Εκπαιδευτικά προγράμματα
Πανελλήνιο Δίκτυο “Διατροφή, Περιβάλλον και Υγεία” – «Από το Κολατσιό μέχρι το Energy Boost: Μύθοι, Αλήθειες & Γεύσεις στη Σχολική Ζωή!»
Μια πολύ αξιόλογη ενημέρωση – παρουσίαση παρακολούθησαν χθες, 10/12/2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο πανελλήνιο Δίκτυο “Διατροφή, Περιβάλλον & Υγεία” του ΚΕ.ΠΕ.Α. Ιεράπετρας – Νεάπολης. Η δράση είχε τίτλο: «Από το Κολατσιό μέχρι το Energy Boost: Μύθοι, Αλήθειες & Γεύσεις στη Σχολική Ζωή!» και είχε ως στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Πάρα πολλά σχολεία, από όλη την Ελλάδα, πήραν μέρος στη δράση και ο ενθουσιασμός, ειδικά στο τελευταίο μέρος που τα παιδιά έπαιξαν ένα κουίζ, ήταν διάχυτος!
Ανυπομονούμε για τη συνέχεια!
Μαθαίνοντας και παίζοντας με τους “Διατροφίξ”!!!
Το πρόγραμμα με τίτλο: «Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Προαγωγής της Κρητικής – Μεσογειακής Διατροφής στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης» είναι ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό-ερευνητικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για την προαγωγή σωστών διατροφικών συνηθειών, που θα πραγματοποιηθεί πιλοτικά, σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Κρήτης.
Το σχολείο μας συμμετέχει με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ΄ τάξης οι οποίοι μέσα από αυτή τη συμμετοχική και βιωματική μαθησιακή εμπειρία θα εμπλακούν ενεργά με στόχo:
- Να μάθουν για τα οφέλη της συστηματικής κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών.
- Να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στην κρητική/μεσογειακή διατροφή.
- Να υιοθετήσουν περισσότερο υγιεινές διατροφικές συμπεριφορές που θα τους/τις ακολουθούν και στην ενήλικη ζωή τους.
Αυτή την εβδομάδα ξεκίνησε η εφαρμογή του προγράμματος μέσα από την 1η ιστορία και τις σχετικές δραστηριότητες. Τα παιδιά έχουν ήδη ενθουσιαστεί με τον παιγνιώδη τρόπο προσέγγισης του θέματος και, φυσικά, έπεται συνέχεια!!!
Πρόγραμμα ομαλής μετάβασης, “υιοθεσίας” συνέχεια!
Τα πρωτάκια του σχολείου μας επισκέφθηκαν την ΣΤ΄ τάξη όπου έγινε και η “επίσημη πράξη υιοθεσίας” από τους μαθητές/τριες της Έκτης δημοτικού. Τα μεγαλύτερα παιδιά του σχολείου μας έχουν αναλάβει με αγάπη και φροντίδα να καθοδηγήσουν τα πιο μικρά, να τα εξοικειώσουν με τον χώρο του σχολείου και να τα κάνουν να νιώσουν όμορφα και άνετα.
Θεωρούμε ότι τέτοιες δράσεις προάγουν τη συνοχή του μαθητικού δυναμικού και ενδυναμώνουν τις σχέσεις όλων μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ενυδρείο Κρήτης
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Ενυδρείο Κρήτης.
Εντυπωσιάστηκαν από τις εγκαταστάσεις και του χώρους του Ενυδρείου που διαθέτει 62 δεξαμενές διαφορετικών μεγεθών, που περιέχουν συνολική ποσότητα 1.800.000 λίτρων θαλασσινού νερού και φιλοξενεί 1500 θαλάσσια ζώα και 130 διαφορετικά είδη που βρίσκονται στη λεκάνη της Μεσογείου.
Τα “δευτεράκια” μας στο ταχυδρομείο και την παραλία!
Δύο πολύ ενδιαφέρουσες επισκέψεις έκαναν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης του σχολείου μας.
Πέρασαν από το ταχυδρομείο Σητεία, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας, για να δουν από κοντά πώς λειτουργεί.
Στη συνέχεια, στο πλαίσιο των δράσεων για τον Ενεργό Πολίτη και του προγράμματος “μαθαίνω για τη ζωή στο νερό” έφτασαν στην παραλία όπου τους υποδέχτηκαν τα μέλη της ομάδας εθελοντών για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας καρέτα καρέτα Σητείας. Σε συνέχεια της επίσκεψής τους στο σχολείο μας και της ενημέρωσης που έκαναν στην τάξη, ήρθε η δράση στην παραλία. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και από μικρά χελωνάκια, έγιναν για λίγο ενήλικες χελώνες που ήρθαν στην παραλία, έφτιαξαν φωλιά, άφησαν αυγά και ξαναγύρισαν στον υδάτινο τους κόσμο παίζοντας!
Ευχαριστούμε θερμά τους υπαλλήλους του ταχυδρομείου Σητείας και τα μέλη της ομάδας “Εθελοντές προστασίας θαλάσσιας χελώνας καρέτα καρέτα Σητείας” για τις πολύτιμες γνώσεις και τις όμορφες εμπειρίες που πρόσφεραν στους μαθητές/τριες μας.
Επίσκεψη των μαθητών της Στ΄ τάξης στο 1ο Γυμνάσιο Σητείας στο πλαίσιο του προγράμματος ομαλής μετάβασης.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης επισκέφθηκαν με τη δασκάλα τους το 1ο Γυμνάσιο Σητείας στο πλαίσιο του προγράμματος ομαλής μετάβασης. Οι καθηγητές και οι μαθητές του Γυμνασίου υποδέχτηκαν τα παιδιά, τα ξενάγησαν τους χώρους του κτιρίου, τους μίλησαν για τα μελλοντικά τους μαθήματα και έκαναν μαζί τους διάφορες δραστηριότητες.
Ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Σητείας για τη φιλοξενία και την ενημέρωση των παιδιών της Στ΄ τάξης.
Γευστικό ταξίδι στη Ρουμανία eTwinning project “Let’s Cook Healthy”
Φτάνοντας προς την ολοκλήρωση του προγράμματος eTwinning “Let’s Cook Healthy” οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης, στο πλαίσιο της δραστηριότητας ανταλλαγής συνταγών, έφτιαξαν Poale-n brâu / Brânzoaice, δηλαδή παραδοσιακά γλυκά, γεμιστά “ψωμάκια” από τη Ρουμανία.
Αν και η ¨διαφορετική” συνταγή αντιμετωπίστηκε στην αρχή με κάποια… επιφύλαξη, στο τέλος δεν έμεινε ψίχουλο!!!!
Το βίντεο με την προσπάθεια των παιδιών είναι στο διαθέσιμο στο παρακάτω link
Ολοκλήρωση του προγράμματος eTwinning “Inventors of the Future with STEM”
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης πήραν τα “πιστοποιητικά” τους από την ολοκλήρωση του eTwinning προγράμματος “Inventors of the Future with STEM”. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα έκαναν πολλές δραστηριότητες STEM μαθαίνοντας να σκέφτονται κριτικά, να λύνουν προβλήματα, να χρησιμοποιούν τη δημιουργικότητά τους για να αντιμετωπίσουν προκλήσεις και όλα αυτά ενισχύοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους.
Σίγουρα το πεδίο της STEM εκπαίδευσης είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά για τα παιδιά και γι’ αυτό τον λόγο θα επιδιώξουμε την πραγματοποίηση αντίστοιχου προγράμματος και την επόμενη σχολική χρονιά! 
Μαθητικός Διαγωνισμός Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras.
Ο διαγωνισμός Bebras ολοκληρώθηκε στα μέσα Νοεμβρίου με μεγάλη συμμετοχή και δυο σημαντικές επιτυχίες για το σχολείο μας. Μπράβο σε όλα τα παιδιά που πήραν μέρος γιατί οι δεξιότητες που απέκτησαν είναι πολύτιμες σε διάφορα πλαίσια επίλυσης προβλημάτων. Συγχαρητήρια για τις μαθήτριες του σχολείου μας: Κατερίνα Μεγαλούδη (σκορ 92 στα 116) και Γεωργία Κοκολάκη (σκορ 107 στα 116) που είχαν το μεγαλύτερο σκορ για τις τάξεις Γ-Δ και Ε-ΣΤ αντίστοιχα του σχολείου μας!
“Μπορούμε στο σχολείο” – Καμία μερίδα φαγητού χαμένη
Την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου, οι μαθητές/τριες των Γ ‘- Δ΄ τάξεων συμμετείχαν σε δράση του εκπαιδευτικού προγράμματος “Μπορούμε στο σχολείο – καμία μερίδα φαγητού χαμένη”. Στόχος της δράσης ήταν να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σε θέματα ορθής διαχείρισης των ποσοτήτων του φαγητού που καταναλώνουμε. Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Μαρία Δανδουλάκη, υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος, για την χρήσιμη και πολύ διασκεδαστική εμπειρία που πρόσφερε στα παιδιά.
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας λειτουργεί στη Σητεία του Νομού Λασιθίου Κρήτης. Ιδρύθηκε τo 1998 και στεγάστηκε αρχικά στο κτίριο του Παλαιού Νοσοκομείου Σητείας. Από τις 11/09/ 2008 ξεκίνησε η λειτουργία του σε ένα σύγχρονο νεόκτιστο διδακτήριο. Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας είναι εξαθέσιο, αλλά λειτουργεί ως οκταθέσιο για το έτος 2024-25, με Ολοήμερο Τμήμα και Τμήμα Ένταξης. Το διδακτήριο διαθέτει έξι αίθουσες διδασκαλίας, Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, Σχολική Βιβλιοθήκη, Τμήμα Ένταξης, Γραφείο Εκπαιδευτικών και Διευθύντριας και Κυλικείο. Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στο σχολείο φοιτούν 138 μαθητές/μαθήτριες.
Το σχολείο μας στοχεύει στην εξωστρέφεια, την καλλιέργεια πλήθους δεξιοτήτων και αξιών, την εφαρμογή εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων, τη συνεργασία με τοπικούς και μη φορείς και την εδραίωση μιας κουλτούρας μάθησης που δεν περιορίζεται στη στείρα γνώση, αλλά τολμά να πάει “out of the box” και να δοκιμάσει νέους τρόπους και μεθόδους διδασκαλίας και αλληλεπίδρασης.
Ο κωδικός του σχολείου είναι 9520629




































