Ε΄ Τάξη

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

(2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ)

 

Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Η ημερομηνία αυτή είναι η μέρα γενεθλίων ενός μεγάλου παραμυθά, του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν , παραμύθια του οποίου έχουμε όλοι διαβάσει ακόμη και αν δε γνωρίζαμε τον εμπνευστή τους (η μικρή γοργόνα, το ασχημόπαπο…)

Ξεκινήσαμε, λοιπόν,   με λίγα λόγια για τη ζωή και το έργο του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Έπειτα ασχοληθήκαμε με το περσινό και φετινό μήνυμα της ΙΒΒΥ με τίτλο ΠΕΙΝΑ ΓΙΑ ΛΕΞΕΙΣ και  Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ αντίστοιχα.

Ακόμη, σχολιάσαμε και τη σημασία της φράσης του Άντερσεν «Το να ζεις μόνο δεν είναι αρκετό, είπε η πεταλούδα. Πρέπει να έχεις λιακάδα, ελευθερία και ένα μικρό λιβάδι».

Αμέσως μετά αναφερθήκαμε στην προσφορά των βιβλίων στη ζωή μας και έπειτα είδαμε όλες τις αφίσες που έχουν δημιουργηθεί από το ΙΒΒΥ.

Τέλος, παρακολουθήσαμε την ταινία με τίτλο

«Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρρις  Λέσμορ»

Οι μαθητές μετά από αυτό κλήθηκαν να φτιάξουν ένα δικό τους παραμύθι καθώς και μια αφίσα για την παγκόσμια αυτή μέρα.

 

 

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης  & 

25η Μαρτίου 1821

Η 21η Μαρτίου, η πρώτη μέρα της άνοιξης, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια  Ημέρα Ποίησης. Γιορτάζοντας, λοιπόν, κι εμείς αυτή τη μέρα και μιας και είναι κοντά με την Εθνική γιορτή της 25ης Μαρτίου μελετήσαμε δύο ποιήματα, τα οποία αναφέρονταν σε καταστροφές Ελληνικών  νησιών από τους Τούρκους και συγκεκριμένα :

Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη (Δ. Σολωμός) και

Το ελληνόπουλο (Β. Ουγκώ)

Αφού συζητήσαμε και επεξεργαστήκαμε πίνακες ζωγραφικής  γύρω από αυτά τα γεγονότα  τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους ποιήματα (δίστιχα, τετράστιχα…) και έφτιαξαν παράλληλα και ζωγραφιές. Ακόμη, κάποια από αυτά ηχογράφησαν τα ποιήματά τους και έτσι δημιουργήθηκε στο scratch η ακόλουθη εργασία (πατήστε πάνω στον παρακάτω τίτλο)…

25η Μαρτίου, 200 χρόνια μετά

Μιλώντας για ειρήνη και πόλεμο ασχοληθήκαμε με το κείμενο του Φερεϋντούν Φαριάντ

Όνειρα με χαρταετούς και περιστέρια

 

 

 

Το κείμενο τελειώνει με την ακόλουθη φράση του ήρωα της ιστορίας, Σαλέμ

«Τα όνειρά μου είναι όλο περιστέρια, χαρταετούς και πολύχρωμα μπαλόνια…

Ζητήθηκε, λοιπόν, από τα παιδιά να επιλέξουν ένα από τα παρακάτω θέματα και να συντάξουν ένα κείμενο με τις σκέψεις τους:

α) να συνεχίσουν το κείμενο αναφέροντας δικά τους όνειρα που θα σχετίζονταν με την Ειρήνη.

Κάποιες από τις σκέψεις τους είναι οι ακόλουθες:

«Τα όνειρά μας ένας κόσμος φτιαγμένος από την αρχή…»

«Στα όνειρά μου όλα τα παιδιά της Γης αποφασίζουν να σβήσουν το δάκρυ, τον φόβο, τον πόνο, την πείνα, τον άδικο θάνατο…»

«…Χιλιάδες περιστέρια λευκά… στα φτερά τους φέρουν μηνύματα όπως ΕΙΡΗΝΗ, ΑΓΑΠΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ…»

«Η αγάπη κερδίζει το μίσος».

«Το φιλί και η αγκαλιά λυγίζουν όπλα και σιδερικά».

β) που θα ταξίδευαν αν ο ήλιος και το φεγγάρι είναι δυο ρόδες στο δικό τους ποδήλατο. Οι προορισμοί τους…

διαγαλαξιακοί… υπερατλαντικοί… παραδεισένιοι.

Τέλος, ασχολήθηκαν με τη ζωγραφική…

 

 

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ (27-1)

 

Αφού μιλήσαμε για το ολοκαύτωμα (παρακολούθηση βίντεο, φωτογραφιών…), διαβάσαμε απόσπασμα από το βιβλίο   ¨Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ¨ και έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους έκανε περισσότερη εντύπωση.

Τα έργα τους θαυμάσια…

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς διαδικτύου (9-2)

Οι μαθητές συμμετείχαν αρχικά  σε διαδικτυακό σεμινάριο που διοργάνωσε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο σε συνεργασία με Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου με τίτλο “ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ”. 

Έπειτα μιλήσαμε για το πώς να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο με ασφάλεια. Μελετήσαμε υλικό που βρίσκεται αναρτημένο την ιστοσελίδα saferinternet4kids ενώ παρακολουθήσαμε και σχετικά  βίντεο (ενδεικτικά αναφέρουμε το εξής  “Ασφάλεια στο internet με λόγια απλά!” )

Τέλος οι μαθητές έφτιαξαν κολάζ, ζωγραφιές, κείμενα με οδηγίες…

 

 

Σε αποκριάτικους ρυθμούς ! ! !

Υποσελίδες