ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2024-2025
ΦΟΡΜΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ 2024-2025
«ΕΛΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΜΟΥ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΩΣ ΝΙΩΘΩ»
- ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΥΝΗΦΑΣΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΜΑΣ.
«Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω»
Εργαστήριο 1:
«Συνεργάζομαι και αλληλεπιδρώ»
- Οι μαθητές/τριες γίνονται ζευγάρια και μετά τετράδες. Βρίσκουν το όνομα της ομάδας τους. Στη συνέχεια ακολουθεί καταιγισμός ιδεών, όπου αναφέρουν ό,τι γνωρίζουν για τη βία και τον εκφοβισμό. Για την καταγραφή των προτάσεων τους χρησιμοποιείται η πλατφόρμα coogle it.
Εργαστήριο 2:
«Ο κύκλος των απόψεων και των προτάσεων»
- Δημιουργία συμβολαίου τάξης για πρόληψη περιστατικών εκφοβισμού.
- Η ιστορία του Νταή του σχολικού με τα δικά μας λόγια και εικόνες!
- Τι είναι ο νταής;- Ο νταής του σχολικού.
Εργαστήριο 3:
«Μπαίνω στην θέση του άλλου»
- Μέσα από το σενάριο Μιμή η κουταλαυτού, εμβαθύνουμε στο θέμα της βίας και τα παιδιά αποτυπώνουν τις σκέψεις και τις απόψεις τους μέσα από την οπτική των ρόλων που καλούνται να ερμηνεύσουν.
Εργαστήριο 4:
«Τα μαγικά καπέλα εν δράση!»
- Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Μatt Mahurin με τίτλο: Βullying και εμβαθύναμε περισσότερο στο θέμα με τη μεθοδολογία των 6 καπέλων σκέψης .
Εργαστήριο:5
«Τα δικά μας μηνύματα»
- Τα παιδιά κατασκεύασαν μια πολυτροπική αφίσα με ζωγραφιές και μηνύματα κατά της βίας. Τίτλος της αφίσας μας “Φιλία και Όχι Βία”.
- Δημιουργία τραγουδιού από τους ίδιους τους μαθητές ,για τη βία με τη βοήθεια του προγράμματος suno.com
Θα το ακούσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://suno.com/song/eaa164d8-d140-494d-be7b-8f2a32c33757
- Κατασκευή των παιδιών: « Η καρδιά της φιλίας.»
- Δημιουργία τραγουδιού από τους μαθητές: « Λέμε όχι στην βία ,λέμε ναι στην φιλία»
- Δημιουργία βιβλίου από τα ίδια τα παιδιά: «Το μικρό βιβλίο της φιλίας»
- Δημιουργία πολυτροπικής και δια δραστικής αφίσας.
Θα τα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://view.genially.com/6729df1bfa55b60709643689/interactive-image-oxi-sth-bia-nai-sth-filia
- Εκπαιδευτική παράσταση της ομάδας Ονειρόδραμα με τίτλο «Μπες στα παπούτσια μου». Μέσα από την παράσταση αυτή και το εργαστήρι που ακολούθησε τα παιδιά κατανόησαν με βιωματικό τρόπο την σημασία της εν συναίσθησης και της διαφορετικότητας.
- Τα δικά μας μηνύματα… Δημιουργία μικρού βιβλίου φιλίας με την τεχνική των Μικρών Βιβλίων στην τάξη του Φρενέ.
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ:
- Οι μαθητές ζωγραφίζουν πως αισθάνθηκαν σε μια παλαιότερη εμπειρία τους, συζητάμε για τα χρώματα και τις μορφές που χρησιμοποίησαν.Καταγράψαμε τα συναισθήματά τους. «Χάρηκα όταν..» Λυπήθηκα όταν..»,«Φοβήθηκα όταν..», Θύμωσα όταν..».
- Ακούσαμε «Ωδή στην Χαρά» και οι μαθητές διάλεξαν ομάδες και ζωγράφισαν τα συναισθήματα τους ακούγοντας μουσική.
- ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ.
Μιλήσαμε για τα συναισθήματα και τα παιδιά περιέγραψαν τις εικόνες από τον πίνακα αφόρμησης. Υπέθεσαν πως νιώθουν τα παιδιά στις εικόνες και φαντάστηκαν τον λόγο που νιώθουν έτσι .Καταγράψαμε και συζητήσαμε τις σκέψεις τους.
- ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ -ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ:
Δημιουργούμε σενάρια όπου οι χαρακτήρες εκφράζουν συναισθήματα, με συμμετοχή των παιδιών.
Δίνουμε σενάρια με διαφορετικές καταστάσεις και ζητάμε να παίξουν τους αντίστοιχους ρόλους για να κατανοήσουν πως να αντιμετωπίζουν τα διάφορα συναισθήματα.
Χωρίζονται σε ζευγάρια. Συζητάνε για τους ρόλους που θα παίξουν ανάλογα με τα συναισθήματά τους.
Αποφασίζουν την ιστορία που θα παίξουν.
- ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ:
Δώσαμε στους μαθητές καθρέπτη και ζητήσαμε να κάνουν εκφράσεις προσώπων που αντιστοιχούν σε διάφορα συναισθήματα και παράλληλα να μαντέψουν τις εκφράσεις του άλλου.
- ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ:
ΙΣΤΟΡΙΕΣ:
Διαβάζουμε βιβλία ενσυναίσθησης, συζητάμε, επιλύουμε προβλήματα.
Σε συνέχεια της προσφοράς μας στο οικοτροφείο ΕΠΑΚΜΟΣ που φιλοξενεί μεγάλα παιδιά με αυτισμό, συνεχίσαμε την προσέγγιση αξξιοποιώντας το βιβλίο « Τι έχει ο Γιάννης;».
Σκοπός της προσέγγισης είναι:
- Να εκτιμούν και να σέβονται οι μαθητές τη μοναδικότητα των άλλων καθώς και την διαφορετικότητα τους.
- Να αποκτήσουν ομαδικότητα, ανοχή και σεβασμό στις ανάγκες των άλλων.
- Να αποκτήσουν αξίες που είναι σημαντικές για την κοινωνική ζωή (π.χ. σεβασμός, αλληλεγγύη,ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα κτλ.).
- Να ευαισθητοποιηθούν· και να αναπτύξουν υπεύθυνη στάση και δράση για να υποστηρίζουν τα δικαιώματα των παιδιών και των ανθρώπων.
- Να αποκτήσουν ομαδικότητα, ανοχή και σεβασμό στις ανάγκες των άλλων .
- Να συνεισφέρουν σε συνεργατικές δραστηριότητες.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Τι έχει ο Γιάννης;» και καταγράψαμε τις απορίες,τα συναισθήματα και τις σκέψεις των μαθητών.
Τι έχει ο Γιάννης; Μιλώντας στα παιδιά για τον αυτισμό
Ο Γιάννης είναι τεσσάρων ετών και είναι αυτιστικός. Ο αυτισμός δεν είναι αρρώστια. Δεν κολλάει όπως η ιλαρά που γεμίζεις σπυριά σε όλο σου το σώμα…
Έτσι αρχίζει η ιστορία του Γιάννη, μια ιστορία για την αποδοχή και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τι τους εντυπωσίασε από το βιβλίο και γράψαμε πάνω στις ζωγραφιές τους τις σκέψεις τους. Δημιουργήσαμε ένα βιβλίο με εξώφυλλο που φτιάχτηκε από τα ίδια και ο τίτλος του: « Ο ΓΙΑΝΝΗΣ». Το βιβλίο έγινε ψηφιακό. Μπορέτε να το δείτε εδώ:
Οι μαθητές πρότειναν να φτιάξουμε και ένα βιβλίο με το τι θα έκαναν αν ο Γιάννης ήταν στο σχολείο μας. Καταγράψαμε τις προτάσεις τους πάνω στις ζωγραφιές τους. Δημιούργησαν το εξώφυλλο και ο τίτλος του: « Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ».Το βιβλίο φτιάχτηκε και σε ψηφιακή μορφή.Μπορέιτε νε το δείτε στο παρακάτω σύνδεσμο:
Αποφασίσαμε να στείλουμε τα βιβλία μας και ένα γράμμα στην Κα Άδα Σταματάτου,την μαμά του Γιάννη.Με μεγάλη χαρά τώρα περιμένουμε την απαντησή της!
ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ:
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν πράξεις καλοσύνης, τις συζητάμε και τις επαινούμε. Φτιάχνουμε πίνακα με ζωγραφιές που αποτυπώνουν τις πράξεις τους. Οι μαθητές πρότειναν πράξεις καλοσύνης, τις καταγράψαμε και υπέγραψαν ότι θα τις κάνουν γράφοντας το όνομα τους και ζωγραφίζοντας τον εαυτό τους. Κάθε φορά που θα κάνουν μια πράξη ενσυναίσθησης θα χρωματίζουν και το ανάλογο χαρτάκι.
Στην ολομέλεια εξηγήσαμε και «παίξαμε» την κάθε πράξη.
ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΦΥΤΩΝ:
Δίνουμε υπευθυνότητες για την φροντίδα των φυτών του αιθρίου μας για να κατανοήσουν την έννοια της προσφοράς και της φροντίδας.
Τι χρειάζονται τα φυτά για να ζήσουν; Πως θα αισθανόμασταν εμείς αν δεν μας φρόντιζαν; Πως αισθανόμαστε αν μας φροντίζουν και όταν μας προσφέρουν αγάπη; Μπαίνω στην θέση του φυτού και λέω πως νιώθω και στις δύο περιπτώοεις. Πως αισθανόμαστε τώρα που φροντίζουμε και προσφέρουμε στα φυτά μας αγάπη,νερό ,αέρα;
Βλέπουμε την εικόνα και λέμε τις σκέψεις μας και τα συναισθηματά μας. Τα αποτυπώνουμε στο χαρτί.
Η προσφορά πάντα επιστρέφει και μας ανταμείβει!
Μπαίνω στην θέση του μικρού δέντρου. Τι χρειάζομαι για να μεγαλώσω; Πως αισθάνεται το παιδί που φροντίζει το μικρό δεντάκι; Πως αισθάνεται τώρα που μεγάλωσε; Τι θα μου προσφέρει το δεντράκι μου όταν αθτό μεγαλώσει;
Οι σκέψεις μας και τα συναισθήματα μας αποτυπώνονται στις ζωγραφιές μας.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ:
- ΠΡΟΣΦΟΡΑ: Συγκεντρώσαμε διάφορα είδη για τους« ειδικούς» μας φίλους του γειτονικού οικοτροφείου. Είπαμε τραγούδια και ευχές διαδικτυακά για τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου Τρικάλων.
Οι μαθητές μαζί με τους γονείς τους και οι Εκπαιδευτικοί συγκέντρωσαν δώρα για τους οικότροφους του ΕΠΑΚΜΟΣ. Τα παιδιά διακόσμησαν τις σακούλες και έγραψαν ευχές. Οι καλεσμένοι μας ενθουσιάστηκαν με τα δώρα και τα τραγούδια που τους είπαμε. Τραγούδησαν και αυτοί και μας έφεραν στολίδια. Μας μίλησαν για τις ικανότητές τους. Μετά τα παιδιά του νηπιαγωγείου μίλησαν για τα συναισθήματά τους.
Μια δραστηριότητα για την ενσυναίσθηση -«στην θέση του άλλου μπαίνω και τον καταλαβαίνω».
- Την Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στη αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας Διαδικτυακή συνάντηση του 4ου Δημοτικού και το 4ου Νηπιαγωγείου, με το 7ο Δημοτικό ,το 13ο Νηπιαγωγείο Αγίας Παρασκευής και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων, με θέμα «Επικοινωνούμε μέσα από την μουσική».
- ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ:
Μοιράζουμε κάρτες στο Δημοτικό!
Επίσκεψη της πρώτης Δημοτικού στην τάξη μας. Ανταλλάξαμε ευχές, δώρα, γλυκά, κάρτες και είπαμε τα κάλαντα! Μια δραστηριότητα για την συνεργασία, την ευγένεια, την αλληλεγγύη, την προσφορά!
Οι προετοιμασίες μας για την υποδοχή!
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ: «Κανένας μόνος τα Χριστούγεννα!»
Η οικογένεια από πολλά μέρη του κόσμου μαζεύετε στην Αθήνα ώστε κανείς μόνος να μην μείνει τα Χριστούγεννα! Μια γιορτή για την ενσυναίσθηση ,την αγάπη και την αλληλεγγύη βγαλμένη μέσα από ιδέες μαθητών και εκπαιδευτικών.
Παρουσίαση της παράστασης στα παιδιά του Δημοτικού και χορός μαζί αγκαλιασμένοι! Μια δραστηριότητα για την συνεργασία μικρών και μεγάλων μαθητών και φυσικά για την αλληλεγγύη.
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ E-TWINNING:
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ:
- ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Επιλέγουμε κάθε εβδομάδα τα παιδιά που είναι οι «Φίλοι της Εβδομάδας». Οι υπόλοιποι τους ζωγραφίζουν ή γράφουν κάτι για αυτούς, δείχνοντάς τους αναγνώριση και καλοσύνη. Οι μαθητές διακόσμησαν τις σακούλες «…από του ευγενικούς φίλους σου». Από εδώ και πέρα τα παιδιά θα μπορούν να ανταλλάσσουν ζωγραφιές, αντιγράφοντας ευγενικές λέξεις και ευχές όπως: Καλό Σαββατοκύριακο, Χρόνια Πολλά, Σε αγαπώ, Καλά να περάσεις , Συγνώμη, κ.λ.π. και να τις χαρίζουν στους «Φίλους της Εβδομάδας».
- ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ:
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν μικρές πράξεις καλοσύνης και δημιουργούμε λίστες.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ:
ΠΑΖΛ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ: Δημιουργήσαμε ένα μεγάλο παζλ όπου κάθε κομμάτι αντιπροσώπευε μια καλή πράξη ή μια έκφραση ενσυναίσθησης. Κάθε φορά κάποιος πρόσθετε ένα κομματι στο παζλ. Όλο με ζωγραφιές μαθητών.
ΜΑΡΤΙΟΣ:
ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο.Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούνδράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και τουεκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικέςσυνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» εν όψει της 6ης Μαρτίου πραγματοποιηεί για 12η συνεχή χρονιά την εκστρατεία Μίλα Τώρα.
- Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» οι μικροί μαθητές αντάλλαξαν σκέψεις,ιδέες,εμπειρίες,συνεργάστηκαν,δημιούργησαν το δικό τους μήνυμα και συμμετείχανμε τον δικό τους τρόπο στην εκστρατεία.
- Παρακολούθησαν βίντεο με την ιστορία του Όλιβερ Μπατον που πραγματεύεται τα τρία είδη της βίας: τη λεκτική, τη σωματική και την κοινωνική απομόνωση. Ακολούθησε συζήτηση, όπου οι μαθητές εξέφρασαν τις απόψεις τους, για το τι θα έκαναν εάν ήταν αυτοί στη θέση του ήρωα ή κάποιος φίλος τους.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ:
ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 ΠΟΥ ΘΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟ ΚΑΛΟ.
Στόχος της διερεύνησης είναι η ανάπτυξη της ιστορικής αντίληψης των μαθητών και εντάσσεται στο τομέα των κοινωνικών επιστημών καθώς και η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης που εντάσσεται στον τομέα της προσωπικής και κοινονικοσυναισθηματικής ανάπτυξης.
- Οι μαθητές διατύπωσαν ερωτήματα που αφορούσαν τα γεγονότα της 25 Μαρτίου 1821 και οι απαντήσεις τους καταγράφτηκαν. Επίσης επεξεργάστηκαν πληροφορίες για το παρελθόν από τον πίνακα αφόρμησης και ένα επίκαιρο βίντεο, προκειμένου να μάθουν για την ιστορία του τόπου τους,τα γεγονότα που οδήγησαν στην Επανάσταση,τους ήρωες του 1821 ,τα χρόνια της σκλαβιάς και τις ενέργειες των Τούρκων κατακτητών.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=YdcpvfYiBlk&pp=ygUbMTgyMSDOvc63z4DOuc6xzrPPic6zzrXOuc6_
- Μέσω των πληροφοριών αυτών, μέσω ιστορικών βιβλίων και βίντεο εντόπισαν χαρακτηριστικά στους ήρωες και στις ηρωϊδες του΄21 (π.χ. γενναιότητα, αυτοθυσία, αγάπη για την πατρίδα) και έβαλαν τον εαυτό τους στην θέση τους.Προσπάθησαν να μπουν στην θέση των Ηρώων και παρακολούθησαν βίντεο για αυτούς. Τι θα έκαναν αν ήταν αγωγνιστές του 1821; Οι σκέψεις και τα συναισθήματα τους καταγράφτηκαν στις εργασίες τους:«Θα πολεμούσα». «Θα πήγαινα τα παιδιά μου στο κρυφό σχολείο». «Θα έδινα τα χρηματά μου για τον αγώνα». «Θα ανέβαινα στο άλογο και θα πολεμούσα».Ευχαρίστησαν τους ήρωες του ΄21 με τον δικό τους τρόπο ,έφτιαξαν σημαίες και στεφάνι, απαγγέλοντας ποίημα,χόρεψαν επετειακούς χορούς.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=go1T8_vVjjQ&pp=ygUbMTgyMSDOvc63z4DOuc6xzrPPic6zzrXOuc6_
Μπορείτε να ακούσετε το ποίημα εδω:
- Τι συναισθήματα είχαν οι Ήρωες του 1821; Οι μαθητές επιλέγουν τα συναισθήματα που πιστεύουν ότι είχαν οι ήρωες του 1821 που αγωνίστηκαν για την Ελευθερία. Καταγράψαμε τα επιχειρηματά τους στις εργασίες τους. «Αισθάνονταν λυπημένοι γιατί έχουν πόλεμο.«Φοβισμένοι μήπως χάσουν τους γονείς τους».«Σκεφτικοί γιατί σκέφτονταν την Ελλάδα» κ.λ.π.
- Ζωγράφισαν πως φαντάζονταν τον εαυτό τους σαν Ήρωα του 1821.
- Διατύπωσαν τις απόψεις τους για το τι σημαίνει για αυτούς Ελευθερία. Ζωγράφιασαν τις σκέψεις τους.
- Μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning «Feeling The Art», στσ οποίο το σχολείο μας συμμετέχει παρουσιάζοντας ανάμεσα στα άλλα και το συναίσθημα του Θυμού, μέσα από την τέχνη, οι μαθητές ζωγράφισαν τους θυμωμένους Ήρωες του 1821, παρατηρώντας τον πίνακα ζωγραφικής «The Greek Fighter» και ακούγοντας την σύθεση του Βαγγέλη Παπαθανασίου! Μπορείτε να δείτε τα έργα τους στο παρακάτω βίντεο:
- Οι μαθητές με την χρήση του υπολογιστή και σε συνεργασία μεταξύ τους και με τους Εκπαιδευτικούς, έφτιαξαν τον Τροχό της διπλής γιορτής της 25ης Μαρτίου μέσω της εφαρμογής wheeofnames. Διάλεξαν την μουσική,τα χρώματα και διατύπωσαν ερωτήσεις.
Μπορείτε να παίξτε τον Τροχό μας στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://wheelofnames.com/el/kma-df9
- Εδώ είναι και ο τελικός πίνακας καταγραφής της προσέγγισης. KWHL-Know-What-How-Learn δηλαδή Τι ξέρω-Τι θέλω να μάθω-Πώς θα το μάθω και πώς το έμαθα-Τι έμαθα, που βοηθά την σκέψη και την μάθηση των μαθητών.
Σκοπός της διερεύνησης που εντάσσεται στο θεματικό πεδίο προσωπική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη,είναι:
-Η ευαισθητοποίηση των παιδιών και η ανάπτυξη ικανότητα τους στην ανάληψη πρωτοβουλιών σε ζητήματα της άμεσης εμπειρίας τους, σε σχέση με ευρύτερα κοινωνικά προβλήματα, για την προαγωγή της ενεργού και υπεύθυνης συμμετοχής και δράσης τους.
-Η εκτίμηση της σημασίας του εθελοντισμού και η συνειδητοποιίηση ότι με τις πράξεις τους μπορούν να συμβάλλουν στο κοινωνικό σύνολο.
-Η δημιουργία διάθεσης επίλυσης προβλημάτων .
– Η ανάπτυξη της ικανότητας λήψης αποφάσεων και υπεύθυνης συμπεριφοράς.
– Η ανάπτυξη της ικανότητας διερεύνησης κοινωνικών καταστάσεων που συνδέονται με την ανθρώπινη δραστηριότητα
- ΒΙΝΤΕΑΚΙΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ:
- Παρουσιάζουμε βίντεο με ιστορίες αδέσποτων ζώων,μπαίνουμε στην θέση τους και καταγράφουμε λύσεις για να μην υπάρχουν αδέσποτα. Μπορείτε να δείτε τα βίντεο εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=D_Rx4qZ8QRc&pp=ygUXaG9tZWxlc3MgZG9ncyBhbmltYXRpb24%3D
Πως θα αισθανόμουνα αν ήμουν ένα αδέσποτο σκυλάκι; Οι μαθητές ζωγραφίζουν τα συναισθήματα τους και αυτά καταγράφονται. Μπαίνουν στη θέση του άλλου( σκύλου) και τον καταλαβαίνουν.
- Τι χρειάζεται ένα αδεσποτάκι για να γίνει ευτυχισμένο;
Δραματοποιούμε τα συναισθήματα μας και ζωγραφίζουμε τις ανάγκες των μικρών μας φίλων.
- Φτιάχνουμε τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ σε περίπτωση που υοθετήσουμε ένα αδεσποτάκι.
- Οι μαθητές έγραψαν και εικονογράφησαν το βιβλίο « Η ιστορία ενός αδέσποτου σκύλου».
Κάθε μέρα κάποιος παίρνει το βιβλίο σπίτι του να το διαβάσει και να παίξει με το μικρό αδεσποτάκι που τελικά βρήκε την δική του οικογένεια!
Το βιβλίο δόθηκε και στους μαθητές της Α’ Τάξης Δημοτικού και έτσι μοιραστήκαμε τις εμπειρίες και τα συναισθήματα μας!
Εδώ είναι και ο τελικός πίνακας καταγραφής της προσλεγγισης KWHL- Know-What- How-Learn δηλαδή Τι ξέρω-Τι θέλω να μάθω-Πως θα το μάθω και Πως το έμαθα,που βοηθά την σκέψη και την μάθηση των μαθητών.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ:
- Θεατρική Αγωγή: Τα παιδιά παίζουν ρόλους σε σενάρια που πρέπει να κατανοήσουν και να βοηθήσουν τους άλλους.
- Δημιουργία Ενσυναίσθησης μέσω έργων τέχνης! Δείξαμε πίνακες με θέμα την ενσυναίσθηση και συζητήσαμε για τα συναισθήματά που δημιουργήθηκαν. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα συναισθήματα τους απεικονίζοντας τους συγκεκριμένους πίνακες.
Εδώ μερικές από τις σκέψεις τους: « Αισθάνομαι χαρά που το σκυλάκι δεν βρέχεται»- «Αισθάνομαι λύπη που το γατάκι είναι έξω από την ομπρέλα»- «Αισθάνομαι ηρεμία που τα παιδιά είναι αγκαλιά με το γατάκι»- Αισθάνομαι ευτυχία που το αγόρι είναι ευγενικό και βοηθάει το κορίτσι να πλύνει την κούκλα της»
- Ευχές και δώρα από καρδιάς! Οι μαθητές είπαν τα Κάλαντα του Λαζάρου στην Α Τάξη του Δημοτικού,κρατώντας τον Λάζαρο,καλαθάκι με αυγά και πασχαλινές λιχουδιές, αναβιώνοντας έτσι τα έθιμα του Πάσχα. Ανταλλάξαμε δώρα και ευχές από καρδιάς!Η χαρά όλων ήταν μεγάλη και η ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε σε όλο το σχολείο ήταν πραγματικά υπέροχη!


ΜΑΙΟΣ:
- Παίζουμε συνεργατικά παιχνίδια με την έκτη τάξη όπου τα παιδιά θα πρέπει να συνεργαστούν για να πετύχουν έναν στόχο.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε όμαδες.Οι μικροί και οι μεγάλοι μαθητές μέσω της συνεργασίας, έγραψαν και σκηνοθέτησαν μικρές ιστορίες, με θέμα την μουσική,την χαρά και την λύπη.Τις παρουσίασαν στην ολομέλεια.
- Ψηφιακό περιοδικό καλοσύνης: Δημιουργήσαμε περιοδικό όπου τα παιδιά ζωγράφισαν μια ιστορία καλοσύνης και ενσυναίσθησης.
- Μέσω εφαρμογής φτιάχνουμε τραγούδι με στοίχους των παιδιών και βάζουμε μουσική. Καλούμε την δευτέρα τάξη και τους το παρουσιάζουμε.
«Αγάπη και Φιλία»
https://suno.com/s/LO0u01XCcFqkzAT9
- Συνεργαστήκμε μετα παιδια της Δευτέρας Δημοτικού και φτιάξαμε ομαδική αφίσα με θέμα «’Ελα στην Θέση μου να Δεις Πως Νιώθω-Ο κύκλος της Καλοσύνης».Την παρουσιάζουμε σε όλο το Δημοτικό Σχολείο.
Ο Κύκλος της Καλοσύνης: Ένα Έργο Συνεργασίας και Αγάπης!
Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, σας παρουσιάζουμε το τελευταίο μας συνεργατικό έργο: “Ο Κύκλος της Καλοσύνης”! Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, μαζί με τους μαθητές της Β’ Δημοτικού, ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν ένα εντυπωσιακό στέφανι, γεμάτο χρώματα και σημαντικά μηνύματα.
Γύρω-γύρω στο μεγάλο μας στέφανι, τα παιδιά κόλλησαν τις υπέροχες ζωγραφιές τους, όλες με θέμα την καλοσύνη. Μέσα από τα έργα τους, αποτύπωσαν τις δικές τους σκέψεις και συναισθήματα για το πόσο σημαντικό είναι να είμαστε καλοί με τους γύρω μας.
Στο κέντρο του στεφανιού, γράψαμε με μεγάλα γράμματα τη φράση “Ο Κύκλος της Καλοσύνης”. Η φράση αυτή περικλείει ένα πολύτιμο νόημα: η καλοσύνη είναι σαν ένας κύκλος που ξεκινά από εμάς, ταξιδεύει και τελικά επιστρέφει σε αυτόν που την ξεκίνησε. Κάθε πράξη καλοσύνης, μικρή ή μεγάλη, δημιουργεί ένα ντόμινο θετικών συναισθημάτων και ενεργειών!
Αυτό το έργο δεν ήταν μόνο μια ευκαιρία για δημιουργία, αλλά και για σημαντική συνεργασία. Τα μικρά χεράκια του Νηπιαγωγείου δούλεψαν μαζί με τα πιο μεγάλα των παιδιών της Β’ Δημοτικού, ανταλλάσσοντας ιδέες, χαμόγελα και, πάνω απ’ όλα, το μήνυμα της φιλίας και της αρμονικής συνύπαρξης. Ήταν μια πραγματική γιορτή συνεργασίας και μάθησης!
Ελπίζουμε οι φωτογραφίες να σας μεταδώσουν λίγη από τη χαρά και την έμπνευση που νιώσαμε όλοι κατά τη διάρκεια αυτής της όμορφης διαδικασίας. Ας αγκαλιάσουμε όλοι τον “Κύκλο της Καλοσύνης” στην καθημερινότητά μας!
- Γιορτή Λήξης: «Η Αλυσίδα της Καλοσύνης-Η Ευγένεια είναι Μεταδοτική»
- Δημιουργία ανώνυμου ερωτηματολογίου προς του γονείς.
Ανώνυμο ερωτηματολόγιο.
Συνοπτικά Αποτελέσματα ανά Ερώτηση




























































































































































































