Γενικά
Φεστιβάλ Ρομποτικής MRC JUNIOR
Με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια συγχαίρουμε τους μαθητές του σχολείου μας για την εξαιρετική τους παρουσία και τη σημαντική βράβευσή τους στο Φεστιβάλ Ρομποτικής που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην πόλη μας στις 24 Μαΐου! Οι ομάδες μας εντυπωσίασαν τους κριτές με τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την άψογη συνεργασία τους, σε διάφορα αθλήματα όπως: ποδόσφαιρο, ράλι και ποδηλασία, αποδεικνύοντας στην πράξη τις υψηλές δεξιότητές τους στις επιστήμες και τη νέα τεχνολογία. Η διάκριση αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σκληρής και συστηματικής δουλειάς των παιδιών, αλλά και της αμέριστης καθοδήγησης της εκπαιδευτικού μας. Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες που μας γέμισαν χαμόγελα επιτυχίας. Σας ευχόμαστε ολόψυχα να συνεχίσετε με το ίδιο πάθος να κατακτάτε κάθε σας στόχο!
Μια Όμορφη Σχολική Φιλία: Αλληλογραφούμε με τον Πειραιά!
Μια γέφυρα επικοινωνίας και φιλίας έστησαν φέτος οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Τάξης του σχολείου μας, ανοίγοντας έναν υπέροχο κύκλο αλληλογραφίας με το 20ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά! Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, τα παιδιά αντάλλαξαν χειροποίητες γιορτινές κάρτες γεμάτες ζεστές ευχές για τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ενώ παράλληλα έγραψαν γράμματα όπου συστήθηκαν, μοιράστηκαν τα ενδιαφέροντά τους και περιέγραψαν τις πασχαλινές τους εμπειρίες αλλά και τα σχέδιά τους για το καλοκαίρι. Μέσα από αυτή την όμορφη δράση, η παραδοσιακή αλληλογραφία ζωντάνεψε ξανά, δίνοντας στους μαθητές την ευκαιρία να εξασκηθούν στον γραπτό λόγο, να μοιραστούν τα συναισθήματά τους και να δημιουργήσουν δυνατούς δεσμούς με συνομηλίκους τους από μια άλλη γωνιά της Ελλάδας!

Μια διεθνής γιορτή δημιουργίας: Η τελική συνάντηση του προγράμματος eTwinning «Once upon a wave»!
Με τον πιο δημιουργικό τρόπο ολοκληρώθηκε το eTwinning πρόγραμμα «Once upon a wave» για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ Τάξης του σχολείου μας, μέσα από μια διαδικτυακή τελική συνάντηση με τους φίλους και συνεργάτες τους από τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία.
Σκοπός αυτής της τελευταίας μεγάλης συνάντησης ήταν να απολαύσουν όλοι μαζί το εντυπωσιακό animation που δημιουργήθηκε μέσα από την κοινή ιστορία που έγραψαν τους προηγούμενους μήνες. Πρόκειται για ένα πραγματικά πρωτοποριακό έργο, στο οποίο τα παιδιά ξεπέρασαν κάθε γλωσσικό σύνορο: ηχογράφησαν τον Μύθο χρησιμοποιώντας και τις 4 γλώσσες, κάνοντας μάλιστα τη μεγάλη ανατροπή να μιλήσουν όχι τη μητρική τους γλώσσα, αλλά μία από τις γλώσσες των άλλων χωρών!
Η μαγεία συνεχίστηκε και στο κομμάτι της εικόνας, καθώς οι μαθητές αρχικά εικονογράφησαν την ιστορία με τις δικές τους ζωγραφιές. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), οι στατικές τους ζωγραφιές μεταμορφώθηκαν σε κινούμενα βίντεο, συνθέτοντας ένα πανέμορφο, ζωντανό animation.
Το πρόγραμμα αυτό απέδειξε πώς η τεχνολογία, η τέχνη και η συνεργασία μπορούν να ενώσουν παιδιά από διαφορετικές γωνιές της Ευρώπης κάτω από το ίδιο «κύμα» δημιουργίας. Πολλά συγχαρητήρια στους μικρούς μας δημιουργούς της Γ΄ Τάξης και στους εκπαιδευτικούς μας για αυτό το υπέροχο, διεθνές ταξίδι!
Το animation θα παρουσιαστεί από τα ίδια τα παιδιά στην εκδήλωση λήξης του σχολείου μας!
Ένα Φανταστικό Ταξίδι Γνώσης με την Κυρία Σιντορέ!
Τη Δευτέρα 27 Απριλίου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία, παρακολουθώντας τη θεατρική παράσταση «Η κυρία Σιντορέ, ένα φανταστικό ταξίδι γνώσης!»
Η παράσταση δεν ήταν απλώς ένα θέαμα, αλλά μια ολοκληρωμένη παιδαγωγική εμπειρία που συνδύασε μοναδικά το θέατρο, το τραγούδι, τον χορό και το κουκλοθέατρο. Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, τα παιδιά έγιναν μέρος της ιστορίας, συνομίλησαν με τους ηθοποιούς και συμμετείχαν ενεργά στην εξέλιξη του έργου. Με το χιούμορ, τις εικόνες και τη μουσική, η γνώση εντυπώθηκε στο μυαλό τους αβίαστα, αποδεικνύοντας ότι το σχολείο μπορεί να είναι ένας χώρος χαράς και δημιουργικής ανακάλυψης.
Πασχαλινές δημιουργίες από το Δ΄2!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ΄2 μπήκαν για τα καλά στο κλίμα των ημερών, επιστρατεύοντας φαντασία και μεράκι. Με πολύχρωμες πλαστελίνες, τα παιδιά έπλασαν υπέροχα ζωάκια, τα οποία έκρυβαν μέσα τους μια έκπληξη: τα πασχαλινά τους αυγά! Η δράση τους ολοκληρώθηκε με την κατασκευή χειροποίητων καρτών, όπου έγραψαν τις πιο ζεστές τους ευχές, αποδεικνύοντας ότι οι μικροί μας καλλιτέχνες μεγαλουργούν όταν έχουν έμπνευση!
Το “lapin secret”(Μυστικό λαγουδάκι) στην Ε΄ τάξη!
Σήμερα η Ε’ 1 τάξη του σχολείου μας,την ώρα των γαλλικών, γέμισε χαμόγελα, δωράκια, ευχές και θετική διάθεση!
Το “lapin secret”(Μυστικό λαγουδάκι) είναι μια ευχάριστη δραστηριότητα όπου τα παιδιά ανταλλάσσουν μικρά δώρα με ένα “μυστικό φίλο” καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση και το ομαδικό πνεύμα.
Ένας όμορφος τρόπος ώστε οι μικροί μαθητές να εξοικειωθούν με τη γαλλική γλώσσα και να την συνδέσουν με εικόνες και συναισθήματα.
Από τη Λιλιπούπολη… στο σχολείο μας: Οι Μακέτες της Γ’ Τάξης!
Με έμπνευση από το αγαπημένο τραγούδι της Λιλιπούπολης και το αντίστοιχο μάθημα στο βιβλίο της Γλώσσας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Τάξης έγιναν μικροί μηχανικοί και κατασκευαστές! Το θέμα μας; Το θρυλικό «Ηλιακό Λεωφορείο»!
Αφού διάβασαν και συζήτησαν για το λεωφορείο που κινείται με την ενέργεια του ήλιου, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν μια πρόκληση: να ζωντανέψουν το όχημα σε μορφή μακέτας. Κάθε ομάδα έδωσε τον δικό της χαρακτήρα στο λεωφορείο της και το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους και της ανταλλαγής των ιδεών τους ήταν μοναδικό!!!
Ένα Ανοιξιάτικο Κυνήγι Θησαυρού στη Γ’ Τάξη!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Τάξης άφησαν για λίγο τα θρανία και μεταμορφώθηκαν σε δεινούς εξερευνητές.
Εξοπλισμένοι με κέφι και ομαδικό πνεύμα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και ξεκίνησαν την αναζήτηση. Έπρεπε να συνεργαστούν και να λύσουν γρίφους για να βρουν το επόμενο σημείο και να ανακαλύψουν τα αυγά που είχε κρύψει η δασκάλα της τάξης.
Όταν το “Τότε” συνάντησε το “Τώρα”: Μια μοναδική γιορτή για την 25η Μαρτίου!
Σήμερα το σχολείο μας πλημμύρισε από ρίγη συγκίνησης και εθνική υπερηφάνεια. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ και της ΣΤ΄ τάξης ένωσαν τις δυνάμεις τους, αποδεικνύοντας πως η ιστορία δεν είναι μόνο σελίδες στα βιβλία, αλλά μια ζωντανή φλόγα που περνά από γενιά σε γενιά.
Η παράσταση που παρακολουθήσαμε, δημιούργημα εξ’ ολοκλήρου των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, δεν ήταν μια συνηθισμένη σχολική γιορτή. Με έναν ευρηματικό τρόπο, τα παιδιά κατάφεραν να «παντρέψουν» το ηρωικό παρελθόν του 1821 με τη δική τους καθημερινότητα.
Οι ερμηνείες των παιδιών ήταν γεμάτες θεατρικότητα ενώ η σκηνή γέμισε κίνηση και ρυθμό. Από τους παραδοσιακούς χορούς που τιμούν τις ρίζες μας, μέχρι τα τραγούδια που σιγοτραγουδήσαμε όλοι μαζί, η ενέργεια ήταν καθηλωτική. Η συνεργασία των μικρότερων μαθητών της Γ΄ με τους “μεγάλους” της ΣΤ΄ ήταν το πιο όμορφο μήνυμα της ημέρας: η ενότητα είναι η δύναμή μας. “Είμαστε εις το εμείς”, όπως είπε και ο “Μακρυγιάννης” επί σκηνής.
Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές μας για το μεράκι τους, καθώς και στους εκπαιδευτικούς που καθοδήγησαν αυτή την προσπάθεια. Μας θυμίσατε πως το πνεύμα του ’21 παραμένει επίκαιρο, εμπνέοντας μας να αγωνιζόμαστε για έναν καλύτερο κόσμο.
Όταν τα Μαθηματικά συναντούν τη Ρομποτική: Η Α’ Τάξη προγραμματίζει το Bee-Bot!
Μια διαφορετική και απόλυτα βιωματική εμπειρία έζησαν οι μαθητές της Α’ Τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών. Οι δασκάλες της τάξης, θέλοντας να κάνουν την ενότητα των Μαθηματικών «Κίνηση σε τετραγωνισμένο χαρτί» πιο ελκυστική και κατανοητή, επιστράτευσαν τα αγαπημένα ρομποτάκια Bee-Bot!
Αντί για το κλασικό χαρτί και το μολύβι, το μάθημα μεταφέρθηκε στις ειδικές πίστες με τα τετράγωνα, όπου τα παιδιά:
-
Έγιναν «προγραμματιστές»: Σχεδίασαν τη διαδρομή που έπρεπε να ακολουθήσει η «μελισσούλα».
-
Ανέπτυξαν τον προσανατολισμό τους: Έμαθαν να χρησιμοποιούν σωστά τις έννοιες «μπροστά», «πίσω», «δεξιά» και «αριστερά».
-
Συνεργάστηκαν: Δούλεψαν σε ομάδες για να λύσουν γρίφους και να οδηγήσουν το Bee-Bot στον προορισμό του χωρίς λάθη.
Η εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Α’ Δημοτικού μετατρέπει τη διδασκαλία σε ένα συναρπαστικό παιχνίδι στρατηγικής, καλλιεργώντας ταυτόχρονα την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα των μικρών μας μαθητών.
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας λειτουργεί στη Σητεία του Νομού Λασιθίου Κρήτης. Ιδρύθηκε τo 1998 και στεγάστηκε αρχικά στο κτίριο του Παλαιού Νοσοκομείου Σητείας. Από τις 11/09/ 2008 ξεκίνησε η λειτουργία του σε ένα σύγχρονο νεόκτιστο διδακτήριο. Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας είναι εξαθέσιο, αλλά λειτουργεί ως οκταθέσιο για το έτος 2024-25, με Ολοήμερο Τμήμα και Τμήμα Ένταξης. Το διδακτήριο διαθέτει έξι αίθουσες διδασκαλίας, Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, Σχολική Βιβλιοθήκη, Τμήμα Ένταξης, Γραφείο Εκπαιδευτικών και Διευθύντριας και Κυλικείο. Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στο σχολείο φοιτούν 138 μαθητές/μαθήτριες.
Το σχολείο μας στοχεύει στην εξωστρέφεια, την καλλιέργεια πλήθους δεξιοτήτων και αξιών, την εφαρμογή εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων, τη συνεργασία με τοπικούς και μη φορείς και την εδραίωση μιας κουλτούρας μάθησης που δεν περιορίζεται στη στείρα γνώση, αλλά τολμά να πάει “out of the box” και να δοκιμάσει νέους τρόπους και μεθόδους διδασκαλίας και αλληλεπίδρασης.
Ο κωδικός του σχολείου είναι 9520629













































