ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

christ kala xristougena SNOW

 

Μπήκε ο Δεκέμβρης και εμείς τον καλωσορίσαμε τραγουδώντας και “ντύνοντας” την τάξη μας γιορτινά! Εξάλλου πως και πως τον περιμέναμε… Μήνας γιορτινός, μήνας αγαπημένος και μήνας της αγάπης… Βλέπουμε στην αγκαλιά του το χριστουγεννιάτικο δέντρο, τα δώρα, τη γιορτινή του διάθεση και εκείνο το μικρό παιδί που η Παναγιά κρατάει και χαμογελά αγγελικά σκορπίζοντας αισιοδοξία!
Η τάξη μας μεταμορφώνεται όπως και η διάθεση όλων μας! Και οι κατασκευές δίνουν και παίρνουν

1000005909 1000005921 1000005937

IMG 20251204 112929 1765061904553 1 IMG 20251210 114745 IMG 20251203 125654 IMG 20251210 114756 IMG 20251210 144635 IMG 20251211 120354 IMG 20251211 120406IMG 20251214 152727 IMG 20251218 105417

ΕΛΙΑ-ΛΑΔΙ

Ξεκινήσαμε την συζήτηση παίρνοντας αφορμή από τα προϊόντα που υπήρχαν στη γωνιά μας, αλλά και από έναν καταπληκτικό πίνακα του Θεόφιλου με τίτλο: ” Το μάζεμα των Ελαιών”

LIOMAZOMA

….συζητήσαμε τα εξής…

  • Τι είναι η ελιά;
  • Τι μας δίνει;
  • Μπορείς να βρεις στην τάξη προϊόντα που παράγονται από την Ελιά;
  • Πως χρησιμοποιούμε το λάδι;
  • Πως λέγεται ο χώρος που η ελιά γίνεται λάδι;
  • Τι είναι το χωράφι με τις πολλές ελιές;
  • Τι προσφέρει στο ανθρώπινο σώμα και γιατί οι ελιές και το λάδι πρέπει να υπάρχουν στην διατροφή μας;

-Τέλος, εντοπίσαμε στον χάρτη της Ελλάδας περιοχές φημισμένες για τις ελιές και το λάδι τους.

Παίξαμε με την ποσότητα από το περισσότερο στο λιγότερο και αντίστροφα. Μάθαμε και για τα ιδεογράμματα και τι απεικόνιζε η εικόνα -γράμμα

l

Μαζέψαμε ελιές από το ευλογημένο και  φορτωμένο δέντρο.

ELI 3 ELI 4 ELI 2 

Επισκεφτήκαμε παραδοσιακό  ελαιοτριβείο

el 6 la lll ELI

Η ομαδική μας κατασκευή

elia 3

Και ο η ατομική – καδράκι για το σπίτι μας

el 3el 7

Φύλλα εργασίας( συμπληρώνω τα κομμάτια που λείπουν) και χρωματίζω τόσα κουτάκια όσες οι φωνούλες των λέξεων

 el elia

ΟΡΓΩΜΑ-ΣΠΟΡΑ

Μιλήσαμε  το Νοέμβριο ,για τις εργασίες  που ανέφερε η παροιμία που είχαμε μάθει. ¨Το Νοέμβριο οργώματα κι ελιές ,δεν απολείπουν οι δουλειές¨. έτσι πρώτα ασχοληθήκαμε με το όργωμα και τη σπορά…Και αναρωτηθήκαμε…
“Ποιοι ασχολούνται με αυτές τις εργασίες;”
“Πότε οργώνουν οι γεωργοί και σπέρνουν τα χωράφια τους;”
“Τι σπέρνουν;”
“Γιατί σπέρνουν;”
“Τι χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν;” κτλ. Πως γινόντουσαν οι εργασίες τα παλιά χρόνια και πως την σημερινή εποχή. Παρατηρήσαμε τις σχετικές εικόνες και τις σχολιάσαμε
ORGOMA 1 ORG OR OR 1
Από το σιτάρι στο ψωμί (Ο κύκλος του ψωμιού)
Επικεντρωθήκαμε στο σπόρο του σιταριού και μαθαίνουμε για τον κύκλο του ψωμιού μέσα από το τραγούδι “Ο γεωργός πάει στον αγρό¨  και φυσικά φτιάξαμε  το δικό μας ψωμί που μοσχομύριζε και ήταν ζεστό ζεστό. Το συνοδέψαμε με νέο λαδάκι και
ρίγανη.
PS 1PSOMI
Μετρήσαμε και φυτέψαμε σπόρους και βολβούς
sp 1 sp 2 1
sp 3 Η ομαδική μας κατασκευή
Και οι ατομικές κατασκευές
 Κάναμε αγώνες  κρατώντας στο στόμα ένα κουτάλι με βολβούς και αγώνα φυσήματος βολβού
B B 1

Το Πολυτεχνείο ΖΕΙ

Το να προσεγγίσεις τα γεγονότα του Πολυτεχνείου είναι ούτως ή άλλως πολύ δύσκολο. Στο Νηπιαγωγείο ακόμα δυσκολότερο. Εμείς εκμεταλλευόμαστε αυτές τις μέρες, για να μιλήσουμε για την έννοια της Δημοκρατίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούμε το πλούσιο υλικό που υπάρχει στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ ,τραγούδια, πολύ ωραία βιβλία, κατάλληλα για την ηλικία των παιδιών μας, που προσφέρονται για κουκλοθέατρο, δραματοποίηση και συζήτηση, όπως:

DHM DH

Τραγούδησαν το τραγούδι που ψήφισαν

 

Ανασύνθεση λέξεων.

po 2 polyte 1

Τα παιδιά ζωγράφισαν, έγραψαν και κατασκεύασαν.

poly p po pol ppp polyt 2

Και έγιναν τα παιδιά της ειρήνης

PO 3

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου αποτελεί μέρα τιμής και υπερηφάνιας για το λαό μας, με το ιστορικό “ΟΧΙ” να φανερώνει το μεγαλείο και τη δύναμη της ψυχής του.  Αξιοποιώντας ποικίλο υλικό (έντυπο, ψηφιακό, αρχειακό) θαυμάσαμε τον πατριωτισμό και την ανδρεία όσων τότε πολέμησαν, ενώ παράλληλα εκτιμήσαμε το “δώρο” της ειρήνης που σήμερα απολαμβάνουμε.

Έτσι κατασκευάσαμε ,ζωγραφίσαμε, γράψαμε και μάθαμε τραγούδια και ποιήματα  για να τιμήσουμε τους ήρωες του ’40, που τα είπαμε με πολύ καμάρι μπροστά στους γονείς μας.

28o 28 ok 3ok 4 ok ok 2

ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ-Ο ΤΡΥΓΟΣ-ΤΟ ΚΡΑΣΙ

Με αφορμή το μύθο του Αισώπου , “η αλεπού και τα σταφύλια”,

SSSSSS staf 1

έγινε διερεύνηση των πρότερων γνώσεων τωνπαιδιών για τ αμπέλι και τα παράγωγά του ,τον τρύγο, το οινοποιείο  και για άλλες έννοιες που συνδέονται με το θέμα μας. Τα παιδιά είδαν πίνακες αναφοράς με:                  –ΣΤΑΦΥΛΙΑ ΚΟΚΚΙΝΑ,ΚΙΤΡΙΝΑ,ΠΡΑΣΙΝΑ,ΜΑΥΡΑ ΚΑΙ ΜΟΒ

-ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΡΥΓΟ

-ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ, ΤΟΝ ΘΕΟ ΔΙΟΝΥΣΟ (ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΟΥ ΓΛΕΝΤΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ/ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ),ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ(ΠΩΣ ΓΙΝΟΤΑΝΕ ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΑ)

ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΕΙΔΑΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ:<<ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΤΟΥ>>ΤΡΩΓΕΤΑΙ ΩΣ ΦΡΟΥΤΟ,ΠΙΝΕΤΑΙ ΩΣ ΧΥΜΟΣ/ΜΟΥΣΤΟΣ ,ΜΑΣ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟ ΚΡΑΣΙ,ΤΟ ΤΣΙΠΟΥΡΟ,ΤΟ ΟΥΖΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑΤΩΔΗ ΠΟΤΑ,ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΞΥΔΙ,ΤΡΩΓΕΤΑΙ ΑΠΟΞΗΡΑΜΕΝΟ ΩΣ ΣΤΑΦΙΔΑ,ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΝΤΟΛΜΑΔΑΚΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ

ssss 2 ssss 1

Η ομαδική μας κατασκευή  και οι ατομικές μας κατασκευές  με τσαμπιά σταφύλια

ss ss 1

Ερωτήσεις κατανόησης πίσω από τις ρώγες που σχηματίζουν ένα τσαμπί σταφύλι. Τα παιδιά επιλέγουν αριθμό ,διαβάζουμε την ερώτηση  και περιμένουμε την ανάλογη απάντηση. Έπειτα  κάνουν ανασύνθεση της λέξης τοποθετώντας τα ανάλογα γράμματα και ταύτιση λέξεων στην εικόνα της παροιμίας.

st  sta

Με τα χεράκια τους ζίφουν τα σταφύλια για να παραχθεί ο μούστος και να τον μυρίσουν. Δοκιμάζουν το ζουμερό φρούτο

staf 2 s 

Σ από το Σταφύλι. Το φτιάχνουν με μαρκαδόρους και με το σώμα τους

Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Την 1η Οκτωβρίου, τα παιδιά τίμησαν την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, αφιερωμένη στους ανθρώπους που μας χαρίζουν αγάπη, φροντίδα και σοφία καθημερινά. Μέσα από συζήτηση, παραμύθι, ζωγραφική τα παιδιά μοιράστηκαν αναμνήσεις και έμαθαν πως η τρίτη ηλικία είναι πηγή γνώσης.

Έγραψαν με τα χρυσά τους χεράκια  το όνομά τους και τις απαραίτητες λεξούλες στο βραβείο για τον παππού και την γιαγιά , χρωματίζοντάς το επίσης.

pap

Κατόπιν έκοψαν χρωμάτισαν και κόλλησαν  τα χαρακτηριστικά των αγαπημένων τους.

pa p

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Την Παρασκευή 26/9/2025 , στα πλαίσια του εορτασμού της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού ,ασχοληθήκαμε με αθλητικές δραστηριότητες  μέσα από μια ποικιλία ευχάριστων και διασκεδαστικών  παιχνιδιών, παρέχοντας την δυνατότητα να κατακτήσουν πολυποίκιλες δεξιότητες και ικανότητες και να αναπτυχθούν σωματικά , συναισθηματικά και κοινωνικά.             Έζησαν τη  χαρά της άθλησης χωρίς το άγχος της νίκης και το φόβο της αποτυχίας. Κατανόησαν πως αξία έχει όχι η νίκη αλλά η προσπάθεια και η συμμετοχή.

A ath 1 ath 3 athl 1 athl 2 athl 3 aaa  ath 1 1aaath 4 aa 1  ath 3 1

Και φορέσαμε τα μετάλλιά μας, αφού πρώτα τα κόψαμε και τα ζωγραφίσαμε

ath 2 aa 2

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Αγαπητοί γονείς/ κηδεμόνες

Σας ενημερώνουμε σχετικά με τη δημιουργία και διαχείριση μαθητικών λογαριασμών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ).

  1. Δημιουργία λογαριασμού μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα

Σύμφωνα με την εγκύκλιο (20/3/2020) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να αποκτήσουν λογαριασμό χρήστη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.), με τον  οποίο μπορούν να έχουν πρόσβαση  στις υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ)  (https://www.sch.gr/services).

Η δημιουργία λογαριασμού για τους μαθητές μπορεί να  γίνει από τον γονέα/κηδεμόνα ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα.

  1. Η εγγραφή γίνεται από τη σελίδα  https://register.sch.gr/students.  Στην ίδια σελίδα μπορεί να φτάσει κάποιος από την πύλη του ΠΣΔ sch.grακολουθώντας το σύνδεσμο «Εγγραφή».
  2. Η εγγραφή γίνεται από τον γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή/τριας.  Στη σελίδα υπάρχουν σχετικές οδηγίες τις οποίες θα πρέπει να ακολουθήσουν ώστε η εγγραφή να είναι επιτυχής. Δείτε αναλυτικά τον οδηγό έγγραφής: https://register.sch.gr/students/docs20/StudentsRegisterHelp.pdf
  3. Απαιτείται η συμπλήρωση του Αριθμού Μητρώου του μαθητή. Οι γονείς μπορούν να βρουν τον Αριθμό μητρώου μαθητή  είτε στην «Βεβαίωση φοίτησης μαθητή/τριας σε σχολείο» (https://www.gov.gr/upourgeia/upourgeio-paideias-kai-threskeumaton/paideias-kai-threskeumaton/attending-school ), είτε να τους τον γνωστοποιήσει το σχολείο.
  4. Τονίζουμε στον γονέα/κηδεμόνα την αναγκαιότητα ορθής αναγραφής της διεύθυνσης e-mail του καθώς επίσης και του αριθμού κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι εύκολη η ανάκτηση των στοιχείων μαθητικού λογαριασμού σε περίπτωση που αυτά ξεχαστούν.
  5. Όταν ολοκληρωθεί η εγγραφή του/της μαθητή/τριας θα αποσταλεί e-mail με τα στοιχεία εγγραφής στη διεύθυνση e-mail που δήλωσε ο γονέας/κηδεμόνας στην ηλεκτρονική αίτηση

Δωράκια καλωσορίσματος

 Υποδεχτήκαμε τα αγαπημένα μας παιδιά στην τάξη μας . Τα συναισθήματα ανάμικτα. Όμως η ημέρα κύλησε όμορφα από κάθε άποψη. Όταν ήρθε η ώρα της αποχώρησης τα νηπιάκια μας πήραν  δωράκι καλωσορίσματος, ώστε να έχουν μια γλυκιά και δημιουργική χρονιά!!

doro dor