δικά μας μηνύματα»

  • Τα παιδιά κατασκεύασαν μια πολυτροπική αφίσα με ζωγραφιές και μηνύματα κατά της βίας. Τίτλος της αφίσας μας “Φιλία και Όχι Βία”.

IMG 20241105 002326 IMG 20241105 002257IMG 202fdf7885d05ae05f3713a7a86596c0 V IMG 20241105 002214 IMG 66e2e081526ddca3150e9ff90de6df86 VIMG 21dfcc69aec5e4c49a5ba7d314c4d065 VIMG 20241105 002018

  • Δημιουργία τραγουδιού  από τους ίδιους τους μαθητές ,για τη βία με τη βοήθεια του προγράμματος suno.com

Θα το ακούσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://suno.com/song/eaa164d8-d140-494d-be7b-8f2a32c33757

  •  Κατασκευή των παιδιών: « Η καρδιά της φιλίας.»
  • Δημιουργία τραγουδιού από τους μαθητές: « Λέμε όχι στην βία ,λέμε ναι στην φιλία»
  • Δημιουργία βιβλίου από τα ίδια τα παιδιά: «Το μικρό βιβλίο της φιλίας»
  • Δημιουργία πολυτροπικής  και δια δραστικής αφίσας.

Θα τα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://view.genially.com/6729df1bfa55b60709643689/interactive-image-oxi-sth-bia-nai-sth-filia

  • Εκπαιδευτική παράσταση της ομάδας Ονειρόδραμα με τίτλο «Μπες στα παπούτσια μου». Μέσα  από την παράσταση αυτή και το εργαστήρι που ακολούθησε τα παιδιά κατανόησαν με βιωματικό  τρόπο την σημασία της εν συναίσθησης και της διαφορετικότητας.

IMG 20241113 170611 IMG 20241113 170536 IMG 20241113 111749 IMG 20241113 111726

  • Τα δικά μας μηνύματα… Δημιουργία μικρού βιβλίου φιλίας με την τεχνική των Μικρών Βιβλίων στην τάξη του Φρενέ.

IMG 20241127 094515 2 IMG 20241127 094610

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ:

  •  Οι μαθητές ζωγραφίζουν πως αισθάνθηκαν σε μια παλαιότερη εμπειρία τους, συζητάμε για τα χρώματα και τις μορφές που χρησιμοποίησαν.Καταγράψαμε τα συναισθήματά τους. «Χάρηκα όταν..» Λυπήθηκα όταν..»,«Φοβήθηκα όταν..», Θύμωσα όταν..».

17365116518591736944567630

  • Ακούσαμε  «Ωδή στην Χαρά» και οι μαθητές διάλεξαν ομάδες και ζωγράφισαν τα συναισθήματα τους ακούγοντας μουσική.

image0 8 image2 7 image3 5

  • ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ.

Μιλήσαμε για τα συναισθήματα και τα παιδιά περιέγραψαν  τις εικόνες από τον πίνακα αφόρμησης. Υπέθεσαν πως νιώθουν τα παιδιά στις εικόνες και φαντάστηκαν τον λόγο που νιώθουν έτσι .Καταγράψαμε και συζητήσαμε τις σκέψεις τους.

1736538350916

  • ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ -ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ:

Δημιουργούμε σενάρια όπου οι χαρακτήρες εκφράζουν συναισθήματα, με συμμετοχή των παιδιών.

Δίνουμε σενάρια με διαφορετικές καταστάσεις και ζητάμε να παίξουν τους αντίστοιχους ρόλους για να κατανοήσουν πως να αντιμετωπίζουν τα διάφορα συναισθήματα.

Χωρίζονται σε ζευγάρια. Συζητάνε για τους ρόλους που θα παίξουν ανάλογα με τα συναισθήματά τους.

Αποφασίζουν την ιστορία που θα παίξουν.

1737558042361 1737558032495 1737558020467 1737558012329 1737557932079 1737557874592 1737557822575

 

  • ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ:

Δώσαμε στους μαθητές καθρέπτη και ζητήσαμε να κάνουν εκφράσεις προσώπων που αντιστοιχούν σε διάφορα συναισθήματα και παράλληλα να μαντέψουν τις εκφράσεις του άλλου.

1736538721539 1736538748021 1736538786074 1736538768015 1736538809244

  • ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ:

ΙΣΤΟΡΙΕΣ:

Διαβάζουμε βιβλία ενσυναίσθησης, συζητάμε, επιλύουμε προβλήματα.

Σε συνέχεια της προσφοράς μας στο οικοτροφείο ΕΠΑΚΜΟΣ που φιλοξενεί μεγάλα παιδιά με αυτισμό, συνεχίσαμε την προσέγγιση αξξιοποιώντας το βιβλίο « Τι έχει ο Γιάννης;».

Σκοπός της προσέγγισης είναι:

  • Να εκτιμούν  και να σέβονται οι μαθητές τη μοναδικότητα των άλλων καθώς και την διαφορετικότητα τους.
  • Να αποκτήσουν ομαδικότητα, ανοχή και σεβασμό στις ανάγκες των άλλων.
  • Να αποκτήσουν αξίες που είναι σημαντικές για την κοινωνική ζωή (π.χ. σεβασμός, αλληλεγγύη,ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα κτλ.).
  • Να ευαισθητοποιηθούν· και να αναπτύξουν υπεύθυνη στάση και δράση για να υποστηρίζουν τα δικαιώματα των παιδιών και των ανθρώπων.
  • Να αποκτήσουν ομαδικότητα, ανοχή και σεβασμό στις ανάγκες των άλλων .
  • Να συνεισφέρουν σε συνεργατικές δραστηριότητες.

Διαβάσαμε το βιβλίο «Τι έχει ο Γιάννης;» και καταγράψαμε τις απορίες,τα συναισθήματα και τις σκέψεις των μαθητών.

ΤΙ ΕΧΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ

Τι έχει ο Γιάννης; Μιλώντας στα παιδιά για τον αυτισμό

Άδα Σταματάτου

Ο Γιάννης είναι τεσσάρων ετών και είναι αυτιστικός. Ο αυτισμός δεν είναι αρρώστια. Δεν κολλάει όπως η ιλαρά που γεμίζεις σπυριά σε όλο σου το σώμα…
Έτσι αρχίζει η ιστορία του Γιάννη, μια ιστορία για την αποδοχή και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Τα παιδιά ζωγράφισαν τι τους εντυπωσίασε από το βιβλίο και γράψαμε πάνω στις ζωγραφιές τους τις σκέψεις τους. Δημιουργήσαμε ένα βιβλίο με  εξώφυλλο που φτιάχτηκε από τα ίδια και ο τίτλος του: « Ο ΓΙΑΝΝΗΣ». Το βιβλίο έγινε ψηφιακό. Μπορέτε να το δείτε εδώ:

https://app.bookcreator.com/read/library/-OH6_ilfOv1E-ahJ0s05/h3cPqi7QPmemeqtHQHh53eVXU2q2/yvQ6UCXAT3KUqEMJr45gCA/YwmjmMADQQGimKFqeJiu8g

Οι μαθητές πρότειναν να φτιάξουμε και ένα βιβλίο με το τι θα έκαναν αν  ο Γιάννης ήταν στο σχολείο μας. Καταγράψαμε τις προτάσεις τους πάνω στις ζωγραφιές τους. Δημιούργησαν το εξώφυλλο και ο τίτλος του: « Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ».Το βιβλίο φτιάχτηκε και σε ψηφιακή μορφή.Μπορέιτε νε το δείτε στο παρακάτω σύνδεσμο:

https://app.bookcreator.com/read/library/-OH6_ilfOv1E-ahJ0s05/h3cPqi7QPmemeqtHQHh53eVXU2q2/S-o84UkQTwi4qBthTus2Bw/ry4EsNuGSTSFpbEqub-LQw

Αποφασίσαμε να στείλουμε τα βιβλία μας και ένα γράμμα στην Κα Άδα Σταματάτου,την μαμά του Γιάννη.Με μεγάλη χαρά τώρα περιμένουμε την απαντησή της!

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ

ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ:

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν πράξεις καλοσύνης, τις συζητάμε και τις επαινούμε. Φτιάχνουμε πίνακα με ζωγραφιές που αποτυπώνουν τις πράξεις τους. Οι μαθητές πρότειναν πράξεις καλοσύνης, τις καταγράψαμε και υπέγραψαν ότι θα τις κάνουν γράφοντας το όνομα τους και ζωγραφίζοντας τον εαυτό τους. Κάθε φορά που θα κάνουν μια πράξη  ενσυναίσθησης θα χρωματίζουν και το ανάλογο χαρτάκι.

1737008457096 1737008468967

Στην ολομέλεια εξηγήσαμε  και «παίξαμε» την κάθε πράξη.

ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΦΥΤΩΝ:

Δίνουμε υπευθυνότητες για την φροντίδα των φυτών του αιθρίου μας για να κατανοήσουν την έννοια της προσφοράς και της φροντίδας.

Τι χρειάζονται τα φυτά για να ζήσουν; Πως θα αισθανόμασταν εμείς αν δεν μας φρόντιζαν; Πως αισθανόμαστε αν μας φροντίζουν και όταν μας προσφέρουν αγάπη; Μπαίνω στην θέση του φυτού και λέω πως νιώθω και στις δύο περιπτώοεις.  Πως αισθανόμαστε τώρα που φροντίζουμε και προσφέρουμε στα φυτά μας αγάπη,νερό ,αέρα;

image1 image0 image2

Βλέπουμε την εικόνα και λέμε τις σκέψεις μας και τα συναισθηματά μας. Τα αποτυπώνουμε στο χαρτί.

Η προσφορά πάντα επιστρέφει και μας ανταμείβει!

φυτο και ενσυναισθηση

1738661722572 1738661738572

Μπαίνω στην θέση του μικρού δέντρου. Τι χρειάζομαι για να μεγαλώσω;  Πως αισθάνεται το παιδί που φροντίζει το μικρό δεντάκι; Πως αισθάνεται τώρα που  μεγάλωσε; Τι θα μου προσφέρει το δεντράκι μου όταν αθτό μεγαλώσει;

1738662144867

Οι σκέψεις μας και τα συναισθήματα μας αποτυπώνονται στις ζωγραφιές μας.

1738672101930

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ:

  • ΠΡΟΣΦΟΡΑ: Συγκεντρώσαμε διάφορα είδη για τους« ειδικούς» μας φίλους του γειτονικού οικοτροφείου. Είπαμε τραγούδια και ευχές διαδικτυακά για τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου Τρικάλων.

Οι μαθητές μαζί με τους γονείς τους και οι Εκπαιδευτικοί συγκέντρωσαν δώρα για τους οικότροφους του ΕΠΑΚΜΟΣ. Τα παιδιά διακόσμησαν τις σακούλες και έγραψαν ευχές. Οι καλεσμένοι μας ενθουσιάστηκαν με τα δώρα και τα τραγούδια που τους είπαμε. Τραγούδησαν και αυτοί και μας έφεραν στολίδια. Μας μίλησαν για τις ικανότητές τους. Μετά τα παιδιά του νηπιαγωγείου μίλησαν για τα συναισθήματά τους.

Μια δραστηριότητα για την ενσυναίσθηση -«στην θέση του άλλου μπαίνω και τον καταλαβαίνω».

17348616228581734861554113 1734861495433 1734861485604 1734861593908 1734861581331  1734861607364

  • Την Δευτέρα  2 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε  στη αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας Διαδικτυακή συνάντηση του 4ου Δημοτικού και το 4ου  Νηπιαγωγείου, με το 7ο  Δημοτικό ,το 13ο Νηπιαγωγείο Αγίας Παρασκευής  και  το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων, με θέμα «Επικοινωνούμε μέσα από την μουσική».

1733222481930 1733222368149 1733222388465 1733222405115 1733222442801 1733222458224 1733222467734 1733222481930 1

  • ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ:

 Μοιράζουμε κάρτες στο Δημοτικό!

Επίσκεψη της πρώτης Δημοτικού στην τάξη μας. Ανταλλάξαμε ευχές, δώρα, γλυκά, κάρτες και είπαμε τα κάλαντα! Μια δραστηριότητα για την συνεργασία, την ευγένεια, την αλληλεγγύη, την προσφορά!

Οι προετοιμασίες μας για την υποδοχή!

1734860743585 1734860709693

IMG 20241219 151426 IMG 20241219 151527 IMG 20241219 151858 IMG 20241219 151652

  • ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ: «Κανένας μόνος τα Χριστούγεννα!»

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 2024

Η οικογένεια από πολλά μέρη του κόσμου μαζεύετε στην Αθήνα ώστε κανείς μόνος να μην μείνει τα Χριστούγεννα! Μια γιορτή για την ενσυναίσθηση ,την αγάπη και την αλληλεγγύη βγαλμένη μέσα από ιδέες μαθητών και εκπαιδευτικών.

  • 1734858560035 1734858495134 1734858732252 1734858656938 1734859279975 1734858800480 1734858495134 1 1734859475908 1734859353239 1734859316736 1734858846939ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΓΑΠΗ.

Παρουσίαση της παράστασης στα παιδιά του Δημοτικού και χορός μαζί αγκαλιασμένοι! Μια δραστηριότητα για την συνεργασία μικρών και μεγάλων μαθητών και φυσικά για την αλληλεγγύη.

1734860988871 1734861044179 1734861105092

  •  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ E-TWINNING:

 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ:

  • ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Επιλέγουμε κάθε εβδομάδα τα παιδιά που είναι οι «Φίλοι της Εβδομάδας». Οι υπόλοιποι τους ζωγραφίζουν  ή γράφουν κάτι για αυτούς, δείχνοντάς τους αναγνώριση και καλοσύνη. Οι μαθητές διακόσμησαν τις σακούλες «…από του ευγενικούς φίλους σου». Από εδώ και πέρα τα παιδιά θα μπορούν να ανταλλάσσουν  ζωγραφιές, αντιγράφοντας ευγενικές λέξεις και ευχές όπως: Καλό Σαββατοκύριακο, Χρόνια Πολλά, Σε αγαπώ, Καλά να περάσεις , Συγνώμη, κ.λ.π. και να τις χαρίζουν στους  «Φίλους της Εβδομάδας».

1731586784126 1731586803391

  •  ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ: 

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν μικρές πράξεις καλοσύνης και δημιουργούμε λίστες.

1747420987563

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ:

ΠΑΖΛ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ: Δημιουργήσαμε ένα μεγάλο παζλ όπου κάθε κομμάτι αντιπροσώπευε μια καλή πράξη ή μια έκφραση ενσυναίσθησης. Κάθε φορά κάποιος πρόσθετε ένα κομματι στο παζλ. Όλο με ζωγραφιές μαθητών.

1739892963931 1739892973739 1739893016474 1739892982611

ΜΑΡΤΙΟΣ:

ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο.Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούνδράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και τουεκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικέςσυνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» εν όψει της 6ης Μαρτίου  πραγματοποιηεί για 12η συνεχή χρονιά την εκστρατεία Μίλα Τώρα.

  • Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» οι μικροί μαθητές  αντάλλαξαν σκέψεις,ιδέες,εμπειρίες,συνεργάστηκαν,δημιούργησαν το δικό τους μήνυμα και συμμετείχανμε τον δικό τους τρόπο στην εκστρατεία.

1741242292162

  •  Παρακολούθησαν βίντεο με  την ιστορία του Όλιβερ Μπατον που πραγματεύεται τα τρία είδη της βίας: τη λεκτική,  τη σωματική και την κοινωνική απομόνωση. Ακολούθησε συζήτηση, όπου οι μαθητές εξέφρασαν τις απόψεις τους, για το τι θα έκαναν εάν ήταν αυτοί στη θέση του ήρωα ή κάποιος φίλος τους.

20250305 092014 20250305 092037

Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=qvmBbdNzJJU&pp=ygU1zr_Ou865zrLOtc-BIM68z4DOsc-Ezr_OvSDPg8-Hzr_Ou865zrrOtyDOss65zr3PhM61zr8%3D

 ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 ΠΟΥ ΘΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟ ΚΑΛΟ.

Στόχος της διερεύνησης είναι η ανάπτυξη της ιστορικής  αντίληψης των μαθητών και εντάσσεται  στο τομέα των κοινωνικών επιστημών καθώς και η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης που εντάσσεται στον τομέα της προσωπικής και κοινονικοσυναισθηματικής ανάπτυξης.

  • Οι  μαθητές διατύπωσαν ερωτήματα που αφορούσαν  τα  γεγονότα της 25 Μαρτίου 1821  και οι απαντήσεις τους καταγράφτηκαν. Επίσης επεξεργάστηκαν πληροφορίες για το παρελθόν από τον πίνακα αφόρμησης  και ένα επίκαιρο βίντεο, προκειμένου να μάθουν για την ιστορία του τόπου τους,τα γεγονότα που οδήγησαν στην Επανάσταση,τους ήρωες του 1821 ,τα χρόνια της σκλαβιάς και τις ενέργειες των Τούρκων κατακτητών.

Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=YdcpvfYiBlk&pp=ygUbMTgyMSDOvc63z4DOuc6xzrPPic6zzrXOuc6_

1742387183936 1742387183909 1742387183964

  • Μέσω των πληροφοριών αυτών, μέσω ιστορικών βιβλίων και βίντεο εντόπισαν  χαρακτηριστικά στους ήρωες και στις  ηρωϊδες του΄21 (π.χ. γενναιότητα, αυτοθυσία, αγάπη για την πατρίδα) και έβαλαν τον εαυτό τους στην θέση τους.Προσπάθησαν να μπουν στην θέση των Ηρώων και παρακολούθησαν βίντεο για αυτούς. Τι θα έκαναν αν ήταν αγωγνιστές του 1821; Οι σκέψεις και τα συναισθήματα τους καταγράφτηκαν  στις εργασίες τους:«Θα πολεμούσα». «Θα πήγαινα τα παιδιά μου στο κρυφό σχολείο». «Θα έδινα τα χρηματά μου για τον αγώνα». «Θα ανέβαινα στο άλογο και θα πολεμούσα».Ευχαρίστησαν τους ήρωες του ΄21 με τον δικό τους τρόπο ,έφτιαξαν σημαίες και στεφάνι, απαγγέλοντας  ποίημα,χόρεψαν επετειακούς χορούς.

Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=go1T8_vVjjQ&pp=ygUbMTgyMSDOvc63z4DOuc6xzrPPic6zzrXOuc6_

1742387502243 17423875022611742388415355      1742392027709 17423750386771742401124103InShot 20250324 164035695

Μπορείτε να ακούσετε το ποίημα εδω:

  • Τι συναισθήματα είχαν οι Ήρωες του 1821; Οι μαθητές επιλέγουν τα συναισθήματα που πιστεύουν ότι είχαν οι ήρωες του 1821 που αγωνίστηκαν για την Ελευθερία. Καταγράψαμε τα επιχειρηματά τους στις εργασίες τους. «Αισθάνονταν λυπημένοι γιατί έχουν πόλεμο.«Φοβισμένοι  μήπως χάσουν τους γονείς τους».«Σκεφτικοί γιατί σκέφτονταν την Ελλάδα» κ.λ.π.

1742563801593 1742563770351 1742563738366

  • Ζωγράφισαν πως φαντάζονταν τον εαυτό τους σαν Ήρωα του 1821.

1742374128515 1742374097576 1742374074261

1742374270717 1742374254233 1742374282549

  • Διατύπωσαν τις απόψεις τους για το τι σημαίνει για αυτούς Ελευθερία. Ζωγράφιασαν τις σκέψεις τους.

1742374532596 1742374512650 1742374555070

  • Μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning «Feeling The Art», στσ οποίο το σχολείο μας συμμετέχει παρουσιάζοντας ανάμεσα στα άλλα και το συναίσθημα του Θυμού, μέσα από την τέχνη, οι μαθητές ζωγράφισαν τους θυμωμένους Ήρωες του 1821, παρατηρώντας τον πίνακα ζωγραφικής «The Greek Fighter» και ακούγοντας την σύθεση του Βαγγέλη Παπαθανασίου! Μπορείτε να δείτε τα έργα τους στο παρακάτω βίντεο:

 

  • Οι μαθητές με την χρήση του υπολογιστή και σε συνεργασία μεταξύ τους και με τους Εκπαιδευτικούς, έφτιαξαν τον Τροχό της διπλής γιορτής της 25ης Μαρτίου μέσω της εφαρμογής wheeofnames. Διάλεξαν την μουσική,τα χρώματα και διατύπωσαν ερωτήσεις.

Μπορείτε να παίξτε τον Τροχό μας στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://wheelofnames.com/el/kma-df9

20250321 115910 20250321 115736

  • Εδώ είναι και ο τελικός πίνακας καταγραφής της προσέγγισης. KWHL-Know-What-How-Learn δηλαδή  Τι ξέρω-Τι θέλω να μάθω-Πώς θα το μάθω και πώς το έμαθα-Τι έμαθα, που βοηθά την σκέψη και την μάθηση των μαθητών.

1742500446689

Σκοπός της διερεύνησης που εντάσσεται στο θεματικό πεδίο προσωπική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη,είναι:

 -Η ευαισθητοποίηση των παιδιών και η ανάπτυξη ικανότητα τους στην ανάληψη πρωτοβουλιών σε ζητήματα της άμεσης εμπειρίας τους, σε σχέση με ευρύτερα κοινωνικά  προβλήματα, για την προαγωγή της ενεργού και υπεύθυνης συμμετοχής και δράσης τους.

-Η εκτίμηση της σημασίας του εθελοντισμού και η συνειδητοποιίηση ότι με τις πράξεις τους μπορούν να συμβάλλουν στο κοινωνικό σύνολο.

-Η δημιουργία διάθεσης επίλυσης προβλημάτων .

– Η ανάπτυξη της ικανότητας λήψης αποφάσεων και υπεύθυνης συμπεριφοράς.

– Η ανάπτυξη της ικανότητας διερεύνησης κοινωνικών καταστάσεων που συνδέονται με την ανθρώπινη δραστηριότητα

  • ΒΙΝΤΕΑΚΙΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ:
  • Παρουσιάζουμε βίντεο με ιστορίες αδέσποτων ζώων,μπαίνουμε στην θέση τους και καταγράφουμε λύσεις για να μην υπάρχουν αδέσποτα. Μπορείτε να δείτε τα βίντεο εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=GCGff81ywNw&pp=ygUtzrHOtM61z4PPgFvOv8-EzrEgz4POus-FzrvOuSDPgM6xz4HOsc68z4XOuM65

https://www.youtube.com/watch?v=D_Rx4qZ8QRc&pp=ygUXaG9tZWxlc3MgZG9ncyBhbmltYXRpb24%3D

Πως θα αισθανόμουνα αν ήμουν ένα αδέσποτο σκυλάκι; Οι μαθητές ζωγραφίζουν τα συναισθήματα τους και αυτά καταγράφονται. Μπαίνουν στη θέση του άλλου( σκύλου) και τον καταλαβαίνουν.

1738932544444 1738932528896

  • Τι χρειάζεται ένα αδεσποτάκι για να γίνει ευτυχισμένο;

Δραματοποιούμε τα συναισθήματα μας και ζωγραφίζουμε τις ανάγκες των μικρών μας φίλων.

1739275056493 1739275068287 1739275094083 1739275103044

1740731612706 1740731612723 1740731612739 1740731612755

1738932682813 1738932693085

  • Φτιάχνουμε τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ σε περίπτωση που υοθετήσουμε ένα αδεσποτάκι.

1739275804308 1739275984000

  • Οι μαθητές έγραψαν και εικονογράφησαν το βιβλίο « Η ιστορία ενός αδέσποτου σκύλου».

Κάθε μέρα κάποιος παίρνει το βιβλίο σπίτι του να το διαβάσει και να παίξει με το μικρό αδεσποτάκι που τελικά βρήκε την δική του οικογένεια!

1739894306835 1739894314328 1739894321066 1739894344475

Το βιβλίο δόθηκε και στους μαθητές της Α’ Τάξης Δημοτικού και έτσι μοιραστήκαμε τις εμπειρίες και τα συναισθήματα μας!

Εδώ είναι και ο τελικός πίνακας καταγραφής της προσλεγγισης KWHL- Know-What- How-Learn δηλαδή Τι ξέρω-Τι θέλω να μάθω-Πως θα το μάθω  και Πως το έμαθα,που βοηθά την σκέψη και την μάθηση των μαθητών.

1740130134575

ΑΠΡΙΛΙΟΣ:

  • Θεατρική  Αγωγή: Τα παιδιά παίζουν ρόλους σε σενάρια που πρέπει να κατανοήσουν και να βοηθήσουν τους άλλους.

1747421864819 1747421797726 1747421775322 1747421729119image5 1 image4 1 image1 2 image0 4 1747421821081 1747421750275 1747421864819 11747421864819 2 1747421775322 1 1747421729119 1

  • Δημιουργία Ενσυναίσθησης μέσω έργων τέχνης! Δείξαμε πίνακες με θέμα την ενσυναίσθηση και συζητήσαμε για τα συναισθήματά που δημιουργήθηκαν. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα συναισθήματα τους απεικονίζοντας  τους  συγκεκριμένους  πίνακες.

1747317443916 1747317433972 17473174136151747317388634

Εδώ μερικές από τις σκέψεις τους: « Αισθάνομαι χαρά που το σκυλάκι δεν βρέχεται»- «Αισθάνομαι λύπη που το γατάκι είναι έξω από την ομπρέλα»- «Αισθάνομαι ηρεμία που τα παιδιά είναι αγκαλιά με το γατάκι»- Αισθάνομαι ευτυχία που το αγόρι είναι ευγενικό και βοηθάει το κορίτσι να πλύνει την κούκλα της»

  • Ευχές και δώρα από καρδιάς! Οι μαθητές είπαν τα Κάλαντα του Λαζάρου στην Α Τάξη του Δημοτικού,κρατώντας τον Λάζαρο,καλαθάκι με αυγά και πασχαλινές λιχουδιές, αναβιώνοντας έτσι τα έθιμα του Πάσχα. Ανταλλάξαμε δώρα και ευχές από καρδιάς!Η χαρά όλων ήταν μεγάλη και η ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε σε όλο το σχολείο ήταν πραγματικά υπέροχη!

1744644893756InShot 20250411 184203182

ΜΑΙΟΣ: 

  • Παίζουμε συνεργατικά παιχνίδια με την έκτη τάξη όπου τα παιδιά θα πρέπει να συνεργαστούν για να πετύχουν έναν στόχο.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε όμαδες.Οι μικροί και οι μεγάλοι μαθητές μέσω της συνεργασίας, έγραψαν και σκηνοθέτησαν μικρές ιστορίες, με θέμα την μουσική,την χαρά και την λύπη.Τις παρουσίασαν στην ολομέλεια.

1746889584932 1746889552236 1746889538707 1746889499731 1746889457489

  • Ψηφιακό περιοδικό καλοσύνης: Δημιουργήσαμε περιοδικό όπου τα παιδιά  ζωγράφισαν μια ιστορία  καλοσύνης και ενσυναίσθησης.

https://app.bookcreator.com/read/library/-OH6_ilfOv1E-ahJ0s05/h3cPqi7QPmemeqtHQHh53eVXU2q2/S-o84UkQTwi4qBthTus2Bw/ry4EsNuGSTSFpbEqub-LQw

  • Μέσω εφαρμογής φτιάχνουμε τραγούδι με στοίχους των παιδιών και βάζουμε μουσική. Καλούμε την δευτέρα τάξη και τους το παρουσιάζουμε.

«Αγάπη και Φιλία»

https://suno.com/s/LO0u01XCcFqkzAT9

1747335746442

  •  Συνεργαστήκμε μετα παιδια της Δευτέρας Δημοτικού και φτιάξαμε ομαδική αφίσα με θέμα «’Ελα στην Θέση μου να Δεις Πως Νιώθω-Ο κύκλος της Καλοσύνης».Την παρουσιάζουμε σε όλο το Δημοτικό Σχολείο.

Ο Κύκλος της Καλοσύνης: Ένα Έργο Συνεργασίας και Αγάπης!

Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, σας παρουσιάζουμε το τελευταίο μας συνεργατικό έργο: “Ο Κύκλος της Καλοσύνης”! Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, μαζί με τους μαθητές της Β’ Δημοτικού, ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν ένα εντυπωσιακό στέφανι, γεμάτο χρώματα και σημαντικά μηνύματα.

Γύρω-γύρω στο μεγάλο μας στέφανι, τα παιδιά κόλλησαν τις υπέροχες ζωγραφιές τους, όλες με θέμα την καλοσύνη. Μέσα από τα έργα τους, αποτύπωσαν τις δικές τους σκέψεις και συναισθήματα για το πόσο σημαντικό είναι να είμαστε καλοί με τους γύρω μας.

Στο κέντρο του στεφανιού, γράψαμε με μεγάλα γράμματα τη φράση “Ο Κύκλος της Καλοσύνης”. Η φράση αυτή περικλείει ένα πολύτιμο νόημα: η καλοσύνη είναι σαν ένας κύκλος που ξεκινά από εμάς, ταξιδεύει και τελικά επιστρέφει σε αυτόν που την ξεκίνησε. Κάθε πράξη καλοσύνης, μικρή ή μεγάλη, δημιουργεί ένα ντόμινο θετικών συναισθημάτων και ενεργειών!

Αυτό το έργο δεν ήταν μόνο μια ευκαιρία για δημιουργία, αλλά και για σημαντική συνεργασία. Τα μικρά χεράκια του Νηπιαγωγείου δούλεψαν μαζί με τα πιο μεγάλα των παιδιών της Β’ Δημοτικού, ανταλλάσσοντας ιδέες, χαμόγελα και, πάνω απ’ όλα, το μήνυμα της φιλίας και της αρμονικής συνύπαρξης. Ήταν μια πραγματική γιορτή συνεργασίας και μάθησης!

Ελπίζουμε οι φωτογραφίες να σας μεταδώσουν λίγη από τη χαρά και την έμπνευση που νιώσαμε όλοι κατά τη διάρκεια αυτής της όμορφης διαδικασίας. Ας αγκαλιάσουμε όλοι τον “Κύκλο της Καλοσύνης” στην καθημερινότητά μας!

IMG 20250523 113403IMG 20250523 113437IMG 20250523 215707IMG 20250523 134654IMG 20250523 134730IMG 20250523 141506IMG 20250523 141509IMG 20250523 142933

  • Γιορτή Λήξης: «Η Αλυσίδα της Καλοσύνης-Η Ευγένεια είναι Μεταδοτική»

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες

  • Δημιουργία ανώνυμου ερωτηματολογίου προς του γονείς.

Ανώνυμο ερωτηματολόγιο.

Ανώνυμο Ερωτηματολόγιο

Συνοπτικά Αποτελέσματα ανά Ερώτηση