Δράσεις
1ο τουρνουά μπάσκετ_ Παγκόσμια Ημερα ΑΜΕΑ.
Είμαστε πάρα πολύ περήφανοι για τη συμμετοχή των μαθητών / τριών μας στο 1o τουρνουά μπάσκετ που διοργανώθηκε από το ΕΕΕΕΚ Σητείας σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου. Η δράση ήταν αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και έλαβε χώρα στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ. Μαθητές και εκπαιδευτικοί από τα σχολεία της πόλης μας έπαιξαν μπάσκετ, συμμετείχαν στις δράσεις και πέρασαν μια υπέροχη μέρα αφιερωμένη στον σεβασμό και τη συμπερίληψη. Ευχαριστούμε θερμά τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής κο Δημήτριο Κουπατσιάρη που ανέλαβε τον συντονισμό και την υλοποίηση της δράσης για το σχολείο μας.
Με τη Φωνή των Παιδιών της Στ΄ Τάξης: Μια Συγκλονιστική Παρουσίαση Ενάντια στην Έμφυλη Βία
Στη φετινή γιορτή λήξης του σχολείου μας, η Στ΄ τάξη επέλεξε να μην αποχαιρετήσει το δημοτικό μόνο με αναμνήσεις, αλλά με ένα ηχηρό, ώριμο και βαθιά κοινωνικό μήνυμα. Οι μεγαλύτεροι μαθητές μας καθήλωσαν το κοινό, παρουσιάζοντας ένα πρωτότυπο βίντεο και ένα τραγούδι αφιερωμένα στο κρίσιμο ζήτημα της έμφυλης βίας.
Πώς Γεννήθηκε η Ιδέα: Από την Τάξη στην Πράξη
Το πιο σπουδαίο στοιχείο αυτής της παρουσίασης είναι ότι δεν βασίστηκε σε κάποιο έτοιμο σενάριο, αλλά γεννήθηκε μέσα στην ίδια την τάξη. Με αφορμή την επικαιρότητα και όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας, οι μαθητές ένιωσαν την ανάγκη να συζητήσουν, να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και να μοιραστούν τις δικές τους σκέψεις για τις ανθρώπινες σχέσεις, τον σεβασμό και την ισότητα.
Μέσα από αυτές τις συζητήσεις, οι προβληματισμοί των παιδιών έγιναν λέξεις και οι λέξεις μεταμορφώθηκαν σε εικόνα. Το βίντεο που προβλήθηκε το βράδυ της γιορτής δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τις αυθεντικές σκέψεις των παιδιών, της δασκάλας τους και της διευθύντριας του σχολείου που συμμετείχαν σε αυτό το εγχείρημα μετά από πρόσκληση των παιδιών. Οι ίδιοι οι μαθητές αποτύπωσαν τα συναισθήματά τους, στέλνοντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η βία δεν έχει θέση σε καμία σχέση και η σιωπή πρέπει να σπάσει.
Μια Παρουσίαση που Συγκίνησε και Προβλημάτισε
Η προβολή του βίντεο, σε συνδυασμό με το τραγούδι “Όλες απαντάμε, αν αγγίξεις μία” που ερμήνευσαν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί με την καθοδήγηση της καθηγήτριας μουσικής του σχολείου μας, δημιούργησε μια ατμόσφαιρα έντονης συγκίνησης στην αυλή του σχολείου. Ήταν μια στιγμή που απέδειξε ότι το σύγχρονο σχολείο δεν προσφέρει μόνο γνώσεις, αλλά αποτελεί έναν ζωντανό χώρο διαλόγου, όπου οι μαθητές διαμορφώνουν κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση και κοινωνική συνείδηση.
Τα παιδιά της Στ΄ τάξης μάς έδειξαν τον δρόμο. Μέσα από την τέχνη και τη δική τους καθαρή ματιά, έγιναν η φωνή της αλλαγής που χρειαζόμαστε.
Ως σχολική κοινότητα, νιώθουμε βαθιά υπερήφανοι για την ωριμότητα, την ευαισθησία και το θάρρος των μαθητών μας. Τους αποχαιρετούμε για το Γυμνάσιο ξέροντας ότι κουβαλούν μαζί τους τις πιο γερές βάσεις για να γίνουν οι αυριανοί, συνειδητοποιημένοι πολίτες.
Το βίντεο είναι διαθέσιμο στον παρακάτω σύνδεσμο:
Μια Γιορτή Γεμάτη Συγκίνηση, Μουσική και Δημιουργία: Αποχαιρετήσαμε τη Σχολική Χρονιά!
Η Παρασκευή 12 Ιουνίου θα μείνει χαραγμένη στην καρδιά όλων μας ως μια από τις πιο όμορφες και συγκινητικές στιγμές της σχολικής μας ζωής. Η αυλή του σχολείου μας γέμισε με χαμόγελα, μουσικές, χρώματα και, πάνω από όλα, με τη δημιουργικότητα των μαθητών μας που παρουσίασαν τους καρπούς των προσπαθειών τους για τη χρονιά που πέρασε.
Η γιορτή μας τα είχε όλα: από πρωτότυπα καλλιτεχνικά δρώμενα μέχρι την παρουσίαση σπουδαίων καινοτόμων προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν φέτος στο σχολείο μας.
Το Πρόγραμμα της Γιορτής μας
-
Α΄ Τάξη: Τα «πρωτάκια» μας άνοιξαν τη γιορτή με τον πιo ζωηρό τρόπο ερμηνεύοντας ένα υπέροχο τραγούδι προσαρμοσμένο στη φετινή τους πορεία.
-
Α΄ & Β΄ Τάξη: Οι δύο μικρότερες τάξεις του σχολείου μας συνεργάστηκαν άψογα και, με την καθοδήγηση του θεατρολόγου μας, μας χάρισαν ένα διασκεδαστικό και γεμάτο ζωντάνια θεατρικό παιχνίδι, αποδεικνύοντας πώς η έκφραση και το παιχνίδι ενώνονται στη σκηνή.
-
Γ΄ Τάξη: Οι μαθητές της Τρίτης μάς ταξίδεψαν στον ψηφιακό κόσμο της μάθησης και της διεθνούς συνεργασίας. Παρουσίασαν τα εντυπωσιακά eBooks που δημιούργησαν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning με τίτλο “Once Upon a Wave”, κερδίζοντας το θερμό χειροκρότημα για την τεχνολογική και συγγραφική τους πρόοδο.
-
Δ΄ Τάξεις: Με ρυθμό, κέφι και… υγιεινή διάθεση, τα παιδιά των δύο τμημάτων της Τετάρτης παρουσίασαν ένα πρωτότυπο τραγούδι εμπνευσμένο από τη συμμετοχή τους στο ερευνητικό-εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διατροφίξ», στέλνοντας σε όλους μας το μήνυμα της σωστής και ισορροπημένης διατροφής.
-
Ε΄ Τάξεις: Τα παιδιά της Πέμπτης τάξης μάς άφησαν άφωνους με τον απόλυτο συντονισμό τους! Παρουσίασαν δύο απαιτητικά κομμάτια χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την τεχνική body percussion (κρουστά σώματος), μεταμορφώνοντας το ίδιο τους το σώμα σε μουσικό όργανο ε την καθοδήγηση της καθηγήτριας μουσικής του σχολείου μας. Επίσης, εξέθεσαν τα έργα που δημιούργησαν στο πλαίσιο του δικού τους etwining προγράμματος με τίτλο “Art With me!”.
-
Στ΄ Τάξη: Οι μεγάλοι του σχολείου μας, σε μια βαθιά ώριμη στιγμή, επέλεξαν να στείλουν ένα ηχηρό κοινωνικό μήνυμα. Μέσα από ένα συγκλονιστικό βίντεο και ένα τραγούδι με θέμα την έμφυλη βία, ευαισθητοποίησαν το κοινό και απέδειξαν ότι το σχολείο διαμορφώνει ενεργούς και σκεπτόμενους πολίτες.
Μια Συγκινητική Στιγμή Αποχωρισμού
Το αποκορύφωμα της βραδιάς ήρθε στο κλείσιμο, όταν η πρώτη και η έκτη τάξη συναντήθηκαν στη σκηνή.
Φέτος, κατά τη διάρκεια της χρονιάς, τα εκτάκια μας είχαν «υιοθετήσει» τα πρωτάκια, καθοδηγώντας τα και προστατεύοντάς τα στα πρώτα τους βήματα στο δημοτικό. Οι μικροί μας μαθητές αποχαιρέτησαν τους μεγάλους τους φίλους διαβάζοντάς τους τρυφερές σκέψεις και ευχές για το νέο τους ταξίδι στο Γυμνάσιο. Σε κλίμα έντονης συγκίνησης, οι τελειόφοιτοι παρέδωσαν στα πρωτάκια τα καπέλα αποφοίτησής τους, σε μια συμβολική αλλαγή σκυτάλης.
Η γιορτή μας δεν θα είχε την ίδια επιτυχία χωρίς τη δική σας θερμή παρουσία. Ευχαριστούμε ολόψυχα όλους τους γονείς, συγγενείς και φίλους που γέμισαν το σχολείο μας και χειροκρότησαν την προσπάθεια των παιδιών.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στην απίστευτη κοινωνική προσφορά όλων σας. Για ακόμα μια φορά, αποδείξατε την αλληλεγγύη σας συγκεντρώνοντας:
-
Τρόφιμα για το συσσίτιο του Αγίου Γεωργίου, στηρίζοντας συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.
-
Τροφές και είδη πρώτης ανάγκης για τα αδέσποτα της πόλης μας, δείχνοντας έμπρακτα την αγάπη και τον σεβασμό μας στα ζώα.
Η σχολική χρονιά έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο: με δημιουργία, πολιτισμό, αγάπη και προσφορά.
Καλό καλοκαίρι σε όλους! Ραντεβού τον Σεπτέμβρη!
Οι Μικροί Ξεναγοί της Γ’ Τάξης Δημιουργούν!
Με έμπνευση, μεράκι και αγάπη για τον τόπο τους, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Τάξης ανέλαβαν δράση ως ενεργοί πολίτες, συνδυάζοντας τα μαθήματα της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος με έναν υπέροχο, δημιουργικό σκοπό. Στο πλαίσιο των εργασιών τους, τα παιδιά συνεργάστηκαν και κατασκεύασαν εντυπωσιακούς τουριστικούς οδηγούς σε χαρτόνια, αναδεικνύοντας τις ομορφιές, την ιστορία και τον πολιτισμό της Σητείας.
οι μικροί μας δημιουργοί συγκέντρωσαν πληροφορίες, έγραψαν κείμενα, ζωγράφισαν και επιστράτευσαν πλούσιο φωτογραφικό υλικό για να παρουσιάσουν εμβληματικά σημεία της περιοχής μας, όπως το μοναδικό Φοινικόδασος στο Βάι, την Καζάρμα, τη Μονή Τοπλού, το Γεωπάρκο και τα γραφικά σοκάκια της πόλης. Μέσα από αυτή τη βιωματική δράση, οι μαθητές όχι μόνο εξάσκησαν τον γραπτό τους λόγο και την ερευνητική τους ικανότητα, αλλά έμαθαν στην πράξη τι σημαίνει να προσφέρεις στον τόπο σου και να προβάλλεις την πολιτιστική του κληρονομιά.

Summer Party: Υποδεχόμαστε το καλοκαίρι με τη μεγαλύτερη γιορτή του σχολείου!
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου βάζει τα δυνατά του και μας προσκαλεί στο πιο δροσερό και κεφάτο Summer Party της χρονιάς! Το Σάββατο 30 Μαΐου, από τις 18:00 έως τις 22:30, ο προαύλιος χώρος του σχολείου μας μεταμορφώνεται σε έναν χώρο χαράς, παιχνιδιού και διασκέδασης για μικρούς και μεγάλους.
-
Γεύσεις & Δροσιά: Λαχταριστά σουβλάκια, ποπ κορν για το τσιμπολόγημα και δροσερά ροφήματα για να μπούμε σε καλοκαιρινό ρυθμό!
-
Παιχνίδι & Δημιουργία: Τα παιδιά θα διασκεδάσουν με παιχνίδι-ζυμαράκι και απίθανες μπαλονοκατασκευές.
-
Μουσική & Χορός: Η βραδιά θα τα έχει όλα! Από παραδοσιακούς Κρητικούς χορούς μέχρι τις τελευταίες επιτυχίες από DJ.
-
Μεγάλη Κλήρωση: Λαχειοφόρος αγορά, όπου ο τυχερός της βραδιάς θα κερδίσει… μια ΒΑΡΚΑ! 🚣♂️
Με κέφι, χαμόγελα και την καλύτερη καλοκαιρινή διάθεση, δίνουμε ραντεβού στο σχολείο για ένα υπέροχο πάρτι!
Σας περιμένουμε όλους εκεί!
Εσπερίδα για την Προαγωγή της Κρητικής – Μεσογειακής διατροφής
Το Σάββατο 23 Μαΐου, το σχολείο μας συμμετείχε στην εσπερίδα για την προαγωγή της Μεσογειακής διατροφής στα σχολεία (συνδιοργάνωση Περιφέρειας Κρήτης και ΕΛΜΕΠΑ), παρουσιάζοντας την καινοτόμα εισήγηση «Level Up στη Διατροφή». Το highlight της βραδιάς ανήκε δικαιωματικά στους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ΄ Τάξης, οι οποίοι ανέβηκαν στο βήμα με αυτοπεποίθηση και παρουσίασαν οι ίδιοι τα ψηφιακά παιχνίδια που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος. Μέσα από αυτή τη βιωματική δράση παιχνιδοποίησης, τα παιδιά έδειξαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο πώς η τεχνολογία και το παιχνίδι μπορούν να καλλιεργήσουν την υγιεινή διατροφή, την αυτορρύθμιση και την αυτοπεποίθηση, κλέβοντας τις εντυπώσεις του κοινού και κάνοντας στη μάθηση πραγματικά… “level up!”
Μια ξεχωριστή μέρα γεμάτη παράδοση στο Μουσείο «Λυχνοστάτης»!
Την προηγούμενη εβδομάδα, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο Παραδοσιακής Ζωής και Λαϊκού Πολιτισμού «Λυχνοστάτης».
Μέσα σε ένα πανέμορφο, φυσικό περιβάλλον, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να «ταξιδέψουν» στο παρελθόν και να γνωρίσουν από κοντά την Κρήτη μιας άλλης εποχής. Επισκέφτηκαν το κρητικό σπίτι, τον ανεμόμυλο, το λιοτρίβι και το πατητήρι, κατανοώντας πώς ζούσαν και εργάζονταν οι παλαιότερες γενιές. Είδαν εργαστήρια υφαντικής, αγγειοπλαστικής και ξυλουργικής και περπάτησαν στον βοτανικό κήπο με τα αρωματικά φυτά και τα βότανα του νησιού μας.
Ήταν μια μοναδική εμπειρία που συνδύασε τη γνώση με τη βιωματική μάθηση. Οι μαθητές μας επέστρεψαν γεμάτοι εικόνες, ενθουσιασμό και μια βαθύτερη εκτίμηση για την πολιτιστική μας κληρονομιά!
Ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στους υπεύθυνους του μουσείου για τη θερμή φιλοξενία και την ξενάγηση.
Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ένα Ταξίδι Γνώσης και Προσαρμογής.
Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αποτελεί έναν σημαντικό σταθμό στη ζωή των μαθητών μας. Για να γίνει αυτό το βήμα με αυτοπεποίθηση και ενθουσιασμό, το σχολείο μας υλοποίησε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ομαλής μετάβασης για τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης, σε συνεργασία με το 2ο Γυμνάσιο Σητείας.
Η δράση ξεκίνησε στον χώρο μας, όπου υποδεχτήκαμε την κυρία Παπαδοπούλου, φιλόλογο, και τον κύριο Συγγελάκη, μαθηματικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Μέσα από μια φιλική συζήτηση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια πρώτη γεύση για τον τρόπο διδασκαλίας των Μαθηματικών και των Αρχαίων Ελληνικών, λύνοντας απορίες και αποβάλλοντας το άγχος για το “άγνωστο” που έρχεται.
Η συνέχεια δόθηκε στο φυσικό χώρο του Γυμνασίου. Τα παιδιά μας, αφού ξεναγήθηκαν στους χώρους του νέου τους -εν δυνάμει- σχολείου, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και κάθισαν στα θρανία των μεγαλύτερων μαθητών. Οι μαθητές μας επέστρεψαν με το χαμόγελο στα χείλη, έχοντας συνειδητοποιήσει ότι το Γυμνάσιο δεν είναι ένα “βουνό”, αλλά ένας νέος, δημιουργικός χώρος που τους περιμένει.
Ευχαριστούμε θερμά τη διεύθυνση και το εκπαιδευτικό προσωπικό του 2ου Γυμνασίου Σητείας για τη φιλοξενία και την εξαιρετική συνεργασία, που βοήθησε τα παιδιά μας να δουν το μέλλον τους με μεγαλύτερη σιγουριά.
Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για τη διάκρισή τους στον μαθητικό διαγωνισμό “Παιχνίδι και Μαθηματικά”!
Με μεγάλη χαρά συγχαίρουμε τους μαθητές μας Γεώργιο Περάκη (Στ΄), Ειρήνη Νεστοράκη (Ε’1) και Νικόλαο Τζαβολάκη (Ε΄2) για τη διάκρισή τους στον Μαθητικό Διαγωνισμό “Παιχνίδι και Μαθηματικά” της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Ευχόμαστε η διάκριση αυτή να είναι μόνο η αρχή ενός όμορφου ταξιδιού στον κόσμο της γνώσης! 
Όταν οι Λέξεις Ζωντανεύουν: Η Συγγραφέας Μαρία Ζωγραφάκη στο Σχολείο μας!
Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, το σχολείο μας είχε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσει την κυρία Μαρία Ζωγραφάκη, συγγραφέα παιδικών παραμυθιών και εκπαιδευτικό. Σε μια ατμόσφαιρα γεμάτη έμπνευση, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ Τάξης και του Ε1 τμήματος είχαν την ευκαιρία να βουτήξουν στα «άδυτα» της συγγραφής και να ανακαλύψουν πώς μια απλή ιδέα μεταμορφώνεται σε ένα ολοκληρωμένο βιβλίο.
Η κα Ζωγραφάκη μοιράστηκε με τα παιδιά τα μυστικά της δουλειάς της, εξηγώντας τη διαδρομή από τη σύλληψη των χαρακτήρων μέχρι τη στιγμή που το βιβλίο φτάνει στα χέρια των αναγνωστών. Η συζήτηση όμως ήταν μόνο η αρχή! Με την καθοδήγησή της, τα παιδιά πέρασαν στην πράξη, παίρνοντας τον ρόλο του δημιουργού. Μέσα από διαδραστικές δράσεις, οι μαθητές συνεργάστηκαν και έπλεξαν τις δικές τους πρωτότυπες συνεργατικές ιστορίες, αποδεικνύοντας ότι η φαντασία τους δεν έχει όρια. Ευχαριστούμε θερμά την κα Ζωγραφάκη για την πολύτιμη επίσκεψή της και για το όμορφο ταξίδι στον κόσμο του παραμυθιού!
Ταξιδεύοντας με τον «4ο Μάγο»: Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Η 2α Απριλίου δεν είναι απλώς μια ημερομηνία στο ημερολόγιο· είναι η μέρα που οι λέξεις παίρνουν χρώμα και οι σελίδες γίνονται εισιτήρια για κόσμους μαγικούς. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, η υπεύθυνη ομάδα εκπαιδευτικών της βιβλιοθήκης επέλεξε να μας ταξιδέψει με το συγκινητικό διήγημα «Η Ιστορία του 4ου Μάγου». Μαθητές και δάσκαλοι γίναμε ένα «μεγάλο αυτί», παρακολουθώντας την αφήγηση για τον Αρτάβαν, τον μάγο που δεν πρόλαβε τη μεγάλη συνάντηση, αλλά πρόσφερε τα δώρα του εκεί που υπήρχε πραγματική ανάγκη.
Μετά την αφήγηση, η δράση πέρασε στα χέρια των παιδιών. Χωρισμένοι σε ομάδες, οι μαθητές μας συνεργάστηκαν για να λύσουν γρίφους και δραστηριότητες, συμπλήρωσαν πρωτότυπα φύλλα εργασίας βασισμένα στην πλοκή του έργου και συζήτησαν για τις αξίες της προσφοράς και της αλληλεγγύης που αναδεικνύει το βιβλίο.
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας λειτουργεί στη Σητεία του Νομού Λασιθίου Κρήτης. Ιδρύθηκε τo 1998 και στεγάστηκε αρχικά στο κτίριο του Παλαιού Νοσοκομείου Σητείας. Από τις 11/09/ 2008 ξεκίνησε η λειτουργία του σε ένα σύγχρονο νεόκτιστο διδακτήριο. Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας είναι εξαθέσιο, αλλά λειτουργεί ως οκταθέσιο για το έτος 2024-25, με Ολοήμερο Τμήμα και Τμήμα Ένταξης. Το διδακτήριο διαθέτει έξι αίθουσες διδασκαλίας, Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, Σχολική Βιβλιοθήκη, Τμήμα Ένταξης, Γραφείο Εκπαιδευτικών και Διευθύντριας και Κυλικείο. Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στο σχολείο φοιτούν 138 μαθητές/μαθήτριες.
Το σχολείο μας στοχεύει στην εξωστρέφεια, την καλλιέργεια πλήθους δεξιοτήτων και αξιών, την εφαρμογή εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων, τη συνεργασία με τοπικούς και μη φορείς και την εδραίωση μιας κουλτούρας μάθησης που δεν περιορίζεται στη στείρα γνώση, αλλά τολμά να πάει “out of the box” και να δοκιμάσει νέους τρόπους και μεθόδους διδασκαλίας και αλληλεπίδρασης.
Ο κωδικός του σχολείου είναι 9520629






































