Τάξη Δ1

Περιβαλλοντικές Δράσεις:

Συμμετοχή στην παιδική Helmepa

       «Η θάλασσα είναι ζωή»

  • Συζητώντας για τα οικοσυστήματα
  • Δημιουργώντας τα δικά μας οικοσυστήματα
  • Τροφικές αλυσίδες 
  • Ενημερώνοντας με ραδιοφωνικά spot

Ακούστε τα ραδιοφωνικά μας spot στο European School Radio

Σώστε το περιβάλλον – μέρος 1ο

Σώστε το περιβάλλον – μέρος 2ο

 

  • Δημιουργήστε το δικό σας μικρό βιβλιαράκι και μοιράστε το…

βιβλιο Φρενέ

 

 

  • Εθελοντικός καθαρισμός ακτής

Εμείς εν δράσει

 

  • Επίσκεψη σε παράκτιο οικοσύστημα

20230403 101415                20230403 100917 1                20230403 100631 1

 

  • Επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Απειράνθου
  • Δημιουργώντας κόμικ

 



Λήψη αρχείου

 

  • Παίζοντας με μεσοστιχίδες και κρυπτόλεξο

Παίξτε κι εσείς με τις μεσοστιχίδες που δημιουργήσαμε :      μεσοστιχιδα1                                    μεσοστιχιδα2

 

  • Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας 

Η 3η Μαρτίου έχει θεσμοθετηθεί ως  Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας Άγριων Ζώων. Για τον λόγο αυτό επισκέφτηκε το σχολείο μας ο κ. Γιάννης Ορφανός, μέλος της μη κερδοσκοπικής  περιβαλλοντικής οργάνωσης WILDLIFE PROTECTION NAXOS και μίλησε στα παιδιά για δύο είδη ζώων που απειλούνται με εξαφάνιση και συγκεκριμένα για τη χελώνα caretta-caretta και για τον γύπα. Την προηγούμενη μέρα είχαμε συζητήσει με τα παιδιά για όρους όπως οικοσύστημα, χλωρίδα, πανίδα, απειλούμενα είδη… και επικεντρωθήκαμε στην παρουσίαση των άγριων ζώων της Νάξου (ατσίδα, κροκοδειλάκι –κασίδης, σκαντζόχοιρος, χελώνα caretta-caretta…)

  • Τα παραμύθια μας

Μια φορά στην παραλία                                                                         Το δελφίνι

 

 

 

Συμμετοχή σε Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό

Συγγραφή και εικονογράφηση παραμυθιού με τίτλο «Όλοι μαΖΕΙ, για να σώσουμε τη Γη» με σκοπό τη συμμετοχή μας στον 7ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού με θέμα: «Μια λέξη μαγική….. ίσως σώσει τη Γη!» . Διαβάστε το παραμυθάκι μας…   ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ-ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ PDF

 

 

 

Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα :

Βίρα τις Άγκυρες”

 

Αρχικά, οι μαθητές παρακολούθησαν το βίντεο με τίτλο “Βίρα τις άγκυρες” , στο οποίο παρουσιάζονταν η ιστορία του πλοίου Νεράιδα από τη στιγμή της κατασκευής του πριν από περίπου 80 χρόνια στην Ιταλία μέχρι σήμερα που λειτουργεί ως πλωτό μουσείο. Πληροφορίες όπως η χρήση του πλοίου (επιβατικό, διασωστικό, μουσείο), η αγορά και ανακαίνισή του από τον Γ. Λάτση, τα ταξίδια του… είναι κάποιες από αυτές που παρείχε στους μαθητές το βίντεο. Αμέσως μετά την προβολή του βίντεο οι μαθητές ασχολήθηκαν με την κάρτα με τίτλο “Εξερεύνηση”. Σε αυτήν έπρεπε να εντοπίσουν αντικείμενα που θα δει ο επισκέπτης του Νεράιδα και στο τέλος να γράψουν τι ήταν αυτό που τους εντυπωσίασε περισσότερο από όλα.  Στην επόμενη συνάντηση οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 ομάδες και καθεμία από αυτές με τη σειρά της ασχολήθηκε με τη δημιουργία του παζλ που περιέχονταν στον εκπαιδευτικό φάκελο. Οι ομάδες που περίμεναν τη σειρά τους συμπλήρωσαν την κάρτα  με τίτλο “Αναζήτηση”, στην οποία έπρεπε να βρουν βασικά σημεία ενός πλοίου (πλώρη, πρύμνη, γέφυρα…). Με την ολοκλήρωση των προηγούμενων δραστηριοτήτων οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες έπαιξαν παντομίμα με τις 6 κάρτες του φακέλου. Κάθε ομάδα έπρεπε με κινήσεις να βοηθήσουν τα παιδιά να μαντέψουν τις λέξεις μάγειρας, καραβοκύρης, μηχανικός, καπετάνιος, επιβάτης, ναύτης. Με το τέλος της παντομίμας μοιράστηκε στα παιδιά η κάρτα με τίτλο “Αποστολή”. Στην κάρτα αυτή υπήρχε ένα κρυπτόλεξο, μέσα στο οποίο βρίσκονταν κρυμμένες οι λέξεις που χρησιμοποιήθηκαν στην παντομίμα και τις οποίες έπρεπε να ανακαλύψουν τα παιδιά. Στην πίσω της πλευρά υπήρχαν πληροφορίες για καθεμιά λέξη. Η τελευταία δραστηριότητα είχε να κάνει με την παραγωγή γραπτού λόγου και τη ζωγραφική. Οι μαθητές κλήθηκαν να γράψουν ένα κείμενο , στο οποίο θα περιέγραφαν ένα δικό τους ταξίδι με το πλοίο και ταυτόχρονα θα ζωγράφιζαν τι μπορούν να δουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους έξω από το φινιστρίνι τους. Δείτε εδώ τις δημιουργίες μας :”ταξιδεύοντας“.

Δημιουργήσαμε ηλεκτρονικά παιχνίδια και παζλ. Μπορείτε να τα παίξετε ακολουθώντας τους παρακάτω συνδέσμους:

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:                       Βρες το ταίρι                                                    Ταίριαξέ με                                      Βρες το σωστό   

e-PUZZLES:                      puzzle 1                         puzzle 2                          puzzle 3                          puzzle 4

                                              puzzle 5                          puzzle 6                          puzzle 7                          puzzle 8                          

                                              puzzle 9                         puzzle 10                        puzzle 11                         puzzle 12                          

                                              puzzle 13                        puzzle 14                        puzzle 15                         puzzle 16             

                                                                                                     Συλλεκτικό puzzle

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε την Τρίτη, 4/4/2023, οπότε και πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή ξενάγηση των παιδιών στο πλωτό μουσείο.

 

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΑΥΓΑ

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΡΤΕΣ

 

 

Εκπαιδευτική Επίσκεψη 

Τη Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2023 επισκεφτήκαμε το μουσείο “Ιάκωβος καμπανέλλης”, οπού ξεναγηθήκαμε και παρακολουθήσαμε ένα ντοκιμαντέρ-αφιέρωμα στον Νάξιο θεατρικό συγγραφέα Ιάκωβο Καμπανέλλη.

 

20230320 101622                                                        20230320 101630

 

 

6 Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στα Σχολεία 

Στα πλαίσια εορτασμού της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Βίας στα Σχολεία (6 Μαρτίου) και με στόχο μας  την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών της τάξης μας σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού παρακολουθήσαμε το βίντεο «Όλιβερ Μπάτον». Η ταινία αναφέρετε στον Όλιβερ, ένα αγόρι που έχει διαφορετικά ενδιαφέροντα από τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του, γεγονός που τον βάζει στο στόχαστρο των συμμαθητών του στο σχολείο.

Την  προβολή του βίντεο ακολούθησε συζήτηση γύρω από την ιστορία, τον πρωταγωνιστή της, τη διαφορετικότητα του, τον τρόπο που τον αντιμετωπίζουν οι συμμαθητές του και  η οικογένειά του, το πώς αλλάζει τελικά η στάση των συμμαθητών του. Ακόμη ζητήθηκε από τα παιδιά να περιγράψουν και να αιτιολογήσουν τα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν από την παρακολούθηση της ιστορίας του Όλιβερ.

Με αφορμή αυτήν ιστορία αναφερθήκαμε στην έννοια του εκφοβισμού και την ξεχωρίσαμε από αυτήν του καβγά που μπορεί να έχουμε με κάποιον συμμαθητή μας σε κάποιο διάλειμμα. Αμέσως μετά οι μαθητές ανέφεραν δικά περιστατικά εκφοβισμού που έχουν ζήσει οι ίδιοι ή κάποιο κοντινό τους πρόσωπο.

Τέλος, τα παιδιά άκουσαν το τραγούδι των LOCOMONDO με τίτλο «Χέρια σαν αυτά» και έφτιαξαν ζωγραφιές.4048806

Διαβάστε την ιστορία Όλιβερ Μπάτον

Ευχαριστούμε την κ. Κάβουρα Κυριακή που βοήθησε στην υλοποίηση της δράσης.

 

Εμείς εν δράσει!!!

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ & ΜΟΥΣΙΚΗΣ 

“ΚΑΝ΄ ΤΟ Ν’  ΑΚΟΥΣΤΕΙ 2023”

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος μας συμμετέχουν φέτος στον Μαθητικό Διαγωνισμό Ραδιοφώνου και Μουσικής “Κάν΄ το ν΄ ακούστεί 2023” με θέμα “Νεολαία για την Ειρήνη” στον οποίο μπορούν να συμμετέχουν σχολεία της Ελλάδας, της Κύπρου, της ελληνικής διασποράς και οποιαδήποτε άλλη σχολική μονάδα του κόσμου.

Με έναυσμα το μάθημα της ιστορίας (μαθ. 24 & 41α) στα πλαίσια του οποίου μιλήσαμε για το αρχαίο ελληνικό θέατρο, τα έργα που “ανέβαζαν” και τους δημιουργούς τους , μελετήσαμε την κωμωδία του Αριστοφάνη “Ειρήνη”.  Αφού αναφερθήκαμε στον Αριστοφάνη, παρακολουθήσαμε την ομώνυμη παιδική θεατρική παράσταση  που έχει ανεβάσει το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου. Αμέσως μετά επεξεργαστήκαμε το διασκευασμένο,  από τον Δημήτρη Ποταμίτη, κείμενο “Ειρήνη” (ηλεκτρονική πηγή: Kinderella), το δραματοποιήσαμε και στο τέλος μιλήσαμε για το αγαθό της ΕΙΡΗΝΗΣ (έννοια, πλεονεκτήματα σε σχέση με τον πόλεμο…). Στη συνέχεια δημιουργήσαμε το δικό μας ποίημα με τίτλο “Ειρήνη”, το οποίο αφού ηχογραφήσαμε, το πλαισιώσαμε με μουσική και το υποβάλλαμε στον παραπάνω μαθητικό μουσικό διαγωνισμό στην κατηγορία “ηχητικό μήνυμα”.

Μόλις παρέλθει η 29η Ιανουαρίου (καταληκτική ημερομηνία υποβολής συμμετοχής στον διαγωνισμό) θα πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση των ραδιοφωνικών μηνυμάτων και τραγουδιών από την αρμόδια επιτροπή (60%) και τα σχολεία (40%) που συμμετέχουν στον διαγωνισμό. Με το τέλος της παραπάνω διαδικασίας θα ακολουθήσει και η αξιολόγηση των συμμετοχών από το κοινό με σκοπό να αναδειχθεί η συμμετοχή εκείνη που θα κερδίσει το “Βραβείο Κοινού”. Συγκεκριμένα οι ακροατές του ESR θα  μπορέσουν να ακούσουν όλες τις συμμετοχές και να πατήσουν “μου αρέσει” σε όσες από αυτές θέλουν. Σε αυτό το σημείο θα χρειαστούμε τη στήριξή σας!!!

Κατά τη διάρκεια της παραπάνω διαδικασίας το μήνυμά μας θα αναπαράγεται στο πρόγραμμα του European School Radio.

 

ΑΓΓΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Στα πλαίσια του μαθήματος της ιστορίας (μαθήματα 4 & 8) οι  μαθητές-ριες του τμήματός μας κλήθηκαν να χρωματίσουν και να σχεδιάσουν αγγεία γεωμετρικής (γεωμετρικής) και αρχαϊκής  (ερυθρόμορφα & μελανόμορφα) εποχής.

Πάρτε μια γεύση από το αποτέλεσμα πατώντας ΕΔΩ.

 

 

CINE-ΠΡΟΒΟΛΕΣοθόνης 2022 10 30 183529

Τη Δευτέρα, 24-10-2022, οι μαθητές-τριες του τμήματος μας παρακολούθησαν μια σειρά από τις καλύτερες ταινίες μικρού μήκους, οι οποίες γυρίστηκαν από τους φοιτητές της FAMU με τίτλο “FAMU για παιδιά”. Η προβολή τους πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του 10ου Φεστιβάλ Χανίων (19-29 Οκτωβρίου).

 

20221024 091612

20221024 091536