Αγιασμός σχολικής χρονιάς 2024-2025

ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Αγαπητοί γονείς, ο Αγιασμός για το ξεκίνημα της σχολικής μας χρονιάς 2024-2025, θα πραγματοποιηθεί στον προαύλειο χώρο, την Τετάρτη 11-9-2024 και ώρα 08:30 το πρωί για τα τμήματα που συστεγάζονται με το 6ο Δημοτικό  Σχολείο Αργοστολίου ,ενώ για το τμήμα που συστεγάζεται με το 5ο Δημοτικό Σχολείο στις 9.00π.μ. Ένα όμορφο ταξίδι στον κόσμο του παιχνιδιού και της γνώσης ξεκινά στο 4ο Νηπιαγωγείο Αργοστολίου . Σας περιμένουμε μικρούς και μεγάλους, με μια μεγάλη αγκαλιά για μια χρονιά γεμάτη δημιουργίες και πρόοδο!!

Καλή μας αρχή!!!

Θάλασσα

Συνεχίζουμε να μιλάμε για την θάλασσα και όλα τις χαρές που μας προσφέρει μαθαίνοντας παράλληλα τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε ασφαλείς από τους διάφορους κινδύνους  και πως να προστατευόμαστε από τον φίλο μας τον ήλιο. Τα παιδιά ξεχύθηκαν στις παραλίες και με τα κοχύλια και βότσαλα που μάζεψαν έκαναν μια κατασκευή κηροπήγιοκοχ 2  κοχ 1.

 

Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με το οποίο ασχοληθήκαμε είχε  θέμα «Θάλα-sos-α χωρίς πλαστικά» από την θεματική ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον”. Σκοπός του εργαστηρίου “Θάλα-sos-α χωρίς πλαστικά” είναι να αποκτήσουν οι μαθητές θετική στάση σχετικά με την μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, να αναγνωρίσουν τις συνέπειες της χρήσης τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, να καταλάβουν ότι πρέπει όλοι μας να βοηθήσουμε για να διατηρηθούν οι θάλασσες και οι ακτές καθαρές και φυσικά  να αποκτήσουν συμπεριφορές που θα συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στην καθημερινότητά μας.

Ομαδική ο Βυθός

   βυθός     

Οι απίστευτες ζωγραφιές τους

ΘΘΘΘΘ 2 ΘΑΛ ΘΑΛΑ ΘΑΘΑΛΑΣΣ 1 ΘΑΛΑΣΣ 2ΘΘΘ 1 ΘΘΘ 2

Εμπλοκή γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία

Μητέρα μαθητή μας καθηγήτρια πληροφορικής  μας επισκέφτηκε μετά από πρόσκλησή μας  και μας μίλησε για την χρησιμότητα  και τα εξαρτήματα του υπολογιστή Την ευχαριστούμε θερμά  που μας μετέδωσε τις γνώσεις της  και που τα νήπια πραγματοποίησαν μαζί της μια τόσο δημιουργική δράση.υπολογ υ υπ ερ υπ υπ1 υπ2 υπο υπολ εργ υπολ  

Μια άλλη μανούλα Γυμνάστρια στο επάγγελμα δίδαξε παραδοσιακά παιχνίδια  και παιχνίδια αθλήματα στα τμήματα του Νηπιαγωγείου μας προκαλώντας γενικό ενθουσιασμό. Οι ευχαριστίες όλων μας είναι μεγάλες.

γυ  γυμν  τ τσουβ τυ τυφλ τυφλο

 

 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα”12 Θεοί”

Με αφορμή το πολιτιστικό πρόγραμμα που εκπονήσαμε για τους 12 θεούς του Ολύμπου χαρήκαμε τα διαδικτυακά παιχνίδια που τους αφορούσαν , παίξαμε παιχνίδια κάναμε φύλλα εργασίας  και επισκεφτήκαμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία , το Αρχαιολογικό Μουσείο Σάμης και το θεματικό Πάρκο του Οδυσσέα με την συνοδεία ορισμένων γονέων

IMG 20240527 202938 1     IMG 20240527 203118 φ ερ θ φυλ εργ θ

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σάμης

μουσIMG 20240523 095807μουσ οστα IMG 20240523 095815 μου μουσειο 2

Στο Πάρκο του Οδυσσέα

οδυ ποσειδ δουρ ελαφι

Στην Πυροσβεστικά Υπηρεσία

πυ πυροσβπυρο πυροσβεστικηΗ αγκαλιά μας στον Διοικητή πθρ

 

Η ευχαριστήρια κάρτα μας

 καρτα πυροσβ καρτα πυρ γονεις

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης. Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές. Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.

Οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία) και περιλαμβάνουν διάφορες επιμέρους θεματικές .

Την φετινή χρονιά υλοποιήσαμε στην θεματική Ευ ζην <<Τον ΚΟΚ αγαπώ ,με ασφάλεια κυκλοφορώ>>                                                                                                                                                                 Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τα παιχνίδια ,τις κατασκευές, τις ζωγραφιές και κυρίως με την επίσκεψη τροχονόμων στο Νηπιαγωγείο μας. Έμαθαν τα σήματα και μετέδωσαν τις γνώσεις τους στους γονείς τους.

Κατασκευάσαμε φανάρια χάρτινα και σοκολατένια φανάρια και τα πήραμε σπίτι μας .Φτιάξαμε και τροχονόμο με διπλόκαρφα για ατελείωτο παιχνίδι.

φαναρια 1 φαναρια  σοκολατ φαναρια  ΤΡΟΧ

Περιμένοντας τους τροχονόμους κατασκευάσαμε μια κάρτα για να τους ευχαριστήσουμε και φυσικά τους κεράσαμε και σοκολατένια φανάρια για να γλυκαθούν.Δεν περιγράφεται η χαρά των παιδιών για όσα βιωματικά είδαν και έμαθαν.

Η καρτούλα μας

καρ τροχον 1 ευχ τροχ σοκολ τροχ

τρ τροχ 2 τροχ αυτκ τοχαια IMG 0050 1068x746 1

Στην θεματική Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ υλοποιήσαμε το θέμα :<<Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα – Εγώ κι εσύ ίδιοι μα  διαφορετικοί>>. Ήταν απίστευτη η ενσυναίσθηση των παιδιών και αυτό αποτυπώθηκε και στις ζωγραφιές τους.

τυφλοτυφλ  ζωγρ με το στομα με το στοματυφ

Στη θεματική Δημιουργώ και Καινοτομώ υλοποιήσαμε  το θέμα <<Μικροί Μετεωρολόγοι>>.

Φυσούν όπως ο αέρας  και κινούν αντικείμενα διασκεδάζοντας.

φυσ μπαλακι φυσ φυλλων 1θερμομετρε ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΣΙΝΟΜΕΝΑ πυξ 1 πυξιδα Επισκεθτήκαμε κτήμα με στοιχεία μετεωρολογίας και γίναμε μικρολί επιστήμονες πηγαίνοντας στο ΕΚΦΕ Κεφαλονιάς

 DSC07393 DSC07395 ηλιακό ρολόι DSC07406

 DSC07386    5Ανεμοδείκτης

Πειραματιστήκαμε

DSC07559 DSC07475 DSC07590DSC07551 DSC07609621 1  anemostrobilow4 1 καρτα ευχ γράφουν την ευχαριστήρια κάρταζωγρ ανεμουριο ανεμοδείκτης Ανεμούριο, και βροχόμετροπειρ 2 πει τενεκεδνατασαμε το στομα 1πειρ χιονονπειρτηλεσχιον

ΓΙΟΡΤΗ ΜΗΤΕΡΑΣ

Την 2η Κυριακή του Μάη  είναι μια πολύ σημαντική γιορτή!  Η γιορτή της Μητέρας! Αξίζει να γιορτάζει όλο τον χρόνο και κάθε μέρα.    Μάνα ,μανούλα, μητέρα, μαμά λέξεις μαγικές.

Μητέρα! Είναι αυτή που μας έδωσε ζωή, που στέκεται δίπλα μας ότι κι αν κάνουμε , που μας στηρίζει με όλες τις δυνάμεις της , ακόμα κι αν έχουμε άδικο, ή κάνουμε λάθη.. Χαίρεται διπλά όταν χαιρόμαστε και πονάει τριπλά όταν πονάμε.

«Γιορτάζει η Μάνα»
Είπαν του ήλιου «γιορτάζει η μάνα»
κι εκείνος βάλθηκε με φως τη γη να ντύνει.
Είπαν της θάλασσας «γιορτάζει η μάνα»
κι αμέσως έγινε η φουρτούνα γαλήνη.
Το ‘μαθαν τα πουλιά, «γιορτάζει η μάνα»
και το τραγούδι τους ξεχείλισε πλημμύρα.
Το ‘μαθαν τα άνθη, «γιορτάζει η μάνα»
και μοσχοβόλησε η πλάση χίλια μύρα.
Τ’ άκουσε η βροχή, αλλά δεν έκλαψε
δάκρυ δεν κάνει να κυλήσει αυτή τη μέρα.
Τ’ άκουσε ο ουρανός κι άνοιξε διάπλατα
πείτε ευχές, μύριες ευχές για τη μητέρα.

​(Γεώργιος Μαρτινέλης)

Τα παιδάκια μας μόλις επέστρεψαν από τις διακοπές του Πάσχα με μεγάλη χαρά και όρεξη  κατασκεύασαν μια κάρτα για να την χαρίσουν στη μανούλα τους με όλη τους την αγάπη

Η καρτούλα μας

ΜΑΜΙ ΜΑΜΑΜΑΜ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ

ΠΑΣΧΑ – πασχαλινό εργαστήρι -Γονείς και παιδιά πλάθουν Λαζαράκια -Αγγλικό πασχαλινό έθιμο

 

Πάσχα ονομάζεται η μεγάλη γιορτή του Χριστιανισμού  και του  Ιουδαϊσμού. Για τους Ιουδαίους Πάσχα σήμαινε πέρασμα από την σκλαβιά στην ελευθερία, σε ανάμνηση της Εξόδου  των Εβραίων  από την αιγυπτιακή δουλεία. Μεταγενέστερα υιοθετήθηκε ως εορτασμός από τους Χριστιανούς αναφορικά με την Ανάσταση του Χριστού  και Πάσχα για τους Χριστιανούς σημαίνει πέρασμα από τον θάνατο στη ζωή .    Για όλα αυτά μιλήσαμε  και προσεγγίσαμε την  θεματική ενότητα Πάσχα  διαθεματικά.Γνώρισαν τη ζωή, τα Θαύματα, τα Πάθη και την Ανάσταση του Χριστού. Γνωρίσαμε τον ζωγράφο Δομήνικο Θεοτοκόπουλο (Ελ Γκρέκο) μέσα από τους  πίνακες ζωγραφικής  του σχετικούς με το θέμα.  Έμαθαν τα Πασχαλινά ήθη και έθιμα,  τα κάλαντα του Λαζάρου και εκφράστηκαν εικαστικά με ζωγραφική και κατασκευές .

Η κάρτα μας

IMG 20240419 124444 1  IMG 20240419 124436 1 IMG 20240417 105022 IMG 20240416 104745 IMG 20240415 125704 IMG 20240415 125658

Φτιάξαμε κουλουράκια και γράψαμε τη συνταγή

κουλ  κουκουλουκουλοκουλουρι

συσυντ                                                                                                                Στο τρίτο τμήμα της σχολικής μονάδας μητέρες νηπίων  με κυπριακή καταγωγή ήρθαν στη τάξη και μίλησαν στα παιδιά για το έθιμο του Λαζάρου .Διάβασαν κυπριακή συνταγή για κουλουράκια -Λαζαράκια και μαζί με τα παιδιά τα ζύμωσαν και τα έπλασαν εκτελώντας τη.

ζυμωμα lazarakiaπλάσιμο λαζαράκια

Μανούλα νηπίου  καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας ήρθε στο ολοήμερο και παρουσίασε το “κυνήγι των αβγών” ένα αγγλικό πασχαλινό έθιμο, το οποίο δραματοποίησαν και στη συνέχεια αποτύπωσαν  σε φύλλο εργασίας.

αγγλικα     αγγλι αα αγ          α

Μια και το Πάσχα έχουμε ποικιλία γλυκών και φαγητών  και για να μην ξεχάσουμε τις υγιεινές διατροφικές μας συνήθειες που είχαμε διδαχθεί, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας έφερε την διατροφολόγο κυρία Αμούργη Ειρήνη για να κάνουμε ανατροφοδότηση. Την ευχαριστούμε θερμά και το αποδείξαμε εμπράκτως κάνοντάς της δώρο μια από τις παρακάτω εικόνες που είχαν κατασκευάσει τα παιδιά.

διατ διατροφή δι

 

Οι εικονίτσες που κατασκευάσαμε  με πολύ αγάπη

 

ει 2ει 1

Κατασκευάσαμε το αβγό μας  που μέσα έκρυβε τον εαυτό μας

IMG 20240425 125836 IMG 20240425 125840

Πραγματοποιήσαμε και καλλιτεχνικό εργαστήρι που το χαρήκαμε όλοι μας φτιάχνοντας τις αναστάσιμες λαμπάδες μας

εργασεργ πασχαλιν