Εκπαιδευτικά προγράμματα
Τίτλος: «Minds Coding with AI, Machines Thinking»: Η Στ΄ Τάξη Κατακτά τον Κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης!
Η φετινή σχολική χρονιά είχε για τους μαθητές της Στ΄ τάξης μια έντονη γεύση από το μέλλον! Με μεγάλη υπερηφάνεια παρουσιάζουμε το καινοτόμο έργο των παιδιών μας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning με τίτλο «Minds Coding with AI, Machines Thinking».
Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, οι μαθητές μας δεν έμειναν απλοί θεατές των τεχνολογικών εξελίξεων, αλλά έγιναν οι ίδιοι δημιουργοί, εξερευνώντας τις δυνατότητες και τις προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) με τον πιο δημιουργικό και υπεύθυνο τρόπο.
Οι Ψηφιακοί Καρποί της Συνεργασίας των Μαθητών
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, τα παιδιά συνεργάστηκαν με συνομηλίκους τους από άλλα σχολεία και ολοκλήρωσαν μια σειρά από εντυπωσιακές ψηφιακές δράσεις:
-
Κοινή Ιστορία Κόμικ: Οι μαθητές ένωσαν τη φαντασία τους με παιδιά από το εξωτερικό, γράφοντας και εικονογραφώντας συνεργατικά μια πρωτότυπη ιστορία σε μορφή κόμικ.
-
Λεξικό Τεχνολογίας: Δημιούργησαν ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό λεξικό, συγκεντρώνοντας και επεξηγώντας βασικούς όρους και έννοιες από τον σύγχρονο κόσμο της πληροφορικής και της τεχνολογίας.
-
Παιχνίδια Γνώσεων με AI: Σχεδίασαν και υλοποίησαν τα δικά τους διαδραστικά παιχνίδια γνώσεων, επιστρατεύοντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να κάνουν τη μάθηση ακόμα πιο ελκυστική.
-
Δημιουργία Βίντεο: Οπτικοποίησαν τις ιδέες τους μέσα από τη δημιουργία βίντεο, παρουσιάζοντας τις εργασίες τους και επικοινωνώντας τα μηνύματά τους στην ψηφιακή κοινότητα.
Μαθαίνοντας τη «Γλώσσα» της Τεχνητής Νοημοσύνης
Το πιο σημαντικό, ίσως, όφελος του προγράμματος ήταν η καλλιέργεια του ψηφιακού εγγραμματισμού. Τα παιδιά της Στ΄ τάξης ήρθαν σε επαφή με τη φιλοσοφία πίσω από τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα και έμαθαν να χρησιμοποιούν σωστά και κατάλληλα prompts (εντολές). Μέσα από την πράξη, κατάλαβαν πώς να καθοδηγούν σωστά τα chatbots, ώστε να τα αξιοποιούν ως βοηθούς στη μελέτη και τη δημιουργική τους εργασία, αναπτύσσοντας παράλληλα την κριτική τους σκέψη απέναντι στην τεχνολογία.
Το πρόγραμμα «Minds Coding with AI, Machines Thinking» απέδειξε ότι όταν η τεχνολογία συνδυάζεται με την παιδαγωγική καθοδήγηση, μπορεί να ξεκλειδώσει απίστευτες δεξιότητες στους μαθητές μας, προετοιμάζοντάς τους κατάλληλα για τις προκλήσεις του αύριο.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά της Στ΄ τάξης για την εργατικότητα, το μεράκι και τις εξαιρετικές ψηφιακές τους δημιουργίες! Τα έργα των παιδιών είναι διαθέσιμα στα παρακάτω links.
https://canva.link/dwsod2pbxl8vkbe
https://www.calameo.com/read/008144769d47e5e9483df
Οι Μικροί Ξεναγοί της Γ’ Τάξης Δημιουργούν!
Με έμπνευση, μεράκι και αγάπη για τον τόπο τους, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Τάξης ανέλαβαν δράση ως ενεργοί πολίτες, συνδυάζοντας τα μαθήματα της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος με έναν υπέροχο, δημιουργικό σκοπό. Στο πλαίσιο των εργασιών τους, τα παιδιά συνεργάστηκαν και κατασκεύασαν εντυπωσιακούς τουριστικούς οδηγούς σε χαρτόνια, αναδεικνύοντας τις ομορφιές, την ιστορία και τον πολιτισμό της Σητείας.
οι μικροί μας δημιουργοί συγκέντρωσαν πληροφορίες, έγραψαν κείμενα, ζωγράφισαν και επιστράτευσαν πλούσιο φωτογραφικό υλικό για να παρουσιάσουν εμβληματικά σημεία της περιοχής μας, όπως το μοναδικό Φοινικόδασος στο Βάι, την Καζάρμα, τη Μονή Τοπλού, το Γεωπάρκο και τα γραφικά σοκάκια της πόλης. Μέσα από αυτή τη βιωματική δράση, οι μαθητές όχι μόνο εξάσκησαν τον γραπτό τους λόγο και την ερευνητική τους ικανότητα, αλλά έμαθαν στην πράξη τι σημαίνει να προσφέρεις στον τόπο σου και να προβάλλεις την πολιτιστική του κληρονομιά.

Μια διεθνής γιορτή δημιουργίας: Η τελική συνάντηση του προγράμματος eTwinning «Once upon a wave»!
Με τον πιο δημιουργικό τρόπο ολοκληρώθηκε το eTwinning πρόγραμμα «Once upon a wave» για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ Τάξης του σχολείου μας, μέσα από μια διαδικτυακή τελική συνάντηση με τους φίλους και συνεργάτες τους από τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία.
Σκοπός αυτής της τελευταίας μεγάλης συνάντησης ήταν να απολαύσουν όλοι μαζί το εντυπωσιακό animation που δημιουργήθηκε μέσα από την κοινή ιστορία που έγραψαν τους προηγούμενους μήνες. Πρόκειται για ένα πραγματικά πρωτοποριακό έργο, στο οποίο τα παιδιά ξεπέρασαν κάθε γλωσσικό σύνορο: ηχογράφησαν τον Μύθο χρησιμοποιώντας και τις 4 γλώσσες, κάνοντας μάλιστα τη μεγάλη ανατροπή να μιλήσουν όχι τη μητρική τους γλώσσα, αλλά μία από τις γλώσσες των άλλων χωρών!
Η μαγεία συνεχίστηκε και στο κομμάτι της εικόνας, καθώς οι μαθητές αρχικά εικονογράφησαν την ιστορία με τις δικές τους ζωγραφιές. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), οι στατικές τους ζωγραφιές μεταμορφώθηκαν σε κινούμενα βίντεο, συνθέτοντας ένα πανέμορφο, ζωντανό animation.
Το πρόγραμμα αυτό απέδειξε πώς η τεχνολογία, η τέχνη και η συνεργασία μπορούν να ενώσουν παιδιά από διαφορετικές γωνιές της Ευρώπης κάτω από το ίδιο «κύμα» δημιουργίας. Πολλά συγχαρητήρια στους μικρούς μας δημιουργούς της Γ΄ Τάξης και στους εκπαιδευτικούς μας για αυτό το υπέροχο, διεθνές ταξίδι!
Το animation θα παρουσιαστεί από τα ίδια τα παιδιά στην εκδήλωση λήξης του σχολείου μας!
Η εξόρμηση των παιδιών της Α΄ τάξης μας στο Γεωπάρκο και τη Ζάκρο!
Την Παρασκευή 22 Μαΐου, οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν μια αξέχαστη εκπαιδευτική επίσκεψη στη Ζάκρο, κάνοντας την πρώτη τους γνωριμία με τον φυσικό και πολιτιστικό πλούτο του Παγκόσμιου Γεωπάρκου UNESCO Σητείας.
Αρχικά, η ομάδα μας περιηγήθηκε στις πανέμορφες πηγές και στο γραφικό χωριό της Ζάκρου, απολαμβάνοντας τη φύση. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Κέντρο Ενημέρωσης του Γεωπάρκου στη Ζάκρο, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και να μυηθούν για πρώτη φορά στον συναρπαστικό, «αθέατο» κόσμο των σπηλαίων. Στη συνέχεια, η πανέμορφη διαδρομή μας ολοκληρώθηκε στην Κάτω Ζάκρο, γεμίζοντας τα παιδιά με εικόνες θάλασσας και ιστορίας.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε και ο συντονιστής του Γεωπάρκου Σητείας, κύριος Βαγγέλης Περάκης, που ανέλαβε την ξενάγησή μας: «Πρώτη τάξη, πρώτη επαφή με το Γεωπάρκο, πρώτη γνωριμία με τον αθέατο κόσμο των σπηλαίων!» Θέλουμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στον συντονιστή του Γεωπάρκου για την υπέροχη φιλοξενία και την εξαιρετική παρουσίαση, καθώς και στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που συνόδευσαν τα παιδιά μας σε αυτή την πρώτη, σπουδαία τους σχολική εξόρμηση στη φύση του τόπου μας!
Εσπερίδα για την Προαγωγή της Κρητικής – Μεσογειακής διατροφής
Το Σάββατο 23 Μαΐου, το σχολείο μας συμμετείχε στην εσπερίδα για την προαγωγή της Μεσογειακής διατροφής στα σχολεία (συνδιοργάνωση Περιφέρειας Κρήτης και ΕΛΜΕΠΑ), παρουσιάζοντας την καινοτόμα εισήγηση «Level Up στη Διατροφή». Το highlight της βραδιάς ανήκε δικαιωματικά στους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ΄ Τάξης, οι οποίοι ανέβηκαν στο βήμα με αυτοπεποίθηση και παρουσίασαν οι ίδιοι τα ψηφιακά παιχνίδια που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος. Μέσα από αυτή τη βιωματική δράση παιχνιδοποίησης, τα παιδιά έδειξαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο πώς η τεχνολογία και το παιχνίδι μπορούν να καλλιεργήσουν την υγιεινή διατροφή, την αυτορρύθμιση και την αυτοπεποίθηση, κλέβοντας τις εντυπώσεις του κοινού και κάνοντας στη μάθηση πραγματικά… “level up!”
Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ένα Ταξίδι Γνώσης και Προσαρμογής.
Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αποτελεί έναν σημαντικό σταθμό στη ζωή των μαθητών μας. Για να γίνει αυτό το βήμα με αυτοπεποίθηση και ενθουσιασμό, το σχολείο μας υλοποίησε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ομαλής μετάβασης για τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης, σε συνεργασία με το 2ο Γυμνάσιο Σητείας.
Η δράση ξεκίνησε στον χώρο μας, όπου υποδεχτήκαμε την κυρία Παπαδοπούλου, φιλόλογο, και τον κύριο Συγγελάκη, μαθηματικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Μέσα από μια φιλική συζήτηση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια πρώτη γεύση για τον τρόπο διδασκαλίας των Μαθηματικών και των Αρχαίων Ελληνικών, λύνοντας απορίες και αποβάλλοντας το άγχος για το “άγνωστο” που έρχεται.
Η συνέχεια δόθηκε στο φυσικό χώρο του Γυμνασίου. Τα παιδιά μας, αφού ξεναγήθηκαν στους χώρους του νέου τους -εν δυνάμει- σχολείου, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και κάθισαν στα θρανία των μεγαλύτερων μαθητών. Οι μαθητές μας επέστρεψαν με το χαμόγελο στα χείλη, έχοντας συνειδητοποιήσει ότι το Γυμνάσιο δεν είναι ένα “βουνό”, αλλά ένας νέος, δημιουργικός χώρος που τους περιμένει.
Ευχαριστούμε θερμά τη διεύθυνση και το εκπαιδευτικό προσωπικό του 2ου Γυμνασίου Σητείας για τη φιλοξενία και την εξαιρετική συνεργασία, που βοήθησε τα παιδιά μας να δουν το μέλλον τους με μεγαλύτερη σιγουριά.
Η Στ’ Τάξη στην Αθήνα: Ένα ταξίδι γεμάτο Ιστορία, Τέχνη και Συγκινήσεις!
Η εκδρομή της Στ’ τάξης στην Αθήνα ήταν μια ανεπανάληπτη εμπειρία που γέμισε τις αποσκευές των μαθητών μας με γνώσεις και ανεξίτηλες αναμνήσεις. Το ταξίδι μας ξεκίνησε με την επιβλητική ξενάγηση στο Ολυμπιακό Μουσείο, συνεχίστηκε με τη μαγεία των χρωμάτων στην ψηφιακή έκθεση του Van Gogh και κορυφώθηκε με την επίσημη επίσκεψή μας στη Βουλή των Ελλήνων. Η περιήγηση στον πολιτισμό συνεχίστηκε στο εντυπωσιακό Μουσείο της Ακρόπολης, ενώ η δράση και το παιχνίδι είχαν την τιμητική τους στο Replayce, όπου τα παιδιά διασκέδασαν με την ψυχή τους. Δεν έλειψαν οι βόλτες στο ιστορικό κέντρο της πόλης και στο The Mall. Παρά το γεγονός ότι η κακοκαιρία στις 31 Μαρτίου μας ανάγκασε να τροποποιήσουμε το πρόγραμμά μας και να στερηθούμε κάποιες προγραμματισμένες δραστηριότητες, τίποτα δεν στάθηκε ικανό να χαλάσει την υπέροχη διάθεση της ομάδας, αφού η παρέα και το κοινό βίωμα έκαναν αυτή την εξόρμηση πραγματικά μοναδική.
Διαγωνισμός Φυσικής και Μαθηματικής λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης Alan Turing.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ και της Στ΄ τάξης του σχολείου μας πήραν μέρος στους διαγωνισμούς Φυσικής «Αριστοτέλης» και Μαθηματικής/Υπολογιστικής Σκέψης «Alan Turing». Η συμμετοχή τους σε αυτούς τους διαγωνισμούς προσφέρει μοναδικά εφόδια που ξεπερνούν τα όρια της σχολικής αίθουσας. Μέσα από τον «Αριστοτέλη», τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη μέθοδο της επιστημονικής παρατήρησης και του πειράματος, μαθαίνοντας να ερμηνεύουν τον φυσικό κόσμο με κριτική ματιά. Παράλληλα, ο διαγωνισμός «Alan Turing» καλλιεργεί την αναλυτική τους ικανότητα και τη λογική επίλυση σύνθετων προβλημάτων, δεξιότητες απαραίτητες στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Συμμετέχοντας σε αυτές τις δράσεις, οι μικροί μαθητές ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους, ανακαλύπτουν τις κλίσεις τους και συνειδητοποιούν ότι η επιστήμη δεν είναι μόνο γνώση, αλλά ένας συναρπαστικός τρόπος να κατανοούμε τη ζωή.
Έκτη και Πρώτη σε “χριστουγεννιάτικη συμμαχία”
Πολλές εκπλήξεις περίμεναν σήμερα, τελευταία μέρα, τα παιδιά της Α΄ τάξης. Συνεχίζοντας τις δράσεις μας για την ομαλή μετάβαση, στο πλαίσιο της “υιοθεσίας”, τα παιδιά της Έκτης τάξης είχαν ετοιμάσει δωράκια και κάρτες για τα “πρωτάκια” τους.
Στη συνέχεια, τα πήγαν στο χώρο της Βιβλιοθήκης, για τον οποίο είναι υπεύθυνοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της Έκτης, και αφού τους έκαναν παρουσίαση του χώρου τα βοήθησαν να δανειστούν τα πρώτα τους βιβλία. Έπειτα, πήραν τα παιδιά στην τάξη, κάθισαν μαζί τους και τους διάβασαν τα βιβλία που είχαν διαλέξει.
Τέλος, συνόδευσαν τα “πρωτάκια” τόσο στη διαδρομή από το σχολείο μέχρι την αίθουσα του κινηματογράφου όσο και κατά τη διάρκεια της Χριστουγεννιάτικης παράστασης.
Το πιο όμορφο και συγκινητικό μήνυμα αγάπης και φροντίδας ήρθε φέτος από τα υπέροχα παιδιά της Έκτης!
Ενημέρωση των μαθητών / τριών των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων για τη Μεσογειακή Διατροφή και τις διατροφικές συνήθειες.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων είχαν σήμερα την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ενημέρωση για τη Μεσογειακή Διατροφή (πυραμίδα), τις διατροφικές συνήθειες, τον αριθμό των ημερήσιων γευμάτων και το τι πρέπει αυτά να περιλαμβάνουν σε ημερήσια και εβδομαδιαία βάση. Μέσα από διαλογική συζήτηση και μπόλικες απορίες, πήραν χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές, ενώ μπόρεσαν να εξάγουν και τα δικά τους συμπεράσματα για το θέμα. Ευχαριστούμε την κυρία Μαρία Νικολάου, διατροφολόγο και γονέα του σχολείου μας, για την εμπεριστατωμένη ενημέρωση – παρουσίαση στα παιδιά!
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας λειτουργεί στη Σητεία του Νομού Λασιθίου Κρήτης. Ιδρύθηκε τo 1998 και στεγάστηκε αρχικά στο κτίριο του Παλαιού Νοσοκομείου Σητείας. Από τις 11/09/ 2008 ξεκίνησε η λειτουργία του σε ένα σύγχρονο νεόκτιστο διδακτήριο. Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας είναι εξαθέσιο, αλλά λειτουργεί ως οκταθέσιο για το έτος 2024-25, με Ολοήμερο Τμήμα και Τμήμα Ένταξης. Το διδακτήριο διαθέτει έξι αίθουσες διδασκαλίας, Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, Σχολική Βιβλιοθήκη, Τμήμα Ένταξης, Γραφείο Εκπαιδευτικών και Διευθύντριας και Κυλικείο. Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στο σχολείο φοιτούν 138 μαθητές/μαθήτριες.
Το σχολείο μας στοχεύει στην εξωστρέφεια, την καλλιέργεια πλήθους δεξιοτήτων και αξιών, την εφαρμογή εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων, τη συνεργασία με τοπικούς και μη φορείς και την εδραίωση μιας κουλτούρας μάθησης που δεν περιορίζεται στη στείρα γνώση, αλλά τολμά να πάει “out of the box” και να δοκιμάσει νέους τρόπους και μεθόδους διδασκαλίας και αλληλεπίδρασης.
Ο κωδικός του σχολείου είναι 9520629

















































