2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Είμαστε ομάδα

1η δραστηριότητα (αφόρμηση): 

Οι μαθητές/τριες όρθιοι σε κύκλο κάνουν ένα βήμα μπροστά, λένε το όνομά τους και κάνουν μια κίνηση αστεία ή που συνηθίζουν. Έπειτα την κίνηση αυτή την επαναλαμβάνουν όλα τα παιδιά. Αμέσως μετά αναφερόμαστε στα συμπεράσματα του προηγούμενου εργαστηρίου.

2η δραστηριότητα (επιβίωση):

Έχουμε φτιάξει μικρά χαρτάκια ίσα με τον αριθμό των παιδιών και σε καθένα έχουμε γράψει από έναν αριθμό (1, 2, 2, 4, 4, 4, 4, 5, 5, 5, 5, 5, 6, 6, 6, 6, 6, 6, 6=19). Όσα παιδιά έχουν τον ίδιο αριθμό θα αποτελέσουν μία ομάδα. Με τον τρόπο αυτό δημιουργήθηκαν ομάδες με διαφορετικό αριθμό μελών (ένα, δύο, τέσσερα, πέντε, εφτά άτομα σε κάθε ομάδα). Αμέσως μετά διαβάσαμε στα παιδιά το εξής σενάριο: “Είστε σε ένα αεροπλάνο και ταξιδεύετε προς κάποιον προορισμό. Κάποια στιγμή ακούτε από τα μεγάφωνα τον πιλότο να λέει ότι θα πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση λόγω βλάβης του κινητήρα… Βρίσκεστε λοιπόν στο ξέφωτο μιας ζούγκλας… Φεύγετε από το αεροπλάνο με μόνο εφόδιο το τσαντάκι σας… Φτιάξτε ένα σενάριο επιβίωσης…”. Σκοπός τους να φτιάξουν ένα σενάριο επιβίωσης, να συνεχίσουν, δηλαδή την ιστορία.

3η δραστηριότητα (παρουσίαση σεναρίων):

Με την ολοκλήρωση της προηγούμενης δραστηριότητας οι μαθητές επιστρέφουν σε κύκλο και κάθε ομάδα παρουσιάζει το δικό της σενάριο. Μετά την ολοκλήρωση της ανάγνωσης των σεναρίων  ακολουθεί συζήτηση για τον τρόπο που λειτούργησαν οι ομάδες ( πώς λήφθηκαν οι αποφάσεις, πώς συνεργάστηκαν, αν ακούστηκαν όλες οι απόψεις/ιδέες, πώς μοιράστηκαν οι ρόλοι…). Μέσα από τη συζήτηση αυτή ειπώθηκε από κάποιον μαθητή “όσο λιγότεροι τόσο καλύτερα” και όλοι οι μαθητές συμφώνησαν με την άποψή του, μιας και οι μεγάλες σε αριθμό μελών ομάδων δεν συνεργάστηκαν όπως οι μικρότερες .

Κλείσιμο: Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο οι μαθητές κινούνται στο χώρο ο ένας πίσω από τον άλλο ακολουθώντας τις οδηγίες π.χ. Περπατάμε στη ζούγκλα … προσπαθούμε να περάσουμε μέσα από την πυκνή της βλάστηση… ξαφνικά βλέπουμε μπροστά μας ένα φίδι και τρέχουμε να σωθούμε…

Οι δραστηριότητες του εργαστηρίου προέρχονται από παλαιότερη συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης «ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ»