Εκπαιδευτικά προγράμματα
1ο βραβείο από τη WWF Ελλάδος για τη δράση στο πλαίσιο του εθνικού δικτύου διατροφής του ΚΕ.Π.Ε.Α Ιεράπετρας- Νεάπολης
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης πήραν το 1ο βραβείο στην κατηγορία: «περιβαλλοντικό αποτύπωμα της τροφής» από την WWF Ελλάδος για τη συμμετοχή τους, στη δράση «Συνταγές με άρωμα Χριστουγέννων και λίγα τροφοχιλιόμετρα». Η δράση έγινε στο πλαίσιο του εθνικού δικτύου του ΚΕ.Π.Ε.Α. Ιεράπετρας – Νεάπολης με τίτλο “Διατροφή, Περιβάλλον και Υγεία”.
Τη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε τάξης συμμετείχαν σε τηλεδιάσκεψη με άλλα σχολεία από όλη την Ελλάδα, προκειμένου να παρουσιάσουν την εργασία τους. Τα παιδιά μας έφτιαξαν παραδοσιακά ξεροτήγανα με υλικά, ως επί το πλείστον, από τον τόπο μας.
Ευχαριστούμε θερμά τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΕ.Π.Ε.Α Ιεράπετρας- Νεάπολης όχι μόνο για τη συνεργασία και τις πρωτότυπες δράσεις, αλλά για την δυνατότητα που δίνουν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές από όλη την Ελλάδα να έρθουν κοντά και να αλληλεπιδράσουν.
Είμαστε πάρα πολύ ενθουσιασμένοι με το βραβείο μας και συγχαίρουμε όλα τα σχολεία για τις υπέροχες εργασίες τους.
Καλές γιορτές!!!
Πολιτιστικός Όμιλος Φιλαναγνωσίας – Αφιέρωμα στις συγγραφείς Άλκη Ζέη και Ζωρζ Σαρή
Στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Ομίλου Φιλαναγνωσίας, για το σχολικό έτος 2023 – 2024, οι μαθητές/ τριες της Ε΄ τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Σητείας δημιούργησαν με τη βοήθεια της δασκάλας τους και του δασκάλου των εικαστικών, ένα βίντεο με εικονογράφηση εμπνευσμένη από βιβλία της Άλκης Ζέη και τη Ζωρζ Σαρή. Τις ζωγραφιές των παιδιών συνοδεύουν οι φωνές τους και αποσπάσματα από τα βιβλία των δυο συγγραφέων. Το βίντεο είναι διαθέσιμο στο παρακάτω link:
https://www.youtube.com/watch?v=z7zxwfd4FPM
Τέλος των γυρισμάτων της φετινής ταινίας μικρού μήκους “Ο εφιάλτης του Γιαννάκη”
Τέλος των γυρισμάτων της φετινής ταινίας μικρού μήκους “Ο εφιάλτης του Γιαννάκη”! Τα παιδιά – μέλη του Πολιτιστικού Ομίλου της Κινηματογραφικής – Θεατρικής Λέσχης του σχολείου μας σκέφτηκαν την πλοκή, έγραψαν το σενάριο, έδωσαν τους ρόλους, ενέπλεξαν, όπου χρειάστηκε, γονείς και εκπαιδευτικούς και με την καθοδήγηση του αρμόδιου εκπαιδευτικού, του εικαστικού του σχολείου μας, ολοκλήρωσαν τα γυρίσματα. Η ταινία θα παρουσιαστεί την Τετάρτη 12 Ιουνίου στην απογευματινή γιορτή του σχολείου μας.
Επίσκεψη των μαθητών/τριων της Α΄ τάξης στο Λαογραφικό Μουσείο Σητείας
Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων
Στο πλαίσιο της 1ης Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας συνεργαστήκαμε με την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία για την ενημέρωση των παιδιών πάνω σε αυτό το πολύ σημαντικό θέμα. Πέρα από τη σημερινή τηλεδιάσκεψη, θα ακολουθήσουν και άλλες δράσεις μιας και τα αδέσποτα ζωάκια είναι μέσα στην καθημερινότητά μας και οφείλουμε να τους συμπεριφερόμαστε με σεβασμό και αγάπη. Εξάλλου, τα υπέροχα παιδιά της Ε΄ τάξης είναι υπεύθυνα για τη σωτηρία ενός μικρού γατιού, της Λουή, την οποία αρνήθηκαν με πείσμα να αφήσουν στην τύχη της, αν και είχε χτυπηθεί από αυτοκίνητο και δεν έδειχνε πολλά σημεία ζωής, σώζοντας τη ζωή της και αποδεικνύοντας στην πράξη ότι η αδιαφορία ΔΕΝ είναι λύση!
Επίσκεψη στο Λαογραφικό – Ιστορικό Μουσείο Σητείας
Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
Την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου οι μαθητές/τριες των Β΄- Γ΄ και Δ΄ τάξεων παρακολούθησαν παρουσίαση για την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου https://saferinternet4kids.gr/nea/sid2024_news/ .
Τα παιδιά συμμετείχαν σε παιχνίδι γνώσεων, παρακολούθησαν ενημερωτικό βίντεο για τον εκφοβισμό στο διαδίκτυο https://www.youtube.com/watch?v=SbMVvUcMFZ0&t=1s και ακολούθησε μια μεγάλη συζήτηση εκπαιδευτικών – μαθητών για θέματα που αφορούν στην ασφάλεια και την προστασία στο διαδίκτυο.
Επίσκεψη στη Στέγη Βιτσέντζος Κορνάρος και στη Δημοτική Βιβλιοθήκη.
Οι μαθητές των Ε΄ και Στ΄ τάξεων είχαν τη χαρά να επισκεφθούν τη Στέγη Βιτσέντζος Κορνάρος, όπου τους υποδέχτηκε η κυρία Αλίκη Γαλανάκη, και τους ξενάγησε παραστατικότατα στην έκθεση φωτογραφίας “αλλοτινή Σητεία” ο κύριος Μιχάλης Γιαννακάκης με τη βοήθεια του κυρίου Πέτρου Πετροσιάν. Τα παιδιά έκαναν ένα “ταξίδι” 100, και πλέον, ετών στο χρόνο μέσα από τις φωτογραφίες της πόλης μας και πήραν πολύτιμες πληροφορίες για την τοπική ιστορία που είναι και το θέμα των εργαστηρίων δεξιοτήτων τους.
Στη συνέχεια, επισκέφθηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη “Βιτσέντζος Κορνάρος” όπου τους υποδέχτηκε η κυρία Ειρήνη Καζαμία για να τους ξεναγήσει και να τους εξηγήσει τη λειτουργία της Βιβλιοθήκης, καθώς και τον τρόπο δανεισμού και ταξινόμησης των βιβλίων. Απαραίτητες γνώσεις ενόψει των εγκαινίων της Σχολικής μας Βιβλιοθήκης, μιας και οι μαθητές θα γίνουν οι διαχειριστές της.
Επίσκεψη στο Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας Σητείας!
Την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί των Γ΄- Δ΄ τάξεων είχαν τη χαρά να φιλοξενηθούν από τους καθηγητές και τους φοιτητές του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. – Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας Σητείας. Οι φοιτητές, σε συνεργασία με την καθηγήτρια, κυρία Ειρήνη Σφακιανάκη, ξενάγησαν τα παιδιά σε όλους τους, υπέροχους ομολογουμένως, χώρους του Πανεπιστημίου και στη συνέχεια τους μίλησαν για την αξία της σωστής – ισορροπημένης διατροφής, μέσα από παρουσιάσεις και παιχνίδια που είχαν ετοιμάσει. Η δράση οργανώθηκε από το ΚΕΠΕΑ Ιεράπετρας – Νεάπολης με τη συμμετοχή των κυρίων Ευστράτιου Μυλωνάκη και Χαρίδημου Βαμβουλάκη, στα πλαίσια του Εθνικού Δικτύου Εκπαίδευσης για την αειφορία με τίτλο: “Διατροφή – Περιβάλλον και Υγεία” του οποίου συντονιστής είναι το ΚΕΠΕΑ Ιεράπετρας – Νεάπολης.
Ο Δημήτρης Παθιάκης στην κινηματογραφική λέσχη του σχολείου μας.
Την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στην εβδομαδιαία συνάντηση των μελών της κινηματογραφικής – θεατρικής λέσχης του σχολείου μας τον πολυβραβευμένο Σητειακό κινηματογραφιστή, κύριο Δημήτρη Παθιάκη ο οποίος έκανε στα παιδιά προβολή 3 ταινιών – βίντεο μικρού μήκους και παράλληλα απάντησε στις απορίες τους πάνω στην τέχνη της κινηματογράφησης. Η πολύτιμη βοήθεια και οι συμβουλές του θα μας βοηθήσουν στη δημιουργία της φετινής ταινίας μικρού μήκους στο τέλος της σχολικής χρονιάς και τον ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία του!
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας λειτουργεί στη Σητεία του Νομού Λασιθίου Κρήτης. Ιδρύθηκε τo 1998 και στεγάστηκε αρχικά στο κτίριο του Παλαιού Νοσοκομείου Σητείας. Από τις 11/09/ 2008 ξεκίνησε η λειτουργία του σε ένα σύγχρονο νεόκτιστο διδακτήριο. Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας είναι εξαθέσιο, αλλά λειτουργεί ως οκταθέσιο για το έτος 2024-25, με Ολοήμερο Τμήμα και Τμήμα Ένταξης. Το διδακτήριο διαθέτει έξι αίθουσες διδασκαλίας, Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, Σχολική Βιβλιοθήκη, Τμήμα Ένταξης, Γραφείο Εκπαιδευτικών και Διευθύντριας και Κυλικείο. Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στο σχολείο φοιτούν 138 μαθητές/μαθήτριες.
Το σχολείο μας στοχεύει στην εξωστρέφεια, την καλλιέργεια πλήθους δεξιοτήτων και αξιών, την εφαρμογή εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων, τη συνεργασία με τοπικούς και μη φορείς και την εδραίωση μιας κουλτούρας μάθησης που δεν περιορίζεται στη στείρα γνώση, αλλά τολμά να πάει “out of the box” και να δοκιμάσει νέους τρόπους και μεθόδους διδασκαλίας και αλληλεπίδρασης.
Ο κωδικός του σχολείου είναι 9520629
































